Dizzy schreef:De kans op een dergelijke virusuitbraak zal altijd bestaan. Dit "oplossen" is dus onmogelijk. Andere problemen die wel op te lossen zijn daardoor aan de kant schuiven is van de regen in de drop.
Ik pleit niet om problemen aan de kant te schuiven, maar bij het oplossen (lees : verbeteren) met meer rekening te houden dan alleen maar het probleem in kwestie.
Als je een probleemsituatie verbetert, en er 3 andere verslechtert, ben je slecht bezig.
Dizzy schreef:Mensen zijn nu eenmaal sociale wezens dus er zal altijd contact zijn. Zonder contact zouden we ook geen mensen meer zijn maar een soort robotten zonder emoties/gevoel. De vraag is of je dan niet veel liever eens om de zoveel jaar een beperkte kans op een virus erbij neemt. Zou jij graag je leven lang in een allesbeschermende boerka rondlopen en enkel nog digitaal communiceren? Het leven biedt geen garantie, je kan op elk moment sterven en dat doen we dan ook. Dat heet natuur.
Ik denk niet dat er ook maar iemand anders over denkt, en men ervoor pleit om voor de rest van zijn tijd in beschermende kledij rond te gaan lopen zonder mekaar ooit nog aan te raken.
Dizzy schreef:Ja, we gaan weer op OV en weer op reis naar overal. Niet iedereen even snel en even happig maar zo zal het wel zijn.
De geschiedenis leert de mens dat de mens niets uit de geschiedenis leert.
Na een tijd is iedereen het zo goed als vergeten en gaat het leven weer zijn gang. Er moet brood op de plank en er moet nieuw speelgoed gekocht worden. Nog belangrijker, er moeten selfies gemaakt worden

Dat lijkt mij dan wel heel dom.
Dat mensen falen wil ik gerust geloven, wat je hier echter zegt is dat je doelbewust gaat falen.
Ik wil ook nog altijd overal naartoe, maar op zijn minst zolang er geen vaccin is, ga je mij niet in een overvolle trein of bus zien.
Niet dat ik die anders veel neem, het is het zoveelste nadeel van het OV waar ik mee geconfronteerd word.
Het is ook niet mijn bedoeling naar het buitenland te gaan, en daar eventjes mensen te gaan besmetten.
Dus eerst een vaccin of geneemsiddel, en daarna zien we wel weer.
Dizzy schreef:Er zullen wel verbeteringen mogelijk zijn maar in kleinere stappen. Telewerk is nu duidelijk een optie voor veel meer mensen. Dit kan ook de filedruk wat wegnemen toonde dit experiment.
Bedrijven zullen nu goed gezien hebben wat de nadelen zijn ook.
De productiviteit is duidelijk dezelfde niet.
Ik heb nu ook mijn avondcursussen op afstand gekregen, totaal niet vergelijkbaar met on site cursus.
Ik deel je optimisme dus totaal niet op dit vlak.
Dizzy schreef:Ook gaan werken met ziekte zal minder evident zijn. De scanning in de luchthavens zullen ook meer op gezondheid gericht zijn.
Ik denk niet dat dit blijvend zal zijn, op de luchthavens vond men het overigens niet de moeite om temperatuur van mensen te controleren.
De rest lijkt mij nog veel moeilijker te controleren, dus als de Overheid dat al niet de moeite vindt, denk ik dat de rest er zeker niet zal komen.
Dizzy schreef:Door de bevolkingstoename (het echte probleem) zal men toch verdichten, of gaan we op straat slapen? Verdichten betekent NIET allemaal in de stad maar wel minder linten en grotere dorpen die wel in alles voorzien.
En toch gaan de ruimteplanners moeten rekening houden dat ze mensen niet te dicht bij elkaar zetten, zowel omwille van virussen als om burenruzies te vermijden.
Dizzy schreef:Dat zijn kleine en bestaande zaken die wel een verschil kunnen maken. We lezen hier gezaag omdat iemand per se DAT merk van choco wil en daarvoor kilometers gaat afleggen. DAT is wat er scheelt.
Het probleem is niet die klant die zijn choco 5 km verder koopt, het probleem is die producten die in Verweggistan gemaakt worden, omdat het daar net iets goedkoper is.
De kleine handelaren moeten overigens eens leren mee zijn met hun tijd.
Mijn slager om de hoek heeft alleen prijzen van uitgebreide barbecueschotels en dergelijke op zijn website staan, er is niet eens een prijslijst van het gewone gamma, niet eens een lijst van wat hij juist heeft.
Mocht ik die lijst online kunnen raadplegen, zou ik wel geneigd zijn de bestelling door te mailen en ter plaatse op wandelafstand op te pikken.
Dan pak ik die hogere prijs er wel bij.
Maar dat is het dus niet, je hebt geen lijst, je moet maar raden wat hij allemaal juist heeft.
Als ik dan toch eerst binnen moet gaan, rondkijken, kans lopen dat iemand anders dat kleine slagerijtje binnenloopt, dan heb ik niets gewonnen qua veiligheid, dan kan ik evengoed naar de supermarkt gaan.