Gebruikt iemand van jullie Zabbix?
Met toch wat devices was ik op zoek naar een monitoring tool die notificaties kan sturen maar Zabbix lijkt me misschien overkill.
In het verleden 'Advanced Hostmonitor' gebruikt van KS-soft maar ben op zoek naar iets dat op linux draait.
Alvast bedankt voor de tips!
Alternatief op Zabbix voor thuis?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik gebruik Zabbix thuis, toegegeven ik kijk er niet dagelijks naar en moet hem eens updaten naar de nieuwe situatie. Zeker leuk om mee te spelen. Voor de wat meer advanced stuff vraag ik hulp van een collega, hij heeft het hier initieel opgezet en me er wat mee leren werken.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Observium is wel ok, maar voor thuis en mijn homelab draai ik PRTG. De 100 sensor limiet op de free version is voor mij voldoende en dan heb ik fully featured en heb ik de ervaring met een Enterprise tool die ik ook in mijn werk kan gebruiken.
Observium, Zabbix etc... komt veeleer voor op Interne IT afdelingen waar consultants niet al te veel langskomen![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Observium, Zabbix etc... komt veeleer voor op Interne IT afdelingen waar consultants niet al te veel langskomen
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 26 keer
Ik gebruik zabbix maar ik draai het in een docker container. Zit nog wel met een issue dat ik nog niet opgelost heb nl script runnen om ssl certs uit te lezen. Werkt wel onder native zabbix maar niet onder docker.
Soit wil je je eigen toestel monitoren is het overkill natuurlijk.
Soit wil je je eigen toestel monitoren is het overkill natuurlijk.