Dag iedereen,
In mijn opstelling heb ik een Fritz!Box 7530 router en 1 Fritz!Repeater 1750E die werken in mesh. Als ik de wizard bekijk, is de troughput tussen de router en repeater 260/175 mbit. De troughput tussen mijn repeater en mijn device is 866/866 mbit.
Als ik de speedtest doe, haal ik 40/27 mbit wanneer ik naast mijn repeater zit, en 90/27 wanneer ik naast mijn router zit.
Kan iemand uitleggen waarom ik naast mijn repeater niet dezelfde snelheid haal als naast mijn router? De troughput tussen router en repeater lijken ruim voldoende om dit te ondersteunen. Er is geen ander verkeer binnen mijn netwerk op het moment van meting. We gebruiken channel 60 in de 5GHz band en er zijn geen naburige WLANs die hetzelfde kanaal gebruiken.
Snelheidsverlies Fritz!Repeater 1750E
- bralm
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 3 keer
Bij wifi netwerken zijn er veel factoren die de performantie kunnen beinvloeden. Aan de snelheden die je opnoemt vermoed ik dat de link tussen de repeater en de fritzbox op 2,4 GHz (802.11n) is en dat er veel meer interferentie is op deze band. Kan je een indicatie geven wat de afstand en het aantal muren/verdiepingen tussen de fritzbox en de repeater is?
Tip, de 1750E repeater kan je ook met het bedrade netwerk verbinden. Een Cat5e kabel of beter tussen de repeater en fritzbox zal je een perfect resultaat geven, ik begrijp dat dit niet altijd mogelijk is.
Tip, de 1750E repeater kan je ook met het bedrade netwerk verbinden. Een Cat5e kabel of beter tussen de repeater en fritzbox zal je een perfect resultaat geven, ik begrijp dat dit niet altijd mogelijk is.
Router en repeater communiceren zowel op 2,4 als 5 GHz. De afstand tussen de router en de repeater is ~ 10 meter, zit 1 muur tussen in rechte lijn.
De fritz wizard indiceert dat de throughput tussen router en repeater 260 mbit is. Hoe wordt deze indicatie gemeten?
Repeater bedraad linken aan de router is momenteel niet mogelijk.
De fritz wizard indiceert dat de throughput tussen router en repeater 260 mbit is. Hoe wordt deze indicatie gemeten?
Repeater bedraad linken aan de router is momenteel niet mogelijk.