Wettelijke verplaatsingen tijdens de Corona crisis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Die karren zijn idd om afstand te bewaren; als je dat zonder kan, hoeft die kar technisch gezien niet.
En het is idd een extra besmettingsvector, want ze worden lang niet overal goed gekuisd.
Er is geen wet die een kar verplicht, alleen eentje die een afstand oplegt.
Je breekt dus zeker geen wet als je geen gebruikt.

Dat winkels dit gebruiken als telsysteem is geen excuus, want het kan ook anders.
In de grote Carrefour in de buurt bv staat de security agent met een klikker mensen te tellen, en zijn karren niet verplicht.
In de kleine carrefours daarentegen wel, maar daar heeft het personeel dan weer geen handschoenen of maskers aan, en worden ze ook niet zichtbaar gekuist
Idem in de Aldi; kar verplicht en niet gekuist; maar ze leveren wel sanitaire wet wipes om het zelf te doen.
Colruyt is nog het meest efficient daarin; kar verplicht maar gekuist, *ook* tijdens de wissel aan de kassa.
Maar het blijft een ding vasthouden dat anderen ook net vastgehad hebben.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

philippe_d schreef:Inderdaad zinloos om de politie te bellen, want
  • a) het zijn uw zaken niet
    b) we willen geen maatschappij waar burgers elkaar verklikken
Benieuwd of de mensen in de zorg die nu 1 na 1 uitvallen wegens besmetting er ook zo over denken.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ITnetadmin schreef:Je breekt dus zeker geen wet als je geen gebruikt.
Je breekt idd geen wet, maar je kan als gerant ook zeggen: je komt er niet in zonder kar (telsysteem, afstand behouden, ...).
Ik denk dat we (tijdelijk?) maar naar zulke systemen gaan: zonder bewijs van een test dat je immuun bent of zonder bewijs van max 1 dag oud dat je het virus niet hebt, mag je niet naar Tomorrowland.

@kar vasthouden
Ik ga steevast met handschoenen naar de winkel. Voor ik de kar aanpak doe ik handschoenen aan, nadat ik de kar teruggeven heb doe ik ze uit.
Nadien gaan ze een dagje in "quarantaine", als in ik gebruik ze niet tot enkele dagen later pas. Als er iemand met besmette vingers overal heeft aangezeten, pik ik het alvast niet op in de winkel.
Anderzijds laad ik nadien alles uit de auto zonder handschoenen, dus ja :? .
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

heist_175 schreef:Ik denk dat we (tijdelijk?) maar naar zulke systemen gaan: zonder bewijs van een test dat je immuun bent of zonder bewijs van max 1 dag oud dat je het virus niet hebt, mag je niet naar Tomorrowland.
Wees gerust, er komt geen Tomorrowland dit jaar, net als de andere zomer festivals. Roskilde is reeds afgelast en wss wachten de organisatoren hier op officiële aankondigingen van de overheid om bekend te maken dat festivals niet door gaan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hmmz, iemand moet me toch eens FF die meerwaarde van handschoenen beginnen uitleggen...
Ik was mijn handen voor ik vertrek, ontsmet voor ik de winkel binnen ga en voor ik terug in mijn wagen stap en na dat de bootschappen op zijn plaats liggen.
Je gaat dus proper de winkel binnen, proper in je auto zitten en proper verder met andere dingen doen dan winkelen.... Ik kan perfect die eerste 3 wasbeurten overslaan, maar dan is de kans op besmetting groter( minder voor mij,meer voor een ander)
Mix daar nu ergens een paar handschoenen tussen...ik zie nergens een kleinere kans op besmetting.
Maskertjes daarentegen, die zie ik duidelijk wel nut hebben.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

:eek: bescherming tegen de diepvries deur, lijkt mij toch evident.

Diehards dragen ook nog een volgelaatsscherm en wegwerppak.

De eerste lijnzorg kan daar niet mee lachen natuurlijk, zo zonder al die PBM’s en eten.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Maakt niet uit voor wat, laat het de kerstmarkt in Brussel zijn.
Grote events met (dus) veel volk bij elkaar: feestzalen, eventhallen, ... -> bij de inschrijving verplicht medisch attest bijvoegen. Of bij de ingang een app laten lezen, met QR ed.
De vraag is ook: waar gaan we dat soort controles/testen allemaal aanvaarden?
- events
- openbaar vervoer
- dienstverlening
- ...
Hmmz, iemand moet me toch eens FF die meerwaarde van handschoenen beginnen uitleggen...
(...)
Maskertjes daarentegen, die zie ik duidelijk wel nut hebben.
In alle scenario's zit je constant aan uw gezicht te prullen, vermoedelijk met maskertjes nog wat meer: dat zit lastig, dat kriebelt, ...
Dus je pakt eerst een besmet handvat van de diepvries vast, of een pak rijst dat iemand met besmette handen bepoteld heeft, om dan aan uw maskertje te prullen en het virus kan zich ook in uw lijf vemenigvuldigen.

De zorgsector heeft te weinig maskers, waarom zouden we modale burgers uitrusten met gear dat pro's nog niet eens voldoende hebben.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat is zever hé, en dat is precies wat ze je willen doen geloven... Een masker zet je op voor een hele andere reden dan dat je handschoenen draagt/ je je handen wast.
Van de moment dat ik 1 ding aangeraakt hebt in de supermarkt vertrouw ik mijn handen (of handschoenen niet meer), daarom dat ik bv. die wattenstaafjes aan de bancontact ook zo'n idioot idee vind.
Een masker zet je op om geen virusdeeltjes uit of in te ademen.
@9livesuni : wat bescherm je dan meer met handschoenen aan als je die diepvriesdeur vastpakt ?
Ik pak die deur vast en daarna een zak Diepvriesfriet = verpakking is besmet.
Jij pakt die deur vast met handschoenen en daarna een zak Diepvriesfriet =. Verpakking is even erg besmet.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik zou mij daar echt niet te druk over maken. Geniet van je sluitingspremie, de picknick en het mooie weer. Voor mij hoef je echt niet als carnavalist door het leven tegaan als dat je ding niet is. Anderen voelen zich daar beter bij.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Er zijn maskers te krijgen, zelfs vrij simpel... pvda heeft er net een paar 100duizend gekocht uit eigen zak.

Het probleem is dat de overheid ze wil inkopen aan prijzen van voor de corona, en dan kan je het vergeten natuurlijk. Al genoeg voorbeelden, waarbij de overheid afhaakt, als de prijs te hoog is, of verhoogt.

Ik heb er zelf ook al gekocht. Niet zoveel natuurlijk, maar ik kan ze daar ook bestellen met duizenden
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

9livesuni schreef:Ik zou mij daar echt niet te druk over maken. Geniet van je sluitingspremie, de picknick en het mooie weer. Voor mij hoef je echt niet als carnavalist door het leven tegaan als dat je ding niet is. Anderen voelen zich daar beter bij.
Ik maak me daar helemaal niet druk in, ik vraag me gewoon af wat de meerwaarde is van handschoenen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Handschoenen maken het niet veiliger, mondmaskers ook niet.

En waarom men niet op een bankje zit is niet omdat je er zit of omdat je er met twee zou kunnen zitten maar omdat je niet weet wie er voor u gezeten heeft. Zo moeilijk is dat allemaal niet hoor…

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nah, jij mag gerust ziek op mijn bankje komen zitten of mij een appel komen geven, maar in mijn kot moet je in een maskertje niezen/hoesten of je vliegt eruit. Zo simpel is het
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

bambipower schreef:Er zijn maskers te krijgen, zelfs vrij simpel...
De vraag is wat de kwaliteit ervan is ?
Joe de Mannen schreef:Handschoenen maken het niet veiliger, mondmaskers ook niet.
Niet akkoord... mensen weten vaak niet dat ze besmettelijk zijn... moesten ze een masker dragen dan zou de verspreiding minder snel gaan.

Voor iemand gezond maakt het misschien niet uit (al is iedere drempel volgens mij goed), wel voor zij die besmet zijn.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Kwaliteit zal zoiezo beter zijn, dan geen masker
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De overheid koopt de maskers niet in aan de prijs van voor de crisis. Dat is fake news. De realiteit is dat er vandaag:
- een beperkte productie is
- een gigantische vraag is
- de beperkte productie die er is, is niet altijd van goede kwaliteit

De overheid bestelt momenteel maskers per miljoenen aangezien de productie in China weer aan het opstarten is. Maar de kwaliteit is wisselend. Nu wordt de kwaliteit van elke levering ook getest alvorens uit te leveren.

Sommige chirurgische maskers zijn geherklasseerd tot beschermingsmaskers wegens onvoldoende kwaliteit voor FFP1. De FFP2's die we momenteel krijgen zijn meestal KN95, dat is een Chinese / Amerikaanse norm die in theorie idem zou moeten zijn maar toch minder kwalitatief is. Blijkt dat de FFP2 eerder een eendenbek zijn terwijl de KN95 90 ° gedraaid is, waardoor hij minder goed aansluit op fijne gezichten en dus minder beschermt.

Over iets is beter dan niets, dat klopt tot op zekere mate maar zeker niet volledig. Een sjaal houdt 45 % van speekselpartikels tegen. Normaal is een chirurgisch masker, dat de speekselpartikels tegen houdt, "voldoende" maar in geval van nauw contact wordt toch FFP2 (dat ook partikels tegen houdt die door de lucht worden gedragen) toch aangeraden. Vanaf er behandeling is via verstuiving van geneesmiddelen bijvoorbeeld, is FFP2 verplicht want die partikels die dan rondvliegen zijn te klein om door FFP1 tegen gehouden te worden.

Het is niet zo eenvoudig als je soms zou denken. We kunnen bij wijze van spreken ook een boterham voor je gezicht hangen, het is ook beter dan niks maar niet veel beter...

Als jij er 1000en kan bestellen met correcte normering, zeker doen en breng ze naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Ze zullen je heel dankbaar zijn en indien nodig terugbetalen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Een helemaal doorweekt maskertje verliest ook capaciteit. Ik moet van mijn werk een ganse dag doen met een masker... tegen het eind van de dag zijn ze doorweekt, en kleven ze tegen uw gezicht. Dat is helemaal niet meer veilig.

De maskertjes die geneeskunde voor het volk (de dokters van pvda) besteld hebben, zijn van goede kwaliteit. Als zij het kunnen, waarom zou de overheid het niet kunnen?

Maar nu bestellen ze strikte hoeveelheden bij 1 leverancier, om dan tot de conclusie te komen dat 'ze niet goed zijn', of, dat 'de prijs is opgeslagen' .... en hebben ze niks. In een crisis als dit, bestel je bij 20 of 50 of 100 leveranciers, om zeker te zijn dat je voldoende aangeleverd krijgt... en dan kan je nog sorteren volgens kwaliteit. Tzou ook niet erg zijn om momenteel een deftige reserve op te bouwen.

En nee, ik ga belgie niet voorzien van maskertjes. Waar zijn onze politiekers anders nog voor nodig
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het klopt dat je normaal gezien slechts een aantal uur bescherming hebt. 6u ongeveer dacht ik?

De overheid bestelt bij verschillende leveranciers nu. Die fout was wel gemaakt helemaal op het begin maar nu niet meer.

Het is niet hetzelfde om 5 miljoen maskers te kopen dan een paar duizend.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Als je bij 100 leveranciers 50000 maskers besteld, heb je 5milj maskers. En idd, er zullen er dan wel mindere bijzitten.

Oostenrijk deelt nu gratis maskers uit aan de bevolking. Dat zijn chirurgische maskers, geen ffp2 of 3, maar de gewone doekjes die vouwen. Die hebben zelf geen masker fabriek, maar hebben alles uit buitenland besteld, ik dacht de overgrote meerderheid uit bulgarije.

Ze zijn dus echt wel te krijgen! Maar je moet willen. De ffp22's en ffp3's zijn iets moeilijker te krijgen, maar ook dat lukt nog steeds.

In normale tijden word voor een chirurgisch masker een draagduur van 3 a 4 u aanbevolen en dan moet je ze veilig weggooien.

Als'je 5 milj maskers besteld, ga je niet lang toekomen als iedereen er 2 nodig heeft per dag.
de koe zegt boe
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

De buren hier net naast ontvangen mensen in hun tuin ... oudere mensen waarvan ik de stem herken van lang voor corona, ik vermoed dat ze tot hier fietsen, fiets in de garage en dan tetter tetter. De andere buren daar zie ik nog steeds elke dag de dochter met de kinderen waarbij één van de kinderen dan een tas overhandigt aan de grootouders.

Dit soort idiote mensen zouden ze moeten bannen van alle verdere verzorging ... ik heb het al losgelaten om de politie nog te bellen, maar er loopt idioot volk rond wat helaas ook een stem heeft bij de verkiezingen. Zulke mensen helpen niet om de curve omlaag te krijgen.

Ik ga enkel nog naar de supermarkt & doe solo fietstochten. Ik wil dat deze lockdown zo snel mogelijk voorbij is.

Deze ochtend was ik de eerste in de bio planet en was op een paar minuten terug buiten. Echt een rally, maar weet alles vanbuiten staan. Er waren dus 2 klanten in heel de winkel, risico is dan bijna nihil na een nacht.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

bambipower schreef:Ze zijn dus echt wel te krijgen! Maar je moet willen. De ffp22's en ffp3's zijn iets moeilijker te krijgen, maar ook dat lukt nog steeds.
Mijn voelsprieten bij de lokale politie en apotheken zeggen nochtans iets anders. Er is echt héél veel brol op de markt gesmeten, door mensen die geen ervaring hebben met PPE. Certificaten, testresultaten en branding worden vervalst tegen 100 per uur, maar ook goedmenende fabrikanten slaan kemels door onervarenheid.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

bambipower schreef:Als je bij 100 leveranciers 50000 maskers besteld, heb je 5milj maskers. En idd, er zullen er dan wel mindere bijzitten.
Onze 101 ziekenhuizen proberen dit al verschillende weken, met heel beperkt succes. En zeker niet allemaal bij dezelfde leverancier.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Vraagje overigens: hoe gebruik je zo'n masker met een bril?
Ik heb er al een paar keer eentje moeten opzetten, en ik zie binnen de 10 seconden niks meer wegens totale aandamping van mijn bril.
Uiteraard veroorzaakt door een slechte sluiting bovenaan, maar de uitgeademde lucht moet toch ergens naartoe?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

phil48 schreef:Wereldwijd zijn er al meer dan 65.000 doden en 1,2 miljoen besmettingen, maar nog steeds zijn er mensen die het noodlot tarten en illegale lockdownfeestjes houden.
Al die zaken die je opkomt kunnen niet door de beugel, maar ik voel mij totaal niet aangesproken door ook maar één van die zaken die je opnoemt.
Als ik het over Crembo die sheriff wilde spelen, dan had ik het over het geneuzel over hoeveel kilometer je precies mag fietsen.
Of die flik die dictatortje speelde en een zanger die een muzikaal eerbetoon aan de zorgverleners gaf, met een GAS boete van 250€ beboette.

En blijkbaar begint men toch ook te beseffen aan de top dat gezond verstand het belangrijkste is.
Vandaag was het prachtig weer, na de werktijd heb ik mijn fiets genomen, en ben nog eens tot aan mijn 80 jarige moeder (niet mijn oma, voor mensen met dyslexie...) gefietst.
Dat doe ik regelmatig, en ik zie het probleem niet.
Ik stop, bel haar op met mijn GSM, en zij gaat naar het eerste verdiep, en doet daar het raam open.
En zo slaan wij een babbeltje.
Zij op het eerste verdiep binnen, ik op de stoep buiten.
Als ik sommige dictatortjes hier hoor, dan breng ik daarmee haar gezondheid in gevaar, of er moet streng opgetreden worden vanwege hun hunkering naar een politiestaat of dictatuur, het liefst nog met GAS boetes van 250€.

Maar waarom zou dat zo zijn?
Ik raak nog niet eens de klink van haar voordeur aan.
De afstand tussen ons is veel groter dan die waarbij ik op de stoep door een 'tegenligger' als voetganger tegenkom, of als fietser.
Maar er zijn nu eenmaal van die mensen die regeltjes belangrijker vinden dan gezond verstand, die eigenlijk liever militairen in de straten zien marcheren (alsof virussen ook maar een greintje respect opbrengen voor het aantal strepen dat op hun uniformpjes staat..)

Ondertussen gaat mijn buurvrouw - in de 70 ongetwijfeld - minstens 3 keer per week naar de supermarkt, ze vindt het allemaal overdreven.µ
Als ik besmet zou raken met Covid19 zal het waarschijnlijk al winkelend zijn, en dat moet je nu eenmaal af en toe doen.
Of misschien als een arrogante flik mij tegenhoudt, want die houden geen 1,5 meter afstand.
Maar daar hoor je niemand over...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

ub4b schreef:Dit soort idiote mensen zouden ze moeten bannen van alle verdere verzorging ... ik heb het al losgelaten om de politie nog te bellen, maar er loopt idioot volk rond wat helaas ook een stem heeft bij de verkiezingen. Zulke mensen helpen niet om de curve omlaag te krijgen.
Is de oorspronkelijke bedoeling niet dat we alle contacten met 50% verminderen en hier zelfs kop en staart bovenuit steken.

Heb je ook bewijs dat zulke mensen de curve niet omlaag krijgen. Jambon sprak in het nieuws over kokers/silo's waarin je met een beperkte kringen wel contact mag hebben. Omdat daarin de kans op besmetting eerder laag is. Als twee mensen met elkaar afspreken die ondertussen al 3 weken niemand anders zien, geen contacten hebben met mensen die een serieus gevaar lopen op besmetting... Het mes snijdt aan twee kanten. Ik ken de situatie van je buren niet, als daar Jan en Alleman blijft langskomen... (bij mijn buren verderop zie ik ook steevast vrienden van de zoon langskomen met de auto maar ik maak me daar gewoon niet druk in)

Als je weet dat ze de scholen weer willen openen om de groepsimmuniteit te bevorderen... Gaan we dan ook gillend van elk kind weglopen dat maar in onze buurt komt? Die ouders gaan ook besmet raken etc etc maar men gaat er van uit dat de ouders dan wel kwetsbare groepen moeten mijden.

Beetje relativeren kan geen kwaad, de slinger is precies in de omgekeerde richting aan het omslaan. Krijg van verschillende mensen in mijn omgeving signalen te horen die absoluut niet ok zijn. 2 jongeren die op straat wandelen, met de nodige afstand, die verbaal agressief aangevallen worden omdat ze doen wat mogen? 2 meisjes die aan het joggen zijn die verbaal agressief worden aangevallen terwijl het perfect mag. In beide gevallen weten de mensen niet eens of deze personen van hetzelfde gezin zijn! Ik denk dan: blijf in uw kot en moei u ook niet.

Boekhouders zijn nu zelfs zo bang van papieren bonnetjes. Oh wee. Laat die dan enkele dagen liggen?

Ondertussen mag je wel nog steeds je huis niet verlaten om aan de vaart te gaan vissen en kan zo nog wel enkele andere dingen opsommen die toch wel vreemd zijn. Net zoals in bossen en parken hopen volk. Toch mag ik eenzaam en alleen niet eens gaan vissen op de vaart die achter mijn huis loopt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

@boulder

Ik denk niet dat mensen regeltjes willen maar het zijn de regels die bestaan voor de mensen zonder gezond verstand daarom bestaan ze. Maar ze worden ook actief met de voeten getreden terwijl het in feite echt wel doenbare dingen zijn.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ik ben hier wel persoonlijk aangevallen door Duizend en 1207, die mij ervan beschuldigden de regels niet te volgen.

Sommigen slaan door met hun dictatoriaal gedoe, en verwarren middel en doel, net zoals Crembo dus, die er een militaire dictatuur van willen maken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hier in straat, lees ook even mijn reactie met betrekking tot het Suikerfeest, was het bingo. Mijn woorden op dit forum waren nog niet koud, en er is zelfs geen Suikerfeest, of tientallen auto's kwamen af- en aangereden om een bezoek te brengen bij een gezin nieuwe Belgen. Ik zal dat maar gebruiken of ik ben weer onverdraagzaam volgens sommigen. In elke auto zaten meerdere personen, kinderen, volwassenen, ouderen. Wat ze kwamen doen weet ik niet maar ik vermoed dat het een ziekenbezoek was. Ik denk dat de teller makkelijk de 50 personen overschreden heeft. Tot er een auto de straat indraaide en twee mannen gingen aanbellen. Bleken agenten in burger te zijn. Binnen een paar minuten was de hele boel opgekuist en was iedereen weg.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De regels zijn inderdaad niet altijd even logisch maar ze zijn zo streng omdat men al rekening houdt met sommigen die strenge regels nodig hebben om ook maar iets aan hun gedrag te veranderen.

Anderzijds huiver ik ook van mensen die nu hun kans zien om hun verveling te verdrijven met het bespieden van hun buren en politie te spelen.

Er zullen altijd mensen zijn die de regels niet respecteren maar sommigen zien er al snel weer een manier in om hun favoriete zondebokken nog eens van stal te halen :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:Tot er een auto de straat indraaide
Tja, wat moet je doen in zo'n 50+ geval?
De politie bellen is niet echt ideaal, we willen geen verklikkermaatschappij.
Anderzijds moet je sommige mensen duidelijk beschermen tegen zichzelf.

Ik denk dat we als maatschappij moeten optreden tegen onzin:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200408_04917408
Zo zei de Afro-Amerikaanse rapper Waka Flocka in een radioprogramma dat ‘zwarten het coronavirus niet kunnen krijgen’.
Dat filmpje ging viraal. Het noopte de Britse acteur Idris Elba ertoe zelf ook een filmpje op te nemen en de wereld in te sturen. Elba, die in maart bekendmaakte dat hij leed aan covid-19, riep op om ‘niet langer zulke samenzweringstheorieën te verspreiden en op te houden te beweren dat het coronavirus geen vat heeft op zwarte mensen. Zulke uitspraken zijn dom, onnozel en zeer gevaarlijk.’
https://www.economist.com/middle-east-a ... a-orthodox
Only at the end of March did ultra-Orthodox rabbis, who initially said the “Torah protects and saves”, at last stop their followers praying in public.
Other factors made things worse. For example, the ultra-Orthodox are forbidden by their rabbis from owning televisions and radios. They can buy mobile phones, but these are blocked from accessing the internet and messaging apps. That meant that public-health information was slow to arrive.
Mr Netanyahu, who relies on the support of ultra-Orthodox parties, was reluctant to close synagogues. Police were sent into ultra-Orthodox areas only after the rabbis themselves ruled that prayers should be held in private
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

heist_175 schreef:
Jack Daniels schreef:Tot er een auto de straat indraaide
Tja, wat moet je doen in zo'n 50+ geval?
De politie bellen is niet echt ideaal, we willen geen verklikkermaatschappij.
Sorry maar ik denk hier anders over. Nieuwe of andere Belgen doet in dit geval niet terzake.

Het is een no brainer. Als je in zo n geval niet belt, ben je gewoon medeplichtig.

Politiek correct zijn is prima, maar niet als in ziekenhuizen dokters en verpleegsters elke dag hun leven riskeren om het leven van anderen te redden.

Hopelijk kregen die 50 "debielen" stuk voor stuk een boete.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Mijn buren overtreden ook massaal de regels (zie hoger), ik ga ze echt niet aangeven.
Ik wil hier graag nog 50+ jaar in alle vrede met hen samenleven.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dat is anders.

Ik heb het over het geval van de 50 bezoekers uit een vorige bijdrage.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:wss wachten de organisatoren hier op officiële aankondigingen van de overheid om bekend te maken dat festivals niet door gaan.
Idd, daar "op eigen initiatief" vs "op overheidsbevel" annuleren heel andere implicaties heeft voor de schadevergoedingen die uitbetaald moeten worden.
Goztow schreef:De FFP2's die we momenteel krijgen zijn meestal KN95, dat is een Chinese / Amerikaanse norm die in theorie idem zou moeten zijn maar toch minder kwalitatief is. Blijkt dat de FFP2 eerder een eendenbek zijn terwijl de KN95 90 ° gedraaid is, waardoor hij minder goed aansluit op fijne gezichten en dus minder beschermt.
De Amerikaanse norm is N95. Minder kwalitatief zou ik niet meteen durven zeggen, een gecertificeerd N95 masker, mits het correct en volgens de instructies gedragen wordt, houdt minstens 95% van de zeer kleine partikeltjes tegen, wat net iets meer is dan FFP2 (94%), doch in de praktijk mag FFP2 beschouwd worden als het Europese equivalent van N95.

KN95 is de Chinese norm, en ik kan me moeilijk voorstellen dat ze naast het stelen van de naam ook de kwaliteitsvereisten gaan gestolen hebben van de Amerikaanse norm. Ik zou er iig geen moeten hebben.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Tja, wat moet een mens daar van denken?
https://m.hln.be/nieuws/buitenland/poli ... ~a0b56200/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

phil48 schreef:[
Het is een no brainer. Als je in zo n geval niet belt, ben je gewoon medeplichtig.
Hopelijk kregen die 50 "debielen" stuk voor stuk een boete.
Ach, als het echt zo gevaarlijk is zijn ze binnen een paar weken allemaal dood en heeft het probleem zichzelf opgelost...
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

SpecialK schreef:Ach, als het echt zo gevaarlijk is zijn ze binnen een paar weken allemaal dood en heeft het probleem zichzelf opgelost...
... zijn er binnen een paar weken heel veel mensen extra dood, ook die totaal niets met het bovenstaande event te maken hadden.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

bitbite schreef:
SpecialK schreef:Ach, als het echt zo gevaarlijk is zijn ze binnen een paar weken allemaal dood en heeft het probleem zichzelf opgelost...
... zijn er binnen een paar weken heel veel mensen extra dood, ook die totaal niets met het bovenstaande event te maken hadden.

Inderdaad.

Sommige mensen zullen de situatie wel nooit begrijpen.

Het jammere aan de zaak is dat iemand niet meteen na besmetting "herkenbaar" is, dan zou het wél meteen duidelijk zijn.

Dat er bijna vier weken na het invoeren van de lockdown nog zoveel nieuwe gevallen zijn, heeft daarmee te maken.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Alé weeral 3milj maskertjes ongeschikt... en de testkits zijn ook fout ( zojuist gepost op vrtnws)

Gaat er dan echt gene ene slimme overal wat maskertjes bestellen. Of gaan ze blijven mikken op 1 vriendjespolitiek verdeler?

Als je in oostenrijk naar de suoermarkt gaat kan je ze daar grabbelen aan de inkom.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Bestellen ? Ze gaan een paar dagen met verlof... Veiligheidsraad kan wachten tot na Pasen.. :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”