ovh - gesprek breekt af

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Beste Userbasers, beste vrienden ;-)

Ik merk dat ik alleen nog heel korte gesprekken kan doen met mijn OVH voip account. Als ik langer bel, wordt het gesprek na maximaal 1 kwartier bellen afgebroken. Op mijn fritfon krijg ik dan de melding "normal call clearing". Het is bijzonder irritant. Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Mvg,
internet en TV: Proximus Flex Pack
voip: OVH met oude FritzBox 7390 als ATA en DECT basis
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb data
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1971
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Hoe is uw VDSL configuratie ? Is het met B-Box modem en Fritzbox erachter ?
Dat geeft deze problemen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Ik heb dat probleem ook en idd met een BBox + Fritzbox.
Enig idee waar dat aan ligt MarkDM?
Heppie NY!
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Heb dus ook dit probleem al ervaren .. na 10 of 15 min breekt het gesprek af ..

Fritzbox voip -> mikrotik router -> fritzbox als modem .

Precies ene ovh of fritzbox probleem ?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15063
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider
Te Koop forum

Hier geen probleem.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1971
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

@Goztow : en wat is uw setup ?
Algemeen: kunnen de mensen die reageren dat ze wel of geen problemen hebben zoveel mogelijk hun setup aangeven.
Operator - Modem - ATA .

Het lijkt mij dat dit probleem verband heeft met VDSL (Proximus ?) en Fritzbox.
Jaren geleden had ik het ook en heb daarom OVH verlaten. Later heb ik dan op dit forum gelezen dat dit fenomeen voorkomt bij BBox - Fritzbox combinatie.

Zijn er mensen met ervaring op een zuivere Fritzbox setup ?
Of een andere ATA dan Fritzbox achter BBox ?
Laatst gewijzigd door MarkDM 13 apr 2020, 09:49, in totaal 2 gewijzigd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 516
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geen probleem (via Gigaset)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1971
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Zijn er problemen op Telenet ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8028
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Set-up: easy@home van Orange via 4g, Fritzbox 6890LTE achter de flybox, fritzfon C5, OVH. Veel of lang bellen doe ik niet maar nog geen problemen ondervonden.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Hier zowel OVH als WP, probleem doet zich alleen voor bij OVH.
Breekt meestal af na 26,xx minuten, soms veel eerder, ongeacht zelf bellen of gebeld worden.

Setup: FB7360, OS 6.30, als IP client achter BBox3
Heppie NY!
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15063
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider
Te Koop forum

Geen probleem via gigaset op proximus lijn (gigaset bedraad aangesloten op de bbox3).
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Ik denk dat in de richting van de Fritzbox moet gedacht worden...

Allez Philippe, waar ben je!? :wink:

edit: Fritzbox - BBox combinatie
Laatst gewijzigd door Ernie 13 apr 2020, 14:04, in totaal 1 gewijzigd.
Heppie NY!
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 766
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

FB7590 direct op EDP VDSL. Al enkele jaren wordt er dagelijks meerdere keren gebeld via OVH, en dat telkens voor ruwweg 1 uur aan een stuk (tot begin vorig jaar overigens via FB7490).

Voor zover ik me kan herinneren nog nooit een gespreksonderbreking mogen ervaren.
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 340
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 21 keer
Provider

FB7530 op edpnet vdsl met ovh geen issues
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6875
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Misschien toeval, of niet... maar momenteel lukt me al wekenlang niets meer via OVH en softphone!? Jarenlang tevreden OVH gebruiker met Csipsimple, Zoiper, Linphone e.a. softphones op meerdere toestellen. Dat lijkt nu verleden tijd, misschien zit het probleem dus niet enkel bij de Bbox/Fritzbox combinatie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 53 keer

Helaas ben ik een ervaringsdeskundige. Ik heb vroeger de opstelling BBOX3 met daarachter een Fritzbox als ATA gehad en ook last gehad van onderbrekingen. Veel geklaagd bij OVH loste het probleem niet op, ondanks dat ze heel goed meewerkten.
Daarna een Fritzbox 7360 als modem opgesteld en deze ook gebruikt als ATA. Nooit meer voorgehad. Voor mij ligt het duidelijk aan de combinatie met de BBOX3-Fritzbox. Maar hoe dat komt, geen idee.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Het probleem waar TS het over heeft gaat over een Fritzbox achter een BBox met OVH als provider en waarbij telefoongesprekken wel tot stand komen maar na een tijd worden afgebroken.

Een FB, rechtstreeks als modem/router/ATA heeft dit probleem niet.

@wied: hier recent nog met softphone (Phonerlite) gebeld via OVH en dat werkt nog steeds prima.
Heppie NY!
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Als configuratie heb ik een Bbox3 en daarachter een Fritzbox.
Heb nog nooit problemen gehad met afgebroken gesprekken.
Wel heb ik last van Burst, als voorbeeld (3475 ms (100 %) mijn laatste gesprek ,waarschijnlijk is dit verlies?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

ik had hetzelfde probleem een jaar geleden met OVH gesprekken en een Fritzbox 7490 achter een BBox3(Proximus). Na aanvraag naar AVM kreeg ik het volgende voorgesteld:
Thus, I recommend to perform the Firmware-Update to the latest version 7.12, downloadable here:

ftp://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7490/other/fritz.os/

In Belgium, you would have to stay with firmware 7.01 if your FRITZ!Box were connected to a Proximus DSL line directly, but in your case the FRITZ!Box is connected to another modem via LAN1 and Proximus does not check the DSL driver of your FRITZ!Box.

Updating FRITZ!OS

If the problem persists, follow these instructions:

Parties cannot hear each other

Although you describe a slightly different issue (telephone call disconnects), the cause for the issue has to be considered the same:
The router/modem in front of the FRITZ!Box does not "know" that there's a telephone device (the FRITZ!Box) connected to it and the router or Telephony Service Provider closes connections or filters some packets which are needed for the telephony in the FRITZ!Box.
Maar het simpleste oplossing was nog het BBOX3 te vervangen met het Fritzbox 7490 dat ook gebruikt wordt als modem. Sindsdien heb ik geen probleem met VoIP gesprekken.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1971
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Eigenaardige verklaring. Met een andere ATA dan Fritzbox zijn er blijkbaar geen problemen.
Het heeft dus te maken met de Fritzbox wat ze ook zeggen bij AVM.
Laatst gewijzigd door MarkDM 23 apr 2020, 16:01, in totaal 1 gewijzigd.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6875
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

@Ernie
Dank voor de tip :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

MarkDM schreef:Eigenaardige verklaring. Met een andere ATA dan Fritzbox zijn er blijkbaar geen problemen.
Het heeft dus te maken met de Fritzbox wat ze ook zeggen bij AVM.
Ik heb dit ook getest met een een Linksys ATA en dat werkte ook zonder problemen.
Het zit volgens mij ook écht in de combinatie OVH <-> Fritzbox als IP client <-> BBox

Hier ook nog een WP lijn en daarmee geen probleem.
Heppie NY!
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Zoals ik het nu lees, stuurt de Fritz!Box geen keep-alive-pakketten waardoor de BBox de sessie dichtgooit.
Computer(k)nul
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1971
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Op een actieve sessie zijn er toch genoeg pakketten ? Of zou dat op andere poorten zijn ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Er zijn 2 opmerkelijke dingen die misschien de oorzaak/oplossing verduidelijken:
  • Altijd via OVH, nooit met WP
  • Dikwijls onderbreking bij 26 à 27 minuten in een gesprek, soms eerder
Heppie NY!
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1971
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Sinna schreef:Zoals ik het nu lees, stuurt de Fritz!Box geen keep-alive-pakketten waardoor de BBox de sessie dichtgooit.
Ik stel voor dat men deze setting eens nakijkt in de Fritzbox.

Je vind dit onder Telephone --> Telephone Numbers
en daarna op tab: Line Settings.
('Advanced view' moet aan staan.)
De setting noemt: "Keep port forwarding of the Internet router enabled for Internet telephony", moet op 1 min of 30 sec.

Het zou me wel verwonderen dat het niet actief is want voor Weepee moet dit ook.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Stond hier aangevinkt en op 5 minuten ingesteld.
Heppie NY!
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Ernie schreef:Er zijn 2 opmerkelijke dingen die misschien de oorzaak/oplossing verduidelijken:
  • Altijd via OVH, nooit met WP
  • Dikwijls onderbreking bij 26 à 27 minuten in een gesprek, soms eerder
Ik had geen probleem met Weepee, de gesprekken waren rond de 15 minuut, soms vroeger, onderbroken.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3219
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Toen WeePee hun platform naar de cloud bracht, had ik in het begin ook problemen om de lijn geregistreerd te houden (Cisco SPA3102 achter een OpenWRT-router die zelf zijn PPPoE-sessie opzet). Dat is toen uiteindelijk opgelost geraakt, zie WeePee: SIP DNS SRV. Die STUN-server wordt nog steeds gebruikt en nu het werkt, blijf ik er liever af.
Computer(k)nul
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1971
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Weepee heeft toen duidelijk en expliciet gecommuniceerd dat je ATA zelf de keep-alive pakketje moet versturen naar hun nieuw systeem.
Iedereen heeft toen die instelling moeten nakijken en aanpassen.
Dit OVH probleem is blijkbaar toch iets anders gezien de info van Ernie.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”