Wettelijke verplaatsingen tijdens de Corona crisis

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Er zijn nu eenmaal mensen(zelfs grensarbeiders) die de trein nemen naar hun werk te gaan. Hier kan men dus een noodzakelijke verplaatsing mee maken. :roll:
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

blaatpraat schreef:2 stuks hier ;-)

Aangezien zowat alles gesloten is, snap ik het dus niet waarom je met de auto naar het bos zou moeten met je kinderen, ze daar in een kinderwagen overladen, wandelen, en nadien het omgekeerde.
Je kan toch perfect een kilometertje wandelen rond de blok (ja, zelfs in het stadscentrum), lijkt mij.

Geef mij een voorbeeld waarom het kunnen rondrijden met je kinderen in de auto voor recreatieve doeleinden nu een meerwaarde vormt, want ik zie er echt geen (behalve het feit dat je dan kilometers van je huis een wandeltochtje zou kunnen maken, in plaats van in je eigen buurt).
Nu snap ik je insteek, ik had die anders geïnterpreteerd.
Wel bv. mijn oudste heeft net zonder wieltjes leren fietsen. Nu kan ik met hem naar een open bos/park gaan (die zijn er) en zijn fietsje meenemen (want hij zaagt dagelijks om een fietstochtje). Idem voor de loopfiets van de kleinste. Anders was dat niet mogelijk (ik vertrouw het nog niet om hem op de openbare weg te laten fietsen + fietsen tot aan het eerste bos/park hier zou wat te ver zijn.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Er zijn wel mogelijkheden zonder uw auto te gebruiken:
- steek de kinderen in een fietskar en rij tot aan het park
- laat de kinderen op het voetpad fietsen
- wandel tot aan het park
- ...

Ik lig er niet van wakker, geen van die preciseringen verandert iets ten gronde aan de lockdown.
Ik vind de discussie over hoe/waar/wanneer terug opstarten veel interessanter dan hoeveel minuten je op welke bank gemaakt van welk materiaal mag blijven zitten, dan wel hangen, afhankelijk van de leeftijd :roll: .
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zelf vind ik het hallucinant wat mensen allemaal uitvinden om toch maar de regels aan hun laars te lappen. De tweedeverblijvers die plots en masse een aanvraag tot domiciliëring aan de kust indienen, de lockdown feestjes zowel thuis als op café,... Over een dikke maand begint het Suikerfeest. Stel dat de corona maatregelen tegen dan nog (gedeeltelijk) van kracht zijn, ik houd mijn hart vast hier bij ons in de straat want we zullen weer overspoeld worden door families die zelfs uit het buitenland komen. En laat nu juist het grootste aantal besmettingen terug te vinden zijn bij... de turken (cfr Limburg).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat mensen met kleine kinderen of ouderen met de wagen naar een park in de buurt mogen gaan is ook logisch. Niet iedereen is goed te been of kan uberhaupt al gaan of woont in de buurt van een park. Telkens dezelfde toer rond uw huis gaat snel vervelen MAAR vooral daar zal het druk zijn omdat de meeste te lui zijn om meer dan 2 km te voet te gaan. Wij doen lange wandelingen maar komen amper iemand tegen TOT we in de buurt van onze woning komen, telkens veel volk op stap.
Jack Daniels schreef:Zelf vind ik het hallucinant wat mensen allemaal uitvinden om toch maar de regels aan hun laars te lappen. De tweedeverblijvers die plots en masse een aanvraag tot domiciliëring aan de kust indienen, de lockdown feestjes zowel thuis als op café,... Over een dikke maand begint het Suikerfeest. Stel dat de corona maatregelen tegen dan nog (gedeeltelijk) van kracht zijn, ik houd mijn hart vast hier bij ons in de straat want we zullen weer overspoeld worden door families die zelfs uit het buitenland komen. En laat nu juist het grootste aantal besmettingen terug te vinden zijn bij... de turken (cfr Limburg).
De Belgen zijn altijd wereldkampioenen geweest in het overtreden van regels, wij bedenken zelfs al de ontwijking bij het opmaken van de regels en communiceren er openlijk over :lol:

Hallucinant is dat elke gelegenheid goed is om nog maar eens op bepaalde bevolkingsgroepen te kappen. Ja, Limburg is zwaar getroffen maar minder dan bvb Antwerpen. Ook zijn de slachtoffers niet grotendeels Turken zoals hier beweerd wordt. Er zijn diverse verklaringen zoals carnaval en enkele fuiven net in de periode voor de lockdown. De Limburgse mijngemeenten kennen inderdaad heel wat buitenlanders nl voornamelijk mensen wiens (groot)ouders in de mijnen gewerkt hebben. De meeste zijn echter Italianen. Sommigen zijn ook in Italië geweest tijdens de eindejaarsperiode. Klagen over MSM maar zelf fake nieuws verspreiden en haat aanwakkeren, zo kennen we de brave Vlaming :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Gelieve uw gedachten niet voor waarheid te verkondigen
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dizzy schreef: Hallucinant is dat elke gelegenheid goed is om nog maar eens op bepaalde bevolkingsgroepen te kappen.

Als zelfs de burgervaders van 's lands grootste steden de situatie aangrijpen om te gaan muggenziften en de regels in vraag te stellen, dan kan je wel begrijpen dat de gewone man dit ook gaat doen.

Op een bankje zitten, ik zie niet in wat het probleem is ?

Okay - dan zet ik mij straks de hele dag op dat bankje in de zon, met mijn lunch - want de flik gaat nu niks meer kunnen zeggen. En als hij klaagt, dan bel ik wel naar de burgemeester :))))


Zoiets.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De man is aan het zwalpen. Eerst was het van doe normaal, dan was het niet streng genoeg en nu is het weer te streng :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, dat is gezond verstand, en daar kan ik hem gewoon geen ongelijk in geven. Beboet diegene die het samenscholingsverbod niet naleven, niet diegene die zonder iemand te storen in het gras/op een bank in het park zitten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat is geen gezond verstand maar zwalpen. "Doe normaal" ging oa over het annuleren van evenementen. Nadien wou hij een avondklok. Nu is men ineens te streng. Hij ondergraaft daarbij deels het beleid van Jambon. Neen, voor NVA is dit geen cadeau. Hun thema is nu van geen belang en ze zijn door eigen foute inschattingen aan de zijlijn beland. Hoe gaat hij nu nog kunnen verkopen dat we vooral in de SZ moeten snijden. Ik denk ook niet dat de bevolking nog dat getalm over de regeringsvorming gaat pikken. De NVA moet zich dringend herpakken of ze maken een wettelijke verplaatsing naar de oppositie.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

En hup, de dochter van de buurvrouw is alweer met haar kind gaan aanbellen bij de buurvrouw, was net de badkamer aan het dweilen en toen zag ik dit tafereel alweer. Zinloos om de politie te bellen want tegen dat ze hier zijn, zijn ze al weer weg, en ze moeten het zelf kunnen vaststellen of het telt niet.

En zo zijn er veel mensen onder de radar bezig.

Sommige mensen trekken zich niks aan van de regels, die al erg ruim zijn tov bvb Frankrijk en Spanje.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

En voor wie de maatregelen te streng vindt, ze kunnen al uitkijken naar hoe het wordt bij versoepeling...

Zelfs de doorgaans gedisciplineerde Chinezen, laten zich nu totaal gaan.

Benieuwd hoe lang het zal duren voor ze een verwoestende tweede golf krijgen ??

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-g ... ~a34add51/
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Gisteren moest ik in de dierenwinkel zijn en zoals op zoveel plaatsen moeten ook hier klanten een winkelkar nemen. Ik heb daar totaal geen probleem mee. Komt er na mij iemand binnen, het personeel wijst hem op de winkelkar die hij moet nemen. Antwoord van de klant: ik moet enkel een zak parkietenvoer hebben en weg was hij, de winkel binnen zonder kar :bang:
Is dat nu echt zo moeilijk? Het is niet voor uw plezier maar voor uw eigen veiligheid dat winkels die maatregelen toepassen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ub4b schreef:En hup, de dochter van de buurvrouw is alweer met haar kind gaan aanbellen bij de buurvrouw, was net de badkamer aan het dweilen en toen zag ik dit tafereel alweer. Zinloos om de politie te bellen want tegen dat ze hier zijn, zijn ze al weer weg, en ze moeten het zelf kunnen vaststellen of het telt niet.

En zo zijn er veel mensen onder de radar bezig.

Sommige mensen trekken zich niks aan van de regels, die al erg ruim zijn tov bvb Frankrijk en Spanje.
Ik zie anders dagelijks verkeersovertredingen die ook levensgevaarlijk zijn. Ik ga die mensen niet filmen noch de politie bellen. Ieder zijn job. Sommigen willen gewoon het risico lopen en dat is hun zaak maar ze brengen helaas ook anderen in gevaar.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ub4b schreef:Zinloos om de politie te bellen want tegen dat ze hier zijn, zijn ze al weer weg, en ze moeten het zelf kunnen vaststellen of het telt niet.
Inderdaad zinloos om de politie te bellen, want
  • a) het zijn uw zaken niet
    b) we willen geen maatschappij waar burgers elkaar verklikken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Jack Daniels schreef:Het is niet voor uw plezier maar voor uw eigen veiligheid dat winkels die maatregelen toepassen.
Ik heb ook al een plastic en NIET ONTSMETTE kar moeten vastpakken omdat de madam voor mij haar kar in de verkeerde rij had teruggezet. Terwijl ik één kartonnen verpakking moest hebben die ik perfect zonder kar had kunnen transporteren. En ik zal er echt wel voor zorgen dat ik een karlengte van mijn voorganger afblijf...

Als je ze niet volledig door de carwash duwt na elk gebruik (en niet enkel eens met een licht bevochtigd doekje over de handvaten wrijft) doet die verplichting een kar te nemen meer kwaad dan goed.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

philippe_d schreef: Inderdaad zinloos om de politie te bellen, want
  • a) het zijn uw zaken niet
    b) we willen geen maatschappij waar burgers elkaar verklikken
Dus volgens jouw redenering moeten we dan ook niet bellen als er een lockdown feestje is? Of waar trek je de grens dan??
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

SpecialK schreef:En ik zal er echt wel voor zorgen dat ik een karlengte van mijn voorganger afblijf...
Jij wel (misschien) maar daarom doet iemand anders het nog niet. Maar mijn gedacht over jouw reactie? Hemeltergend, tenenkrullend... Jij hoort toe in die categorie mensen die vinden dat die maatregelen op iemand anders van toepassing zijn maar niet op jezelf. Asociaal tot met noem ik zo iemand. In het begin van de corona crisis lachte ik er ook mee maar nu al veel minder. Dezer dagen hoor ik met de regelmaat van een klok de ambulance uitrijden hier in Dendermonde.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Aan de hand van de karren hebben ze ook controle over het aantal mensen in de winkel. Geen karren meer? Maximaal aantal mensen in de winkel, dan moet je even wachten.

Als er dan mensen zijn die geen kar nemen dan heb je geen controle, volledig logisch toch? Ja er zijn er met kinderen of partner bij maar dat wordt toch afgeraden?

Stop met die onnozele, egoïstische uitvluchten en zet uw egotripperij even aan de kant. Denk aan de mensen rondom u. En als ge dat niet kunt, dan ben je gewoon niet beschaafd genoeg voor deze wereld.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

SpecialK schreef:
Als je ze niet volledig door de carwash duwt na elk gebruik (en niet enkel eens met een licht bevochtigd doekje over de handvaten wrijft) doet die verplichting een kar te nemen meer kwaad dan goed.

Je kunt natuurlijk ook gewoon de regels volgen.

Na afloop van het shoppen met gel je handen ontsmetten en eens je thuis bent ook nog even handen wassen. Dan maakt het niet uit of er al dan niet een virus op die kar zat natuurlijk.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het blijft gewoon wraakroepend hoe burgers, ja ook op dit forum, de regels aan hun laars blijven lappen. Aan al diegenen die vinden dat al die regels op hen niet van toepassing zijn.: de kerkhoven liggen vol met mensen die er hetzelfde gedacht op nahielden. Maar dat ze zichzelf in de shit brengen, dat is nog het minste van mijn zorgen. Ze zijn verdomme te lomp en te dom om te beseffen dat ze door hun asociale gedrag het leven van anderen in gevaar brengen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Jack Daniels schreef:Het blijft gewoon wraakroepend hoe burgers, ja ook op dit forum, de regels aan hun laars blijven lappen.
Er is geen wet die zegt dat je een winkelkar moet gebruiken... dat is een idee om de social distancing te vereenvoudigen.

Als jij die afstand kan bewaren zonder een kar is dat wat mij betreft prima... en daarmee lap je ook geen regel aan je laars.

Ik zie trouwens soms mensen die elkaar kruisen met een kar en dan gezellig staan praten :nono:

Ik vind het erger dat mensen de richtlijnen niet correct kunnen interpreteren en domweg denken dat met een kar in hun handen alles in orde is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ivm de kar in de supermarkt:

- koop een bus bio-ethanol

bvb deze
https://www.bol.com/nl/p/bio-ethanol-95 ... 100967318/

Deze waren <2 euro voor 1L, voor corona, helaas tegenwoordig woekerprijzen.
Bij brico nog aanvaardbaar:

https://www.brico.be/nl/badkamer-keuken ... 1l/5247545

- neem een vers gewassen keukenhanddoek mee

Problemen in supermarkt? Giet wat van dat spul op een handdoek, en ontsmet de kar en je handen. Als het daarmee niet dood gaat dan zal het nooit doodgaan ;)

Ik leg die pul van 1L in de kar, in een houten groentenkratje, samen met de handdoek. Colruyt, Aldi & Bio Planet hebben nog niet moeilijk er over gedaan.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

DarkV schreef:Er is geen wet die zegt dat je een winkelkar moet gebruiken... dat is een idee om de social distancing te vereenvoudigen.
Als jij die afstand kan bewaren zonder een kar is dat wat mij betreft prima... en daarmee lap je ook geen regel aan je laars.
Duidelijk dat ook jij geen greintje gezond verstand in het lijf hebt. En zo zijn er hier nog veel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jack Daniels schreef:Duidelijk dat ook jij geen greintje gezond verstand in het lijf hebt. En zo zijn er hier nog veel.
Bizar dat je hier gezond verstand bij betrekt. Ik houd me overal aan de regels, maar mijn gezond verstand zegt me ook dat telkens ik aan de winkelkar kom, ik op een plek kan kan komen die iemand anders besmet heeft. Dat is bvb al het geval met het staafje waarmee je de karren aan elkaar vast hangen voor het muntje. En neen, in mijn lokale supermarkt ontsmetten ze niet elke kar telkens opnieuw. Ze staan er wel aan de ingang met handgel, maar dat is dus nádat je al je kar vastgenomen hebt. Volgens mijn gezond verstand is dat nu ook niet bepaald de juiste volgorde (moet ik misschien eens melden aan de gerant). Is ook daarmee dat ik dan maar zelf een winkelzak rond het handvat wikkel en zo met de kar rond rijd.

Als ik enkel maar bvb 1 zak diereneten zou moeten hebben, zegt mijn gezond verstand me ook dat het eigenlijk veiliger is om helemaal geen kar of mandje te nemen en gewoon die zak te gaan halen en daarmee rechtstreeks naar de kassa te gaan.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Heeft er iemand ooit al aan gedacht dat die regels van de kar, 1 persoon per aankoop, enz... er OOK en VOORAL zijn om het winkelpersoneel te beschermen? Hoe minder personen in de winkel, hoe kleiner het risico op besmetting.

2 personen van hetzelfde gezin, als 1 besmet is zijn ze het beide (al dan niet zonder het te weten). Als die 2 gelijktijdig aan de kassa staan heeft de persoon achter de kassa 2x zoveel risico besmet te worden.

Respecteer die regels nu gewoon, zoek geen uitvluchten!

Ik zie té vaak bij mij in de winkel dat het bord met de beperking 1 persoon per aankoop wel degelijk gelezen wordt (staat buiten). Toch hoor je de klanten dan zeggen: kom gewoon wat na mij binnen, dan hebben ze het niet door (denken jullie dat wij idoot zijn?)
Ook vaak ivm. het verplichte kar gebruik: ja maar ik heb maar 1 klein spulletje nodig. Geen excuus: het aantal karren laat ons toe een overzicht te hebben van het aantal klanten in de winkel. Alle karren weg: sorry, wachten tot een kar vrijkomt, dan pas mag je binnen. En ja, de kar zorgt er bijkomstig voor dat je wat afstand van de andere klanten houdt (maar dit is ondergeschikt aan het overzicht van het aantal klanten in de winkel). Het maximun aantal personen dat gelijktijdig in een winkel mag zijn is wel degelijk wettelijk geregeld. Wordt die regel niet gerescpeteerd door de winkel dreigt een zware boete en zelfs sluiting.

Toon gewoon wat respect voor de winkeliers.

P.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Tomby schreef:Bizar dat je hier gezond verstand bij betrekt. Ik houd me overal aan de regels... .
Uiteraard houd jij je aan de regels. Het zou mij sterk verwonderen mocht je dat niet doen. Maar je bent zoals al de rest: IK houd mij aan de regels, IK doe het zoals het moet, IK heb de correcte ingesteldheid. Het zijn altijd de ANDEREN die de regels niet volgen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 07 apr 2020, 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Tomby schreef:
Als ik enkel maar bvb 1 zak diereneten zou moeten hebben, zegt mijn gezond verstand me ook dat het eigenlijk veiliger is om helemaal geen kar of mandje te nemen en gewoon die zak te gaan halen en daarmee rechtstreeks naar de kassa te gaan.
Of gewoon net voor sluitingstijd gaan, op een moment dat er zo goed als niemand meer in de winkel is.

Dan hoeft die kar gewoon niet en kan je gewoon je zin doen. Of meteen drie zakken kopen, dan kan je je volgende twee verplaatsingen "enkel om een zak diereneten te kopen" gewoon schrappen. Zo kan het natuurlijk ook.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

phil48 schreef:Of meteen drie zakken kopen, dan kan je je volgende twee verplaatsingen "enkel om een zak diereneten te kopen" gewoon schrappen. Zo kan het natuurlijk ook.
Die regel passen we al lang toe. Naar de winkel en boodschappen meebrengen voor minstens 2 dagen. Los daarvan staan hier 3 tot de nok gevulde diepvriezers waaruit we kunnen putten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Jack Daniels schreef:Uiteraard houd jij je aan de regels. Het zou mij sterk verwonderen mocht je dat niet doen. Maar je bent zoals al de rest: IK houd mij aan de regels, IK doe het zoals het moet, IK heb de correcte ingesteldheid. Het zijn altijd de ANDEREN die de regels niet volgen.
Ik snap je punt niet echt. Ik wou gewoon aantonen dat gezond verstand niet eenduidig is. Ja, in winkels waar men het aantal klanten telt adhv het aantal karren, lijkt het me logisch dat ze je verplichten van een kar te nemen. En dat zou ik daar ook doen (bij mijn weten verplicht mijn supermarkt dat niet - al heb ik sowieso altijd een hele boodschappenlijst waardoor ik toch een kar nodig heb). Daarom wil dat niet zeggen dat mijn gezond verstand zegt dat dat de beste optie is.
En je sarcastisch toontje slaat ook nergens op, want je lijkt gewoon te suggereren dat ik me dus helemaal niet altijd aan de regels houd. Hoe zou jij dat kunnen weten ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Maskertjes hebben we nodig !!!! En zonder masker in uw kot blijven.... wat met de wind?

Wandelen, fietsen of joggen zijn welgekomen activiteiten om de gedachten te verzetten in tijden van corona. Maar deze buitensporten doe je best niet in elkaars slipstream, zo blijkt uit onderzoek van de KU Leuven en TU Eindhoven. Wie tijdens het bewegen ademt, hoest of niest, creëert namelijk een wolk van druppels achter zich die verder reikt dan 1,5 meter, legt professor Bert Blocken uit aan onze redactie.
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/w ... ~a60aece6/

Wie maskertjes wil, en nog geen heeft.... kijk op de facebook groep 'mondmaskers naaien' ( gratis of aan verzendkost) of hier 10 voor 15€ en je stuunt een goed doel
de koe zegt boe
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Tomby schreef: Ik snap je punt niet echt. Ik wou gewoon aantonen dat gezond verstand niet eenduidig is.
Gezond verstand, dat heb je. Of dat heb je niet. Punt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Tomby schreef:Ik snap je punt niet echt. Ik wou gewoon aantonen dat gezond verstand niet eenduidig is.
Blijkbaar is gezond verstand vandaag de dag eerder een synoniem voor als een kip zonder kop regels volgen.

Als morgen een supermarkt zegt dat je op handstand door de winkel moet dan doen de meesten dat hier ook nog volgens mij :bang:

Gezond verstand zegt afstand houden en zo min mogelijk dingen aanraken (of waarom denk je dat ze verbieden op banken te gaan zitten)... en dan gaan ze plots iedereen een kar in de hand duwen (en nee niet overal ontsmetten ze die dingen). Trouwens in de supermarkten hier zie ik amper volk... er staan massa's karren buiten.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Pengu schreef:Aan de hand van de karren hebben ze ook controle over het aantal mensen in de winkel. Geen karren meer? Maximaal aantal mensen in de winkel, dan moet je even wachten.
Dan zou ik er nog begrip voor hebben, maar dat is dus niet het geval. Er staat een security-agent aan de ingang die de binnenkomende en buitengaande personen telt. Je moet ook langs dezelfde deur terug naar buiten, de gewone uitgang is afgesloten.

ub4b zijn oplossing met fles bio-ethanol en handdoek lijken me niet slecht. Maar tot enkele weken geleden noemden we dat een molotov-cocktail :)

Anyway, als ik het zo hoor zijn degenen die zich niet aan de regels houden binnenkort allemaal dood, dus het probleem lost zichzelf wel op...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Tuurlijk is dat geen oplossing...
Was uw handen, zet een masker op en hou afstand zijn oplossingen... al de rest is Schoone schijn.
Ik ben geen viroloog, maar wees maar zeker dat er studies zijn hoe besmettelijk een virus is, maw hoeveel kans je hebt om besmet te raken door iemand die in je gezicht niest, iemand die door de aerosol loopt van iemand die juist geniest heeft, iemand die in zijn ogen/ neus/mond wrijft met besmette handen, iemand die besmet voedsel eet.
Ik zal er niet ver naast zitten in dit lijstje van groot naar klein.
Wat nut heeft het dan om een winkelkarretje te ontsmetten als je 30sec later een besmette diepvriesdeur vast hebt ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Als ik dit hier lees vrees ik dat de 'blijf in uw kot' regel al slachtoffers gemaakt heeft. :|
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Jack Daniels schreef:Gezond verstand, dat heb je. Of dat heb je niet. Punt.
Onzin, zelfs de meest briljante mensen doen soms de grootste stommiteiten, dat heet menselijk zijn. Uiteraard zijn we allen briljant in het ontdekken van anderen hun fouten maar stekeblind voor de onze. Met gezond verstand ben je weinig als je ook niet minstens over een beetje empathie, begrip en tolerantie beschikt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Uitstap naar het containerpark, de drang waar velen niet kunnen aan weerstaan, in Gent 100 auto's aan 't aanschuiven

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/07 ... ageparken/
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

"Dat veel mensen ondanks de richtlijn naar het containerpark trekken is niet te wijten aan een gebrek aan gezond verstand", zegt gedragstherapeut Michaël Hilderson uit Zutendaal bij Radio 2 Limburg. "Dat vind ik te verwijtend. De richtlijnen zijn niet perfect en zullen nooit perfect zijn. Een regel is geen afspraak. Mensen lossen hun eigen behoeftes in. Het is een natuurlijke reflex van zelfbehoud."
Dus... een containerpark bezoeken met uw hoopje afval is zelfbehoud?
Riiiiiight...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 273
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

Jack Daniels schreef:Los daarvan staan hier 3 tot de nok gevulde diepvriezers waaruit we kunnen putten.
Als je nu; na 3 weken quarantaine, nog steeds al je diepvriezers tot de nok gevuld hebt, dan ben je vergeten waarom je er zoveel hebt...
dat is om in dit soort situaties "op je reserves te teren".... niet om ze in die situaties "vol" te laten zitten.

ub4b schreef:Uitstap naar het containerpark, de drang waar velen niet kunnen aan weerstaan, in Gent 100 auto's aan 't aanschuiven

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/07 ... ageparken/
ja, een hele rij mensen die allemal op meer dan 1.5 meter van mekaar stonden. Verder van mekaar dan dat sommigen in een rustoord van mekaar zitten (zelfs als ze allen in hun eigen kamer zitten met de deur op slot)
your point being?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”