![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vroeger hadden we zo een Intex Easy Set met opblaasrand, maar door de kleine helling van het terras (1.5°) was dat bijna niet goed op te zetten (helde helemaal naar de laagste kant) en met katten die soms op de rand sprongen hadden we ook af en toe een gaatje. Gevolg was dat het meestal maar een paar dagen op stond en we nadien het water terug lieten weglopen.
Nu hebben we een ronde Prism Frame van 3.05m met 4500 l, dus nog relatief klein. Maar door het metal frame, in combinatie met rubberen ondergrond (van die puzzelstuk tegels) is het wel een ideale combinatie en is het de bedoeling die de hele zomer te laten staan. Daarom ook al een startersetje onderhoud bijgekocht met pH-min, chloortabletten met drijver en teststrookjes.
Heb echter duidelijk nog wel extra dingen nodig waarvoor ik wat ervaringen/tips zoek:
* verwarming: hoe goed werken die zonnematten die je tussen pomp en zwembad plaatst ? Intex heeft er zo en ze raden er voor mijn zwembad 2 aan (heb pomp van 3400 l/u). Heb er ook al gezien die meer in een soort dome-vorm zijn in plastic en vermoedelijk optisch ook het zonlicht concentreren. Ik besef wel dat je hiermee alleen opwarming krijgt op zonnige dagen.
* afdekking: je kan gewoon zo'n standaard afdekzeil gebruiken, maar heb er ook al isolerende gezien. Vraag me wel af in welke mate dat zinvol is, gezien de zwembadrand ook niet isoleert.
* chloor-tabletten: in het startersetje staat er in de documentatie dat er ook cyaanzuur vrijkomt en daardoor ook geleidelijk aan de zuurconcentratie van het water toeneemt. Is dat dan simpel te corrigeren met wat pH+ of moet er iets anders gebeuren. Cyaanzuur klinkt niet bepaald gezond, maar ja, dat is met Cl evenmin het geval.
* reiniging: heb nog niets om wat groffer vuil uit het zwembad te krijgen. Is dat gewoon een kwestie van een schepnetje, of is er meer nodig ?
Andere tips ook welkom natuurlijk.