prime video amazone

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

hoe te gebruiken?
via laptop,tablet of ineens op mijn sony tv?
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Op je tablet en tv moet je gewoon de app downloaden.
Werkt hier op Apple TV, maar gebruik het wel haast nooit
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hangt er vanaf hoe je er naar wil kijken. Kan in een browser. Als u een smartTV heeft, zelf niet eens een recente, lijkt het zeer waarschijnlijk dat daar een ingebouwde app-functie is met Amazon Prime beschikbaar.

Zoja is dat waarschijnlijk de eenvoudigste en beste wijze om er naar te kijken.
marcvt63
Pro Member
Pro Member

heb een smart tv
sony KDL-40R550C
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

marcvt63 schreef:heb een smart tv
sony KDL-40R550C
Uw gebruiksaanwijzing;
https://www.gebruikershandleiding.com/S ... 92590.html

Die nogal summier is. Pagina 96. Er is een Netflix app volgens de gebruiksaanwijzing, van de rest is er geen vermelding maar wel de suggestie dat die er zijn. - Hier laat ik je los, Tim. Vanhier af moet je gaan.
marcvt63
Pro Member
Pro Member

ja

alleen netflix en youtube

en meer niks

tv is 4 jaar oud
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Indien je eigen TV het niet aanbiedt, zal het eenvoudigste een AndroidTV of AppleTV box zijn met dan de Prime Video app er op.

Als je minder wil investeren kan een Chromecast ook soelaas bieden, maar dan moet je wel je laptop/gsm/tablet gebruiken als "afstandsbediening".

https://www.primevideo.com/splash/watchAnywhere
https://www.pocket-lint.com/tv/news/ama ... lete-guide
ooh. shiny.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb de app standaard in mijn philips smart tv.

Wel een behoorlijk rommelige app. Je kan net zoals bij netflix zoeken op titel en op genre - maar het is allemaal moeilijker. Zo moet je ook nog eens apart subtitles gaan zoeken (soms zijn ze er niet - wou gisteren een ARTE docu zien en die had enkel Frans).

In het begin had ik ook niet meteen gevonden hoe je de subs kleiner of groter maakt.

De prijs (of gratis) maakt een en ander natuurlijk wel goed.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

phil48 schreef: Wel een behoorlijk rommelige app.
Alles van Amazon heeft een rommelige GUI :-) MAAR, het werkt altijd wel!

Bij Amazon is het functionaliteit boven esthetiek.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Als je via de chromecast kijkt, vind ik die Prime Video app best wel ok. Je kan gemakkelijk naar de volgende scene springen en zo. Heel handig vind ik ook bvb de functie dat hij altijd toont welke acteurs er in de scene aan het spelen zijn. Altijd gemakkelijk als je weer eens denkt 'van waar ken ik die acteur nu weer?'. :) Zoiets mis ik bij Netflix wel.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Amazon is best ok. Hiernop shield tv. Netlix is gebruiksvriendelijker, maar verhoudingsgewijs kijken we ook veel naar Amazon. Het vraagt meer inspanning om de goede zaken er uit te halen.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8704F met Tapatalk
marcvt63
Pro Member
Pro Member

prime video voor 2.99 euro?
is dit goed ?
of geloofwoordig?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Van amazon.nl:
"Gratis en snelle bezorging van miljoenen producten, onbeperkt streamen van exclusieve series, films en meer voor slechts € 2,99 per maand.

NU GRATIS PROBEREN
Na 30 dagen kost Amazon Prime slechts EUR 2,99/maand. Opzeggen wanneer je wilt."

Waarom niet gewoon proberen? Of het wat is, smaken verschillen, maar ik ben er tevreden mee.
marcvt63
Pro Member
Pro Member

op telenet heb je op kanaal 600 netflix

heeft telenet op een ander kanaal toevallig prime-video?
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Neen, enige dat TN ondersteund is Netflix en die app is rommel.
Wij hebben soms slechtere kwaliteit of de app vliegt er gewoon uit.
Op den AppleTV hebben we daar geen last van en gebruiken we Prime Video ook.

Prime is veel beperkter, maar omdat we geregeld via Amazon aankopen doen, hebben we een Prime Abonnement.
Nu bijvoorbeeld Picard aan het kijken, maar zoals andere zeggen, smaken verschillen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Prime is voor zen 3 euro het wel waard. Zeker als je dan nog twitch kijkt dan geef je 2,5 euro aan iemand terwijl je zelf 3 euro betaald en je hebt daar nog prime video bij en die bezorging.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 37 keer

Wat mij enorm stoort aan Prime Video is dat alle talen door elkaar staan. Er is geen enkele instelling om ervoor te zorgen dat ik enkel content te zien krijg met Nederlandstalige ondertitels.
Al dikwijls voorgehad dat ik naar iets wil beginnen kijken, om dan tot de vaststelling te komen dat er enkel Franstalige ondertitels zijn.

Nog niet de helft van de content die ze laten zien heeft NL subs :bang:
Fentimento
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

*-*
Laatst gewijzigd door Fentimento 20 sep 2020, 14:03, in totaal 1 gewijzigd.
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Zelfde ergernis hier. Bij Netflix heb ik dat nog nooit gehad.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja uik trek me persoonlijk niet veel aan van ondertitels want het meeste engels versta ik wel.
Electribe
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 37 keer

Bij Netflix heb ik dat ook nog nooit gehad, althans niet met mijn Belgische account.
Vroeger (2014) had ik een Amerikaanse account en daarmee had ik dat wel regelmatig.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 72 keer

marcvt63 schreef:prime video voor 2.99 euro?
is dit goed ?
of geloofwoordig?

Er zijn liefhebbers van Prime, smaken verschillen nu eenmaal. Persoonlijk vind ik Netflix en prime maar zooi,het bekijken niet waard. Het leuke aan al die diensten is dat je naar hartelust kan switchen zodat je iets vind dat naar je smaak is.

Investeer in zo een streaming bakje, het leven word er heel wat aangenamer op.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Die prijs van 2,99 euro zal wel tijdelijk zijn. Lancering van Amazon NL. Nu is dat dus 35,88 euro per jaar.

In Duitsland is het 5,99 euro. Of 49 euro voor een jaar. Dat lijkt mij de prijs waarop het over poosje zal op uitkomen.
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Electribe schreef:Bij Netflix heb ik dat ook nog nooit gehad, althans niet met mijn Belgische account.
Vroeger (2014) had ik een Amerikaanse account en daarmee had ik dat wel regelmatig.
Komt omdat uw Netflix account NL heeft als taal, dan krijg je idd enkel de zaken met NL audio of subs te zien.
Nadeel is dat je zo wel veel content mist die wel EN (audio en subs) is, maar geen NL.

Ik heb mijn Netflix account daarom standaard in EN staan, waardoor er geen filtering meer is. Dat heeft dan wel als nadeel dat ik nu veel FR only content te zien krijg.

On topic, ik heb een jaarabo Amazon Prime op de Duitse Amazon. Qua content is Primevideo er echt wel op vooruit gegaan, veel zaken in NL of EN bijgekomen. Films zijn er veel dezelfde op Netflix en Amazon en ook veel over en weer getrek qua series (onlangs zag ik Mad Men op Amazon, ik had niet eens door dat die van Netflix verdwenen is na al die jaren).
De videoplayer hebben ze recentelijk ook schoon gekopieerd van Netflix (bijna geen verschil te zien tussen beide), dat is dus ook enorm verbeterd.

4k content is trouwens ook standaard inbegrepen in die prijs.

Mocht ik nu slechts 1 platform mogen gebruiken, het zou tegenwoordig Amazon zijn. De prijs is daarvoor te doorslaggevend. €50/jaar vs €143,88 (standard formule) en daarvoor heb ik ook 4k en gratis levering op Amazon.de
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dat aanbod van 2,99 euro is volgens mij maar 6 maand geldig.

klanten die een lidmaatschap afsluiten bij Amazon Prime Video, betalen de eerste zes maanden een bedrag van 2,99 euro als introductiekorting. Daarna wordt het abonnement automatisch verlengd en betalen ook zij 5,99 euro per maand. Deze introductiekorting geldt overigens niet wanneer de abonnementen worden betaald met Google Play of via iTunes. Bij Amazon is het ook mogelijk om de betaaltermijn te wijzigen. In dat geval betaal je in plaats van 5,99 euro per maand maar 49 euro per jaar, wat neerkomt op een besparing van 22,88 euro.
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Amazon prime is veel minder gebruiksvriendelijk dan Netflix, heeft een kleiner aanbod, maar de content vind ik aantrekkelijker. En dit voor 50 euro per jaar. Die je dan nog uitspaart via je verzendingskosten.

Moest ik moeten kiezen... Eerst Amazon Prime voor mij. Ik kan er mijn avonden mee vullen.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Slafes schreef:Dat aanbod van 2,99 euro is volgens mij maar 6 maand geldig.

klanten die een lidmaatschap afsluiten bij Amazon Prime Video, betalen de eerste zes maanden een bedrag van 2,99 euro als introductiekorting. Daarna wordt het abonnement automatisch verlengd en betalen ook zij 5,99 euro per maand. Deze introductiekorting geldt overigens niet wanneer de abonnementen worden betaald met Google Play of via iTunes. Bij Amazon is het ook mogelijk om de betaaltermijn te wijzigen. In dat geval betaal je in plaats van 5,99 euro per maand maar 49 euro per jaar, wat neerkomt op een besparing van 22,88 euro.
Wacht... Kun je Amazon prime betalen via Google play?
Free2be
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Even ter info, je kan op je TADAAM tv box ook Prime video van Amazon installeren. Werkt prima.
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben nu aan het kijken naar "Fear the walking dead". Als er Spaans gesproken wordt dan is er een extra ondertiteling te zien in het Duits. Dus de Nederlandse ondertitels komen bovenop de Duitse. Nu heb ik de grootte al aangepast maar blijft moeilijk lezen. Enig idee of die Duitse uit te schakelen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”