Dag UB-ers
een vriend van me wilt graag een video (halfuurtje) live 'uitzenden' via het web. Het is een emotioneel iets dus hij wilt geen pottenkijkers, toevallige passanten, enz.
Mijn vraag: is er een service waarbij je een pre-recorded video 'live' kan uitzenden zonder dat die achteraf bewaard wordt?
FB live lijkt me geen optie (wordt melding van gemaakt aan je vrienden) en ik weet ook niet of YT Live geschikt is (ook dat wordt gelist enz.). Iemand andere opties?
Online live 'uitzenden' van video
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Opladen als "private" video en dan "schedulen".
https://support.google.com/youtube/answer/157177
En voor het live "uitzenden": https://support.google.com/youtube/answer/9080341
Uiteraard op voorhand eens goed uittesten.
https://support.google.com/youtube/answer/157177
En voor het live "uitzenden": https://support.google.com/youtube/answer/9080341
Uiteraard op voorhand eens goed uittesten.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
natuurlijk: als je spreekt over "pre-recorded" video dan is ook altijd "de memorystick" een optie he
voor "live" zijn de andere opties die hie aangehaald werden de juiste.
binnen mijn professionele omgeving gebruikt men soms "Vimeo".. hier kan je een paswoord op zetten...
binnen mijn professionele omgeving gebruikt men soms "Vimeo".. hier kan je een paswoord op zetten...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
En kan er bij Vimeo ook gelivestreamed worden? Ieder vanuit z'n kot natuurlijk. Het is een pre-recorded video ja.profke schreef:natuurlijk: als je spreekt over "pre-recorded" video dan is ook altijd "de memorystick" een optie he
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
2j terug eens gekeken naar de VLC server optie (ingebouwd) om te streamen. Ging prima binnen het bedrijf maar niet voor onze VR beelden.
Misschien dat die mogelijkheden nu nog beter zijn.
Misschien dat die mogelijkheden nu nog beter zijn.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
het is stilaan onduidelijk aan het worden.NielsH schreef:En kan er bij Vimeo ook gelivestreamed worden? Ieder vanuit z'n kot natuurlijk. Het is een pre-recorded video ja.
"livestream" ==> iets op het internet uitzenden wat "live" gebeurt. Skype is dan bijvoorbeeld een oplossing.of "facebook live" of "youtube live"
Maar je geeft aan dat de video al pre-record is of zal zijn, dus dat is volgens mij niet wat je zoekt.
"prerecorde video" ==> gewoon "kijken naar een filmpke wat op het internet staat".
Dat laatste is de klassieke youtube;, de vimeo's, etc kunnen dit ook.
Welk van beide bedoel je?
als je gewoon bedoelt dat "op het moment dat we er klaar voor zijn" een 20-tal mensen op diverse plaatsen moeten kunnen kijken naar een vooraf opgenomen filmpje: ja: dat kan met vimeo, met youtube, etc. Je bezorgt hen op voorhand de link, en zorgt dat die "op het juiste moment" live gezet wordt (of het paswoord dan vrijgegeven wordt)
als je echt "realtime dingen wil opnemen en die ineens ook wil casten", dan zal je skype of en "live" variant van youtube moeten nemen.
als het er enkel om te doen is om op 1 specifieke locatie een voorafgenomen fimpje af te spelen, en gezien de context lijk je zeer zeker te willenz ijn dat het werkt: neem een laptop mee waaorp dat filmpje al staat, en projecteer het daar ter plaatse. Desnoods host je vandaaruit een skype sessie zodat ook mensen op afstand het kunnen meebekijken.