Welke PDA-met-GPS aanschaffen?

Plaats reactie
AureliuS
Starter
Starter

Ik ben op zoek naar een goeie pda+gps voor mijn vader die binnenkort op pensioen gaat.

minimale vereisten :
- voldoende betrouwbaar (geen herinstallatie nodig wanneer de batterij eens volledig plat gaat)
- goeie autonomie (ik heb wel al een battery-pack en bikemount ergens gezien)
- mobiel gebruik van de gps (best bluetooth denk ik (gps moet ook op de fiets bruikbaar zijn voor een behoorlijke tijd))
- eenvoudig in gebruik :P target = senior citizen

in overweging
- palmOne Tungsten T5 + TomTom Bluetooth GPS Kit
- HP iPAQ hx2410 + TomTom Bluetooth GPS Kit
- HP iPAQ rz1710 Navigation Pack
- Acer n35 GPS
- Acer n50 + TomTom Bluetooth GPS
- ASUS MyPal A620BT + TomTom Bluetooth GPS

Suggesties, anyone?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Even een kleine tip:
Als je niet wilt dat je alles kwijt bent als de batterij volledig plat gaat en je wilt een pda met een windows os, dan kan je beter wachten op windows mobile 2005.
Die heeft een totaal ander geheugengebruik, waardoor je niet alles kwijt bent. Bij de 2003 is dit wel het geval.
Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Heb je ook al eens naar de Qtek Pda's gekeken ? Ikzelf heb namelijk zo 1 en ben der zeeer tevreden van (met een BT gps module er bij) !
AureliuS
Starter
Starter

ditCh schreef:Heb je ook al eens naar de Qtek Pda's gekeken ? Ikzelf heb namelijk zo 1 en ben der zeeer tevreden van (met een BT gps module er bij) !
welke Qtek heb je ?
op www.pdashop.be staan volgens mij enkel smartphones (deze zijn in cominatie met de BT-GPS een beetje boven ons vooropgestelde budget ... max 600Eur )
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

frisco
Member
Member

Mitac Mio werkt ook zeer degelijk en heeft een ingebouwde gps reciever...
XInIX
Member
Member

ik ben een tevreden gebruiker van de Mitac Mio 168

Idd, als de batterij leeggeraakt zijn de geinstalleerde programma's foutsie net als alle andere data die in het RAM bewaard is (notes, calender, tasks)
Wel zijn er PDA's die zelf een BU nemen als de batterij leeggeraakt en de data nadien terugzet.

Nog een minpuntje is de connector onderaan die nogal fragille is.
De CPU mocht ook iets krachtiger zijn, vooral merkbaar bij het "hooveren" in de "map" functie

Voorts niets dan lof over het ontvangst en de accessoires van het toestel

Greetzz
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Goedkoop is de Palm Zire, daar verkopen ze al bundels incl. GPS-receiver & software voor < 200 € van.
Da's dan wel PalmOS, dus geen PocketPC.

Zelf heb ik nen ouwe Clié (PEG-TJ35/E1, voorlopig nog zonder GPS-receiver), als daar iemand nen aansluitkabel voor GPS-receiver voor heeft liggen die 'm niet meer gebruikt, laat mij maar iets weten, ik heb interesse.
De soft draait prima hierop, als je 'm helemaal leegdraait is 'm ook z'n progs kwijt, maar gewoon terug aan de PC hangen synchroniseren en alles is weer terug, dus dat valt nogal mee, vind ik zelf ...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dave schreef:Goedkoop is de Palm Zire, daar verkopen ze al bundels incl. GPS-receiver & software voor < 200 € van.
Die voldoen dus absoluut niet voor navigatie (klein scherm, lage resolutie, slecht geluid, traag, ...)!
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ja, de Zire is echt wel aan de zwakke kant, dan is mijne Clié nog beter, maar zelfs dan is vooral het geluid niet schitterend, nee ...

Ik heb ook al veel lof gehoord over die Mitac Mio 168 met ingebouwde receiver & de prijs valt eigenlijk ook mee:

- zonder software: 308.55 € http://www.rimicom.com/xcart/customer/p ... 822&page=2
- met Tomtom (Benelux & Europe): 631.26 €
http://www.rimicom.com/xcart/customer/p ... 822&page=2

Of voor de eenvoud toch eerder alleen maar voor een GPS gaan ipv een PDA (al vind ik het juist fijn dat die nog zoveel meer kan) ...
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb hier ook de Mitac Mio 168 (eigelijk de Yakumo delta 300 GPS maar dat is dezelfde alleen ander merk) en deze werkt goed, alleen is het precies of hij ligt een maar meter achter op de gps, maar voor de rest geen klagen.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Kerberos
Plus Member
Plus Member

Acer N35 Incl Tomtom 5 en gedetaileerde maps van West-europa.
Voor 399 euro bij DIXONS (www.dixons.be voor adressen)
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

hier ook de mio 168. en serieus tevreden van. alleen da hij de laatste tijd nogal veel vastslaagt. da is het spijtige eraan. maar voor de rest is het echt prijs kwaliteit da ge krijgt zenne.
Sandman
Pro Member
Pro Member

aml een heel lading acer 35's verkocht,met tevreden klanten..., maar als batterij plat is, ben je spullen kwijt... zoals bij elke pocketpc.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Sandman schreef:maar als batterij plat is, ben je spullen kwijt... zoals bij elke pocketpc.
Behalve dus als je wacht op Windows Mobile 2005. :wink:
Afbeelding
bollewolle

Lukse schreef:
Sandman schreef:maar als batterij plat is, ben je spullen kwijt... zoals bij elke pocketpc.
Behalve dus als je wacht op Windows Mobile 2005. :wink:
Of je schaft je een Palm LifeDrive aan. Zit een harddisk van 4 GB in en heeft dus niet permanent stroom nodig om alles in het geheugen te houden. Heb er mij een via eBay aangeschaft (dikke 150 euro uitgespaard) en hetzelfde gedaan met een Bluetooth GPS ontvanger. Enkel navigatiesoftware erop en je bent vertrokken. Moet wel gezegd worden dat dit dus ECHT wel niet de goedkoopste oplossing is (maar heb er wel via eBay een dikke 200-250 euro mee uitgespaard dus).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”