Wie heeft al contactloos betaald?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

1207 schreef:jammer dat ze dit niet tijdelijk naar 100 euro optrekken.
Bij Belfius kan je dit zelf instellen tot €125
Bye, Maurice
https://on4bam.com
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

on4bam schreef:
1207 schreef:jammer dat ze dit niet tijdelijk naar 100 euro optrekken.
Bij Belfius kan je dit zelf instellen tot €125
merci, wist ik niet
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Belfius: Per verrichting blijft het €25 zonder code. Maar pas na €125 moet je dan de code weer éénmalig ingeven.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Beste dat je kan gebruiken voor contactloos betalen is de payconicq app gebruiken.
Ik hoef niet naar dit of dat bedrag te kijken dan.

En ja, soms moet ik wel mijn pincode ingeven, je neemt je phone effe terug pincode invoeren en terug de phone aan de betaalportal houden en klaar is kees.

Bij de lidl lukte het niet, die pipos hebben daar die wand niet breed genoeg gemaakt, ik kreeg de phone er niet tussen zzzz.
profke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

Unicorn1 schreef:Beste dat je kan gebruiken voor contactloos betalen is de payconicq app gebruiken.

En ja, soms moet ik wel mijn pincode ingeven, je neemt je phone effe terug pincode invoeren en terug de phone aan de betaalportal houden en klaar is kees.

Bij de lidl lukte het niet, die pipos hebben daar die wand niet breed genoeg gemaakt, ik kreeg de phone er niet tussen zzzz.
inderdaad: het cruciale zijnde dat je je pincode dan OP JE GSM moet intypen, en niet op dat bancontact bakje van de winkelier..
in deze tijden spaart je dat het moeten vastnemen van een wattenstaafje dat mogelijks al door anderen werd aangeraakt... :roll:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

profke schreef:
Unicorn1 schreef:Beste dat je kan gebruiken voor contactloos betalen is de payconicq app gebruiken.

inderdaad: het cruciale zijnde dat je je pincode dan OP JE GSM moet intypen, en niet op dat bancontact bakje van de winkelier..
in deze tijden spaart je dat het moeten vastnemen van een wattenstaafje dat mogelijks al door anderen werd aangeraakt... :roll:
Ik begrijp uw reactie eerlijk gezegd niet ze? Als ik post dat je soms ook eens je pincode moet geven, ik leg gewoon uit dat je je phone terug neemt, je pincode invoert maar wel de phone nog eens snel tegen de terminal moet houden en dan ist oke, dat is het, voor de rest snap ik niet wat jij hier allemaal hebt gepost ze. De topic gaat over contactloos betalen, corona gedoe boeit me hier niet, ben het al kotsbeu ook.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

De limieten worden nu toch ook in België opgetrokken: https://www.hln.be/geld/consument/banke ... ~ae3de63f/

"Klanten zullen binnenkort hun pincode pas moeten invoeren bij een betaling van meer dan 50 euro, zo meldt bankenfederatie Febelfin."
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 13 keer

https://tweakers.net/nieuws/165562/belg ... -week.html

In Nederland werd die limiet 2 weken geleden ook opgetrokken
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ze zouden er beter voor zorgen dat elke bank Apple Pay, Google Pay en Samsung Pay ondersteunt. Dat lijkt me veel veiliger dan deze oplossing van contactloos betalen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
glda19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

waarom is apple en google pay beter en veiliger
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

En waarom niet fitbit pay, garmin pay, alipay,... Je versterkt met Google pay and apple pay enkel nog hun monopolie.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

glda19 schreef:waarom is apple en google pay beter en veiliger
Omdat je bv bij Apple Pay je FaceID of vingerafdruk nodig hebt om te betalen met je iPhone. Denk dat met Google Pay ook zo is.
devilkin schreef:En waarom niet fitbit pay, garmin pay, alipay,... Je versterkt met Google pay and apple pay enkel nog hun monopolie.
Maakt mij niet uit welke je neemt. Vermits je er al 2 opnoemt naast je eerste lijstje, zie je al duidelijk dat er geen monopolie is.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

ddd schreef: "Klanten zullen binnenkort hun pincode pas moeten invoeren bij een betaling van meer dan 50 euro, zo meldt bankenfederatie Febelfin."
Traag dat die zijn, en 50 EUR is nog altijd te weinig, 100 EUR was ideaal.

Apple Pay is idd veiliger omdat er quasi geen risico is op diefstal/misbruik van het betaalmiddel omwille van biometrische authenticatie. Daarom dat de contactloze limieten niet gelden daarvoor en je evenmin een PIN moet ingeven bij hogere bedragen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

De klant zou die limieten moeten kunnen instellen via PC banking of app banking want anders vrees ik dat er velen zullen zijn die dat contactloos betalen met hun betaalkaart zullen uitschakelen of laten uitschakelen.
glda19
Premium Member
Premium Member

Wie weet hoe je met de qr code in de colruyt kunt betalen?
Wie heeft er ervaring mee ?
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Denk dat het een Bancontact QR code is, die eigenlijk gelijk is aan Payconiq. Dan kan je betalen met de Payconiq/Bancontact app (die je koppelt aan je bankkaart). Ook met de KBC app kan je die gebruiken (optie MobilePay op het openingsscherm en dan QR code scannen).
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Over die verhoging van de limiet van het contactloos betalen met een bankkaart;
Nu het 50 euro is wil dat zeggen dat - in de veronderstelling dat we starten met de vorige transactie met pincode - we maximaal 50 euro kunnen betalen zonder pincode tijdens een enkele transactie.

Maar wel in het totaal over meerdere transacties , minimaal dus twee, tot 100 euro kunnen betalen zonder pincode te vragen.

Bij verlies of diefstal kun je dus per bancontactkaart 100 euro verliezen. Als het uw portefeuille is die vermist is dan is de kans reëel dat er daar mee dan een enkele bancontactkaart inzit. Mogelijk ook nog een VISA en/of MasterCard met contactloze betaalfunctie.

Vroeger was het risico bij verlies van een portefeuille financieel de cash aanwezig. Risico van de kaarten was er ook wel maar toch wel beperkter. Was vooral die magneetstrip-functie waarmee men in Frankrijk zonder pincode als 'cheque' kan/kon betalen.

Nu begint het terug te lonen om dergelijke kaarten te stelen. Doet mij denken dat het wel nuttig zou zijn een 'CardStop' documentje te maken voor mijzelf. Met het telefoonnummer van CardStop en de rekeningnummers/kaartnummers van mijn kaarten.
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Uiteraard. En als je dat uitlegt aan mensen worden ze bang, maar ja, anderzijds, naar de bank bellen is voor velen dan weer te intimiderend. Bij Beobank kreeg ik de "oei weer zone rare kwiet die vragen stelt over dingen waar we zelf nog nooit bij stil gestaan hebben"-attitude toen ik vraag of de contactloze betaalfunctie kon gedeactiveerd worden, dat ging dus niet. Ben daarom ondertussen bij KeyTrade voor mijn BC-kaart, daar kon het wel gedeactiveerd worden. Maar de doorsnee grootbank-klant gaat daar uiteraard geen moeite voor doen. Dus dan gebruiken ze die contactloze betaalfunctie gewoon niet omdat ze er bang van zijn, met als gevolg dat ze bij verlies van hun portefeuille potentieel EUR 100 per kaart kwijt zijn, tegen gemiddeld potentieel EUR 50 als ze die wel zouden gebruiken. Omdat bij uitsluitend gebruik met PIN-code het resterend bedrag voor contactloze betalingen steeds op EUR 100 blijft staan, terwijl het anders varieert van EUR 100 tot EUR 0. Dus om een zo klein mogelijk potentieel verlies te hebben bij verlies van een contactloze kaart moet je ze best zo veel mogelijk gebruiken, wat dan door de banken uitgelegd wordt als een signaal van de markt dat de klant kaarten met contactloze betaalfunctie wil. Uiteraard een slimme zet van hun kant.

Een kaart zonder contactloze functionaliteit die in een klein hoesje schuift op een manier dat de kaart enkel contact maakt met de binnenkant van het hoesje, en de PIN-code intikken met een oorstokje dat je onmiddellijk weggooit, lijkt me vanuit UNIX-principes nog het meest rationeel.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

stefan1234 schreef:Ben daarom ondertussen bij KeyTrade voor mijn BC-kaart, daar kon het wel gedeactiveerd worden. Maar de doorsnee grootbank-klant gaat daar uiteraard geen moeite voor doen.
Bij KBC kan je nochtans dat gewoon in de app aan-/uitzetten. Zowel voor je Maestro als je mastercard. Bij mijn Keytrade kan ik het in de app alleen doen voor de Visa kaart. Voor de KT Maestro moet je dan weer naar de site :bang:

Overigens vind ik het veel te handig om af te zetten. :P
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

glda19 schreef:Wie weet hoe je met de qr code in de colruyt kunt betalen?
Wie heeft er ervaring mee ?
Bij de Colruyt hangen er verschillende systemen. Ik heb al eens geprobeerd met die KBC/bancontact qr code. In onze Colruyt is dat de bovenste. Ik ben zelf geen klant van KBC.

Bij het betalen laten weten dat je met die (bovenste) qr code wil betalen en dan kan je die scannen met de bancontact app. Even later komt het bedrag in de app en kan je bevestigen met de pincode.

In heb dit slechts een paar keer geprobeerd, maar dat gaat enorm traag. Met de NFC in de bancontact app gaat het een stuk sneller.
stefan1234
Plus Member
Plus Member

Stroper schreef:
stefan1234 schreef:Ben daarom ondertussen bij KeyTrade voor mijn BC-kaart, daar kon het wel gedeactiveerd worden. Maar de doorsnee grootbank-klant gaat daar uiteraard geen moeite voor doen.
Bij KBC kan je nochtans dat gewoon in de app aan-/uitzetten. Zowel voor je Maestro als je mastercard. Bij mijn Keytrade kan ik het in de app alleen doen voor de Visa kaart. Voor de KT Maestro moet je dan weer naar de site :bang:
Dat weet ik, maar ik bedoelde niet dat het bij de grootbanken niet gedeactiveerd kan worden. Wat ik bedoelde is dat, indien het bij een grootbank niet zou kunnen gedeactiveerd worden, dat hun doorsnee klant dan niet de moeite gaat doen om bij een andere bank klant te worden gewoon om het risico bij verlies van de kaart te beperken. Het soort persoon dat bv. op Spaargids jaarlijks een hele epistel schrijft om te zaniken over het feit dat Argenta hen EUR 0,15 zegelrecht heeft aangerekend, dat soort persoon zie ik het doen. Maar de doorsnee klant van de grootbanken, nee. Ook bij die banken zijn er vast klanten die de rekening maken en concluderen dat ze goed af zijn, maar de doorsnee klant van een grootbank is enkel bij die bank klant en verliest over de loop van zijn of haar leven honderden tot zelfs duizenden Euro in vgl. met indien hij of zij pro-actief voor elk financieel product bij de meest voordelige bank klant zou worden. Dus die gaat niet klant worden bij een andere bank als dat nodig zou zijn om een kaart zonder actieve contactloze betaalfunctie te kunnen hebben.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Je kunt op twee manieren de contactloze betaalfunctie uitschakelen;
- hardwarematig; door op de juiste plek een snede te maken met een scherp mes of een gaatje te boren. Denk 2x, er zouden twee antennetjes in de kaart zitten en die wil je doorsnijden. Filmpjes op Youtube over gezien, nog niet gedaan.
- softwarematig, door/via de bank

Bij de softwarematige optie;
Is het dan;
- contactloze functie werkt niet meer
- of contactloze functie werkt eigenlijk wel nog maar de uitgavelimiet is 0 en vereist bij elke transactie dus de pincode

Geen pincode moeten ingeven is inderdaad handig, zolang je die kaart niet verliest, maar kunnen 'badgen' i.p.v. de chip te moeten uitlezen is ook wel handig.
stefan1234
Plus Member
Plus Member

De contactloze betaalfunctie hardwarematig uitschakelen lijkt me slechter dan hem gewoon aan te laten als het niet softwarematig uitgeschakeld kan worden. Telkens wanneer je elektronische betaalinfrastructuur gebruikt, ben je het voorwerp van een veiligheidslogica die grotendeels verborgen blijft, maar mettertijd wel steeds uitgebreider is geworden en zal blijven worden. Die veiligheidslogica verloopt via een black box en begrijp je dus niet, toch zeker niet op het niveau van de details van de concrete implementatie, en kan bovendien elke keer anders zijn. De ATM kan je kaart inslikken of de POS kan je betaling weigeren als ze zien dat je kaart hardwarematig aangepast is (weet niet of een POS dit kan detecteren louter door het uitlezen van de chip). Of een winkelbediende kan geïnstrueerd zijn om betalingen te weigeren als ze zouden merken dat dat kaart aangepast is. Je bank of de ATM-eigenaar hoeven er niet eens een probleem mee te hebben als zodanig dat je je contactloze betaalfunctie hardwarematig uitgeschakeld hebt, het is perfect mogelijk dat ze volgens hun protocollen elke kaart moeten weigeren die hardwarematig is aangepast. 't Is niet omdat je daar nu geen probleem mee hebt bij de ATMs en winkels waar je je kaart gebruikt, dat dat elders of in de toekomst niet zo kan zijn. Dat is toch wel een groot potentieel ongemak voor de misschien veel kleinere kans dat je gemiddeld potentieel EUR 50 kwijt bent als je je kaart kwijt bent. Ben zelf voorstander van het zoveel mogelijk vermijden van black boxes, maar als dat niet kan moet je in je eigen belang er voor zorgen dat je ze op een zo onverdacht mogelijke manier gebruikt.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

stefan1234 schreef:gewoon om het risico bij verlies van de kaart te beperken
Dekt je bank trouwens dergelijk verlies en misbruik ?
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Kan je met payconiq dqn ook betalen door je mobiel tegen de terminal te houden?
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Scannen van een qr code.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef:
Dekt je bank trouwens dergelijk verlies en misbruik ?
Denk dat niet hoor. Ben je uw kaart kwijt dan moet zelf die laten blokkeren. Universeel via Cardstop, 24u op 7 dagen. Eventueel via andere kanalen; bankkantoor/klantendienst instelling/ een online specifiek platform van de uitgever van dat betaalmiddel.

Transacties gedaan voor het moment dat de klant op een correcte wijze, dus niet een sms sturen naar uw relatiebeheerder van de bank, zijn voor eigen rekening. Daarna zouden die niet meer mogen kunnen en is het de verantwoordelijkheid van de uitgever van die kaart.

Hetzelfde als er u er in luizen om een betaling te doen via een valse bankwebsite of een list via de telefoon van een 'medewerker van Microsoft'.

Mogelijk kunnen aan sommige betaalproducten wel extra verzekeringen verbonden zijn die zouden kunnen tussenkomen. Denk dan eerder aan premium versies van VISA/MasterCard. Weet niet of er instellingen zijn die zoiets effectief aanbieden. Wat in de buurt komt en dat zeker bestaat is dat als je cash gaat afhalen met uw kaart en dat cashgeld wordt gestolen binnen X uur tot Y bedrag dat de verzekering dan gaan tussenkomen, Z keer per jaar.

Banken hebben, zoals iedereen eigenlijk, wel het recht om ten gunste van de klant af te wijken. Indien die daarvoor kiezen. Ik kan mij inbeelden dat in bepaalde situatie een bank een soepelere houding gaat aannemen naargelang wat er juist gaande is, wie het voor heeft en wat soort van klant je bent, of dat al eerder is voorgekomen. - Dat zijn de momenten waarop een organisatie waar je klant bij bent een verschil kan maken als ze daarvoor kiezen.

Bijvoorbeeld; ik belde of mailde naar bij Argenta-kantoor of ik muntjes van 20 cent kon bestellen. Ik mocht een paar uur laten langskomen en ze hebben mij een heleboel rolletjes meegeven zonder enige kost. Ze hadden als bij elkaar gezocht om dat mogelijk te maken. - Kon ik waarderen. Al is service bieden natuurlijk wel iets anders dan een financieel verlies opnemen van een klant het blijft iets doen dat ze niet moeten doen. Ze hadden de rolletjes kunnen bestellen, zeggen dat ik twee weken later kon langskomen en X euro kosten aanrekenen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Foutief gepost.
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

jphermans schreef:Kan je met payconiq dqn ook betalen door je mobiel tegen de terminal te houden?
Op Android kan dat. Bij de instellingen voor NFC kan je de standaard betaalservice kiezen. Bij mij is dat KBC, Payconiq en G Pay. Daarnaast kan je instellen dat een geopende betaalapp voorrang heeft op die standaard.
stefan1234
Plus Member
Plus Member

Ik was vandaag voor het eerst sinds het begin lockdown aan een kassa, en zag dat er een plexiglas afsluiting gebouwd was tussen de klant en de kassierster, met een kleine opening rond de betaalterminal. Dat was het type dat tegenwoordig standaard is in de grootwarenhuizen, waarbij je aan de buitenkant van de linkerafschermwand van de PIN-pad je kaart of smartphone houdt als je met NFC wil betalen. De opening was echter zo smal dat het deed terugdenken aan Dr. Bibber uit m'n kindertijd. Met smartphone zou het al helemaal onmogelijk geweest zijn om die er tussen te steken zonder iets aan te raken.

M'n Beobank Extra World MasterCard (1% cashback, en nu manufactured spending via Revolut niet meer werkt moet ik deze kaart, waarvan Beobank de contactloze betaalfunctie niet kan uitschakelen, maar meenemen en gebruiken, virus of geen virus en m'n dierbare UNIX-principes verloochenend voor 30 zilverstukken of in dit geval 13 Eurocent) werkte niet contactloos: "chip kan niet gelezen worden" volgens terminal. "Ja die contactloos doet raar altijd". Was in de voorheentijden echter nooit een probleem, hoogstens af en toe PIN nodig indien over limieten. Dus dan maar in de gleuf moeten steken like it's 2005 baby. Niet het meest interessante verhaal waarschijnlijk, maar nuttig om te posten als slice of life uit 2020 voor mensen uit 2040 om te lezen misschien.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen bij Delhaize eens de moeite gedaan om samen met de kassierster uit te zoeken hoe ik contactloos kon betalen met Apple Pay (met Curve).

Blijkbaar moet men kiezen voor "kredietkaart"... andere keuzes zoals Bancontact/Maestro, Mastercard, … werken namelijk niet.

Werkt prima nu... was één van de laatste winkels die een probleem gaf al had ik dit weekend nog een afhaalrestaurant dat ook niet werkte.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Wat velen nog niet weten (spread the word!): bij ondertussen de meeste standaard BC toestellen kan je vragen om met BC te betalen, maar krijg je naast de standaard 'insert bank card' op het schermpje van de terminal, boven de meest rechtse toets, een miniQR te zien. Even op die toets duwen (één aanraking dus) en je krijgt een QR te zien die je kan scannen met je payconiq of bank-app en zo betalen. Contactloos!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
glda19
Premium Member
Premium Member

zal daar eens op letten
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Ik ken niet echt een probleem om via Payconiq met NFC iedere keer te betalen. Even de zijkant benaderen of bovenop het toestel en job done.
Af en toe gebeurd het in een winkel dat het niet werkt en een fout toont, maar dat ligt aan de kassierster schijnbaar. Vandaag gebeurde dit terug en de kassierster vertelde me dat zij zes keuzes heeft om in te toetsen vooraleer je betaalt. Het was dus even zoeken.
Vraag me geen details erover, ik ben wel een nieuwe gebruiker zonder veel ervaring met Payconic, maar het ziet er makkelijk uit.
Of het echt superveilig is, das een ander paar mouwen denk ik. Misschien daarom dat je enkel kleine bedragen kunt...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
glda19
Premium Member
Premium Member

is mij nog niet echt gelukt om te betalen via bancontact payconiq en ncf. Laatst werkte het niet.
heb zelf de cover van mijn smartphone veranderd. En voordien heeft een herstel dienst batterij vervangen en de nfc antenne stuk gemaakt en op hun koste een nieuwe gehad
Maar heb hier programmeerbare nfc tags liggen en dus thuis getest. Werkte eerst ook niet. Dacht die neen he die antenne voor nfc is toch niet weet stuk.
Maar gelukkig nee. Even nfc aan en uit gezet en werkte . ook mijn registratie batch van het werk werd uitgelezen.
Maar ja in de carrefour werkt het zelf niet met de kaart contactloos betalen. Want is een ander toestel dan die grijze bakken.
Bij de hersteldienst even getest en daar werkte het vlot.
Maar gebruik dat zelden.

Maar weet iemand hoe dit werkt met een qrcode zag dit iemand doen in de colruyt
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Vandaag bij Lidl. Kassier nodigde mij uit om contactloos te betalen, ging over 3 euro. Kaart tegen toestel gehouden maar lukte niet. Hij bekeek mijn kaart en zei iets in de zin van "er moeten 3 streepjes op uw kaart staan anders gaat het niet". Geen flauw idee waar het over ging maar ik kan dus niet contactloos betalen. Hoeft ook niet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Hij bekeek mijn kaart en zei iets in de zin van "er moeten 3 streepjes op uw kaart staan anders gaat het niet".
https://www.google.be/search?q=contactl ... 80&bih=939

Zo zou dat er wat moeten uitzien ;)

Ik vind contactloos betalen een zegen in combinatie met mijn Apple Pay. Ff gezicht scannen, gsm aan de terminal en klaar is kees. Geen max bedrag problemen en gsm heb ik altijd bij... :wink:

glda19
Premium Member
Premium Member

maar weet iemand hier hoe het gaat met de qr code zoals ik de colruyt
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

glda19 schreef:Maar ja in de carrefour werkt het zelf niet met de kaart contactloos betalen. Want is een ander toestel dan die grijze bakken.
Toch wel hoor, kan ik garanderen wat betreft de Carrefour, je moet de achterkant van je toestel boven op die Payconiq logo die verschijnt in het schermpje van de betaalterminaal houden.
Maar weet je waar de NFC is gelokaliseerd in je toestel, daar moet ik altijd rekening mee houden. Die NFC chip probeer ik zo dichtbij mogelijk tegen het logo te houden.

Die QR code kan je scannen vanuit de Payconic app...

Wat raar is: Als ik vraag om te betalen met de GSM, vragen sommige kassierster me of het een met Apple of Android toestel is om te betalen...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Vaganzza schreef:Ik vind contactloos betalen een zegen in combinatie met mijn Apple Pay. Ff gezicht scannen, gsm aan de terminal en klaar is kees. Geen max bedrag problemen en gsm heb ik altijd bij... :wink:
Via Apple Watch is nog eenvoudiger... dubbel drukken op de toets en horloge ertegen en klaar.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”