Als je twee jaar opspaart en ook een fiets voor je partner koopt en dan een wasmachien, vaatwasser, droogkast is die fiets al weer tien jaar oud en in elk geval de accu aan vervanging toe.Jack Daniels schreef:Ik koop niet elk jaar of elke 2 jaar een nieuwe fiets. Laat staan een wasmachine, vaatwasser, droogkast... Hoe zeggen ze dat ook alweer? De gierigheid bedriegt de wijsheid.
Verder nooit bij stilgestaan dat je die eventueel kan verkopen aan iemand die ze wel spendeert? En op cash geld staat geen vervaldatum. En bespaar mij eventuele opmerkingen dat je die EC niet mag doorverkopen. Wat niet weet niet deert. Tenzij je absoluut heilige dan de paus wil zijn.
Als je een tuin hebt kun je ook wat spullen kopen voor de tuin (schuttingdelen, planten vanalles eigenlijk), het onderhoud van je fiets kun je er ook mee betalen, je kunt er lampen mee kopen (we hebben ook een keer een designlamp gekocht, led dus eco).
Ik vind het niet zo moeilijk ze op te krijgen en wel een leuke puzzel. Dit jaar voor sommige een puzzel met tijdslimiet maar mijn cheques zijn nog tot 2021 geldig (vorig jaar een wasmachine gekocht).