Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

ub4b schreef:Star Trek Picard, wat een deftige serie
van de moment dat ze zeiden dat patrick stewart terugkwam EN zelf een deel te zeggen had hoe het ging lopen was ik al verkocht.
het is, net zoals discovery (die ik nog altijd maar 'zo zo' vind) wel een serie waarbij alle afleveirngen voortbouwen op de vorige,
dus eigenlijk 1 grote aflevering in stukjes.
dat terwijl de oudere series (voyager, TNG) gewoon 'per episode' te kijken waren, en je hier en daar wel eens wat zou missen,
maar elke aflevering was een verhaal op zichzelf.

en eigenlijk vind ik dat best wel geslaagd.
Helaas zijn er redelijk wat Continuity Errors, en dat is wel erg spijtig gezien TNG zijn best deed al die zaken correct te houden.
redelijk wat ervan zijn kleinere die je nog kan wegdenken (met de romulans, met de vulcans), andere zijn iets groter (leeftijd van data, uitspraak van nunian soong) en dan nog de interne (planeet van sodji)

maar... niks maakt me blijer dan picard eindelijk terug in star trek te zien :)
(dat, en deus ex nog eens afgestoft te hebben)
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Hoe simpel het is om een HomeAssistant setup te verhuizen van HassOs (hun OS - wat je krijgt als je de image op een SD kaart zet) naar Raspbian + docker, op een externe harddisk die ik hier nog had liggen.

Performance x10 tov de SD kaart, en eindelijk kan ik meer swap voorzien zodat dat ding niet begint te OOM-killen. Volgende zal een pi4 zijn met meer memory.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

devilkin schreef:Hoe simpel het is om een HomeAssistant setup te verhuizen van HassOs (hun OS - wat je krijgt als je de image op een SD kaart zet) naar Raspbian + docker, op een externe harddisk die ik hier nog had liggen.

Performance x10 tov de SD kaart, en eindelijk kan ik meer swap voorzien zodat dat ding niet begint te OOM-killen. Volgende zal een pi4 zijn met meer memory.
Ik draai het op een optiplex 3070 met een stuk of 8 andere docker containers. Heeft wat geduurd voor alles lekker draaide maar tata ;-).
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Een klein weekje of zo geleden, bij het starten van de wagen, geconstateerd dat mijn linker achterband te weinig druk had (alarmsignalisatie via bandensensors).
Effe naar het Q8 pompstation gereden om de bandenspanning van de 4 banden te checken:
Andere 3 banden 2.7-2.8 bar (normaal 2.2!?), lekke band 1.2 bar...
Met mijn dame eventjes gekeken naar die linker achterband terwijl ik de wagen traagjes een paar meter vooruitreed, jawel een mooie nagel diep verzonken in de band.
Alle banden netjes weer op 2.3 bar gepompt en naar huis gereden.
Twee dagen later weer de bandenspanning gemeten van de lekke band: 1.6 bar, schiet dus niet op.
Zoals de meeste actuele wagens heeft deze ook geen reservewiel meer maar een 'galet' (dunne velg met 'fietsband') die juist toelaat om aan max. 50km/u naar de dichtsbijzijnde garage te rijden.

Moet het juist nu lukken dat door heel deze Coronavirussituatie alle garages/bandencentrales gesloten zijn.
Toch maar naar mijn normale (Turkse) bandencentrale gereden (een km'tje verder), natuurlijk gesloten (zoals alle andere).
Thuis wat rondgezocht op internet en verscheidene bandencentrales opgebeld.
Een paar waren op afspraak bereid om beide achterbanden te vervangen.
Vervangen?...Wàààààt?!?!?!? (de achterbanden zijn nog goed voor 15.000 à 25.000km)
Ik heb gewoon een 'meche' (lont) nodig om die band te repareren.
"Ja maar meneer, bandenfabrikanten raden meches af... " (zal wel, natuurlijk!).
Ik rijd trouwens al 45.000km (3 jaar) met 3 (drie!) meches in mijn rechter achterband (aan 5€/stuk bij mijne Turk), zonder problemen.

Via mijn schoonvader dan toch een telefoonnummer gekregen van een bandencentrale in St-Agatha-Berchem en direct gebeld.
Mocht direct langskomen.
Ter plaatse stond ik voor een gesloten deur maar werdt wel direct verwelkomd door de (buitenlandse) werknemer met de aanwijzing dat ik via de achterkant van het gebouw met de wagen kon binnenrijden.
Ik moest wel 5 meter afstand houden maar mijn band was binnen de 2 minuten gerepareerd voor de prijs van 10€! (heb hem nog 20€ drinkgeld gegeven!).
Mijn dag was goed!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Na het zien van de laatste Westworld episode staat mijn besluit vast: alle oude posts moeten van m'n facebook. Dit is zeer lastig gezien FB u maar toelaat om max 50 posts per keer te selecteren, en de ene keer mag je hiden en de andere keer deleten. Er staat een soort rate limiting op.

Uiteraard is uw profiel goud waard, dit is de reden waarom ze het u zo lastig maken om uw eigen content van een bepaalde periode te deleten.

Dus de oplossing, deze chrome plugin:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... fffdmphjae

Gewoon naar je activity log gaan, een bepaald jaar kiezen, en de plugin ook op dat jaar zetten, en lopen maar ;) Best een paar keer laten lopen want er duikt plots altijd nieuwe content op, hun algo's zijn duidelijk fuzzy.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Hoe goed kan een serie soms niet zijn?
Net seizoen 3 gezien van Ozark.
Ken je dat gevoel als je aan een afl begint dat je de 2de ook direct wil bekijken en de 3de en 4de enz...
Alle 3 seizoenen zijn gewoon top, ijzersterke serie met heel goeie acteurs.
Een mindere afl is er praktisch niet, ik zit iedere keer te genieten vh begin tot het einde.

En wetende dat ik vroeger nooit naar series keek , ik ben een laatbloeier geweest.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Daar ga ik deze week ook aan beginnen, aan Ozark seizoen 3. Ik ben pas beginnen kijken toen seizoen 2 al uit was en heb het toen in 1 keer uitgekeken. Nu eerst nog met Better Call Soul bezig. Net klaar met Gotham, daar beginnen nieuwe afleveringen van vanaf vrijdag (nog 12, dan is het gedaan).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Deze tune, vooral het stuk rond 01:00 ;)

En eens naar de Makro kunnen rijden op de terugweg van boekhouder, in de non-food bijna geen volk, en van alles voorraad. Mini versies van m'n fav. cava merk gevonden. En geen flikkencontroles gezien ;)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Goede hoop dat we stilaan aan de piek aan het komen zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 17 keer

Een lezing van Maarten Van Rossem over kapitalisme, the golden years - - - > ontstaan van het neoliberalisme - - - > de kredietcrisis.

Bijzonder interessant!
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Gisteren heel de avond JackBox games gespeeld met verschillende vrienden :) ik stream de game van Xbox, iedereen joined op gsm in de game en intussen een Skype meeting :).
Intussen ook een private Jitsi server opgezet, dat gaan we vanavond proberen tijdens boardgamenight :) online in groep op boardgamearena :).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

De maan gezien door een meer dan 40 jaar oude non-cpu 300mm lens van m'n pa op de D850 gemonteerd, en dankzij rawtherapee open source raw editing dit resultaat ;)
300mm.jpg
En als 2e topper, een PS4 race stuur gevonden, zie de speelgoed topic ;)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Better call saul: heel wat seizoenen en het blijft goed.

Ook Home Before Dark gezien, serie van Apple: was te pruimen al zal niet iedereen der hoog mee oplopen met het genre, kon er best mee door nog, zal niet in mijn top 20 komen maar best een genietbare serie.

Star Trek Picard beginnen kijken nu maar kan me voor de moment echt niet bekoren.
Ik vrees dat dat niks zal worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Better call Saul is inderdaad goed. Zeker als je Breaking bad gezien hebt. De personages van Breaking bad worden nog eens uitgediept wat deze beresterke reeks nog beter maakt. Het is een goede mix van spanning, humor en complexe sociale relaties. Een aanrader!
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Better call Saul is inderdaad goed. Zeker als je Breaking bad gezien hebt. De personages van Breaking bad worden nog eens uitgediept wat deze beresterke reeks nog beter maakt. Het is een goede mix van spanning, humor en complexe sociale relaties. Een aanrader!
Ik heb uiteraard Breaking Bad gezien, staat sowieso ook in mijne top.

Maar bij Better Call Saul..... in den beginne moest ik er toch aan wennen, ben toch blijf kijken en dat is de juiste keuze geweest. Ik vind de serie nog beter nu dan int begin.
Alleen al het personage Saul Goodman is top, diene kerel is zo goed, verdomd goeie acteur en in de rol van zijn leven. :). Het is idd een mix van van alles en nog wat.

Er zijn zoveel goeie series; yellowstone is ook een aanrader.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Gisteren vroeg in de ochtend naar Dendermonde via de Schelde linkeroever met de MTB (dus langs de kant van Zele), wat een mooie route zeker het stuk vanaf Wichelen!

Gemiddeld 25 km/u volgens Mytracks en pieken tot 37.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Stom ding misschien: maar geplande firmware updates!

Voor de eerste keer gebruikt om m'n Unifi setup uptodate te brengen - gespreid over de nacht (zodat ik niet alles tegelijk update, want ik denk dat het updaten van zowel de core switch en de rest niet goed zou komen). Hoge WAF, want dan moet ik het netwerk overdag niet platleggen ;)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

De updates leggen het netwerk soms zelf wel plat hoor. :lol:
Ik wacht meestal een week of twee, soms zelfs langer en ga eerst op de community kijken of alles wel tegoei draait.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, ik laat het niet automatisch lopen... Eerst idd altijd even wachten wat de reacties zijn op het forum.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

En zelfs dan ontsnapt je soms iets... tijdje geleden een update gedaan van de UDM en al m'n meshed AP's lagen eruit :evil:

Gelukkig via UBNT support op minder dan een uur een alternatieve firmware gekregen die het probleem oploste.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Weer 2 uur kunnen fietsen met de MTB waarbij ik een aantal koersfietsen heb kunnen bijhouden (maar ook niet allemaal) ;) 50km op net geen 2 uur, das een redelijke gemiddelde snelheid voor zo'n zware fiets. Van zodra de fietsenwinkels open gaan, ga ik me wel eens iets nieuws kopen, is nu fiets uit 1993.

En dan de Netflix docu Tiger King, WTF ..... reality TV wordt niet veel beter dan dit. Bvb even met de tijger gaan wandelen (ipv hond), tenenkrommend soms.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

De serie outer banks op netflix.
Oke, het is met jonge gasten maar het is een mix van en ook een paar mooie dames erin en een leuk verhaal en ze kunnen ook een goed stukske acteren, een cast die er echt zin in had en iedere afl werd telkens beter en beter en beter. Die ong 50 min vliegen telkens goed vooruit en ik had steeds zin om snel weer de volgende afl op te zetten.
In de laatste afl met de boot was wel wat overdreven maar goed, het is en blijft een serie.

UPDATE: Wie naar Temptation Island kijke en/of ook naar love island die moet zeker naar too hot to handle kijken. 8 afleveringen en heel goed, ander concept ook.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Defending Jacob (nieuwe serie Apple).
Goeie serie.

The Last Kingdom seizoen 4 was ook weer heel goed.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag een pallet van Discount Office vol met really useful boxes van 35L ontvangen, kunnen we nu eindelijk eens de inhoud van dozen op de zolder op een gestructureerde manier opbergen en stapelen, en al het oud karton naar het containerpark doen. Op een uurke zat al 80% vol. Omdat niet alles in 35L past, nog een nieuw pallet met andere variaties laten afkomen.

De prijs daar is een fractie van bij de Makro ;)

OK de dozen van den Action zijn nog goedkoper, maar die dragonboxen stapelen niet goed, en gaan bij 't minste kapot

Bvb deze is in de Makro rond de 95 euro incl BTW, en een pallet van deze dingen ga ik niet makkelijk meenemen in een stationwagen ;)
https://discountoffice.be/p/really-usef ... deelpakket
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Nog een extra "vol" pallet deze ochtend ontvangen, nu allemaal smoked 64L boxen, en hun 5-pack deal met transparante 64L met daarin telkens nog een extra 35L, een 9L en twee 3L boxen. Vrijwel alles wat op de zolder rondslingert past nu in doos van dit merk, en die 3L boxjes zijn ideaal voor zaken in de toonzaal een vaste plek te geven ;)

De twee paletten samen waren ruim 400 euro, maar nu is de zolder tenmiste structureel opgeruimd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

-
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 17 mei 2021, 22:23, in totaal 1 gewijzigd.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Cadsite zijn profiel foto, ik moet bijna om een nieuwe pas, zou ik durven ? :angel:
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik vermoed dat dit is als reactie op https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 00#p829328.
Computer(k)nul
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

iceke schreef:Cadsite zijn profiel foto, ik moet bijna om een nieuwe pas, zou ik durven ? :angel:
'tuurlijk, laat het hier weten! Wel eerst uitwassen he.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Doen! :angel:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Een 2e PS4 PRO erbij zodat ik met de PS4 PRO niet telkens moet wisselen tussen home cinema 11.2 setup (momenteel voor The last of us 2), en de 4.1 DIY playseat racesim setup - das telkens gesleur.

Omdat de graphics van de € 2300 gaming laptop met project cars 2 niet beter zijn dan de PS4 PRO, was het éénvoudiger om een PS4 PRO erbij te kopen en daarop de race spellekes te zetten. RDR2 is wel stukken mooier op de laptop dan op de PS4 PRO. Maar voor wat te racen maakt dat allemaal geen bal uit.

THX aan member boonpwnz voor een faire deal.

En dan eens door de Lippenslaan kunnen rijden met mijn RS speelgoed ;) Een paar concurrenten zien passeren waaronder de Audi RS reeks
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vandaag de laatste dag dat ik kan genieten van FM op de kabel, en de muziek uit mijn stereo installatie :-D
Morgen zal de afschaffing van FM bij "mijn frustratie van de dag" komen :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

philippe_d schreef:Vandaag de laatste dag dat ik kan genieten van FM op de kabel, en de muziek uit mijn stereo installatie :-D
Kan je niet gewoon met een FM antenne werken dan?
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:
philippe_d schreef:Vandaag de laatste dag dat ik kan genieten van FM op de kabel, en de muziek uit mijn stereo installatie :-D
Kan je niet gewoon met een FM antenne werken dan?
Je kan er eentje gratis bestellen bij telenet:
https://www2.telenet.be/nl/landing-page ... tch/radio/

maar bij ons is dat ook niet voldoende jammer genoeg.

Mijn positieve ervaring?
Onze bejaarde laptop met win7 :oops: wilt eindelijk updaten. Dat was al 6 jaar geleden. :oops: :oops:

Gisteren namiddag, avond en vanochtend mee aan het klooien geweest, maar nu, na 176 updates en een 15-tal keer heropstarten vliegt dat machien weer zoals nooit tevoren.

Yep, ik weet het, ik zou er win10 op moeten zetten, maar met slechts 3GB ram vrees ik dat het niet goed komt.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Koppeltje wielertoeristen (nu ja :lol: )
De man op klassieke koersfiets in vol tenue zwaar aan't afzien in zijn dagelijkse training.
Vrouw met roze fleece op oma e-bike en zelfs boodschappenmandje blijft er kaarsrecht rustig naast rijden.

Moeilijk te beschrijven maar was beeldje dat mijn dag (eigenlijk mijn gisteren) toch wel goed maakte :wink:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 70 keer

cadsite schreef:Je kan er eentje gratis bestellen bij telenet:
https://www2.telenet.be/nl/landing-page ... tch/radio/

maar bij ons is dat ook niet voldoende jammer genoeg.
Blijkbaar kan men dat enkel gratis bestellen indien men TV-klant is om FM te beluisteren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag een custom BIOS ontvangen van een bekende moederbord fabrikant waarbij alle aanpassingen (een tiental) direct in de file correct zitten, dus als we hiermee flashen sparen we weer wat tijd uit ;)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Telefoon dat ik het Gentse drinkwater mag gaan proberen :wink:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zet ik het hier of zet ik het bij "mijn frustratie van de dag": afgelopen nacht werd mijn Oppo Reno 2 voorzien van Android 10. Visueel en na een eerste gebruik lijkt het een stuk beter te zijn dan versie 9
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Roetfilter vervangen, verbruik van +6L/100 terug naar 4L/100 mixed baantjes ;)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”