axs schreef:Denk niet dat je zelf vanuit Leuven in de Okay in pakweg ‘Alken’ gaat shoppen voor je zacht WC-papier, net zo min als jij zou willen dat iemand uit ‘Alken’ in de Delhaize in Leuven zijn ‘filet-pure’ komt halen.
(Ter info: afstand in vogelvlucht: 42km)
42 km om wat te gaan winkelen, dat doen maar heel weinig mensen.
Dat zijn van die voorbeelden die nergens op slaan.
phil48 schreef:En als ik de commentaren van sommigen hier lees, volstaan die tien dagen wel degelijk en mag het nu US-toestanden opgaan
Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik heb daar nog niemand horen voor pleiten.
phil48 schreef:Ohja. Zit hier een olijkerd die ook nog schrijft "zie je dat ik gelijk had". Alsof het hier gaat om gelijk hebben.
Neen, maar anderen als de baarlijke duivel afschilderen, daar mag het ook niet over gaan.
Sommigen zijn echt wel hysterisch in hun reacties.
heist_175 schreef:Als dat geconcentreerd zit rond 1 besmettingshaard, is het makkelijk te isoleren. Als elke slimme UB'er al fietsen elke dag gans België afdekt, verspreid 1 besmette persoon het virus meteen in gans België.
Ga dan maar beginnen isoleren.
Daar klopt dus niets van, dat hebben de virologen al meermaals uitgelegd.
Het virus wordt verspreid via druppeltjes, speeksel, een loopneus, niezen, etc.
Als jij de nodige afstand bewaart raken die druppeltjes niet ver, en al zeker niet in open lucht.
Vandaar dat het niet uitmaakt of jij van hier tot aan het andere eind van het land fietst, het is alleen gevaarlijk als je dicht bij anderen fietst.
heist_175 schreef:Er is een après-ski bar waar de bezoekers zowat gans W-Europa besmet hebben, of denk je dat al die bezoekers getongzoend hebben voor ze naar buiten gingen?
Zie hierboven, die vergelijking slaat dus nergens op.
Een après ski bar is binnen, niet buiten, en menen staan er dicht op elkaar, geen social distancing dus.
Niets te maken met een fietser die afstand houdt.
fluppie schreef:Ben net naar de slager geweest,en onderweg veel mensen (met de fiets)gezien,ik vrees dat er op een bepaald moment harder zal moeten worden ingegrepen,en het leger zal moeten worden ingezet.Het lijkt erop dat veel mensen denken dat dit gewoon een extra vakantie is.
Hoezo? De minister zegt dat fietsen en wandelen gezond is.
Waarom zou je dan niet naar de slager mogen met de fiets?
pengu schreef:Pas als er in de naaste omgeving slachtoffers vallen gaan de oogjes opengaan. Later (binnen een paar weken) zullen we dan op deze berichten terugkijken en denken: "hadden we maar....", "hoe konden we zo dom zijn...", "het is de schuld van de regering....", enz enz.
Het is natuurlijk de schuld van de regering.
Maanden geleden heb ik dat al gezegd.
Waarom mochten mensen nog naar Italië op skivakantie gaan met de krokus?
Waarom moesten ze niet in quarantaine toen ze terugkwamen?
Waarom gingen de scholen gewoon open nadien?
Waarom wachtte Maggie zolang met het bestellen van mondmaskers?
Het zijn allemaal zaken waar door experts op het juiste moment voor gewaarschuwd werd, en ik als totale leek, vond toen ook al dat er niet voldoende gereageerd werd.
Maar misschien is dat wel de bedoeling van nu de burgers te bekritiseren, om de aandacht af te leiden van het totale falen van de politiek...