OO-VST op Flightradar
-
- Elite Poster
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Hi
Iemand een idee wat dit vliegtuig (nu, woensdag 25/3 om 10uur) aan 't doen is ?
OO-VST, een tecnam p2006T, een privaat vliegtuigje dat is opgestegen in Oostende rond 8u30, zit nu heen en weer te vliegen boven de kempen.
Iemand een idee wat dit vliegtuig (nu, woensdag 25/3 om 10uur) aan 't doen is ?
OO-VST, een tecnam p2006T, een privaat vliegtuigje dat is opgestegen in Oostende rond 8u30, zit nu heen en weer te vliegen boven de kempen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Mag dat dan wel nog ? Lijkt me ook niet essentieel eigenlijk. Er zijn sowieso geen piloten nodig nu.Stiaan schreef:Ik gok gewoon pilotenopleidingen.
Hoe zit het eigenlijk met rijscholen ? Geven die nog lessen ?
Zo samen in een cockpit of een auto lijkt me allesbehalve social distancing, dus ik hoop toch dat die dingen allemaal niet doorgaan.
PS: een snelle google leert dat rij- en piloten-opleidingen gewoon opgeschort zijn, net zoals het onderwijs.
-
- Plus Member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Zou niet weten wat het anders kan zijn, eventueel gewone pleziervluchtjes? Boven centraal Nederland zijn er ook wel een aantal vliegtuigjes momenteel die gelijkaardige dingen doen. Of iets met fotografie of onderzoek, kan natuurlijk ook!
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
OO-VST is een toestel van Vansteelandt Smart Survey Services : http://www.vansteelandt.be/
De luchthavens van Antwerpen en Oostende zijn naar mijn weten gesloten voor niet-essentiële vluchten. Mijn zoon volgt een pilotenopleiding bij BAFA in Antwerpen en bevestigt dat. Dus opleidingsvluchten zijn het zeker niet.
De luchthavens van Antwerpen en Oostende zijn naar mijn weten gesloten voor niet-essentiële vluchten. Mijn zoon volgt een pilotenopleiding bij BAFA in Antwerpen en bevestigt dat. Dus opleidingsvluchten zijn het zeker niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Nee, dat mag inderdaad niet meer sinds vorige week.Tomby schreef:Mag dat dan wel nog ? Lijkt me ook niet essentieel eigenlijk. Er zijn sowieso geen piloten nodig nu.
NOTAM (Notice To Airmen) daarover:
TRG = trainingB1369/20
From:18 MAR 20 12:21 Till:05 APR 20 11:00
Text:BELGIAN AIRSPACE: NO TRG AND VFR FLIGHTS ALLOWED, EXC: MEDICAL, POLICE, SAR, STATE, MILITARY AND PIPELINE INSPECTIONS
VFR = Visual Flight Rules
EXC = exclusive
SAR = Search And Rescue
Opleiding kan btw ook solovluchten zijn, maar tenzij je naast het vliegveld woont zou dat een niet-essentiële, verboden verplaatsing zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Dat zijn vliegtuigen die ontsmettingsmiddelen tegen corona sproeien. Is eigenlijk een geheime operatie van de overheid.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Niet zomaar de overheid, de Deep State.
Omdat de Deep State in de US het te warm kreeg, zijn ze de plas overgestoken om hier hun subversieve activiteiten verder te zetten.
Omdat de Deep State in de US het te warm kreeg, zijn ze de plas overgestoken om hier hun subversieve activiteiten verder te zetten.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Net even ingelogd op skeyes. Oostende :
Antwerpen:
Code: Selecteer alles
1. NOTAM
1.1. EBOS (OOSTENDE-BRUGGE/OOSTENDE)
FROM: 17 MAR 2020 16:45 TILL: 30 APR 2020 23:59
NON HOMEBASED ACFT LESS THEN 2 MTOW PPR ONLY. CONTACT
OPERATIONS(AT)OSTENDAIRPORT.AERO
FROM: 09 MAR 2020 12:35 TILL: 31 AUG 2020 23:59
RWY 08 WDI OBST LGT U/S
FROM: 31 DEC 2019 16:43 TILL: 30 JUN 2020 23:59 EST
RWY 08/26 RNP APCH NOT AVBL
FROM: 31 DEC 2019 16:35 TILL: 30 JUN 2020 23:59 EST
IAP INCREASED CIRCLING OCA CAT A: 600FT DUE TO OBST
FROM: 31 DEC 2019 16:33 TILL: 30 JUN 2020 23:59 EST
3 CRANES 511306N 0025310E 82M AGL. MEDIUM INTENSITY TYPE A OBST
LGT INSTALLED.
FROM: 31 DEC 2019 16:30 TILL: 30 JUN 2020 23:59 EST
TWO CRANES 511317N 0025333E 70M AGL. MEDIUM INTENSITY TYPE A OBST
LGT INSTALLED ON HIGHEST CRANE
FROM: 12 DEC 2019 10:15 TILL: 31 MAR 2020 23:59
LEFFINGE CHURCH 511032N 0025240E OBST LIGHT U/S
Code: Selecteer alles
1. NOTAM
1.1. EBAW (ANTWERPEN/DEURNE)
FROM: 20 MAR 2020 16:30 TILL: 05 APR 2020 21:00
RFFS DOWNGRADED TO CAT 6
FROM: 23 MAR 2020 05:30 TILL: 27 MAR 2020 22:00
CRANE ERECTED 511250N 0042942E UP TO 61 M AMSL. ICAO MARKINGS
INSTALLED
FROM: 23 MAR 2020 05:30 TILL: 30 MAR 2020 22:00
CRANE 511147N 0042707E 42M AGL/52M AMSL. ICAO MARKINGS AVBL
FROM: 26 DEC 2019 09:51 TILL: 31 AUG 2020 09:51 EST
FIXED CRANE 511305N0042458E AT 4415M FM THE ARP. HGT 123M
AGL/ELEV 131M AMSL. ICAO MARKING AVBL.
FROM: 01 DEC 2019 07:00 TILL: 28 FEB 2021 17:00
CRANE 511232N 0042417E AT 4451M FROM ARP. BRG 299DEG.
HGT 52M AGL / ELEV 59M AMSL.
ICAO MARKINGS AVBL.
FROM: 01 DEC 2019 07:00 TILL: 28 FEB 2021 17:00
CRANE 511230N 0042411E AT 4527M FROM ARP. BRG 298DEG.
HGT 62M AGL / ELEV 69M AMSL.
ICAO MARKINGS AVBL.
FROM: 12 NOV 2019 06:00 TILL: 31 MAR 2020 16:00
CAUTION FOR INCREASED ACTIVITY OF VEHICLES IN THE VICINITY OF
INTERSECTION APRON 2 AND TWY K DUE TO WIP. INTERSECTION APRON 2 AND
TWY K REMAIN AVBL AT ALL TIMES
A0712/20
A0553/20
A0532/20
A4309/19
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
blauwe hemel, strakke voorjaarszon
koele, zeer droge buitenlucht
temperaturen relatief laag, dus weinig optische verstoring door opwarmende luchtstromen
samengevat ideaal fotoweer, alle vliegtuigen waar een camera in de buik kan gemonteerd worden, zijn aan het vliegen.
Google Maps en consoorten, gaan weer een massa opname data binnenkrijgen.
koele, zeer droge buitenlucht
temperaturen relatief laag, dus weinig optische verstoring door opwarmende luchtstromen
samengevat ideaal fotoweer, alle vliegtuigen waar een camera in de buik kan gemonteerd worden, zijn aan het vliegen.
Google Maps en consoorten, gaan weer een massa opname data binnenkrijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Zoals de huiskat hierboven al gezegd heeft is er al een topic over dit vliegtuig op dit forum (jawel).
Is idd weer actief sinds nieuwjaar. Heeft vele dagen aan de grond gestaan omwille van het weer, maar nu kan hij natuurlijk goed z'n werk doen.
Gaat niet in tegen lockdown regels. Afaik zit er ook maar 1 persoon in dit vliegtuig, dus social distancing is gerespecteerd. Het is VFR maar de "state" uitzondering is van toepassing dacht ik. Zou ik eens moeten opzoeken.
Ik denk niet dat hij beelden levert aan Google Maps? Of wel?
Is idd weer actief sinds nieuwjaar. Heeft vele dagen aan de grond gestaan omwille van het weer, maar nu kan hij natuurlijk goed z'n werk doen.
Gaat niet in tegen lockdown regels. Afaik zit er ook maar 1 persoon in dit vliegtuig, dus social distancing is gerespecteerd. Het is VFR maar de "state" uitzondering is van toepassing dacht ik. Zou ik eens moeten opzoeken.
Ik denk niet dat hij beelden levert aan Google Maps? Of wel?
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 maa 2020, 13:07, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 31 keer
- Contacteer:
Die vliegtuigen kunnen precies wel nog wat besparen op brandstof door wat slimmer te draaien. Nu gaan ze sequentieel hun lijntjes af. Nu maken ze 2 bochten elke keer ze moeten omkeren. Namelijk ongeveer 30° naar kant A, om dan 210° naar kant B te draaien. Door die 2 bochten, duurt het omkeren veel langer dan nodig.
Als ze aan 1 kant +5 lijnen draaien, en aan de andere kant -4, dan vliegen ze uiteindelijk toch alle lijnen, maar moeten ze maar 1 bocht per kant maken. Dan moeten ze per kant maar in 1x 180° draaien. Dat zou ze veel tijd en brandstof besparen.
Als ze aan 1 kant +5 lijnen draaien, en aan de andere kant -4, dan vliegen ze uiteindelijk toch alle lijnen, maar moeten ze maar 1 bocht per kant maken. Dan moeten ze per kant maar in 1x 180° draaien. Dat zou ze veel tijd en brandstof besparen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Eigenlijk is dit ideaal voor hem, mooi weer EN quasi geen verkeer - een twice-in-a-lifetime situatie na die vulkaan in Ijsland. Nu kan hij rustig de CTR's mappen, wat hij momenteel ook aan het doen is
Op basis van de data die ik kan zien vliegt hij momenteel onder "IV" rules, zijnde VFR vanuit Nederland tot aan de grens met Belgie en dan IFR. Voor zijn huidige mapping heeft hij een "STAY" van 3 uur erin gezet rond het ONO baken. Dus misschien vliegt hij dan toch enkel officieel IFR in Belgie gezien die NOTAM van hierboven.
Voor zij die gaan vragen: data is via een bron op mijn werk en gezien mijn werk niet Belgocontrol is, is die data ook vrij gelimiteerd, maar als we de data samenleggen met FR24 weten we wel quasi evenveel als Belgocontrol, mede dankzij de ADS-B verplichting.
Op basis van de data die ik kan zien vliegt hij momenteel onder "IV" rules, zijnde VFR vanuit Nederland tot aan de grens met Belgie en dan IFR. Voor zijn huidige mapping heeft hij een "STAY" van 3 uur erin gezet rond het ONO baken. Dus misschien vliegt hij dan toch enkel officieel IFR in Belgie gezien die NOTAM van hierboven.
Voor zij die gaan vragen: data is via een bron op mijn werk en gezien mijn werk niet Belgocontrol is, is die data ook vrij gelimiteerd, maar als we de data samenleggen met FR24 weten we wel quasi evenveel als Belgocontrol, mede dankzij de ADS-B verplichting.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 maa 2020, 13:24, in totaal 1 gewijzigd.
- Zorba
- Elite Poster
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Dit zijn inderdaad ‘photo survey’ vluchten voor luchtfoto’s voor verschillende bedrijven.
Aangezien momenteel alle VFR vluchten verboden zijn omzeilen ze deze regel door IFR te vliegen wat normaal niet gedaan wordt.
Maar het is een perfecte periode hiervoor. Zeker die laagvliegende surveys boven Brussel zijn onder normale omstandigheden enorm hinderlijk.
Aangezien momenteel alle VFR vluchten verboden zijn omzeilen ze deze regel door IFR te vliegen wat normaal niet gedaan wordt.
Maar het is een perfecte periode hiervoor. Zeker die laagvliegende surveys boven Brussel zijn onder normale omstandigheden enorm hinderlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Beetje ten noorden ervan zit er nog ene bezig, OOGPS Die zit 7000 te squawken, is dus VFR, maar is bezig in het luchtruim van NL.
OOVSB en OOESA zijn eveneens bezig. 't Is inderdaad het moment nu.
OOVSB en OOESA zijn eveneens bezig. 't Is inderdaad het moment nu.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
De "no-VFR" regel gaat ook gewoon gebruikt zijn om PPLers (prive piloten) aan de grond te houden, omdat die 1) heel vaak geen IFR rating hebben, en 2) vaak opstijgen vanop een airfield dat geen IFR ondersteunt.
-
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
Deze vooravond rond 17:30 zat ik van het zonnetje te genieten en hoorde al even een vliegtuigje rond cirkelen.
Ik heb een piaware tracker draaien dus even kijken en ja hoor het, het was familie van OO-VST -> OO-VSB
geen flauw idee wat hier de bedoeling van kan zijn:
https://www.flightradar24.com/data/airc ... b#24454f80
Ik heb een piaware tracker draaien dus even kijken en ja hoor het, het was familie van OO-VST -> OO-VSB
geen flauw idee wat hier de bedoeling van kan zijn:
https://www.flightradar24.com/data/airc ... b#24454f80
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Blijkbaar eerst een cirkeltje gemaakt boven het huis van ON4BAM en vervolgens naar Londerzeel gevlogen om dan nog een pak cirkeltjes te maken tot in Aarschot.remus schreef:Deze vooravond rond 17:30 zat ik van het zonnetje te genieten en hoorde al even een vliegtuigje rond cirkelen.
Wat die cirkeltjes zijn weet ik ook niet. Normaal vliegt die ook parallelle lijnen net zoals de andere vliegtuigjes.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Moeten piloten niet minimaal x vlieguren per jaar hebben? MIsschien daar iets mee te maken?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien beetje off-topic ...
Deze morgen hoorde (en zag ik) een vliegtuig laag boven Waregem een bocht maken van 180°.
Vlug eens op FR24 gaan kijken, en dit bleek een Boeing 747 te zijn van KLM, die vertrokken was in Zuid-Afrika en een landing aan het maken was op Vliegveld Wevelgem (KJK).
Deze morgen hoorde (en zag ik) een vliegtuig laag boven Waregem een bocht maken van 180°.
Vlug eens op FR24 gaan kijken, en dit bleek een Boeing 747 te zijn van KLM, die vertrokken was in Zuid-Afrika en een landing aan het maken was op Vliegveld Wevelgem (KJK).
- - Ik wist niet dat zo'n grote vliegtuigen in Kortrijk konden landen??
- Wat doet een KLM vliegtuig in Kortrijk??
Laatst gewijzigd door philippe_d 26 maa 2020, 17:50, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: correctie (KJK)
Reden: correctie (KJK)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik denk dat je deze hebt gezien. Dat was een Dassault Falcon 7X van Flying Group (registratie PHAJX). Zuid-Afrika gaat vanaf morgen in lockdown, dus wellicht gaat het om het oppikken van een vermogend persoon die op tijd wou wegvluchten.philippe_d schreef: Vlug eens op FR24 gaan kijken, en dit bleek een Boeing 747 te zijn van KLM, die vertrokken was in Zuid-Afrika en een landing aan het maken was op Vliegveld Wevelgem (KRK).
FR24 denkt dat het een Boeing 747 van KLM is omdat het toestel een verkeerde ADS-B identifier uitzendt; de toegewezen code voor de Falcon is 484D02, de code voor de Boeing 747 die FR24 denkt dat het is is 484002, 1 tekentje verschil dus. Het toestel zond die laatste (verkeerde) code uit, de code die toebehoort aan de 747.
Mogelijks heeft men recent een nieuwe unit geinstalleerd en men heeft een foutje in het adres geprogrammeerd? Of men heeft om een of andere reden bewust gefoefeld, dat kan ook. Die bewuste Boeing 747 van KLM die FR24 denkt dat het is staat overigens al 2 jaar gestockeerd in Spanje en volgens mij blijft er niet veel meer van over .
De code van Wevelgem is trouwens KJK.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Geloof me, mocht dat een 747 geweest zijn ipv. een Falcon 7X, dat had je zeker geweten. Beiden even snel bij elkaar gezet (+/- op schaal) Edit: nog een link naar een fotootje toegevoegdphilippe_d schreef:Deze morgen hoorde (en zag ik) een vliegtuig laag boven
https://www.flickr.com/photos/76073056@N04/30995803332
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dank voor de correctie en inputCCatalyst schreef: Zuid-Afrika gaat vanaf morgen in lockdown, dus wellicht gaat het om het oppikken van een vermogend persoon die op tijd wou wegvluchten.
The Sky is the Limit (duur vluchtje met privé jet van Zuid-Afrika naar België) .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Niet helemaal.krisken schreef:Moeten piloten niet minimaal x vlieguren per jaar hebben? MIsschien daar iets mee te maken?
PPL (prive) piloten (en ik denk CPL ook) moeten voor hun basisvergunning (de SEP, single engine piston) te kunnen behouden deze om de twee jaar "hernieuwen".
Dit kan op twee manieren:
1) je zorgt ervoor dat je in de 12 maanden voor de hernieuwdatum minstens 12u gevlogen hebt (en je kan daar eventueel een beetje mee valsspelen, want men telt iirc "block time", dus aan de grond taxien telt technisch gezien mee).
In dat geval mag je gewoon samen met een instructeur een "recheck" vliegen.
2) je haalt de 12 uur niet; dan moet je met een examinator de lucht in om terug goedgekeurd te worden.
Er zijn nog andere voorwaarden voor je andere vergunningen ("ratings") zoals IFR, multi-engine, night rating, en voor alle andere vliegtuigen (bv turboprop, jet, ...); ook om passagiers te mogen vervoeren zijn er voorwaarden.
-
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
Gisteren stond er ne vent aan mijn deur met luchtfotos , we wonen in de buurt van Diksmuide , dus kan gerust zijn dat hij binnenkort bij u staKRL100 schreef:OO-VST vandaag boven Diksmuide!
Afbeelding 2.jpg
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
- Locatie: Diksmuide
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
helmuteke schreef:Gisteren stond er ne vent aan mijn deur met luchtfotos , we wonen in de buurt van Diksmuide , dus kan gerust zijn dat hij binnenkort bij u staKRL100 schreef:OO-VST vandaag boven Diksmuide!
Afbeelding 2.jpg
Neen hoor, met zo'n vliegtuig kunnen ze geen mooie luchtfoto van je huis maken. Dit vliegtuig is uitgerust met een camera die alles op het aardoppervlak mooi van boven vastlegt. Er zit zelfs een systeem op dat de camera meepant met de vliegrichting van het vliegtuis, kwestie van onscherpte door beweging tot nul te herleiden. Bedoeling is om acturele situatie van bebouwing vast te leggen (bouwovertredingen bvb), nieuwe wijken en hun ontwikkeling, evt gewassen, milieumisdrijven (illegale lozingen in beken, ...) noem maar op.
Eens om de zoveel jaar doen ze dat.
De vorige maal dat de OO-VST boven Diksmuide vloog was in 2014 voor een thermoscan van de daken.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be