Bedrieglijke reclame Versatel?

Plaats reactie
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Op de website van Versatel (http://www.versatel.be), krijg je soms bij Getuigenis volgende tekst (zie ook attachment):

"Ik surf en download weinig, maar als ik surf wens ik niet lang te wachten voordat een site zich opent. Daarom leek het overschakelen naar ADSL een goede stap, omdat het inbellen toch wel traag verliep. Na 2 maanden blijkt dat ADSL me inderdaad een pak sneller doet surfen! Laatst downloadde ik een bestand van 700 Megabyte en dat was al binnen in een goed half uurtje! "
Dhr. Van Hecke, 43 jaar


Als je bij hun formules gaat kijken, dan bieden ze Max. 512 Kbps downstream. Tegen deze snelheid zou het dus 3 uur duren om dat bestand van 700MB te downloaden. Ze gaan in deze reclame uit van de snelheid die je bij andere ADSL-providers hebt (3.3Mbps), maar niet van hun verlaagde snelheid...
Bijlagen
Versatel.jpg
(116.57 KiB) 214 keer gedownload
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, ik moet je helaas gelijk geven. In de veronstelling dat je tegen de volle theoretische snelheid zou kunnen downloaden (nl 512kbit/s ofte 64kbyte/s) zou dit neerkomen op 3 uur 6 minuten 40 seconden. Ofwel is er ergens een foutje in geslopen ofwel hebben ze rare uren bij versatel. Een 24uren werkdag misschien? :)

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik neem contact op met Versatel om dit te melden.
Dit is duidelijk fout.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

dergelijke getuigenissen zijn bijna bij alle producten fake.
en het erge is, mensen vallen er nog steeds voor.
Denk maar aan dieetpillen, reisbureaus, films,...

dat zijn valse argumenten he, das strafbaar ;)

mensen mogen GEEN valse argumenten gebruiken!!
en ja deze getuigenissen ZIJN een vorm van reclame, sommige mensen weten dat niet, daarom dat dit vaak een effectieve vorm is van reclame,
is het de mensen nooit opgevallen dat deze mensen uit de getuigenissen een correcte taalgebruik hebben?? Of dat het (op een aanzettende toon) positief is??
denk wel dat de meesten van UB daar niet in trappen zie de threadstarter ;)
de pispaal <<
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik weet wel dat die in 99% van de gevallen fake zijn, maar dit lijkt eerder bij de concurrentie gepikt te zijn :)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

meon schreef:Ik weet wel dat die in 99% van de gevallen fake zijn, maar dit lijkt eerder bij de concurrentie gepikt te zijn :)


Nog erger !! (blijkt dat ze daar bij Versatel zelfs nog inspiratie genoeg hebben om zelf een fake bericht op te stellen :-D )


@khsw : een 10 voor opmerkingszin.
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Versatel heeft gereageerd: ze bedanken voor de opmerking en zullen deze aanpassen.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

meon schreef:Versatel heeft gereageerd: ze bedanken voor de opmerking en zullen deze aanpassen.


Ze waren niet verveeld met de zaak ?
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

CueBoy schreef:Ze waren niet verveeld met de zaak ?

Veel meer dan wat ik hierboven zei hebben ze me niet gemaild hoor. Ik heb geen idee of ze hier zelf bij hebben stil gestaan eigenlijk ...

En ik ben verdorie die topic kwijt die over het verkeerd tellen van de Versatel-teller kwijt! Wie vind hem? Ik zou er iets moeten posten :)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

meon schreef:Versatel heeft gereageerd: ze bedanken voor de opmerking en zullen deze aanpassen.


Blij dit te horen...
filip

beste internetterkes,op 6 januari nam ik een abonnement op versatel onbeperkt bellen en surfen voor 29,90€,na het lezen van de kleine letterkes heb ik dan s'anderdaags alles weer opgezegd(normaal 7 dagen tijd)maar nu heb ik ontdekt dat ik toch bel via versatel zonder ook maar een handtekening te plaatsen en na mijn opzeg binnen de wettelijke tijd.Ik wil jullie enkel waarschuwen voor deze praktijken.een zeer ontevreden versatel klant of ex versatel klant.

Naar boven
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

filip schreef:beste internetterkes,op 6 januari nam ik een abonnement op versatel onbeperkt bellen en surfen voor 29,90€,na het lezen van de kleine letterkes heb ik dan s'anderdaags alles weer opgezegd(normaal 7 dagen tijd)maar nu heb ik ontdekt dat ik toch bel via versatel zonder ook maar een handtekening te plaatsen en na mijn opzeg binnen de wettelijke tijd.Ik wil jullie enkel waarschuwen voor deze praktijken.een zeer ontevreden versatel klant of ex versatel klant.

Naar boven

jaja, we weten het ondertussen al... Zulke praktijken zouden zeker niet mogen voorkomen maar daarom moet je dit board nog niet onderspammen...
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Styno schreef:jaja, we weten het ondertussen al... Zulke praktijken zouden zeker niet mogen voorkomen maar daarom moet je dit board nog niet onderspammen...

Idd, de andere, identieke berichten verwijderd ...
filouke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2005, 22:00

Bij dit berichtje wil ook nu ook eens versatel in de bloemetjes zetten.Alles is in orde gebracht tot zelfs de factuur niet moeten betalen.ik schrijf het negatieve over versatel,maar nu ook het postieve,bij deze thx en verder nog veel succes
!mijpakkezenooit!

Nieuwe "testamonial" op http://versatel.be/adsl/adsl_alwaysmore ... anguage=nl
Yves Matheus, 23 jr. - Verviers

Na heel wat heen en weer geloop heb ik zo'n Always More abonnement van Versatel gekozen. En ik ben niet van plan nog te veranderen. Ik weet dat ik me nu geen zorgen meer hoef te maken over downloadlimieten en hoge maandelijkse kosten. En wat de snelheid betreft waar Belgacom en alternatieven zo hoog mee oplopen, dat merk je eigenlijk alleen maar als je echt intensief verschillende zaken tegelijk aan het doen bent, zoals surfen, mails downloaden, je website updaten, en dan nog... Always More ADSL is echt perfect voor mij.


deze is WEL overtuigend!
nu ga ik zeker een abbonement pakke !
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

!mijpakkezenooit! schreef:Nieuwe "testamonial" op http://versatel.be/adsl/adsl_alwaysmore ... anguage=nl
Yves Matheus, 23 jr. - Verviers
Always More ADSL is echt perfect voor mij.


deze is WEL overtuigend!
nu ga ik zeker een abbonement pakke !

Al eens gezocht of Yves Matheus, 23j.-Verviers echt bestaat?
Keep on dreaming or enter the real world
It's better to be pissed off than pissed on.
Gast

hmm ziet er wel sarcastisch uit :p van de vorige
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”