testen van de lijn

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
|-|en|

Werkt Nubz Alcatool ook voor andere modems (BAUSH USB)?
Of zijn er nog andere programma's beschikbaar, want ik zou graag die test eens doen.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Nee, dat programma werkt enkel voor de Alcatel Speedtouch home en pro voor zover ik weet.
Ik weet niet of er ook zo'n programma's bestaan voor USB modems... de kans is groot van niet.
Je kan altijd een kennis met de juiste modem eens vragen langs te komen om je lijn ermee te testen... :)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Om je lijn te laten testen op storingen, het debiet te laten uitmeten (en afstands bepaling) kan je terecht op het nummer 0800/22800 (van Belgacom)
I love it when a plan comes together!
All Your Base
Plus Member
Plus Member

0800 22.700! :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sorry heb iets met het getal 8...:) ging normaal het nieuw nummer van adsl geven... maar ken et niet van buiten en vanmiddag zat ik op tschool eh
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

0800/22800 is gewoon indoctrinatie-gewijs in uw kop gestoken, logisch dat ge dat nog altijd blijft opgeven. Da's zoals da liedje van Will Tura: bel dan zeven negen zeven twee nul vier ... :P
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bwa ingedoctrineerd is wat overdreven :p

Ik belde vroeger altijd naar dat nummer en ik werd er ook geholpen...

terwijl het eigenlijk is: 800 -> algemeen en info
700 -> storingen....

Anyway voor adslprobs bel je vanaf heden beter naar het nummer:0800 22 312. (Dit blijkt een nieuw en rechstreeks nummer te zijn die je met een adsl-specifieker call-center verbindt ;) )

Of je er je lijn kan laten testen?
Is nieuw nummer eh... nog niet naar gebeld ... dus als iemand dat doet, laat ons even weten wat je bevindingen zijn van de hulp op dat nummer.
TheSurvivor

als je belt best even vanop een gsm of zo, dan blijft de lijn vrij en dat maakt het allemaal wat gemakkelijker voor die mensen :roll:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Euh, is te zien wat je makkelijk noemt. Je lijn uitmeten, kunnen ze perfect ook doen, terwijl je aan het telefoneren bent. Het zijn slechts specifieke zaken waarvoor je even de lijn moet vrijhouden.

Trouwens met hun nieuw systeem is het volgens mij handiger als je belt met de lijn, waarvoor je een probleem wenst te melden. Bgc kan immers direct je nummer zien op die manier.. het een is het een en het ander is het ander...

Edit: om de lijn te testen op afstand is het toch beter dat je eventjes de lijn vrij houd. Het testen van de lijn op storingen kan terwijl je de lijn gebruikt.
walkie
Starter
Starter

Wel, dat hangt dus af op welk callcenter je tuimelt, maar neem van me aan dat niet alle callcenters je telefoonnummer zien ;)
De lijn wordt idd best vrijgehouden voor de lijnmeting. Niet dat dit een probleem is voor de uitmeting van het adslgedeelte van de lijn, maar wel voor het telefoniegedeelte. Dit kan niet uitgemeten worden wanneer de lijn 'bezet' is dmv. een telefoongesprek :)
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

die mannen die hebben ne pc en die zien direct over welke nummer het gaat en welke instellingskes erop staan. Als ik bel weten die toch altijd ons adres en naam zonder dat we iets hoeven te zeggen.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
walkie
Starter
Starter

Dan ben je op 1 van de storingsdiensten gevallen, die krijgen je nummer door van de IVR-centrale achter de 0800-nummer die je belt. Er zijn andere callcenters die niet meteen over die gegevens beschikken wanneer ze iemand aan de lijn krijgen, da's al :)
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”