koenraaddeconinck schreef:Nog meer zou ik appreciëren dat het crisiscomité enkel bestaat uit virologen en economen die onafhankelijk van de politiek kunnen communiceren en opereren !!
Ons crisiscomité bestaat uit mensen die het soort communicatie dat gevoerd wordt van uit hun overtuiging ondersteunen.
De "openheid" in data en interpretatie die we heden kennen is waar zij als groep écht achterstaan.
Dat ga je niet veranderen.
Er zijn andere landen,
die het bovendien veel beter doen qua indamming, waar men de bevolking veel beter informeert en betrekt in de indamming.
De burgerzin is erg vele malen hoger dan bij ons.
Omdat die mensen
begrijpen waar het om draait!!
Neem bijvoorbeeld Singapore.
Van
al de besmette personen worden relevante gegevens bekend gemaakt.
Een voorbeeld:
CASE 189
Case 189 is a likely imported case involving a 36-year-old male Indian national who holds a Singapore Work Pass. He was in India from Feb 21 to Mar 1 and is currently warded in isolation at the National Centre for Infectious Diseases (NCID).
He reported symptoms on Mar 11 and sought treatment at a GP clinic on Mar 12. He was referred to NCID on the same day and tested positive for COVID-19 later that afternoon.
Prior to hospitalisation, he had gone to work at Sumitomo Mitsui Banking Corporation. He lives at St George's Road.
Bron.
Het is voor de burgers van Singapore
transparant wat er gebeurd is!
Meer, van al de besmette personen wordt via diverse tests (onder andere de antibodies) publiek gemaakt tot welke cluster van besmette personen deze behoren. Een overzicht wordt
hier gegeven.
Indien er in een appartementsblok één besmette persoon gevonden wordt, gaan alle bewoners
spontaan voor veertien dagen in quarantaine.
Worden de nodig tests uitgevoerd, de resultaten publiek gemaakt, etc.
Dat is een ver doorgedreven vorm van indamming.
In België worden de zaken opgelegd, zonder dezelfde diepgaande informatie, én vooral gefocust op een (dreigend) boetebeleid.
Er zijn landen die gaan voor één of andere vorm van "groepsimmuniteit"
hopende dat hun gezondheidssysteem niet implodeert.
Eén van deze landen is België...
Men zou een inschatting kunnen maken hoeveel
jaren er nodig zijn om alle besmette personen die medische zorgen (lees intensieve zorgen) nodig hebben te kunnen behandelen bij 100% bezetting van onze afdelingen intensieve zorgen indien bijvoorbeeld 80% van de ganse bevolking besmet geraakt.
Hebben de mensen, onze experts, die praten over het principe van "flattening the curve" al daadwerkelijk zulke informatie publiek gemaakt? Nee.
Mogen we ervan uitgaan dat onze experts deze denkoefening reeds gemaakt hebben? Ja.
Intussen bereiden onze beleidslieden scenario's voor om grote getalen besmette personen en doden op te vangen...