nieuwe Xiaomi Mi Box S : zeer instabiel

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Hallo,

Ik heb een Xiaomi Mi Box S die ik nu tweetal maanden in gebruik heb. Software is de meest recente versie beschikbaar, Android 9.

Verbonden via usb naar ethernet naar een switch en zo naar internet van Tadaam.
Ik heb een zeer uitgebreide collectie van apps;
Youtube, AmazonPrime, Netflix, Tadaam-app, VTM GO, Kodi met de add-on van VRTnu en Yelo

Het probleem;

Tadaam valt na een minuut of iets meer uit met de melding dat ik verbonden moet zijn met het internet.
Kodi; de livestream van de VRTnu of VRT via Yelo werkt zeer kort en valt dan ook uit zonder foutmelding. (VTM ook niet trouwens via Yelo, rest niet getest) Werkte eerder perfect.
VTM GO app; die gebruik ik normaal niet maar die werkt vreemd genoeg wel correct
-> correctie; was naar VTM nieuws aan het zien tijdens het schrijven van dit. En na een dik kwartier viel het ook uit via VTM GO.

Prime werkt normaal, Netflix ook.
Youtube werkt in het algemeen wel al heb ik een paar keer voorgehad bij Youtube dat plots het toestel reboot. Meer dat heb ik nog maar 3x voorgehad tot nu. Ik heb ook voorgehad toen ik in de Youtube-app zat dat de app bijna niet meer reageerde op de afstandsbediening. Gaf mij de indruk dat het toestel in geheugennood was en kort daarna herstarte het toestel.

Ik heb al heel vaak het toestel zelf ge-reboot . En ook een paar dagen geleden een systeemreset gedaan. Lijkt geen verschil te maken.

Dus het werkt en toch ook weer niet. Raar.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Ik dacht in een ander draadje iets gelezen te hebben ivm android 8 versus android 9!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:Ik dacht in een ander draadje iets gelezen te hebben ivm android 8 versus android 9!?
Bedankt. Naar gezocht en gevonden. Vermoedelijk een algemeen probleem door de softwareversie. Is blijkbaar iets van begin januari. En nog is er geen update of een downgrade optie beschikbaar. Zeer teleurstellend.

Enige positieve is dat het dan waarschijnlijk geen hardwareprobleem is. Heb instructies gevonden om manueel te downgraden maar dat is niet evident, riskant en beperk je de functionaliteit. Geen optie.

Zal mij leren de laatste firmware te installeren. Afwachten voor een update die het hopelijk oplost.
680x0
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

Inderdaad alleen maar problemen over te vinden...

https://tweakers.net/pricewatch/1274717 ... b/reviews/
enta
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Welke usb netwerkadapter heb je in gebruik? Zou daar het probleem kunnen liggen, instabiele drivers?
Ik heb zelf ook pas een Mi Box S en daar (wel draadloos) geen enkel probleem met TV Vlaanderen app en VTM GO.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

enta schreef:Welke usb netwerkadapter heb je in gebruik? Zou daar het probleem kunnen liggen, instabiele drivers?
Ik heb zelf ook pas een Mi Box S en daar (wel draadloos) geen enkel probleem met TV Vlaanderen app en VTM GO.
Dat is een idee. Zal terug mijn andere oude zonder ingebouwde USB-hub ethernet-adapter eens gebruiken. Die gebruikte ik in het begin met dat toestel en toen had ik geen problemen.

Geen indicatie dat het daaraan ligt, ethernet werkt goed, maar je weet nooit. Was op een forum iets tegengekomen dat het aansluiten van een keyboard op de usb-poort problemen gaf.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...geen enkel probleem met TV Vlaanderen app en VTM GO...

Zijn allebei android TV app's, misschien is dat wel de reden!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

enta schreef:Welke usb netwerkadapter heb je in gebruik? Zou daar het probleem kunnen liggen, instabiele drivers?
Nu een klein uur aan het kijken via de Tadaam-app naar VRT zonder enig probleem. Dit met mijn oude usb-naar-ethernetadapter.
Voor eventueel andere mensen in de toekomst die deze post vinden; ik gebruik model KY-RTL8152B
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Toch nog een aanvulling;

Nadat ik overschakelde naar de andere ethernetadapter werkte het perfect.

Was blijkbaar iets tijdelijk. Eerder werkte het gewoon slecht Nu werkt het totaal niet meer met ethernet.

Maar ... via wifi werkt het wel. Ik gebruikte ethernet ten eerste omdat ik een ethernet fan ben maar ook omdat mijn wifi-signaal daar zeer zwak is.

Maar zwak is niet afwezig. Het werkt via wifi. Downloadsnelheid is beperkt maar nipt voldoende om te kunnen streamen.

Aanvulling van de aanvulling; Tadaam-ding opgepakt en naast de TV gezet. Sterke wifi. - Ja, ik weet het. Dat was evident.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik gebruik deze USB-to-Ethernet en werkt prima : https://www.bol.com/nl/p/xiaomi-usb-naa ... oductImage

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Ik gebruik deze USB-to-Ethernet en werkt prima :
Goed idee. Als het met iets werkt zou het met de ethernetadapter van Xiaomi die ze uitdrukkelijk verkopen voor dit toestel moeten zijn.

Al begrijp ik niet waarom het eerder wel goed werkte met de andere ethernetadapters. Zeker de eerste. Ik ontving het toestel, gebruikte die adapter en bestelde dan die met de ethernetadapter met usb-hub en gebruikte toen gedurende voor weken zonder problemen die adapter. En die met de usb-hub gebruikte ik ook een poos zonder dat ik problemen had.

Momenteel is mijn TV-box nog steeds via wifi verbonden zonder problemen. Denk dat ik het voorlopig maar even zo ga laten.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Dan is deze beter:

Goedkoper, extra USB poorten en gigabit.
(de Mi Box is wel USB2, maar deze kan wel 280Mbps dicht trekken van mijn internet abo)

Vanuit China zal nog wel goedkoper te vinden zijn, maar ik ga toch voor de service bij Amazon tegewoordig, snelle levering, makkelijk retouren, ...
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik gebruik de volgende https://www.mediamarkt.be/nl/product/_t ... 32407.html, werkt als een tierelier (pluspunt= Belgische winkel)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”