Dit is de vinger op de spreekwoordelijke wonde. Bovendien stel ik vast dat er heel wat nonsens verspreid wordt "op straat":Tomby schreef: Het is ook dat soort totaal contradictorische informatie
- momenteel hoor ik bv. rare verhalen die verkondigd worden, ook door gezondheidswerkers: bv. warme dranken als onderdeel van preventie van corona ...?
- vooral ouderen met chronische aandoeningen die risico hebben op complicaties? Ook 20ers, 30ers - maw. alle leeftijdscategorieën - lopen potentieel risico op zeer ernstige complicaties.
- geen NSAIDs ...: de ene arts zegt dat dit zonder meer klopt. Voor de andere: onbewezen dus geen rekening mee houden ...
- verwarring over modaliteiten van toepassing bij bezoeken aan huisartsen: blijkbaat doet het al de ronde dat het ten strengste verboden is - ook voor niet corona-gerelateerde klachten - nog de huisarts te frequenteren terwijl deze ook strikte veiligheidsmaatregelen hanteren
Komt daarbij nog het verschil in maatregelen / visies tussen Europese landen.
Stel ik ook vast dat er ziekenhuizen zijn die - buiten de door de overheid gestipuleerde uitzonderingen - bezoeken toelaten mits toelating van bv. hoofdverpleegkundigen op bepaalde afdelingen ...
Waar zijn we in 's hemelsnaam mee bezig ... Dergelijke berichten maken dat deze zeer sombere tijden, nog een hoger apocalyptisch gehalte krijgen.
Is het nu echt zo moeilijk om één commissie bestaande uit verschillende experten aan te stellen, hen te vragen om ook op media uniform te communiceren en maatregelen afdwingbaar te maken voor alle instanties en burgers. Eén voordeel van een lock down is duidelijkheid. Men zou haast vragen om deze niet binnen een uur maar binnen enkele minuten af te kondigen ...