https://issues.edpnet.be/
Gelukkig OVH, goedkoper & betrouwbaarder
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vroeger was telefonie extra maar voor de prijs van VDSL zit telefonie er (al jaren) gewoon bij. Geen dwang.dejean schreef:Waarom dwingen ze hun klanten vaste telefonie mee af te nemen ? Een gewoon VDSL abonnement aan enkele euro's minder is toch voldoende ?
Aha, wist ik niet. Maar je krijgt geen korting omdat je de telefoniedienst niet neemt?Jack Daniels schreef:En als je geen vaste telefonie nodig hebt bij edpnet, dan vink je die optie gewoon niet aan bij de bestelling. Heb ik ook zo gedaan; ik zit al jaren bij OVH.
Ik denk dat je de feiten wat verdraait.WalterB1 schreef:Vroeger was het bij EDPNET enkel internet. En je had een actieve telefoonlijn nodig. Of je diende te betalen extra voor de huur van het koperpaar. Dacht 10 euro.
5 €/maand was een pluspackWalterB1 schreef:En dan is het geworden dat die kost wegviel als je vaste telefoon nam voor een bescheiden meerprijs. 5 euro per maand?. H
ovh: 1,20 € (incl. onbeperkt bellen 40 landen. dus 99 X 60 min. is minstens 6.000 min. bellen. Bel je 30 keer naar je schoonmoeder nog meer dus.WalterB1 schreef:De operationele kost van een vaste VOIP telefoonlijn zal wel laag zijn. Veel zakken van prijs zullen ze moeilijk kunnen doen als ze dat zouden schrappen als de klant dat wenst. Maar al die vaste telefoonlijnen hebben het wel het potentieel inkomsten op te wekken door gesprekskosten.
met een lagere snelheid imho dan edpnet.WalterB1 schreef:Uiteindelijk heeft mij als consument mij dit doen kiezen voor Mixtus. Dat is (in theorie) op basis van de specs eigenlijk EDPnet XL zonder telefonie en lagere prijs.