Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

boonpwnz schreef: In de aldi alles van droge producten/diepvriesgroenten allemaal bijna op tot zelfs op. Ze zeggen dat ze bij aldi pas leveren maandag.
Aldi lijkt eigenlijk de enige winkelketen te zijn die het niet aankan. Wellicht door tot in het belachelijke in te zetten op zo goedkoop mogelijk met geen leveringen 's nachts en in het weekend (want dat kost een beetje meer, de horror!)

Eventjes buiten Corona beschouwd, met zo'n achterhaald beleid zet Aldi itt andere winkels dus al hun vrachtwagens in het drukke verkeer van overdag, wij mogen van Aldi langer in de files staan zodat zij een euro kunnen besparen. Andere discounters zoals Colruyt en zelfs de Lidl doen wel nog nachtleveringen.

Wat een gort-asociale winkelketen is en blijft die Aldi toch, maatschappelijke verantwoordelijkheid is hen totaal vreemd. Indertijd bij de scouts was de Aldi ook letterlijk de enige winkelketen waar we absoluut niet welkom waren.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

timmermc schreef:
CCatalyst schreef:Je kan het zij die hamsteren niet kwalijk nemen dat ze het totaal niet meer vertrouwen. Want wie gelooft die regering eigenlijk nog?
Je mag niet alles al te somber inzien, maar als je ziet hoe land na land zijn grenzen sluit voor in-en uitgaande reizigers. Dan begin je je de vraag te stellen waar gaat dit heen in de volgende dagen en weken. Sluiting van bedrijven en fabrieken met werknemers?
Je durft bijna niet vooruit te denken.
kijk naar de landen die ons voorgingen en wat het daar is geworden toen ze op ons niveau stonden

Italie loopt ca 2 weken voor en incubatie is 2 weken. Binnen 2 weken staan wij waar Itlaie nu staat. + Italianen hebben ene beetje de Belgische "negeer de overheid" mentaliteit

Kijk naar Wuhan. Volledig op slot gegaan bij 600 besmettingen. Waar wij nu staan
Maar dan echt volledig op slot inclusief het hele controle-apparaat waardoor ge ni eens ni meer met 20 man naar de nachtwinkel of bij de frituur durft aanschuiven

daartegen zijn onze maatregelen een lachertje + de Belg die er een keertje goed mee lacht en hte maar onnozel vindt

resultaat?
Na een paar noodziekenhuizen, x duizend personeel uit andere streken geïmporteerd nu 3 maand later.
het ergste is achter de rug met 100 000 besmettingen en geen idee hoeveel doden. Dat virus gaat zich in Belgie ni ineens anders gedragen dus gok ik dat het hier erger zal worden als Wuhan (evenveel inwoners als wij).
Laatst gewijzigd door 1207 14 maa 2020, 16:08, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst/wi ... ~a08d5fd4/

Tegenwoordig is iedereen expert precies. Zijn voorspellingen zijn 'accuraat', wat wel hilarisch is, gezien de cijfers waarmee hij vergelijkt zelf niet eens accuraat zijn, want elke dag hamert Steven Van Gucht er op dat de officiële cijfers die hij geeft wellicht een grote onderschatting zijn omdat bijlange niet meer iedereen getest wordt.
Maar ja, iedereen zijn bezigheidstherapie zeker ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

philippe_d schreef:Waarschijnlijk wel. Indien niet zal dat spelletje toch maar één zaterdag duren ...
In Eke moet je door de non-food om aan food te geraken, dus geen idee of ze dat wel zullen sluiten. De Mediamarkt op het bovenverdiep zal wel dicht zijn vermoed ik.
Een Aldi heeft ook non-food, alleen veel minder.
Indira
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Tomby schreef:https://www.hln.be/in-de-buurt/aalst/wi ... ~a08d5fd4/

Tegenwoordig is iedereen expert precies. Zijn voorspellingen zijn 'accuraat', wat wel hilarisch is, gezien de cijfers waarmee hij vergelijkt zelf niet eens accuraat zijn, want elke dag hamert Steven Van Gucht er op dat de officiële cijfers die hij geeft wellicht een grote onderschatting zijn omdat bijlange niet meer iedereen getest wordt.
Maar ja, iedereen zijn bezigheidstherapie zeker ?
Vooral uw begrijpend lezen is hilarisch.

Men spreekt duidelijk over aantal gekende besmettingen en positieve tests.

En ja: Kurt Barbé is een expert
Die krijgt voor zijn bezigheidstherapie zelfs een goed loon.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Die kritiek op aldi vind ik niet terecht. Waar gaan ze hamsteren? In de goedkope winkels natuurlijk, de lokale okay heeft alles nog liggen, maar wel tegen (veel) duurdere prijzen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Daarstraks filmpje gezien dat perfect de Belgische mentaliteit weergaf.

Horeca is verplicht dicht maar afhalen mag wel. Dus, afhaalkraampje zetten en aan de andere kant van het wandelpaadje een groot terras vol volk dat zijn zelf afgehaalde drankjes zit op te drinken. Wat is het verschil met een ober die drank aan tafel brengt? Juist, niets maar wettelijk klopt het. Dat de bedoeling is dat mensen niet op een hoop bijeen zitten wordt dus genegeerd.
Blijkbaar zitten de café's in Sluis ook vol Belgen.

Idioten!
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:Dus, afhaalkraampje zetten en aan de andere kant van het wandelpaadje een groot terras vol volk dat zijn zelf afgehaalde drankjes zit op te drinken.
Volgens mij is dat terras - als dat van dezelfde uitbater is - wettelijk niet ok. Zelfs indien er geen bediening is - verbruiksruimtes mogen niet (indoor of outdoor). De stoelen van dat terras moeten naar binnen en achter slot gezet worden.

We gaan dan toch richting boetes moeten gaan. Jammer dat de horeca die het nu al zo moeilijk gaat hebben ook nog eens beboet gaat moeten worden, maar ze laten geen andere keuze.

In ander nieuws: travel ban naar de VS wordt uitgebreid naar VK/Ierland. Amerikanen mogen nog steeds reizen naar huis (en naar Europa), dus de vluchten blijven gewoon doorgaan. Ook deze ochtend zijn vluchten naar de VS vertrokken vanuit Zaventem.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 14 maa 2020, 17:44, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Indira schreef:Vooral uw begrijpend lezen is hilarisch.
Ik pleit schuldig. Heb veel te rap over het artikel gelezen (lees: zelfs niet eens uitgelezen), en het leek me, vooral om het ook als streeknieuws in Aalst kwam, gewoon een local hero die ook eens zijn zegje wou zeggen.

Wel vind ik het nog altijd vreemd om een wiskundig model te gaan vergelijken met gerapporteerde/geteste gevallen, want ik heb zo de indruk dat het testen eerder ongestructureerd gebeurt. Ik vind het ook vreemd dat Van Gucht in zijn dagelijkse update, telkens bevestigt dat je dat aantal besmettingen moet relativeren (beetje vreemde woordkeuze want hij bedoelt dat het in realiteit veel erger is) omdat velen niet getest worden. Vanmiddag hoorde ik hem zeggen dat het aantal opgenomen patiënten wellicht een betere maatstaf zou zijn, maar vraag me dan af waarom ze dan niet met die getallen komen.

Hoedanook lijkt dat aantal van 4500 over 10 dagen me nog laag. En meer schrikbarend is zijn voorspelling van 45.000 in mei. De zorgsector begint vandaag al signalen te geven over overbelasting, en we spreken hier over een getal dat 2 grootte-ordes hoger is dan de teller vandaag. Als je rekent dat we ongeveer 10 dagen achterkomen op Italië wil dat zeggen dus zeggen dat het in Italië ook nog 10x erger zal worden, terwijl daar de zorgsector al compleet op zijn tandvlees zit.

Wat ook een groot probleem is inzake de maatregelen, is dat het zelfs met die onheilspellende berichten nog altijd geïnterpreteerd kan worden als 'ver van mijn bed'. Een piek van 45.000 is nog altijd 'maar' pakweg 0.5% van de bevolking. Je ziet het ook hoe er nog altijd zijn die al die maatregelen overdreven vinden, en die manieren zoeken om er toch nog rap rond te werken (bvb die lockdown-parties). Gewoon omdat ze niet beseffen, of erger er geen moer om geven, dat dit in de eerste plaats is om het allemaal manageable te kunnen houden voor de zorgsector.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Tomby schreef:
koenraaddeconinck schreef:men heeft waarvoor men gestemd heeft.
Beetje off-topic,.
Sorry maar ik ben het hier niet mee eens. De keuze voor een welbepaalde overheidsstructuur kan ook bepalen hoe accuraat men kan optreden in geval van bepaalde crisissen zoals "Corona".

Hier in BelgIë is het echt chaos. Elke deelregering, gemeenschap/gewest zijn eigen regels en wetten met vet betaalde mandatarissen die eigenlijk niet nodig zijn.

Nogmaals, onze premier moest echt een federale aanpak claimen om tot een consistente aanpak te komen ... Van kapitaal belang m.i. bij aanpak van niet alleen dit viraal incident maar ook andere uitzonderlijke situaties. En waarom worden deze overbodige structuren in stand gehouden?
Macht, geld en posten ... Blijkbaar is dit in dit land belangrijker dan accurate aanpak van de reële problemen waarvan deze slechts een tijdelijk verschijnsel is.
Indira
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Tomby schreef:
Indira schreef:Vooral uw begrijpend lezen is hilarisch.
Ik pleit schuldig. Heb veel te rap over het artikel gelezen (lees: zelfs niet eens uitgelezen), en het leek me, vooral om het ook als streeknieuws in Aalst kwam, gewoon een local hero die ook eens zijn zegje wou zeggen.

Wel vind ik het nog altijd vreemd om een wiskundig model te gaan vergelijken met gerapporteerde/geteste gevallen, want ik heb zo de indruk dat het testen eerder ongestructureerd gebeurt.
Helaas zijn zulke wiskundige modellen vaak de realiteit nabij.

In China ging men echt in lockdown (zonder party) en daar heeft men ook een exponentiële groei gehad.

In Italië is het ook pas de laatste dagen dat de bevolking de ernst echt inziet...

Als onze bevolking er blijft mee lachen is de vergrijzing binnenkort ook verdwenen...

We kunnen enkel hopen dat beter en warmer weer een rem zet op de activiteit van het virus, dat is momenteel een onbekende parameter in de modellen.
Laatst gewijzigd door philippe_d 15 maa 2020, 11:45, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote ingekort
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Op het warme weer moeten we niet direct rekenen, regio Madrid zit rond de 20° en daar hebben ze volop prijs.

Mensen beseffen idd. niet wat de Italiaanse toestanden zijn en dat we daar maar een week of 2 - 3 van verwijderd zijn. Toestanden zoals in bepaalde regio's/plaatsen, nl. patiënten triage (nog wel of niet meer behandelen) op basis van leeftijden rond 60 jaar.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

DIBO schreef:Mensen beseffen idd. niet wat de Italiaanse toestanden zijn en dat we daar maar een week of 2 - 3 van verwijderd zijn.
Tja... Op het warme weer moeten we 'vermoedelijk' inderdaad niet rekenen, maar ook niet op het gros van jonge mensen.
Ik heb daarnet met iemand uit de onmiddellijke omgeving van mij een praatje gedaan, deze werkt in de Volvo te Gent en ziet niet echt al de heisa ervan in.
Nadat ik hem vertelde van toestanden in Italië en vandaag in Spanje, is het duidelijk voor hem nog steeds een ver van zijn bed show. Men heeft overigens een uitstekende medische dienst in de Volvo vertelde hij me ook nog.

Ik vermoed dat hij ook uit tafelen gaat in Sluis vanavond, met die ingesteldheid.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/oo ... ~ab42c0d5/

Hier word ik dus zo kwaad van he. En een uitspraak als “ Ik denk ook niet dat er kwetsbare mensen waren“ bewijst gewoon dat hij, en een hoop anderen met hem, het dus nog echt niet begrepen hebben.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Centen primeren, gelijk bijna altijd bij bijna iedereen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

CCatalyst schreef:Volgens mij is dat terras - als dat van dezelfde uitbater is - wettelijk niet ok. Zelfs indien er geen bediening is - verbruiksruimtes mogen niet (indoor of outdoor). De stoelen van dat terras moeten naar binnen en achter slot gezet worden.
Het is in het Middelheimpark.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb volgende doekjes besteld: https://discountoffice.be/p/foodwipes-d ... 200-stuks/
CMT Desinfectiedoeken, non woven doeken doordrenkt met 80% ethanol.Voor het desinfecteren van kleine, harde oppervlakken.Doodt de micro organisme op allerlei oppervlaktes.Geschikt voor harde oppervlaktes en materialen die alcoholbestendig zijn.Droogt in enkele seconden.Goedkeuring College Toelating Gewasbeschermings middelen en Biociden onder CTGB nummer 14019N.Goedgekeurd door de Voedsel en Waren Autoriteit.
Vanaf maandag moeten onze klanten (bedrijfsomgeving: diensten) met een alcoholgel hun handen ontsmetten vooraleer ze binnen mogen komen (instructies vanuit hoofdzetel). Zouden zo'n doekjes eenzelfde resultaat geven of is zo'n alcoholgel veel efficiënter? Ik zie in de doekjes 80% ethanol, dus ik zou denken van wel.

Wat denken jullie?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Die doekjes zijn pas volgend jaar terug op voorraad...
Computer(k)nul
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Dfrog schreef:doekjes
Mijn nuchter verstand zegt mij dat doekjes goed zijn voor oppervlakten, maar dat vloeistof/gel beter alle kleine kantjes van je handen opzoeken. Van doekjes zonder huidverbeteraar krijg je wel droge en mogelijk gebarsten handen.

Code: Selecteer alles

Dit artikel is waarschijnlijk weer uit voorraad leverbaar vanaf 2021-01-01
Ehm je wil de golf van volgend jaar voor zijn?

Zou je niet gewoon doen wat het hoofdkantoor opdraagt? Dit is niet echt een situatie om te gaan tinkeren zonder de nodige achtergrondkennis...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heb nog een voorraadje bio-ethanol uit den action, gaat nog van pas komen om zaken te ontsmetten ;) Die groene namaakdreft uit den Action ontsmet volgens mij ook wel extreem als je royaal je handen ermee wast.

Vandaag in de Ardennen een beetje zitten rondrijden voor een toekomstige autotocht met de club voor te bereiden (als de wereld tegen dan nog niet vergaan is, tocht is eind april), wat een luxe - geen kat op de baan. Zelfs in Namur & Dinant bijna geen volk op de baan. Lege straten. Zeer rustige autostrades. Op binnenbaantjes geet kat.

Vandaag kwam het in me op hoe makkelijk het wel niet was in de regio Couvin / Chimay even de grens over te steken, en alles is nog open (niet gedaan, had alles mee in de wagen) .... blijkbaar wel dus:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/nu ... ~ac139fcf/
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

CCatalyst schreef:Wat een gort-asociale winkelketen is en blijft die Aldi toch
Heb gisteren in een Aldi filiaal in Turnhout met een kassiere gesproken en die wist me te vertellen dat er op welgeteld 1 uur, 4 "paletten" toiletpapier werden verkocht.
Wie kan zich op dergelijke onnozelheden voorzien?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Clinell doekjes doen hun werk altijd prima. Worden in alle ziekenhuizen en ambulances gebruikt om snel dingen proper te maken en te ontsmetten. Voor grote oppervlakten (bvb brancard of kasten) : clinell spray.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De aanpak is in elke winkel toch totaal anders hoor.
- Bij Opel bevestigen ze je afspraak maar sta je toch voor een gesloten deur
- Bij De Belie ontsmetten ze blijkbaar na elke klant het bancontactbakje en de kassa, cash betalen mag niet
- Bij Lidl droegen ze handschoenen aan de kassa
- Bij de kleine Delhaise in de buurt niks van te merken (ook niet druk of schaarste)
- Bij De Lijn kunt ge nu gratis rijden want je moet achteraan opstappen en controleurs gaan niet op pad
etc...

Het was nog opvallend druk op de weg vandaag eigenlijk. Ik heb weinig van een lockdown gemerkt (zelf enkel om een broodje gegaan te voet). Misschien allemaal volk op weg naar de grens om daar op café te gaan :roll:

Scholen geven gewoon een takenpakketje mee met de leerlingen en sommigen gewoon instructies voor de ouders hoe het uit te leggen als hun kind het niet snapt :lol: ik snap niet dat er voor scholen nog niet meer online mogelijkheden zijn. Maarja, mensen moeten kamperen voor een plaatske tegenwoordig en ze besparen het onderwijs plat dus ook weer niet zo verbazend.

Wel meer restaurants die ook aan huis leveren, vaak met korting om toch nog wat clienteel te hebben in die periode.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:ik snap niet dat er voor scholen nog niet meer online mogelijkheden zijn. Maarja, mensen moeten kamperen voor een plaatske tegenwoordig en ze besparen het onderwijs plat dus ook weer niet zo verbazend.
De mogelijkheden bestaan zeker, maar ze zijn (of waren mss nu) voor de meeste scholen nooit een prioriteit. Het is zeker geen kwestie van enkel geld; de overtuiging in de hoofden van de directies (gemiddelde leeftijd >50 jaar) is/was dat het model van klassikaal onderwijs in muffige en sterk verouderde lokalen vol asbest voor eeuwig zal voortbestaan en dat "al die investeringen niet nodig zijn". Ook de angst voor het onbekende, angst dat ze gehackt gaan worden, al de klassieke excuses weer dus.

Sommigen scholen hebben ook materialen aangekocht maar dan alles in een of ander stoffig lokaal gezet en nooit in gebruik genomen of de leerkrachten getraind in het gebruik ervan.

Het zal op "geld" gestoken worden omdat dat het excuus is waarbij de directies het minste gezichtsverlies lijden en hun slechte beslissingen niet moeten verantwoorden, maar de realiteit is dus wel anders.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Veel gezever en onjuiste info hier amai. De familie Corona virussen hebben een buitenwand van vet. Ontsmetten doet geen bal, zeep daarin tegen lost vet op, en doodt daarmee op de meest effectieve manier het virus. Waarom denk je dat de virologen zeep aanraden, en geen “ontsmettingsmiddel”.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Thuis staat nog genoeg ontvetter / Dasty.

In Frankrijk moeten alle niet essentiële commerces dicht.
Daarstraks een gast gesproken die rond 18h in Alpes d'Huez was aangekomen en rond middernacht kreeg hij de melding dat gebied volledig de deuren ging sluiten en ze asap moesten vertrekken.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

selder schreef:Veel gezever en onjuiste info hier amai. De familie Corona virussen hebben een buitenwand van vet. Ontsmetten doet geen bal, zeep daarin tegen lost vet op, en doodt daarmee op de meest effectieve manier het virus. Waarom denk je dat de virologen zeep aanraden, en geen “ontsmettingsmiddel”.
Dus een alcoholgel 5seconden heeft 0% nut? 10sec?
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

selder schreef:Veel gezever en onjuiste info hier amai. De familie Corona virussen hebben een buitenwand van vet. Ontsmetten doet geen bal, zeep daarin tegen lost vet op, en doodt daarmee op de meest effectieve manier het virus. Waarom denk je dat de virologen zeep aanraden, en geen “ontsmettingsmiddel”.
Zei men niet dat 60% tot 80% alcohol de vetwand ook doet barsten doordat de alcohol de constructie doet zwellen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

koenraaddeconinck schreef:Zeer veel respect voor éénieders mening maar ...

- wie is er verantwoordelijk voor zoveel geldverslindende deelregeringen en eminenties met aanhang en alle gevolgen daarvan ...?
- wie is er bijgevolg verantwoordelijk voor structuren - ons vandaag meer dan bekend - die maken dat een coherent en consistent optreden in situaties zoals deze bemoeilijkt worden
- inderdaad: niemand kan in zijn programma dit voorzien en een programma uitwerken rond één uniek incident maar men kan wel structureel zorgen voor overheidsstructuren en beleidsprincipes die maximale garanties bieden dat vlot kan ingespeeld worden op crisissituaties allerhande

Dit probleem is al tientallen jaren gekend en de politici doen niets behalve het in stand houden om evidente, lucratieve redenen. Men kan niet ziende, blind zijn toch ... ?
Kijk, zelfs met de slechtste structuren kan men nog heel wat doen.
De vraag is of de wil om samen te werken er is.
Dat de PS een Corona crisis nodig heeft om voor haar veto's (een beetje) te laten vallen, is hemeltergend, totaal onverantwoordelijk is die partij.
Onbegrijpelijk dat ze dan in de laatste peiling nog vooruit gaan.
Dat de MR 'haar' premier (alsof zij recht hebben om de premier te leveren) niet wil opgeven is schandalig.
Hebben die nu nog niet door dat het niet het moment is voor achterlijke partijpolitiek?

Die structuren zijn dus niet niet goed, we zitten met teveel versnipperde bevoegdheden.
Dit moet men zeker aanpakken, maar de eerste prioriteit moet nu de aanpak van de Corona pandemie zijn.

Ik ben het ook niet eens dat we de regeringen krijgen die we verdienen, zoals sommigen hier beweren.
Vlaanderen heeft nu massaal rechts gestemd, en was die Corona crisis er niet gekomen, dan hadden we zowat de meest linkse regering in jaren gehad.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

boulder schreef: Vlaanderen heeft nu massaal rechts gestemd, en was die Corona crisis er niet gekomen, dan hadden we zowat de meest linkse regering in jaren gehad.
BS ... had die crisis er niet geweest hadden we nog steeds (enfin, we hebben nog steeds) geen regering.
en dat is al van voor het gaan stemmen (remember: regering heeft ontslag aangeboden, is dus een regering in lopende zaken, die eigenlijk niet eens iets meer mag beslissen)

en de schuld op de walen en de waalse politici steken is natuurlijk makkelijk, want we moesten maar eens verder kijken dan onze eigen taalgrens...
het hele belgische politieke systeem is een lachertje, inclusief het koningshuis, en dat is al bewezen van toen ze boudewijn 1 dag afgezet hebben om de abortus wetten erdoor te jagen.
JamesEarlGray schreef:
selder schreef:Waarom denk je dat de virologen zeep aanraden, en geen “ontsmettingsmiddel”.
Zei men niet dat 60% tot 80% alcohol de vetwand ook doet barsten doordat de alcohol de constructie doet zwellen?
dit wil ik ook wel even factueel zeker weten... heb namelijk ook enkel een soort alcogel van de apotheek (geen idee wat er precies inzit, staat er niet op en was bij hen aan het werk toen ik er eentje meenam dus is niet mijn vaste apotheek)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ik vind de roep om een 'coronacoalitie' eigenlijk totaal ongepast. En de oproep dat BDW dan maar premier moet worden tegen zijn zin, een blijk van plat opportunisme. Ze hebben gvd bijna een jaar de tijd gehad om overeen te komen. Je wilt toch niet meer verantwoordelijkheid aan die pipo's geven? PS heeft gelijk dat je midden een storm niet van kapitein wisselt. Als er al iets zou moeten gebeuren, dan is het de oprichting van een regering van 'experten', en niet van gefaalde advocaten.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 39 keer

Als mensen me vragen waarom deze maatregelen nu nodig zijn, dan stuur ik hen deze linken door die het goed uitleggen, vind ik :
YouTube filmpje van de Hollanders over de afgevlakte curve:
https://youtu.be/6rqpRq7nkO8

Wat simulaties over curves (gratis artikel na doorklikken op free) :
https://www.washingtonpost.com/graphics ... simulator/

De Engelsen gingen voor simulatie 1, nu afgezwakte simulatie 3. Wij voorlopig voor simulatie 3, Italië en Spanje nu voor 4.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

De eerste Event 201 profiteurs zijn er al:
lijkenpikkers.png
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

We zijn off topic aan het geraken maar voor mij blijft het verband tussen overheidsstructuren en aanpak van crisissituaties zoals Corona een evidentie.

Deze morgen las ik toevallig - wat de overheidsstructuur van ons land betreft - volgend artikel:

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... source=SIM
woutervh schreef:Ik vind de roep om een 'coronacoalitie' eigenlijk totaal ongepast. En de oproep dat BDW dan maar premier moet worden tegen zijn zin, een blijk van plat opportunisme. Ze hebben gvd bijna een jaar de tijd gehad om overeen te komen. Je wilt toch niet meer verantwoordelijkheid aan die pipo's geven? PS heeft gelijk dat je midden een storm niet van kapitein wisselt. Als er al iets zou moeten gebeuren, dan is het de oprichting van een regering van 'experten', en niet van gefaalde advocaten.
Een zeer heldere analyse hierboven. Naast gefaalde zou ik nog "op macht beluste" en "geldzuchtige" toevoegen die dan nog niet zelden verkeerde beslissingen nemen.

En de "coronacoalitie" met NVA en PS vind ik heel gevaarlijk. Ik heb nog liever geen vlucht als ik op reis ga dan ééntje in een vliegtuig met een sputterende motor ... Maar ja, it's high time to keep up appearances.

En als klap op de vuurpeil volgende kop in Het Nieuwsblad:" Onderhandelaars diep in de nacht uit elkaar zonder akkoord over noodregering na discussie over postjes en timing: “Dit hou je echt niet voor mogelijk”. Walgelijk, wansmakelijk en zelfs totaal zonder enige ethische reflex.

Blijkt dus duidelijk dat "de burger in het actuele, kritieke context" voor hen totaal niet van tel is. Tot wanneer er weer verkiezingen zijn natuurlijk ...
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 15 maa 2020, 10:08, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Splitter schreef:
boulder schreef: Vlaanderen heeft nu massaal rechts gestemd, en was die Corona crisis er niet gekomen, dan hadden we zowat de meest linkse regering in jaren gehad.
BS ... had die crisis er niet geweest hadden we nog steeds (enfin, we hebben nog steeds) geen regering.
Bullshit zeggen, en daarna precies hetzelfde zeggen als ik gezegd heb, is wat kinderachtig.
We hebben nog geen regering, maar je ziet dat er nu toch een andere dynamiek speelt dan een paar weken geleden.
Het is erg dat er zo'n Corona virus nodig is, om politici de ernst van de situatie te doen beseffen.
Splitter schreef:en dat is al van voor het gaan stemmen (remember: regering heeft ontslag aangeboden, is dus een regering in lopende zaken, die eigenlijk niet eens iets meer mag beslissen)
Klopt, heb ik ook altijd gezegd, deze regering van lopende zaken, met slechts 25% van de zetels in het parlement mist alle legitimiteit.
Splitter schreef:en de schuld op de walen en de waalse politici steken is natuurlijk makkelijk, want we moesten maar eens verder kijken dan onze eigen taalgrens...
Ik kijk heelder dagen verder dan die taalgrens, dus dat verhaaltje gaat niet op voor mij.
Het feit is dat ze een noodregering zouden kunnen maken, en dat je dan hoort dat MR geen afstand wil doen van de premier, is toch gewoon schandalig?
Dat is weeral omwille van de postjes dat men het land en dus de bevolking gijzelt.
Vergeet niet dat het nu niet meer alleen gaat over de begroting, maar ook over mensenlevens.
woutervh schreef:Ik vind de roep om een 'coronacoalitie' eigenlijk totaal ongepast.
Wat is daar nu ongepast aan?
Ze komen er al een jaar niet uit, en een paar partijen zien in dat ze de meningsverschillen op zijn minst tijdelijk aan de kant moeten zetten om dit Coronavirus en de economische gevolgen ervan aan te pakken.
Jij wilt dan dat ze liever nog een jaartje verder onderhandelen terwijl de slachtoffers vallen? :roll:
woutervh schreef:En de oproep dat BDW dan maar premier moet worden tegen zijn zin, een blijk van plat opportunisme.
Gelijk wat N-VA of Dewever zegt, hij krijgt altijd kritiek.
Diezelfden die nu zeggen dat het echt niet kan dat hij premier zou worden, zijn dan net diezelfde die zeiden dat hij bij de vorige regering zijn verantwoordelijkheid ontliep door Charles Michel premier te laten worden.
woutervh schreef:Ze hebben gvd bijna een jaar de tijd gehad om overeen te komen.
En al een jaar is er één partij die weigert zijn veto's in te slikken.
It takes 2 to tango...
woutervh schreef:Je wilt toch niet meer verantwoordelijkheid aan die pipo's geven?
Aan wie ga je ze dan wel geven?
Het zijn verkozen politici die het moeten doen, tenzij je voor een dictatuur pleit.
woutervh schreef:PS heeft gelijk dat je midden een storm niet van kapitein wisselt.
Het had van Poetin of Erdogan kunnen komen.
Feit is dat er verkiezingen geweest zijn, als je die gewoon aan de kant schuift, en doet alsof die resultaten er niet toe doen, dan leef je niet meer in een democratie.
woutervh schreef:Als er al iets zou moeten gebeuren, dan is het de oprichting van een regering van 'experten', en niet van gefaalde advocaten.
Experten moeten een regering bijstaan, en adviezen geven, maar de belissingen komen die regering toe, niet een panel van onverkozen experten, die geen enkele verantwoording aflegt.
Laatst gewijzigd door boulder 15 maa 2020, 10:15, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:Dat is weeral omwille van de postjes dat men het land en dus de bevolking gijzelt.
Vergeet niet dat het nu niet meer alleen gaat over de begroting, maar ook over mensenlevens.
Wanneer gaat men nu eens inzien dat dit niets nieuws is. Onze politici liggen niet wakker van mensenlevens ... Het is duidelijk dat posten, macht en geld primeren.
Op een bepaald moment werd gegokt op een ommekeer met NVLD ofte NVA maar: iedereen die dat dacht is bedrogen uitgekomen.

Waarom geeft men andere partijen niet eens de kans: PVDA en Vlaams Belang waren in staat om samen een maatregel door te drukken enkele maanden geleden voor extra verpleegkundigen. Hieruit blijkt toch een ander accent dat dat van de huidige rotte politieke klasse, marionetten van het establishment niet. Wie weet wat voor goeds hier nog kan uit komen maar men geeft deze partijen niet eens de kans ...

Het zijn de verliezers van de verkiezingen - met hun walgelijke arrogantie erbij - die zullen zetelen en triomferen en de huidige rottigheid in stand houden.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

koenraaddeconinck schreef:...
Onze politici liggen niet wakker van mensenlevens ...
....
En is dat anders dan de kiezer? Nog gauw massaal bijeentroepen voor de stamkroeg dicht gaat, hup over de grens dan maar enzovoort. De regering neemt maatregelen, telkens in kleine stapjes en de bevolking loopt de kantjes eraf door de letter te volgen ipv de geest. Beter had het geweest dat de regering het land ineens droog had gezet? Niemand erin, avondklok, samenscholingsverbod? Drastisch, maar misschien effectiever?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

MichelJ schreef:en de bevolking loopt de kantjes eraf door de letter te volgen ipv de geest.
zwijg me van die vergelijking, alsof de regering het gvd anders doet?
ik kan genoeg voorbeelden geven dat ze zelf de kantje van vanalles en nog wat aflopen en je als brave burger in je onderbroek gezet bent tenzij je zelf de wet tot op de letter kent of uitzoekt.
als de burger niet braaf is, zal dat toch komen omdat ze het geleerd hebben van hogeraf.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

MichelJ schreef:Nog gauw massaal bijeentroepen voor de stamkroeg dicht gaat, hup over de grens dan maar enzovoort.
Walgelijk en verfoeilijk gedrag, vooral opdat je op de vele foto's uit Zeeland niet alleen jongeren ziet maar een leeuwenaandeel van gemiddelde leeftijd en ouder. Je zou toch denken dat die meer dan genoeg verstand hebben om hun brein eventjes op een normale manier te kunnen laten werken.
MichelJ schreef:Beter had het geweest dat de regering het land ineens droog had gezet? Niemand erin, avondklok, samenscholingsverbod? Drastisch, maar misschien effectiever?
Absoluut als je China, Zuid Korea, Hong Kong, enz. bekijkt. Maar wij in het Westen voelen ons waarschijnlijk een stuk beschaafder en het virus zal dit wel weten. :roll:
Laatst gewijzigd door timmermc 15 maa 2020, 11:16, in totaal 1 gewijzigd.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

MichelJ schreef:
koenraaddeconinck schreef:...
Onze politici liggen niet wakker van mensenlevens ...
....
En is dat anders dan de kiezer? Nog gauw massaal bijeentroepen voor de stamkroeg dicht gaat, hup over de grens dan maar enzovoort. De regering neemt maatregelen, telkens in kleine stapjes en de bevolking loopt de kantjes eraf door de letter te volgen ipv de geest. Beter had het geweest dat de regering het land ineens droog had gezet? Niemand erin, avondklok, samenscholingsverbod? Drastisch, maar misschien effectiever?
OK, dit is totaal ongepast en akkoord met avondklok, samenscholingen die worden aangepakt, etc.

Maar tegenover die "onverantwoordelijken" vrijdagavond staat misschien 70% die het spel wel correct gespeeld heeft En vanwaar weer deze laksheid van onze overheid (wie dat op dit moment ook moge wezen). Heb moed, neem verantwoordelijkheid en beslis: men had de hele handel ook al kunnen sluiten om 17 u. zodat na het werk niemand nog kon samen hokken in cafés, bars etc. De moed om hun vette wedde op te strijken hebben onze politici wel. Hun maatregel tot 00.00 u open vrijdag getuigd weer van laksheid.

De politiek heeft hier weer zelf de deur open gelaten voor misbruiken. Politici creëren grijze zones en waarom? Om zelf de wet te kunnen omzeilen natuurlijk. Ze moeten toch nog altijd een achterpoort open laten voor hun eigen zelve ... Ook terug oud zeer en gekende praktijken.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”