Splitter schreef:boulder schreef:
Vlaanderen heeft nu massaal rechts gestemd, en was die Corona crisis er niet gekomen, dan hadden we zowat de meest linkse regering in jaren gehad.
BS ... had die crisis er niet geweest hadden we nog steeds (enfin, we hebben nog steeds) geen regering.
Bullshit zeggen, en daarna precies hetzelfde zeggen als ik gezegd heb, is wat kinderachtig.
We hebben nog geen regering, maar je ziet dat er nu toch een andere dynamiek speelt dan een paar weken geleden.
Het is erg dat er zo'n Corona virus nodig is, om politici de ernst van de situatie te doen beseffen.
Splitter schreef:en dat is al van voor het gaan stemmen (remember: regering heeft ontslag aangeboden, is dus een regering in lopende zaken, die eigenlijk niet eens iets meer mag beslissen)
Klopt, heb ik ook altijd gezegd, deze regering van lopende zaken, met slechts 25% van de zetels in het parlement mist alle legitimiteit.
Splitter schreef:en de schuld op de walen en de waalse politici steken is natuurlijk makkelijk, want we moesten maar eens verder kijken dan onze eigen taalgrens...
Ik kijk heelder dagen verder dan die taalgrens, dus dat verhaaltje gaat niet op voor mij.
Het feit is dat ze een noodregering zouden kunnen maken, en dat je dan hoort dat MR geen afstand wil doen van de premier, is toch gewoon schandalig?
Dat is
weeral omwille van de postjes dat men het land en dus de bevolking gijzelt.
Vergeet niet dat het nu niet meer alleen gaat over de begroting, maar ook over mensenlevens.
woutervh schreef:Ik vind de roep om een 'coronacoalitie' eigenlijk totaal ongepast.
Wat is daar nu ongepast aan?
Ze komen er al een jaar niet uit, en een paar partijen zien in dat ze de meningsverschillen op zijn minst tijdelijk aan de kant moeten zetten om dit Coronavirus en de economische gevolgen ervan aan te pakken.
Jij wilt dan dat ze liever nog een jaartje verder onderhandelen terwijl de slachtoffers vallen?
woutervh schreef:En de oproep dat BDW dan maar premier moet worden tegen zijn zin, een blijk van plat opportunisme.
Gelijk wat N-VA of Dewever zegt, hij krijgt altijd kritiek.
Diezelfden die nu zeggen dat het echt niet kan dat hij premier zou worden, zijn dan net diezelfde die zeiden dat hij bij de vorige regering zijn verantwoordelijkheid ontliep door Charles Michel premier te laten worden.
woutervh schreef:Ze hebben gvd bijna een jaar de tijd gehad om overeen te komen.
En al een jaar is er één partij die weigert zijn veto's in te slikken.
It takes 2 to tango...
woutervh schreef:Je wilt toch niet meer verantwoordelijkheid aan die pipo's geven?
Aan wie ga je ze dan wel geven?
Het zijn verkozen politici die het moeten doen, tenzij je voor een dictatuur pleit.
woutervh schreef:PS heeft gelijk dat je midden een storm niet van kapitein wisselt.
Het had van Poetin of Erdogan kunnen komen.
Feit is dat er verkiezingen geweest zijn, als je die gewoon aan de kant schuift, en doet alsof die resultaten er niet toe doen, dan leef je niet meer in een democratie.
woutervh schreef:Als er al iets zou moeten gebeuren, dan is het de oprichting van een regering van 'experten', en niet van gefaalde advocaten.
Experten moeten een regering bijstaan, en adviezen geven, maar de belissingen komen die regering toe, niet een panel van onverkozen experten, die geen enkele verantwoording aflegt.