telenet vast nummer porteren naar ovh

Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik zit aan stap 3/3 numeéro à porter
Groupe de facturation: ok is ingevuld

maar dan komt het:
Vers quelle ligne souhaitez-vous rediriger ce numero?
Rediriger vers la ligne 0032 hier zie ik mijn voip nummer
maar wat gebeurt er als ik dit kies? ik wil ons vertrouwd vast telenetnummer dat vrienden familie ,kennen behouden en niet dat ik aan iedereen het voip nummer moet gaan geven?

naast rediriger vers la ligne staat er een filtre met Group en nummer. Bij Group is er keuze tussen Alles of mijn referentie klant code

tenslotte is er nog de keuze le faire plus tard

Bij de eerste stap waar ik mijn telenetnummer opgaf heb ik als datum van porterren 1.4.20 gekozen
CyberThijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 jan 2011, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 10 keer

Je zal na de portering van je bestaand nummer naar OVH 2 telefoonnummers hebben: je OVH VoIP nummer, en je geporteerd nummer.

Je kan in het dashboard instellen dat de oproepen van je geporteerd nummer worden doorgeschakeld naar je OVH VoIP lijn. Ook kan je instellen dat je geporteerd nummer wordt doorgestuurd als je uitbelt met je OVH VoIP lijn. Op deze manier is het in beide richtingen transparant voor je kennissen die je willen bellen/die jij belt.

De enige plaats waarop je het OVH telefoonnummer nog zal zien is in de instellingen van je VoIP telefoon om deze te registeren bij de OVH servers.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je moet inderdaad instellen om het Telenet-nummer op je VoIP-lijn te laten toekomen. Dus je selecteert je origineel OVH-telefoonnummer waarop de lijn vandaag werkt. (Rediriger vers la ligne)

Wees gerust, als vrienden en familie naar het Telenet-nummer bellen zal je OVH-lijn rinkelen. Als je het OVH-telefoonnummer belt, zal je OVH-lijn ook rinkelen. Je zal dus twee nummers hebben waarvan je het OVH-telefoonnummer best geheim houdt om verwarring te voorkomen.

Daarnaast zal je na de nummeroverdracht de nummerweergave van de OVH-lijn moeten instellen op je Telenet-nummer zodat vrienden en familie je vertrouwde Telenet-nummer op hun schermpje zien als jij belt: https://docs.ovh.com/fr/voip/gerer-la-p ... ligne-sip/

Voor de nummeroverdracht kies je best een vaste datum.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ok dit is me al duidelijker. maar wat bedoelen ze met de keuze "le faire plus tard"? zoals ik schreef bij de 1ste stap vulde ik 1.4.20 in maar als ik kies voor lefaire plus tard kan ik geen datum invullen

update: ik heb voor le faire plus tard gekozen. Ondertussen al een mail van ovh met een pdf er bij. Mandat de portabilité - Numéros Fixes. Het lijkt er op dat ik dit moet laten tekenen door Telenet? Kan ik hiermee naar een Telenet center gaan of stuur ik dat best per mail op naar?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Neen, nooit contact opnemen met je oude operator tijdens een nummeroverdracht! Je moet alles met OVH regelen! Je moet zelf je handtekening op het mandaat zetten op de voorziene plaats en dit terugbezorgen aan OVH. Inscannen en uploaden of via de gewone post naar OVH versturen.
Handleiding vind je hier: https://docs.ovh.com/fr/voip/demander-l ... on-numero/
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ah ok goed dat ik het hier nog vraag.

voor handtekening ok, maar onder Je soussigné staat
"Déclare coisir la société OVH ... et lui donner mandat aupréq de l'opérateur ci-aprés: Hier mag/moet ik TELENET invullen toch of gewoon blanco laten?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

het is nu al geleden sinds 6 maart dat ik het mandat de portabilité mailde naar validation.portabilite.ovh.net maar in de manager staat er nog steeds een zandloper bij de lijn Réceptioon du mandat. Stuur ik dat best nog eens door (of is het adres verkeerd?) of is er zo een grote wachttijd? De overdracht is aangevraagd met uitvoeringsdatum 1.04.20

[mod]
Post verplaatst naar bestaande topic
Gelieve niet telkens een nieuwe topic te openen voor jouw vragen over een bestaand probleem/onderwerp
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Minimaal 14 dagen wachten bij OVH voor nummeroverdracht. Zo was het bij mij toch en dan spreek ik over heel wat jaartjes geleden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Misschien is er iets misgelopen met de e-mail.
Kan je dat mandaat niet beter uploaden in PDF-formaat via de webinterface? Zo staat het ook beschreven in de handleiding.
Selecteer hiervoor uw telefoongroep in de servicebalk aan de linkerkant en klik vervolgens op "Consulter mes portabilités en cours". Klik vervolgens op "Attacher mon mandat de portabilité signé", onder het betreffende verzoek om nummeroverdracht, om het mandaat in PDF-formaat te importeren.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Klopt uploaden in webinterface van de oude manager. Mijn overdrachten waren allemaal binnen de 4 dagen geregeld.

En niet wachten tot 1 april want gingen ze bij ovh vanaf dan geen extra startkost vragen? Er was twijfel of dat voor alle lijnen of enkel voor geleverde hardware zou zijn.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Ik ben pas succesvol overgestapt van WeePee naar OVH.

Aanvraagprocedure verliep goed. Direct een formulier ontvangen om te ondertekenen. En dat stuurde ik naar het e-mailadres op het formulier. En dan een paar dagen niets. En dan was de nummeroverdrachtprocedure weg. NIets meer van te zien, geen nummeroverdracht. Geen spoor te vinden. Geen e-mail ontvangen.

Heb bericht gezonden via de helpfunctie , een ticket , om te vragen wat er gaande was.

Geen reactie. Na een weekje heb ik de procedure terug opgestart. Nieuw formulier doorgezonden naar het e-mailadres. Een beetje later kwam er een reactie op mijn ticket. Verontschuldigingen voor de late reactie. En het advies om dat formulier via de webinterface te uploaden via de nieuwe manager. Dat staat niet op het formulier over wat je er mee moet/kunt doen.

Wat ik gedaan heb. En dan ging het verder vrij vlot en succesvol. Nummer is overgedragen.

Heb ook een automatische mail van WeePee ontvangen met de boodschap dat er een portout gaande was en dat ik 18 uren had dit portout te blokkeren, niets doen is dat het ging gebeuren.

Na de overdracht werkte mijn telefoonnummer niet. Alles zag er wel goed uit in het OVH-klantenportaal. Ik schakelde in de instellingen van mijn VOIP-telefoon dat OVH-profiel uit en terug in. En daarna werkte het wel.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”