welke fabrikant geeft de beste garantie voor een laptop?
- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
ik heb nu al verschillende verhalen gehoord met problemen ivm ondersteuning na verkoop van lap-tops. Aangezien ik in oktober een lap-top wens aan te schaffen zou ik graag willen weten welke fabrikant de beste ondersteuning dan biedt.
Ik weet dat iedereen wel een slechte ervaring van elk merk kent, maar wie komt er gemiddeld het best uit?
Ik weet dat iedereen wel een slechte ervaring van elk merk kent, maar wie komt er gemiddeld het best uit?
ik denk dat je bij aankoop vooral moet letten op wat jou eisen zijn, wil je vooral een goeikope laptop, of wil je vooral dat je er 100% op kan rekenen, ...ikkejonge schreef:Ik weet dat iedereen wel een slechte ervaring van elk merk kent, maar wie komt er gemiddeld het best uit?
Ik heb zelf een Dell-pc, en die heeft altijd goed gefunctioneerd, en deze gaat enorm lang mee op de batterijen tov andere laptops (zeker met de extra batterij erbij

maar als je bv. een extra goed beeldscherm wilt is de Vaio van Sony misschien iets
en Acer levert ook degelijk materiaal af als 'k me niet vergis ...
Ik heb nu anderhalf jaar na datum mijn eerste mankement aan m'n Dell (de primaire batterij die het begeeft, € 100 voor een nieuwe, online te bestellen ...)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ben ik mee eens. Afhankelijk van je budget zou ik je toch wel aanraden om ON-SITE garantie te nemen want als je een portable moet opsturen dan vrees ik het ergste, ongeacht het merk...ikkejonge schreef:Ik weet dat iedereen wel een slechte ervaring van elk merk kent, maar wie komt er gemiddeld het best uit?
Hou er rekening mee dat portables ook veel vaker defect zijn dan desktops (gemiddeld 20% gaat defect in de eerste 3 jaar!)
Heb ervaring met behoorlijk wat merken en zou normaal IBM aanraden maar sedert de overname door Levono en het verhaal van Stephan zou ik hier toch geen uitspraak durven over doen.
Gr, Astralon
@Astralon Lenovo 
Ok, what dus 100% een no-go is, is Toshiba, na de problemen op school gezien te hebben met de batch M10s hoeft het voor mij niet meer. Als je geluk hebt, zijn ze van goede kwaliteit, als je op support moet rekenen, kan je het vergeten. De IBMs die gebruikt worden door de voormalige 1ste jaars, zijn dan weer wel deftig, en gemiddelde pick-up en return op school duurt 3 dagen van aflevering naar ophaling.
Als je een laptop met een uitstekende garantie wil, je batterij primeert niet en middelmatige prestaties zijn goed genoeg voor jou, ga dan voor een medion uit de aldi
. Niet duur, prima garantie & nog wat gadgets als extra. Enkel als je de laptop intensief transporteert (Iedere dag naar je werk en terug en van die toestanden), raad ik je ze af, want dan vallen ze gewoon uitéén
.

Ok, what dus 100% een no-go is, is Toshiba, na de problemen op school gezien te hebben met de batch M10s hoeft het voor mij niet meer. Als je geluk hebt, zijn ze van goede kwaliteit, als je op support moet rekenen, kan je het vergeten. De IBMs die gebruikt worden door de voormalige 1ste jaars, zijn dan weer wel deftig, en gemiddelde pick-up en return op school duurt 3 dagen van aflevering naar ophaling.
Als je een laptop met een uitstekende garantie wil, je batterij primeert niet en middelmatige prestaties zijn goed genoeg voor jou, ga dan voor een medion uit de aldi

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
Code: Selecteer alles
@Astralon Lenovo
Aangezien een groot deel van de componenten die in een computer en zeker in een notebook zitten gemaakt worden door een handvol fabrikanten zou je te toch verwachten dat de (grote) merken zich proberen te onderscheiden door hun niveau van support. En blijkbaar doen ze dit ook maar dan in de negatieve zin.

Gr, Astralon
ik kan u al meegeven dat acer standaar 1 jaar support bied via DHL of UPS.
stel dat er iets gebeurd, dan bel je ze op (soms duurt het lang voor je iemand aan de lijn krijgt), zij sturen een koerier, je laptop vertrekt naar Nederland, en 2-3 weken heb je hem terug.
Als het een niet voor de hand liggend probleem is dan kan het zijn dat je hem zo terugkrijgt, met de boodschap: alles werkt normaal.
Als je daarentegen en goed onderbouwd foutenrapport bij de laptop steekt, dan doen ze al meer moeite (persoonlijk ervaring mee gehad
)
Ik heb wel na een tijdje zo een Acer Extra Service pack gekocht.
Dit houd in dat je 3 jaar ipv 1 jaar garantie krijgt, en dat u laptop normaal gezien binne de week moet gerepareerd zijn, moest er iets mee schelen. (+ ook nog verzekering, maar kost wel 200 EUR natuurlijk)
Met andere merken heb ik nog geen ervaring @ service na verkoop.
[edit]
ff ter zijde: driversupport = 0, maar echt 0
bij mijn weet sinds 1,5 jaar niet meer geupdate op hun site.
na wat zoeken bij fabrikanten zelf lukt het wel, maar service is het niet echt natuurlijk
[/edit]
stel dat er iets gebeurd, dan bel je ze op (soms duurt het lang voor je iemand aan de lijn krijgt), zij sturen een koerier, je laptop vertrekt naar Nederland, en 2-3 weken heb je hem terug.
Als het een niet voor de hand liggend probleem is dan kan het zijn dat je hem zo terugkrijgt, met de boodschap: alles werkt normaal.
Als je daarentegen en goed onderbouwd foutenrapport bij de laptop steekt, dan doen ze al meer moeite (persoonlijk ervaring mee gehad

Ik heb wel na een tijdje zo een Acer Extra Service pack gekocht.
Dit houd in dat je 3 jaar ipv 1 jaar garantie krijgt, en dat u laptop normaal gezien binne de week moet gerepareerd zijn, moest er iets mee schelen. (+ ook nog verzekering, maar kost wel 200 EUR natuurlijk)
Met andere merken heb ik nog geen ervaring @ service na verkoop.
[edit]
ff ter zijde: driversupport = 0, maar echt 0
bij mijn weet sinds 1,5 jaar niet meer geupdate op hun site.
na wat zoeken bij fabrikanten zelf lukt het wel, maar service is het niet echt natuurlijk

[/edit]
-
- Administrator
- Contacteer:
Acer raad ik persoonlijk ook af, het toestel zelf is perfect, enkel de batterij...
Die ging 4uur mee in het begin en na 1 jaar deed ik amper 20 minuten... En de wachttijd voor een battrij was 4 maanden...
Dus verkocht en nu die IBM gekocht... jeuj
Die ging 4uur mee in het begin en na 1 jaar deed ik amper 20 minuten... En de wachttijd voor een battrij was 4 maanden...
Dus verkocht en nu die IBM gekocht... jeuj
There are two types of planes : Fighters and Targets 

- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Hoe zit het met Dell eigenlijk?
Van Dell gaan veel gruwelverhalen de ronde, maar ja het is dan ook een extreem populair merk dat online handelt, meer kans dus op negative reacties op het net.
Van Dell gaan veel gruwelverhalen de ronde, maar ja het is dan ook een extreem populair merk dat online handelt, meer kans dus op negative reacties op het net.
NuKeM
silence is golden
Laatst gewijzigd door amj2005 05 sep 2005, 14:25, in totaal 2 gewijzigd.
To show compassion to the wicked is to oppress the righteous; to pardon oppressors is to tyrannize the oppressed.
-Sadi, "Gulistan"
-Sadi, "Gulistan"
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Kwalitatief ... De HP-businessreeksen.
Voor ondersteuning hebben we natuurlijk wel onderhoudscontracten en soms repareren we ze zelf, maar m'n 4-jaar-oude notebook doet het bijvoorbeeld nog meer dan 6 uur op batterijen (ja, 2 stuks, dus niet eerlijk
). Maar m'n HP compaq nx7000 is denk ik m'n meest betrouwbare stuk pc-hardware dat ik ooit heb gehad, dus ik ben er wel blij mee 
Voor ondersteuning hebben we natuurlijk wel onderhoudscontracten en soms repareren we ze zelf, maar m'n 4-jaar-oude notebook doet het bijvoorbeeld nog meer dan 6 uur op batterijen (ja, 2 stuks, dus niet eerlijk

-
- Elite Poster
Ik heb heel veel ervaring met DELL. Een klant van ons heeft honderden machines. En ik ken nog een rits mensen met een Dell en dit is een voorbeeldje van vorige week wat redelijk illustreert hoe Dell te werk gaat:NuKeM schreef:Hoe zit het met Dell eigenlijk?
Er was een geheugen probleem dat gemeld werd tijdens de geheugencheck die runt tijdens het opstarten. Diagnostics CD-ROM gerund en die crashte waarschijnlijk ook omwille van het geheugen probleem. Opstarten van Windows lukte ook niet: PCI.SYS problemen wat heel vaak wijst op problemen met het geheugen. Portable was nog onder 3 jaar onsite garantie.
Dell gebeld en dan heb ik het volgende moeten doen:
1) BIOS upgrade - Wordt bijna altijd als eerste gedaan en is mijns inziens vaak ronduit belachelijk (never change a winning team)
2) Geheugenmodule gewisselt van bank 1 naar bank 2.
3) Nu kon ik wel opstarten maar ja zoals ik verwachte puur toeval. Want na 3 minuten crashte Windows al.
4) Terug diagnostics. Diagnostics opgestart werkte nu wel maar rapporteerde fouten in het geheugen.
5) Geheugenmodule gewisselt van bank 2 naar bank 1.
6) Terug diagnostics. Diagnostics opgestart werkte niet.
enz...
Meer dan anderhalf uur aan de telefoon om tot de vaststelling te komen dat het geheugen defect is. Aangezien dit voor een klant is moet die nu toch kosten maken (sorry maar we werken niet gratis

Dag nadien is geheugen omgewisseld en heb ik de klant gevraagd of hij het zelf wou monteren want anders moesten we weer langskomen en zou het weer geld kosten.
Ik zou het als volgt willen samenvatten:
1) Dell probeert zoveel mogelijk de gebruiker te laten doen en hier kan je aardig wat tijd in stoppen. Let op, volgens het service contract moet je deze assistentie verlenen. Misschien mooie annekdote: klant ontvangt nieuwe portable en die is defect, DOA (Dead On Arrival). Dell gebeld en de klant wordt gevraagd om de computer open te maken. Klant protesteert want dat is niet zijn taak. Customer support blijft aandringen tot de klant vraagt of hij de portable moet openmaken met de plooibank of met de knipschaar. Onmiddellijke reactie van customer support: "de portable zal morgen worden opgehaald en er wordt een nieuwe besteld."
2) Vragen soms zinloze dingen. Ooit meegemaakt dat me gevraagd werd om Windows te herinstalleren terwijl de defecte schijf zelfs niet door de BIOS of diagnostics herkend werd.
3) Eens ze de diagnose gesteld hebben worden spareparts met of zonder technieker snel geleverd - nog nooit anders geweten dan volgende werkdag (uiteraard voor next business day contract)
4) Laaste weken krijg je de kans om na het gesprek met de support afdeling een beoordeling te geven. Uiteraard gaat dit over de persoon die je geholpen heeft en niet over de procedure die gevolgd is.
Gr, Astralon
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Acer raad ik ook af, de kwaliteit vind ik ondermaats en dit merk komt in onze winkel meer terug dan anderen voor defecten. Erg vaak de voeding of HD kapot. Het is vooral de bouwkwaliteit die me niet aanstaat.
Misschien is Apple het overwegen waard ? Heb eentje via school gehad vroeger, reparatie duurde 2 à 3 weken geloof ik. De HP business-reeks is idd bekend voor hun kwaliteit en goede support.
Misschien is Apple het overwegen waard ? Heb eentje via school gehad vroeger, reparatie duurde 2 à 3 weken geloof ik. De HP business-reeks is idd bekend voor hun kwaliteit en goede support.
Ik voeg mij bij de rest om te zeggen: koop geen Acer laptop!!! Hun schermen en desktops hebben een acceptabele wachttijd, maar bij laptops is het ronduit miserabel.
Praktisch alle laptops die bij ons terug binnen komen voor reparatie zijn Acers. Ipv zelf voor de reparaties te zorgen, besteden ze dit uit aan een andere firma (geraak niet onmiddelijk op de naam), en die zitten daar continu zonder wisselstukken. Wachttijden van meer dan een maand zijn eerder regel dan uitzondering, als uw laptop al niet verloren gaat bij transport (wat ondertussen ook al een paar keer voorgevallen is)... En zeg aub nix over garantieuitbreiding, want het maakt die mannen bij Acer nix uit of ge €150 meer gedokt hebt...
De merken die we het minste terugzien zijn Sony en HP, die (in het geval het toch eens mis zou lopen) allebei een zéér degelijke support hebben, en laten u over het algemeen max. 2 weken wachten op een reparatie.
Edit: typo
Praktisch alle laptops die bij ons terug binnen komen voor reparatie zijn Acers. Ipv zelf voor de reparaties te zorgen, besteden ze dit uit aan een andere firma (geraak niet onmiddelijk op de naam), en die zitten daar continu zonder wisselstukken. Wachttijden van meer dan een maand zijn eerder regel dan uitzondering, als uw laptop al niet verloren gaat bij transport (wat ondertussen ook al een paar keer voorgevallen is)... En zeg aub nix over garantieuitbreiding, want het maakt die mannen bij Acer nix uit of ge €150 meer gedokt hebt...
De merken die we het minste terugzien zijn Sony en HP, die (in het geval het toch eens mis zou lopen) allebei een zéér degelijke support hebben, en laten u over het algemeen max. 2 weken wachten op een reparatie.
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
ikzelf heb een acer 1804WSiCE en ben der 100% tevreden over en over de service van acer zelf ook......;had 1 enkele keer problemen met het scherm , acer gebeld , 2 dagen later opgehaald door dhl , 1 week later was de laptop trug in perfecte conditie zonder een krasje erop en een nieuw scherm
.
enkel zoals vermeld in een van de vorige posts is de driver support onder 0 maar ja met wat gegoogle en gezoek vind je alles zelf ook wel .
dus voor alle anti acer personen is er toch nog een pro acer namelijk ikzelf
.

enkel zoals vermeld in een van de vorige posts is de driver support onder 0 maar ja met wat gegoogle en gezoek vind je alles zelf ook wel .
dus voor alle anti acer personen is er toch nog een pro acer namelijk ikzelf

Ik ben geen anti-Acer persoon, ik wijs gewoon op de feiten.
Der zijn altijd wel positieve gevallen, dat kan ik niet ontkennen, maar ik heb de voorbije 9 maanden al een enorme hoeveelheid geirriteerde Acer-eigenaars gezien (die het dan op ons uitwerken, dus nog een reden om geen Acer te kopen
)...
Der zijn altijd wel positieve gevallen, dat kan ik niet ontkennen, maar ik heb de voorbije 9 maanden al een enorme hoeveelheid geirriteerde Acer-eigenaars gezien (die het dan op ons uitwerken, dus nog een reden om geen Acer te kopen

Piracy is such a harsh word.
Je bedoelde toch niet de firma aper, deze hebben al verschillende laptops van ons verloren.
Moet wel nog vermelden dat deze telkens snel werden vervangen door een nieuw en sneller toestel. ( ik neem voor de zekerheid steeds een image van de hd nu voor ik iets naar ginder stuur ).
Verder heb ik reeds verschillende acers verkocht en tot nu toe nog nooit
problemen mee gehad.
Ik raad wel telkens aan om een carepack te nemen, kost geen 200€ als ik het goed heb en dit bedrag heb je er onmiddellijk uit bij een defect.
Moet wel nog vermelden dat deze telkens snel werden vervangen door een nieuw en sneller toestel. ( ik neem voor de zekerheid steeds een image van de hd nu voor ik iets naar ginder stuur ).
Verder heb ik reeds verschillende acers verkocht en tot nu toe nog nooit
problemen mee gehad.
Ik raad wel telkens aan om een carepack te nemen, kost geen 200€ als ik het goed heb en dit bedrag heb je er onmiddellijk uit bij een defect.
satori schreef:Ik voeg mij bij de rest om te zeggen: koop geen Acer laptop!!! Hun schermen en desktops hebben een acceptabele wachttijd, maar bij laptops is het ronduit miserabel.
Ik zou ook nooit een Acer kopen zonder uitbreiding van garantie, ik kan wel zeggen dat de mensen die ik bepaalde modellen van hen heb aangeraden zeer tevreden zijn om de megalage kostprijs in combinatie met mobiliteit thuis. Een Acer is nog altijd een desktopvervanging, geen hoogmobiele laptop.
Ik heb trouwens een verhaaltje over een HP-laptop. Bij ons op school is er ooit zo eentje (nog geen jaar oud) zomaar beginnen "smelten" aan de bovenkant van het scherm. Deze stond gewoon warm en begon zowaar uit te lopen, tot dat er zich al minstens een boord van een cm had gevormd. Persoon belt naar HP, waar ze doodleuk zeggen dat dit niet onder de standaard garantie valt. Zo zijn er nog 10tallen verhaaltjes van onder meer HP, Toshiba en Dell. Zo zijn er mensen die na 3 weken hun nieuwe Toshiba M10 openden en het scherm viel er gewoonweg af! Reden: Stond niet vast genoeg. Dit zijn toch duidelijk mankementen af fabriek.
Vooral de standaardsupport van toshiba is gedurende 2 jaar zielig geweest. Een vriend/klasgenoot van me heeft al 3 keer een nieuwe moederbord gekregen (=nieuwe laptop zonder scherm), maar telkens deed zich hetzelfde probleem voor. Na een vierde RMA kwam men eindelijk tot de conclusie dat de HD toch maar eens vervangen moest worden. Zo een verhalen zijn toch gewoon wraakroepend. Zo een dingen worden niet geduld bij auto's, zo een dingen worden niet geduld bij huishoudtoestellen en zo'n dingen zouden zeker niet geduld mogen worden bij PCs.
Ik heb trouwens een verhaaltje over een HP-laptop. Bij ons op school is er ooit zo eentje (nog geen jaar oud) zomaar beginnen "smelten" aan de bovenkant van het scherm. Deze stond gewoon warm en begon zowaar uit te lopen, tot dat er zich al minstens een boord van een cm had gevormd. Persoon belt naar HP, waar ze doodleuk zeggen dat dit niet onder de standaard garantie valt. Zo zijn er nog 10tallen verhaaltjes van onder meer HP, Toshiba en Dell. Zo zijn er mensen die na 3 weken hun nieuwe Toshiba M10 openden en het scherm viel er gewoonweg af! Reden: Stond niet vast genoeg. Dit zijn toch duidelijk mankementen af fabriek.
Vooral de standaardsupport van toshiba is gedurende 2 jaar zielig geweest. Een vriend/klasgenoot van me heeft al 3 keer een nieuwe moederbord gekregen (=nieuwe laptop zonder scherm), maar telkens deed zich hetzelfde probleem voor. Na een vierde RMA kwam men eindelijk tot de conclusie dat de HD toch maar eens vervangen moest worden. Zo een verhalen zijn toch gewoon wraakroepend. Zo een dingen worden niet geduld bij auto's, zo een dingen worden niet geduld bij huishoudtoestellen en zo'n dingen zouden zeker niet geduld mogen worden bij PCs.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Phuncz
- Elite Poster
Het bedrijf die de garantie van Acer afhandelt is APEM. En in mijn mening is het ook zo dat voor Acer wij het meest wisselstukken en herstellingen behoeven. Op zich vind ik Acer laptops qua bouwkwaliteit toch ondermaats. Je hoort de behuizing al kraken bij de meeste laptops als je het scherm toeklapt of het toestel optilt. Echter bieden ze erg interessante toestellen qua prestaties voor een lage prijs. Bv. een P4 3,4GHz met 1GB RAM en Radeon 9700 onboard met een 15,4" widescreen BrightView scherm voor nog geen 1.300€. Echter als het een portabele en degelijke machine zou moeten zijn, kijk dan naar de HP DVxxxx of business reeks, de Sony's en eventueel Apple.
extreme reacties zijn altijd grappig
ik kan alleen meegeven dat mijn laptop altijd naar acer zelf is verstuurd,
en door hun zelf is gemaakt, en dat ik mijn laptop nu al 1jaar en 3 maand heb, zonder probs... Batterij gaat nog steeds 3u15m mee, ondanks het feit dat ik een desktopvervanger heb.
Blijkbaar hangt het af van persoon tot persoon, en moet je echt wel "geluk" hebben.

ik kan alleen meegeven dat mijn laptop altijd naar acer zelf is verstuurd,
en door hun zelf is gemaakt, en dat ik mijn laptop nu al 1jaar en 3 maand heb, zonder probs... Batterij gaat nog steeds 3u15m mee, ondanks het feit dat ik een desktopvervanger heb.
Blijkbaar hangt het af van persoon tot persoon, en moet je echt wel "geluk" hebben.
- Edward
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Ik heb 2 jaren geleden een tweedehands Dell gekocht op Ebay.be.
Goed kontakt gehad met de verkoper, afspraak gemaakt in een café bij Gent St Pieter en hem daar gaan ophalen(vanuit Limburg). De verkoper had wel een serieuze Dobermann bij, haha.
Maar ik heb een goede zaak gedaan. Volgens de Dell Service Tag is hij van november 2000, toestel met alle mogelijke toebehoren zoals 3 batterijen, draagtas, netwerkkaartjes, etc... Nieuwwaarde ongeveer 4000€, ik heb 500€ betaald.
Hij is dus nu bijna 5 jaar oud en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Batterijtijd is uitstekend, al moet ik toegeven dat ik met een draadloos usb stokje vlugger moet wisselen van batterij of de tweede erbijsteken. Maar dat is normaal denk ik, die dingen verbruiken erg veel.
Ik heb hier nog een draadloos minipci kaartje liggen van mijn vader zijn Aldi desktop, maar dat past niet.
De support van Dell heb ik dus nog niet nodig gehad, ik ben trouwens dezelfde mening toegedaan als één van de vorige posters, als je een nieuw toestel koopt mag je er van uit gaan dat het ook enkele jaren zonder problemen werkt. Tegenwoordig echter wordt blijkbaar ingecalculeerd dat je binnen het jaar of de maand beroep moet doen op support.
BTW Als ik nu een nieuwe zou kopen ging ik voor een Aldi dingetje, volstaat ruimschoots voor normaal gebruik, ttz als je geen spelletjespc nodig hebt. Daarvoor heb ik nog altijd mijn 20 jaar oude Commodore.

Goed kontakt gehad met de verkoper, afspraak gemaakt in een café bij Gent St Pieter en hem daar gaan ophalen(vanuit Limburg). De verkoper had wel een serieuze Dobermann bij, haha.
Maar ik heb een goede zaak gedaan. Volgens de Dell Service Tag is hij van november 2000, toestel met alle mogelijke toebehoren zoals 3 batterijen, draagtas, netwerkkaartjes, etc... Nieuwwaarde ongeveer 4000€, ik heb 500€ betaald.
Hij is dus nu bijna 5 jaar oud en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Batterijtijd is uitstekend, al moet ik toegeven dat ik met een draadloos usb stokje vlugger moet wisselen van batterij of de tweede erbijsteken. Maar dat is normaal denk ik, die dingen verbruiken erg veel.
Ik heb hier nog een draadloos minipci kaartje liggen van mijn vader zijn Aldi desktop, maar dat past niet.

De support van Dell heb ik dus nog niet nodig gehad, ik ben trouwens dezelfde mening toegedaan als één van de vorige posters, als je een nieuw toestel koopt mag je er van uit gaan dat het ook enkele jaren zonder problemen werkt. Tegenwoordig echter wordt blijkbaar ingecalculeerd dat je binnen het jaar of de maand beroep moet doen op support.
BTW Als ik nu een nieuwe zou kopen ging ik voor een Aldi dingetje, volstaat ruimschoots voor normaal gebruik, ttz als je geen spelletjespc nodig hebt. Daarvoor heb ik nog altijd mijn 20 jaar oude Commodore.

Dan heb je de laatste ALDI laptop nog niet gezien zeker, die speelt vlot hoor. Zat een derivaat van de 6600GT in (natuurlijk beetje lager geklokt). Acer en Medion voor desktopvervangers, Sony, Apple & IBM als je kwaliteitswerk nodig hebt. Ik denk dat dit een gouden regel is.
Ik wil even melden dat de harddisk van mijn toshiba het MCT-syndroom heeft opgelopen, harddisk is serieus gecrashed en vermoedelijk ook getrashed. Dit welgeteld 1 dag voor mijn enigste herexamen (waar ik laptop nodig heb). How I hate Murphy.
- Phuncz
- Elite Poster
Veel succes ermee kerel. Deze maand in de winkel ook al een paar mensen gehad waar hun laptop juist voor 2de zit/herexamen eraan ging. En natuurlijk geen backups genomen 

ivm driver support voor laptops, hier een linkje voor nvidia drivers die modded zijn voor gebruik met de mobile series ( in laptops ).
LaptopVideo2Go
Greetz Bosman
PS : Ben zeer content over mijn Acer , en Compaq , ( En gemolten HP heb ik ook al eens ontmoet toen een klant ermee langs kwam
)
LaptopVideo2Go
Greetz Bosman
PS : Ben zeer content over mijn Acer , en Compaq , ( En gemolten HP heb ik ook al eens ontmoet toen een klant ermee langs kwam

-
- Elite Poster
@ikkejonge:
Misschien volgend artikel eens lezen ('t is wel in 't Engels...)
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1851291,00.asp
Gr, Astralon
Misschien volgend artikel eens lezen ('t is wel in 't Engels...)
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1851291,00.asp
Gr, Astralon
- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Nu heb ik een maandje gewerkt en denk ik mijn besluit te hebben genomen omtrent aanschaf nieuwe laptop.
Het zal een acer worden:
Aspire 1694WLMi_256, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD (4200rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 256MB, AZB
voor 1649 euro.
Het zal een acer worden:
Aspire 1694WLMi_256, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II 533 RAM (2x 512), 100GB HDD (4200rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 256MB, AZB
voor 1649 euro.