Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
China praise is inderdaad niet terecht: omdat ze totalitair bestuurd worden en er dus geen vrijheid van pers (ea) is, heeft het virus kunnen woekeren onder de officiële radar (lees: doofpot).
De beestenmarkten kan je hen ook verwijten, maar die bestaan in zowat half de wereld.
De beestenmarkten kan je hen ook verwijten, maar die bestaan in zowat half de wereld.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Als dit pakweg 30-40 jaar geleden was gebeurd, was het niet zo snel verspreid over de wereld en hadden we het misschien alleen gemerkt bij de tellingen van het aantal chinezen volgend jaar ofzo…
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Dat telt ook voor griep. Wie milde griep had en niet naar de dokter ging, kwam ook niet in de statistieken.heist_175 schreef: @3%
Er zijn heel waarschijnlijk veel meer mensen besmet, maar met milde verschijnselen. Je wil niet elke hoest of 38°koorts laten testen op het nieuwe virus, omdat dat logistiek niet haalbaar is. Als de noemer omhoog gaat, daalt de mortaliteit van het virus navenant.
Misschien zat het virus ook al langer in Italië, meegebracht door de hordes (Chinese) toeristen en werd pas ontdekt dat het zo wijd verspreid was toen ze breder gingen testen dan de geïsoleerde gevallen?
Momenteel maken we dezelfde fouten als china en italie. Gisteren is mijn zoon (18j) een halve dag in studie gemoeten op school omdat de leraar ziek was. Hij had wel beter thuis gezeten.
De overheid maakt dezelfde fouten, en dat is geen betere maatregelen nemen. Bvb onderwijs aansporen om inventief te zijn, zoals bvb online les geven daar waar mogelijk. Aflasten van grote evenementen en bijeenkomsten. Ze zijn pas beginnen zoeken naar mondmaskertjes nadat het in italie een ramp werd. Volgens mij denkt de politiek weer in cijfers op koste termijn, en ik bedoel dan euro cijfers.
Zelf heb ik geen beschermd materiaal om mijn patienten te verzorgen.
Bij mijn huisdokter kan ik enkel nog terecht op praktijk. Daarjuist even gekeken, alle afspraken zitten vol tot volgende week vrijdag. Andere dokters in mijn buurt hebben een patientenstop. Als ik me ziek voel, heb ik wel een doktersbriefje nodig om thuis te blijven.
de koe zegt boe
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Nee, want de stats van de griep worden bepaald door een random sample te nemen van de bevolking en daar te zoeken naar antistoffen tegen de griep. Zo kom je te weten hoeveel mensen er besmet zijn geweest het voorbije seizoen en dat te extrapoleren naar de ganse bevolking. Het aantal doden ken je ook en dus heb je de mortaliteit zo vast.bambipower schreef:dat telt ook voor griep. Wie milde griep had en niet naar de dokter ging, kwam ook niet in de statistieken.
De "eigenschappen" van een virus ken je dus maar naderhand, na de "random sample" test, tot die tijd is het speculatie.
Geen idee of mondmaskers effect hebben trouwens...
@zelfde fouten als China
Itt China was iedereen al lang voor het virus in België landde al wel op de hoogte. Correcte informatie kan ook gedeeld worden met collega's en andere landen. Lange tijd mocht dat in China niet. De volledige blauwdruk die "de wereld" van China kreeg, kwam pas met ruim een week vertraging vrij.
Voor heel wat zaken is er een goeie oplossing: blijf binnen: geen auto-ongevallen meer, geen cafégeweld, geen vervuilende reizen, ...
Maar het land ligt wel stil natuurlijk. Een oplossing zou in het ideale geval ook iet of wat in verhouding tot het risico moeten zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Ik denk dat China het veel beter doet en duidelijke (quarantaine) maatregelen vermeld of zelfs oplegt.bambipower schreef:Momenteel maken we dezelfde fouten als china en italie. Gisteren is mijn zoon (18j) een halve dag in studie gemoeten op school omdat de leraar ziek was. Hij had wel beter thuis gezeten.
We hebben hier net een brief gehad van de school (afkomstig van Agentschap Zorg & Gezondheid) dat de dochter in contact is geweest een besmet iemand. Buiten tweemaal daags de temperatuur opnemen staat er geen enkele richtlijn in ! Niets van handen wassen, niets van contacten beperken, … in tegendeel, men geeft het advies de normale sociale contacten te onderhouden (tot je effectief ziek bent).
Is dit dan de manier waarop we de verspreiding in België gaan beperken ? Het kan in ieder geval dus heel snel gaan van theorie naar feiten !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Gewoon thuiswerk in de vele jobs waar dit perfect kan, dat zou al heel veel zijn. Dat is "blijf binnen" zonder het land te laten stilvallen. Zoals ik hierboven al aangehaald heb hoeft dat niet lang te duren, maar tot half maart als de modellen beter en warmer weer voorspellen, en dan opnieuw te evalueren. Dat betekent niet dat er dan geen kans meer is op besmetting, maar gezien de vele gelijkenissen met de seizoensgriep (en het relatief lage aantal gevallen in warme Aziatische landen) kunnen we momenteel veronderstellen dat ook dit coronavirus niet goed gedijt bij warmer weer.heist_175 schreef: Voor heel wat zaken is er een goeie oplossing: blijf binnen: geen auto-ongevallen meer, geen cafégeweld, geen vervuilende reizen, ...
Maar het land ligt wel stil natuurlijk. Een oplossing zou in het ideale geval ook iet of wat in verhouding tot het risico moeten zijn.
In principe zou de piek van de seizoensgriep al achter ons moeten liggen. De piek van coronavirus zal ongetwijfeld later liggen omdat ze later begonnen is, maar ook weer niet in mei of juni. Het zal deze of ten laatste volgende maand in de paasvakantie zijn, afh. van het weer.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Het is dé oplossing om de vergrijzing tegen te gaan, .. in héél Europa hebben ze problemen met de pensioenen, .. de zwakkere die dan al op ziekenkas zijn worden dan ook ineens geëlimineerd. Het is de formule waarop onze overheid heeft zitten wachten.tien schreef:Volgens een betrouwbare bron (hln commentaar) zou het virus bewust gemaakt zijn om de bevolking uit te dunnen maar dat mogen we weer niet lezen.
Op deze manier kan er misschien toch nog een regering komen, .. als er niemand meer is om te ontvangen dan mag de sociale zekerheid gerust blijven denk ik. Dan is er ook zo geen genaamde staatshervorming meer nodig om dit stelselmatig af te bouwen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Soylent Green, iemand?tien schreef:Volgens een betrouwbare bron (hln commentaar) zou het virus bewust gemaakt zijn om de bevolking uit te dunnen maar dat mogen we weer niet lezen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Dat denk ik ook, er kwam veel kritiek op China, maar ik heb toen al gezegd: "wacht maar tot het hier komt, we zullen dan wel eens zien wat het wordt."DarkV schreef:Ik denk dat China het veel beter doet en duidelijke (quarantaine) maatregelen vermeld of zelfs oplegt.
Het was toen nog de tijd dat Van Ranst op TV verkondigde dat het virus "mogelijk" ook naar Europa zou komen.
Als leek had ik direct het gevoel dat ze ons voor de zoveelste keer aan het sussen waren, terwijl ze heel goed wisten dat het naar hier zou komen.
Met de bankencrisis was dat ook het geval, toen die begon in de VS werd gezegd dat onze banken veel steviger waren, en niet in gevaar zouden komen.
Toen dan de eerste Europese bank getroffen werd, was het hetzelfde sussen: die andere banken waren onveilig, maar de onze, daar was geen vuiltje aan de lucht.
Tot het dan zover is, en dan verandert het liedje naar "ja, natuurlijk konden we hier als enige niet aan ontsnappen."
Hier zien we hetzelfde scenario.
Daarmee wil ik niet zeggen dat paniek goed is, maar dat mag geen alibi zijn om niet de nodige maatregelen te treffen.
Als het 2 huizen verder brandt, moet je niet in paniek geraken, maar als je geen brandblussers hebt, en je brandverzekering is niet in orde, dan moet je ook niet gerust zijn.
Toen het uitbrak in China had Maggie al moeten kijken om mondmaskers te bestellen voor de professionals.
Blijkbaar moet de groepsaankoop nog gebeuren.
Tegen dat we ze hebben, is de epidemie al voorbij...
En dan die tegenstrijdige informatie.
We horen voortdurend dat kinderen weinig vatbaar zijn voor het virus, en ook dat wie geen symptomen heeft het niet kan doorgeven.
Maar waarom worden dan schoolreizen naar Italië afgeraden?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Die schoolreizen zullen afgeraden worden, niet voor de levensbedreigendheid van de kinderen, wel om de import van het virus niet exponentieel te doen toenemen. Wat dan een probleem voor de ouderen geeft.
Je moet het nu voor die groep ook niet moeilijker gaan maken dan nodig. Vraag is: bij welk mortualiteitspercentage trek je de grens om te bepalen welke maatregelen nodig zijn? 0,5 , 1%, 2% ?
Is het sterftecijfer van in de wagen rijden aanvaardbaar? of moeten we stoppen met rijden? Of hoort dit/ziekte en bijhorend overlijden bij het leven? Ethische vragen..
Weet dat ca 20 miljoen mensen in 2018 diagnose kanker kregen en hiervan 10 miljoen overleden. Dat zijn toch andere cijfers!
Je moet het nu voor die groep ook niet moeilijker gaan maken dan nodig. Vraag is: bij welk mortualiteitspercentage trek je de grens om te bepalen welke maatregelen nodig zijn? 0,5 , 1%, 2% ?
Is het sterftecijfer van in de wagen rijden aanvaardbaar? of moeten we stoppen met rijden? Of hoort dit/ziekte en bijhorend overlijden bij het leven? Ethische vragen..
Weet dat ca 20 miljoen mensen in 2018 diagnose kanker kregen en hiervan 10 miljoen overleden. Dat zijn toch andere cijfers!
Laatst gewijzigd door Dfrog 07 maa 2020, 16:29, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Vanaf het eerste bericht wist een normaal redenerend persoon dat dit niet beperkt ging blijven tot China. Als zo'n virus in een miljoenenstad komt is er geen houden aan. Miljoenen mensen betekent miljoenen mogelijke besmettingen en ontelbare contacten. Met de globalisering kan het dan niet anders dat het zich zal verspreiden.
De communicatie lijkt me niet onlogisch. Uiteraard zal men eerst sussen want wat winnen we met paniek? De overheid moet achter de schermen er zoveel mogelijk aan doen om de gevolgen op te vangen. Niet alles kan echter ook opgevangen worden, soms zijn de aantallen te groot en net daarom is eerst alles gericht om paniek te vermijden.
De mens is bijzonder goed in zelfvernietiging en naast de klimaatproblematiek en oorlogen is dit een ander goed voorbeeld.Dit virus stelt niet eens zoveel voor maar als dit met een veel krachtiger virus gebeurt dan zullen de gevolgen nog groter zijn. Het is ook een mooi voorbeeld van hoe kwetsbaar ons economisch systeem is.Alles hangt aan elkaar maar met een virus betekent dat ook dat alles kan geraakt worden.
De communicatie lijkt me niet onlogisch. Uiteraard zal men eerst sussen want wat winnen we met paniek? De overheid moet achter de schermen er zoveel mogelijk aan doen om de gevolgen op te vangen. Niet alles kan echter ook opgevangen worden, soms zijn de aantallen te groot en net daarom is eerst alles gericht om paniek te vermijden.
De mens is bijzonder goed in zelfvernietiging en naast de klimaatproblematiek en oorlogen is dit een ander goed voorbeeld.Dit virus stelt niet eens zoveel voor maar als dit met een veel krachtiger virus gebeurt dan zullen de gevolgen nog groter zijn. Het is ook een mooi voorbeeld van hoe kwetsbaar ons economisch systeem is.Alles hangt aan elkaar maar met een virus betekent dat ook dat alles kan geraakt worden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
Dan moeten ze ook niet komen vertellen dat kinderen weinig vatbaar lijken voor dit virus en dat wie geen symptomen heeft, het ook niet zal overdragen.Dfrog schreef:Die schoolreizen zullen afgeraden worden, niet voor de levensbedreigendheid van de kinderen, wel om de import van het virus niet exponentieel te doen toenemen. Wat dan een probleem voor de ouderen geeft.
Is men dan niet al decennialang bezig om de veiligheid van dat autoverkeer te verbeteren?Dfrog schreef:Is het sterftecijfer van in de wagen rijden aanvaardbaar? of moeten we stoppen met rijden?
Airbags bijv., die zaten vroeger ook niet op auto's, de kreukelzones, veiligheidsgordels, enz. enz.
Je hoort mij niet zeggen dat het openbaar leven moet stilvallen, maar men had toch wel mondmaskers kunnen bestellen op het moment dat die nog niet zo schaars waren.
Dat is gewoon nalatigheid.
En men doet er toch ook heel veel aan om die kankers te vooorkomen?Dfrog schreef:Weet dat ca 20 miljoen mensen in 2018 diagnose kanker kregen en hiervan 10 miljoen overleden. Dat zijn toch andere cijfers!
Denk aan de campagnes tegen roken, en de miljarden die in kankerresearch gestoken worden, die er ook voor gezorgd hebben dat steeds meer mensen kanker overleven, dat is dus ook niet vanzelf gegaan.
Wereldwijd zegt ook niet zoveel over hoe het in Europa zit.
Ik heb nochtans veel mensen gehoord die geloofden dat het tot China ging beperkt blijven.Dizzy schreef:Vanaf het eerste bericht wist een normaal redenerend persoon dat dit niet beperkt ging blijven tot China. Als zo'n virus in een miljoenenstad komt is er geen houden aan. Miljoenen mensen betekent miljoenen mogelijke besmettingen en ontelbare contacten. Met de globalisering kan het dan niet anders dat het zich zal verspreiden.
Maar als het echt zo overduidelijk was dat het tot hier ging komen, en elk normaal denkend mens dat weet, wat doet men dan moeite om zand in de ogen te strooien?
-
- Elite Poster
We geven nochtans nog steeds geen negatief reisadvies (in tegenstelling tot Nederland)... we "raden" het alleen af !Dfrog schreef:Die schoolreizen zullen afgeraden worden
Blijkbaar gaat het gewin van de reissector voor op de algemene veiligheid... of waarom blijft onze regering treuzelen met een duidelijk reisadvies (en niet alleen voor kinderen op schoolreis maar voor iedereen, ook volwassenen !). Dankzij dit getreuzel zitten we vandaag reeds met meer dan 160 besmettingen... we gaan dus Italië gewoon achterna omdat onze politiekers hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Schooldirecties maken zich er ook kwaad over... https://www.standaard.be/cnt/dmf20200306_04879385
-
- Elite Poster
Het zou nu toch stilaan duidelijk zijn, het advies van onze regering is "trekt uw plan" en "ieder voor zich". Het is jouw probleem, niet Maggie's probleem.
Wanneer gaat de Vlaming nu eindelijk eens zelf beginnen verantwoordelijkheid nemen ipv af te wachten wat de regering voor hem beslist. Want zelfs al is straks >50% van de mensen ziek, dan nog gaat Maggie vanuit haar ziekbed zeggen dat het allemaal overroepen en disproportioneel is.
Dat er overal mensen zitten de hoesten en wat weet ik nog is onbegrijpelijk. Hoe kunnen anderen nu weten of je een onschuldige verkoudheid hebt, of het coronavirus (als je dat zelf al weet)? Ben je ziek, blijf dan toch thuis. Je kan mensen besmetten in een straal van 2 meter rond jou, ga dus niet op de trein of op je werk gaan zitten, dat is het meest asociale dat je kan doen tov mensen die gezond zijn. Het duurt maar max 2 weken en daarna ben je immuun.
De goedbetaalde ambtenaren van de EU staan ervoor bekend goed voor zichzelf te zorgen. Zij werken thuis. Wat goed is voor hen, is meestal ook goed voor ons. Volg hun voorbeeld maar.
Wanneer gaat de Vlaming nu eindelijk eens zelf beginnen verantwoordelijkheid nemen ipv af te wachten wat de regering voor hem beslist. Want zelfs al is straks >50% van de mensen ziek, dan nog gaat Maggie vanuit haar ziekbed zeggen dat het allemaal overroepen en disproportioneel is.
Dat er overal mensen zitten de hoesten en wat weet ik nog is onbegrijpelijk. Hoe kunnen anderen nu weten of je een onschuldige verkoudheid hebt, of het coronavirus (als je dat zelf al weet)? Ben je ziek, blijf dan toch thuis. Je kan mensen besmetten in een straal van 2 meter rond jou, ga dus niet op de trein of op je werk gaan zitten, dat is het meest asociale dat je kan doen tov mensen die gezond zijn. Het duurt maar max 2 weken en daarna ben je immuun.
De goedbetaalde ambtenaren van de EU staan ervoor bekend goed voor zichzelf te zorgen. Zij werken thuis. Wat goed is voor hen, is meestal ook goed voor ons. Volg hun voorbeeld maar.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Mijn dochter is net geboren op 1 maart en mijn andere dochter is ziek sinds 28/02, sinusontsteking ( lijkt het op), maar nu zit ze serieus te hoesten sinds gisteren. Zelf ben ik 2 daagjes niet goed geweest, verkoudheid. De baby en de moeder hebben niets.
De dokter heeft geen open afspraken meer en raad aan om thuis uit te zieken met al deze ‘heisa’. Dus ja, het vaderschapsverlof is nu even een ziekteverlof geworden voor de dochter. We zien wel ... zou niet weten of er iets Corona achtig is, maar op 22/02 heeft ze wel niet een ballet optreden achter de rug met een honderdtal kinderen en alle ouders in de zaal.
Ik begrijp alle maatregelen, maar het is verdomd lastig als je niet weet wat er nu van aan is of niet. Tot overmaat zegt de KU Leuven nu ook nog dat ze niet genoeg chemische componenten meer hebben om de coved-19 test uit te voeren want ze hebben AL 2000 testen gedaan. Enkel ernstig zieken of bestaande patiënten worden nog getest ..
What the f*** ?!
De dokter heeft geen open afspraken meer en raad aan om thuis uit te zieken met al deze ‘heisa’. Dus ja, het vaderschapsverlof is nu even een ziekteverlof geworden voor de dochter. We zien wel ... zou niet weten of er iets Corona achtig is, maar op 22/02 heeft ze wel niet een ballet optreden achter de rug met een honderdtal kinderen en alle ouders in de zaal.
Ik begrijp alle maatregelen, maar het is verdomd lastig als je niet weet wat er nu van aan is of niet. Tot overmaat zegt de KU Leuven nu ook nog dat ze niet genoeg chemische componenten meer hebben om de coved-19 test uit te voeren want ze hebben AL 2000 testen gedaan. Enkel ernstig zieken of bestaande patiënten worden nog getest ..
What the f*** ?!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Ach de vlaming en zijn verzekering. Tuurlijk wil de vlaming een reisadvies dat gedekt is door zijn polis. Dan is het duidelijk dat hij niet moet opdraaien voor de kosten.
De reden dat wij andere landen nagaan is gewoon omdat de doorsnee vlaming een vuil varken is. De smalende opmerking over handjes wassen is sprekend voor de persoonlijke hygiëne van de doorsnee vlaming of het gebrek eraan.
China en hun gezondheidsdenken begint me zowat de strot uit te komen. De laatste jaren zijn er zoveel veranderingen geweest die de ziel uit het land kloppen. Im not amused dat het wild ook op de schop gaat.
De reden dat wij andere landen nagaan is gewoon omdat de doorsnee vlaming een vuil varken is. De smalende opmerking over handjes wassen is sprekend voor de persoonlijke hygiëne van de doorsnee vlaming of het gebrek eraan.
China en hun gezondheidsdenken begint me zowat de strot uit te komen. De laatste jaren zijn er zoveel veranderingen geweest die de ziel uit het land kloppen. Im not amused dat het wild ook op de schop gaat.
-
- Elite Poster
Op basis van observaties, die nog statistisch onderbouwd moeten worden, lijkt het dat kinderen (en dan heb ik het niet over baby's) minder kans hebben om de ziekte te ontwikkelen indien besmet. En indien wel zijn ze ook geen risicogroep, rustig thuis laten uitzieken dus tenzij de situatie echt verslechtert. Gewone griep/verkoudheidssymptomen vereisen in principe geen bezoek aan huisarts of ziekenhuis. Je ziet al die dramatische verhalen van mensen die overlijden in ziekenhuizen, maar dat gaat dan veelal ook over hoogbejaarden. De grote meerderheid geneest gewoon thuis.
Ook bij een vorige variant van coronavirus werden verschillen opgemerkt tussen volwassenen en kinderen (toen was het omgekeerd en hadden kinderen veel meer last) dus zo'n zaken kunnen wel. Let wel, baby's en zeker pasgeborenen is iets anders en dat is iets om in de gaten te houden.
Ook bij een vorige variant van coronavirus werden verschillen opgemerkt tussen volwassenen en kinderen (toen was het omgekeerd en hadden kinderen veel meer last) dus zo'n zaken kunnen wel. Let wel, baby's en zeker pasgeborenen is iets anders en dat is iets om in de gaten te houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Vandaag een dagje in Brugge doorgebracht, niet als toerist en we zijn ook niet tussen de massa gaan lopen maar we hoorden wel regelmatig Italiaans spreken.
De hele dag slechts 3 mondmaskers gezien.
De hele dag slechts 3 mondmaskers gezien.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Hoe zou je zelf zijn?9livesuni schreef:Ach de vlaming en zijn verzekering. Tuurlijk wil de vlaming een reisadvies dat gedekt is door zijn polis. Dan is het duidelijk dat hij niet moet opdraaien voor de kosten.
Ik heb al maanden geleden een reis geboekt naar Kaap Verdië, in juni.
Leuk als je dat gewoon kwijt bent.
Moet die minachting voor het eigen volk echt?9livesuni schreef:De reden dat wij andere landen nagaan is gewoon omdat de doorsnee vlaming een vuil varken is. De smalende opmerking over handjes wassen is sprekend voor de persoonlijke hygiëne van de doorsnee vlaming of het gebrek eraan.
Vertellen ze in Wallonië, Brussel en Duitstalig België iets anders, dacht je?
Dacht je dat ze in Spanje of Portugal als maatregelen tegen Corona ook niet opnemen dat je je handen moest wassen?
Maar in andere landen doet men vaak ook nog andere maatregelen, hier stopt men graag bij dat punt.
Dan kost het de Overheid natuuriljk geen eurocent, want jij betaalt gewoon het extra water- en zeepverbruik zelf.
Is het dan niet vreemd dat men in Frankrijk kinderen wel als een grote bron van besmetting ziet?CCatalyst schreef:Op basis van observaties, die nog statistisch onderbouwd moeten worden, lijkt het dat kinderen (en dan heb ik het niet over baby's) minder kans hebben om de ziekte te ontwikkelen indien besmet.
Is het dan niet tegenstrijdig dat men schoolreizen naar Italië afraadt?
Hoezo?CCatalyst schreef:En indien wel zijn ze ook geen risicogroep, rustig thuis laten uitzieken dus tenzij de situatie echt verslechtert.
Dan zijn ze thuis toch bij een ouder of grootouder, en die is er wel vatbaar voor...
-
- Elite Poster
Het is niet omdat men de ziekte niet ontwikkelt, dat men geen drager van het virus kan zijn en anderen niet kan besmetten. Het virus dragen is een ding, ziek worden is een ander. Om anderen te kunnen besmetten volstaat het eerste.boulder schreef:Is het dan niet tegenstrijdig dat men schoolreizen naar Italië afraadt?
Alle schoolreizen zijn m.i. af te raden tot na de paasvakantie, tenzij naar warme gebieden. Meer zelfs, men had de scholen minstens een week langer moeten sluiten zodat nog op tijd vastgesteld kon worden wie het virus meehad van (ski)vakantie in Italië, of om minstens de incubatieperiodes te laten overwaaien bij kinderen die niet ziek worden. Nu hebben die kinderen gewoon in de schoolbanken gezeten, dus tegen het einde van volgende week ligt de juffrouw of de leraar in bed (en zo gaan heel wat schoolreizen uiteindelijk ook afgelast worden). Maar zover heeft de Minister van Disproportionaliteit natuurlijk niet gedacht.
Die zal het dan ook wel al opgelopen hebben tijdens de symptoomvrije incubatieperiode van het kind, dus afzondering heeft dan al geen zin meer.boulder schreef: Dan zijn ze thuis toch bij een ouder of grootouder, en die is er wel vatbaar voor...
-
- Elite Poster
Klopt, maar wat we heel de tijd horen is dat :CCatalyst schreef:Het is niet omdat men de ziekte niet ontwikkelt, dat men geen drager van het virus kan zijn en anderen niet kan besmetten. Het virus dragen is een ding, ziek worden is een ander. Om anderen te kunnen besmetten volstaat het eerste.boulder schreef:Is het dan niet tegenstrijdig dat men schoolreizen naar Italië afraadt?
1) Kinderen niet veel last hebben van de ziekte.
2) Wie geen symptomen heeft ook niet zal besmettelijk zijn.
Van beide geloof ik niet veel.
Mocht het waar zijn, is er geen enkele reden om die schoolreizen af te blazen, want als het alleen maar om de volwassen begeleiders gaat, dan moet je gewoon alle reizen naar Italië afraden, en dat doen ze ook weer niet...
Inderdaad, en ik denk niet dat ze er niet aan gedacht hebben, het gaat om roekeloosheid, toch risico's nemen, doen alsof er niets aan de hand is, en hopen dat het niet teveel besmettingen geeft.CCatalyst schreef:Nu hebben die kinderen gewoon in de schoolbanken gezeten, dus tegen het einde van volgende week ligt de juffrouw of de leraar in bed (en zo gaan heel wat schoolreizen uiteindelijk ook afgelast worden). Maar zover heeft de Minister van Disproportionaliteit natuurlijk niet gedacht.
Korte termijn voordelen genre "de economie gaat niet plat dan", maar die gaan ons straks waarschijnlijk zuur opbreken.
Ja, de terugkomst na de krokusvakantie had men goed moeten aanpakken, en ze hebben het verknoeid.CCatalyst schreef:Die zal het dan ook wel al opgelopen hebben tijdens de symptoomvrije incubatieperiode van het kind, dus afzondering heeft dan al geen zin meer.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
De mentamiteit die verweten wordt aan de regering is gewoon dezelfde als die van elke burger.
"Ik heb een skireis naar Italie geboekt en als de regering niet zegt dat ik niet mag gaan (want anders krijg ik mijn geld niet terug) dan ga ik.
Tot daar het nemen van verantwoordelijkheid.
Als ge er echt mee inzit en echt uw verantwoordelijkheid wilt nemen, dan blijf je in zo'n geval thuis. (Ja, in uw kot)
J.
"Ik heb een skireis naar Italie geboekt en als de regering niet zegt dat ik niet mag gaan (want anders krijg ik mijn geld niet terug) dan ga ik.
Tot daar het nemen van verantwoordelijkheid.
Als ge er echt mee inzit en echt uw verantwoordelijkheid wilt nemen, dan blijf je in zo'n geval thuis. (Ja, in uw kot)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Het aantal Italianen in quarantaine stijgt van 50.000 naar 16.000.000.
En dat allemaal omwille van een ordinair, "wat zwaarder", griepje?
Een leugentje om best wil: mag ie of Maggie?
Of Magg ie niet meer?
En dat allemaal omwille van een ordinair, "wat zwaarder", griepje?
Een leugentje om best wil: mag ie of Maggie?
Of Magg ie niet meer?
-
- Elite Poster
In tegenstelling tot de Overheid, werk ik wel met mijn eigen geld.Joe de Mannen schreef:De mentamiteit die verweten wordt aan de regering is gewoon dezelfde als die van elke burger.
En toch hebben ze het vertikt om mondmaskers te bestellen voor de gezondheidsmedewerkers...
Het is altijd de burger die maar het verlies moet nemen voor het slechte beleid van de regering.Joe de Mannen schreef:"Ik heb een skireis naar Italie geboekt en als de regering niet zegt dat ik niet mag gaan (want anders krijg ik mijn geld niet terug) dan ga ik.
Bovendien, men zegt niet dat je niet naar Italië mag, enkel voor schoolreizen wordt het afgeraden.
Je moest in uw kot blijven als je ziekteverschijnselen had, dat is wat anders dan thuisbliven omdat de minister weigert haar verantwoordelijkheid te nemen.Joe de Mannen schreef:Als ge er echt mee inzit en echt uw verantwoordelijkheid wilt nemen, dan blijf je in zo'n geval thuis. (Ja, in uw kot)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
En? Nu we twee dagen verder zijn: zijn al de parameters nog onder controle?heist_175 schreef:Dus, zoals ik al zei: momenteel zijn de parameters onder controle.
Of start het spelletje van voortschrijdend inzicht?
Meest schrijnende is de oproep om dringend mondmaskers in België te produceren...
Even een miljoenen investering door de privé vragen omdat de overheid zijn strategische voorraad niet voorziet...
Schaamteloos!
Even een miljoenen investering door de privé vragen omdat de overheid zijn strategische voorraad niet voorziet...
Schaamteloos!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Ik heb thuis een hele doos, ge moogt er eentje kopen voor 100euroBritta schreef:Meest schrijnende is de oproep om dringend mondmaskers in België te produceren...
Schaamteloos!
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik kan u zeggen dat de privé bij het tekort aan mondmaskers wel vaart. We krijgen offertes die 5 à 10 keer hoger liggen dan de normale prijs.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
* Om te beginnen al veel rapper mondmaskers bestellen voor de medische sector, en niet wachten tot er een groot tekort is.Raketisch schreef:Kunnen de experts hier dan eens uitleggen hoe de overheid het wel had moeten aanpakken?
Iets afbreken is altijd gemakkelijk, maar een alternatief geven...
Ze gaan er nu wel komen, maar ze zullen wel veel duurder gekocht worden.
Anders gezegd, de uitgave komt er toch, maar het zal een pak duurder uitvallen.
Slecht beleid dus van Deblock.
* Bij terugkeer na de krokusvakantie had men moeten aanraden dat iedereen die kon telewerken dat zou doen.
Mensen die uit risicogebied kwamen had men 2 weken thuis moeten laten (de quarantaineperiode dus).
Men gaat dan wel janken over economische schade, maar wacht tot het erger om zich heen grijpt, in Italië gaan ze nu 16 miljoen mensen thuis laten blijven, om het onder controle te krijgen.
Hoeveel zou dat kosten aan de economie, denk je?
* Voordat mensen terugkeren uit quarantaine, screenen.
De mensen in dat hotel in Tenerife werden gescreend, behalve de Belgen.
Dat zegt genoeg over de nonchalance waarmee men hier tewerk gaat.
* Reisadvies naar Italië sneller negatief maken.
* Geen onlogische beslissingen nemen, als je zegt dat kinderen niet of nauwelijks vatbaar zijn, waarom zou je dan schoolreizen naar Italië afzeggen, vooral omdat je zegt dat wie geen symptomen heeft het niet kan doorgeven.
* Qua communicatie: geen persconferenties geven waar nauwelijks iets op verteld wordt.
De persconferentie van Maggie De Block, Wouter Beke en Marc van Ranst bevatte niet meer informatie dan de journalist op een minuut in zijn introductie ervan vertelde.
* Eerlijk communiceren naar de burgers. Niet eerst doen alsof het in China gaat blijven, als je heel goed weet dat dat niet zo is.
Mensen zijn niet zo stom dat ze je verhaaltjes zomaar slikken.
Laatst gewijzigd door boulder 08 maa 2020, 10:43, in totaal 1 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
En als er nu tien magazijnen vol mondmaskers besteld en geleverd waren en uiteindelijk niet nodig bleken...
Op mijn pillekesdoos stond ook: innemen een half uur voor de pijn begint...
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Enige burgerzin mag men toch verwachten?? Enerzijds kafferen op de overheid omwille van allerlei 'beperkende' maatregelen wat betreft vrijheden, privacy en zo voort, anderzijds zeggen zolang de overheid geen regels oplegt doe ik wat ik wil...
Zij die uit de getroffen streek terugkomen weten het, blijf thuis, doe een test. Ga dan pas werken. Gemakkelijk om de verantwoordelijkheid leggen bij een instelling waar je dan zelf op ligt te zeuren dat ze weinig goed doen.
Zij die uit de getroffen streek terugkomen weten het, blijf thuis, doe een test. Ga dan pas werken. Gemakkelijk om de verantwoordelijkheid leggen bij een instelling waar je dan zelf op ligt te zeuren dat ze weinig goed doen.
-
- Elite Poster
Jij hebt waarschijnlijk geen brandverzekering, je bent immers niet zeker dat je huis gaat afbranden...Joe de Mannen schreef:En als er nu tien magazijnen vol mondmaskers besteld en geleverd waren en uiteindelijk niet nodig bleken...
Die mondmaskers zijn ook nuttig voor andere virussen.
Dat is weeral iets dat nergens op slaat.MichelJ schreef:Zij die uit de getroffen streek terugkomen weten het, blijf thuis, doe een test.
De mensen die uit risicostreken terugkeerden, kregen te horen dat als ze geen symptomen vertoonden ze ook niet getest zouden worden.
Zomaar thuis blijven zonder toestemming van de werkgever kan tot je ontslag leiden.
Dat slaat dus nergens op.
Als je de test niet zelf kunt doen, zoals hier, slaat dit nergens op.MichelJ schreef:Ga dan pas werken. Gemakkelijk om de verantwoordelijkheid leggen bij een instelling waar je dan zelf op ligt te zeuren dat ze weinig goed doen.
Strategische voorraden worden regelmatig aangevuld en terug verkocht,Joe de Mannen schreef:En als er nu tien magazijnen vol mondmaskers besteld en geleverd waren en uiteindelijk niet nodig bleken...
J.
behalve opslagcapaciteit kost dit niets extra.
Bel eens naar een instelling met de vraag om u te testen met als reden dat je uit een getroffen gebied terug bent gekomen?MichelJ schreef: Zij die uit de getroffen streek terugkomen weten het, blijf thuis, doe een test. Ga dan pas werken. Gemakkelijk om de verantwoordelijkheid leggen bij een instelling waar je dan zelf op ligt te zeuren dat ze weinig goed doen.
Veel succes, je zal niet getest worden!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Dus je weet dat je mogelijk besmet bent, maar omdat die zelfde instelling die zo verguisd wordt niets doet, doen we zelf ook niks. Dan blijf je toch gewoon thuis, meld je ziek.Britta schreef:...
Bel eens naar een instelling met de vraag om u te testen met als reden dat je uit een getroffen gebied terug bent gekomen?
Veel succes, je zal niet getest worden!
Dat mag je de gemiddelde HR manager eens uitleggen... die lacht u vierkant uit... ‘ziek’ thuis zitten als je geen aantoonbare ziekte hebt.
Ter info:
mijn (buitenlandse) werkgever is zeer duidelijk in hun beleid: iedereen die niet strikt noodzakelijk is om kritische processen draaiende te houden zit al 2 weken van thuis te werken.
Er zijn zelfs mensen die nu diverse software trainingen volgen om toch maar iets nuttig te doen, ook al is het niet nodig voor hun takenpakket.
Ter info:
mijn (buitenlandse) werkgever is zeer duidelijk in hun beleid: iedereen die niet strikt noodzakelijk is om kritische processen draaiende te houden zit al 2 weken van thuis te werken.
Er zijn zelfs mensen die nu diverse software trainingen volgen om toch maar iets nuttig te doen, ook al is het niet nodig voor hun takenpakket.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Britta schreef:Meest schrijnende is de oproep om dringend mondmaskers in België te produceren...
Schaamteloos!
1, er bestaat niet zoiets als "strategische voorraad mondmaskers". Er bestaan wel strategische voorraden voor bijvoorbeeld gas en olie.
Het is maar waar je je prioriteiten legt zeker?
2, het pijnlijkste is dat Maggie een reconversie van de textielindustrie plande en verkondigde, maar blijkbaar nog niet met die sector gesproken had want die vielen uit de lucht en noemden het plan niet realistisch.
Dat krijg je als je je eigen productie-industrie laat vertrekken naar het buitenland. Ons land is enkel nog zelfvoorziend in varkens en peren.
Er bestaat zeer zeker zoiets als de strategische voorraad medicatie en medische hulpmiddelen.R2D2 schreef:Britta schreef:Meest schrijnende is de oproep om dringend mondmaskers in België te produceren...
Schaamteloos!
1, er bestaat niet zoiets als "strategische voorraad mondmaskers". Er bestaan wel strategische voorraden voor bijvoorbeeld gas en olie.
Als men dus wat inzicht had getoond in de materie had men deze kunnen uitbreiden met mondmaskers.
-
- Elite Poster
Achter de feiten aanlopen gaat een veelvoud kosten !boulder schreef:Men gaat dan wel janken over economische schade, maar wacht tot het erger om zich heen grijpt, in Italië gaan ze nu 16 miljoen mensen thuis laten blijven, om het onder controle te krijgen.
Zelfs nu Italië 16 provincies in lock-down zet vertikt onze regering het nog steeds om een duidelijk advies te geven !boulder schreef: Dat zegt genoeg over de nonchalance waarmee men hier tewerk gaat.
* Reisadvies naar Italië sneller negatief maken.
Dit is gewoon totale incompetentie ! Ze zetten alles in om dit onder controle te krijgen zegt men... maar ondertussen durft men geen negatief advies te geven
Laatst gewijzigd door DarkV 08 maa 2020, 14:54, in totaal 1 gewijzigd.