storing tgv domotica op wifi?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,
Ik probeer mij beetje bij beetje te verdiepen in domotica, en ben er ook wat mee aan het stoeien. Nu heb ik een ics2000 en daarnaast een hue bridge.Om mijn hue lampen aan te sturen.
Nu als volgt, in de huiskamer heb ik wifi lampen osram lightify.Aangestuurd door de ics. Aan de voordeur heb ik een E27 wifilamp van de action, en scene ingesteld( avond aan/uit). in huiskamer heb ik een google home staan, en in achterkamer een sonos met assistant.. in achtertuin heb ik ook 6 lampen gu10 van de action op wifi.
op de eerste verdiep in de gang heb ik 3 hue lampen, met een hue schakelaar.
echter heb ik vorig jaar ook een nieuw wit modem verkregen met wifi van Tn, omdat de oude zwarte stuk was.
Vorige week is een monteur van Tn langsgeweest omdat ik heel vaak wifi uitval thuis heb. heb 2.4 ghz en 5 ghz zowieso omdat de actionlampen alleen werken op 2.4.
Na verschillende telefoontjes en berichten via facebook messenger naat Tn toe, met mijn vraag waar het aan kon liggen dat mijn wifi zo vaak uit viel, kreeg ik ook iedere keer andere antwoorden, dan was het weeer start uw modem opnieuw op, geef een reset, neem andere kanalen etc, en alles geprobeerd.
Hierbij moet ik ook nog vermelden dat ik powerlines(1 basis en 3 uitbreidingen) van Tn heb en twee accespoints.Ja ik weet het, best veel uitbeiding maar de accespoints heb ik al jaren en die waren voor mijn digibox boven aan te sluiten, en een voor wifi in achtertuin te krijgen.
Dus vorige week de monteur geweest, en die heeft modem toch maar vervangen naar een nieuwer wit modem ZONDER wifi. Omdat de powerlines voldoende op dat moment bleken en geen storingen veroorzaakten, hiermee accoord gegaan.
Dag nadien wederom uitval van wifi, powerlines uiteindelijk opnieuw gereset en gepaired. Dit ging weer even goed, maar sinds gisteren wederom problemen met wifi verlies, of het signaal is goed maar verzend geen gegevens(duurt eeuwen eer pagina op internet geladen is) of moet de wifi een keer aan en uitzetten op laptop of gsm.
Heb al gevraagd aan Tn of dit eventueel door domotica een storing kon veroorzaken, maar dat kon volgend hun niet :? .
Iemand in deze groep die misschien ideeen heeft?
Live life to the Max
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

  • Is je wifi down, of kan je nog wel met de access points verbinden ?
  • Als je nog kan verbinden met de wifi, kan je dan devices pingen op je eigen netwerk ?
  • Die access points zijn dus verbonden via powerlines. Ben je zeker dat daar de storing niet zit ?
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

reboot de telenet modem soms?

TN heeft een probleem dat de modem doet reboten bij gebruik van extern ip voor aansturen lokale dingen (hairpin nat, nat loopback)
Afbeelding
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

devastator schreef:
  • Is je wifi down, of kan je nog wel met de access points verbinden ?
  • Als je nog kan verbinden met de wifi, kan je dan devices pingen op je eigen netwerk ?
  • Die access points zijn dus verbonden via powerlines. Ben je zeker dat daar de storing niet zit ?
Als ik mijn Huawei P30 speedtest uitvoer op zelfde plek als mijn Chromebook, kom ik met de Huawei een ping van 13, en met de Chromebook ping van 30. Snelheid van Chromebook is ook aanzienlijk trager, down 12.7 , up 15 .
Download Huawei down 45, up 17
Lijkt mij ook tevens n probleem aan mijn Chromebook? (Net half jaar oud)
Live life to the Max
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Investeer in deftig materiaal als je zo’n groot oppervlak, netwerk, zoveel always-on clients. Als je zoiets hebt miet je basis van het allerhoogste niveau zijn, met goedkoop/provider materiaal kom je er niet. Powerlines zijn te vermijden, een netwerkkabel is nog altijd de eerste keuze en is in zo goed als alle gevallen mogelijk.

Hier thuis 2x Apple Airport Extreme, bekabeld aangesloten, Telenet modem-only, ongeveer 60 clients: LIFX lampen, Mac hardware, 6 camera’s die altijd recorden. Misschien 1 keer per jaar “resetten”, dat is voor mij rock-solid.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Met mn vorige ook wel wat problemen gehad. Te veel devices op wifi. Af en toe viel wifi weg. Soms maar een seconde, maar voor men gamende kids een ramp. Kabels trekken zou wel de beste oplossing zijn, maar geen zin om gans men huis te verbouwen. Sinds de nieuwe router gaat het wel iets beter, tot nu toe.

Maar heb wel veel meer toestellen als ts
Bijlagen
Screenshot_20200130-195935_Chrome Beta.jpg
de koe zegt boe
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Powerline is een tijdelijke oplossing in afwachting van het trekken van UTP kabels, het is te onderhevig aan problemen om het als permanente oplossing te beschouwen. Het injecteert ook heel wat troep op je stroomnet dat zich op andere manier kan wreken.

De AP's zijn welke modellen?

Is het een alleenstaande woning of een rijhuis? Kan je laptop/smartphone ook veel WiFi netwerken van buren zien?

Ik denk in eerste instantie aan congestie op de 2.4 GHz band, iets wat vandaag de dag de norm is in verstedelijkte gebieden. Wat je eens kan proberen is de 2.4 en 5 SSID's los te koppelen. Behoud de naam van het huidig netwerk op de 2.4 zodat je IoT kan blijven verbinden, maar hernoem de 5 naar WIFI-5 oid en verbind je computer/smartphone uitsluitend daarmee. Als je dan geen problemen ondervindt weet je al heel wat meer. Hou er wel rekening mee dat 5 GHz veel minder ver reikt dan de 2.4 GHz, maar gezien je meerdere AP's hebt zou je in principe nog genoeg dekking moeten hebben.
selder schreef: Hier thuis 2x Apple Airport Extreme, bekabeld aangesloten
Zeer goede modellen, maar je gaat stilletjes aan toch moeten kijken naar een alternatief. Jammer dat Apple die lijn stopgezet heeft.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Klopt, ken zelfs de letters niet meer vanbuiten, maar deze AX is geen Wi-Fi 6 nee. Maar gebruik wel uw setup (gescheiden 2.4 en 5Ghz setup) en dat werkt echt goed. Ben aan het wachten op Routers met HomeKit support.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:Powerline is een tijdelijke oplossing in afwachting van het trekken van UTP kabels, het is te onderhevig aan problemen om het als permanente oplossing te beschouwen. Het injecteert ook heel wat troep op je stroomnet dat zich op andere manier kan wreken.

De AP's zijn welke modellen?.
Netgear wndr 4300 , wel al op leeftijd

Betreft een twee onder een kap.

Misschien multiroom/ mesh wifi een beter systeem?

wat betreft de powerlines, hier had ik op het begin, met zwart modem, nooit last van dat ie uitviel. ik was super tevreden. maar nu is het bagger :evil:
Live life to the Max
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Ondertussen denk ik wat met name het probleem is, of tenminste een van de problemen?
Wifi powerline( basis) stond gisteren ineens uit onder het streamen . home ledje was uit dus geen wifi :bang:
kan eigenlijk nergens vinden wat hier van het probleem is? Stroomcircuit lijkt m.i in orde( huis van jaren 90). powerlines stuk?
misschien dat de uitbreiding te groot is. heb 1 basis (PG-9073LG-TN) en 3 uitbredingen( PG-9072LG-TN)?

iemand ervaring hier mee?
Live life to the Max
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

regeri schreef:kan eigenlijk nergens vinden wat hier van het probleem is?
Is geen permanente oplossing, toestellen zijn daar ook niet voor ontworpen. Als er niet aan je stroomnet veranderd is, dan is ie idd van ouderdom gestorven. Neem dan een TP-Link AV-dinges Powerline, die hebben nog de beste naam. Of leg een UTP kabel, dat is de permanente oplossing.
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Heb ondertussen 2 netgear routers gekocht Nighthawk r6400. Wifi probleem is opgelost. de oude netgear Ap's der uit gegooid( waren 5 jaar oud).
Heb nu alleen nog maar een powerline in garage, voor berieik in de tuin.
Alleen nu nog ff uitzoeken hoe het zit met de Dhcp uit te schakelen, omdat mijn digibox nu geen opnames kan terug kijken, of zowieso terug kijken van programma's niet meer lukt.
Live life to the Max
Plaats reactie

Terug naar “Home automation en domotica”