Ik probeer mij beetje bij beetje te verdiepen in domotica, en ben er ook wat mee aan het stoeien. Nu heb ik een ics2000 en daarnaast een hue bridge.Om mijn hue lampen aan te sturen.
Nu als volgt, in de huiskamer heb ik wifi lampen osram lightify.Aangestuurd door de ics. Aan de voordeur heb ik een E27 wifilamp van de action, en scene ingesteld( avond aan/uit). in huiskamer heb ik een google home staan, en in achterkamer een sonos met assistant.. in achtertuin heb ik ook 6 lampen gu10 van de action op wifi.
op de eerste verdiep in de gang heb ik 3 hue lampen, met een hue schakelaar.
echter heb ik vorig jaar ook een nieuw wit modem verkregen met wifi van Tn, omdat de oude zwarte stuk was.
Vorige week is een monteur van Tn langsgeweest omdat ik heel vaak wifi uitval thuis heb. heb 2.4 ghz en 5 ghz zowieso omdat de actionlampen alleen werken op 2.4.
Na verschillende telefoontjes en berichten via facebook messenger naat Tn toe, met mijn vraag waar het aan kon liggen dat mijn wifi zo vaak uit viel, kreeg ik ook iedere keer andere antwoorden, dan was het weeer start uw modem opnieuw op, geef een reset, neem andere kanalen etc, en alles geprobeerd.
Hierbij moet ik ook nog vermelden dat ik powerlines(1 basis en 3 uitbreidingen) van Tn heb en twee accespoints.Ja ik weet het, best veel uitbeiding maar de accespoints heb ik al jaren en die waren voor mijn digibox boven aan te sluiten, en een voor wifi in achtertuin te krijgen.
Dus vorige week de monteur geweest, en die heeft modem toch maar vervangen naar een nieuwer wit modem ZONDER wifi. Omdat de powerlines voldoende op dat moment bleken en geen storingen veroorzaakten, hiermee accoord gegaan.
Dag nadien wederom uitval van wifi, powerlines uiteindelijk opnieuw gereset en gepaired. Dit ging weer even goed, maar sinds gisteren wederom problemen met wifi verlies, of het signaal is goed maar verzend geen gegevens(duurt eeuwen eer pagina op internet geladen is) of moet de wifi een keer aan en uitzetten op laptop of gsm.
Heb al gevraagd aan Tn of dit eventueel door domotica een storing kon veroorzaken, maar dat kon volgend hun niet
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Iemand in deze groep die misschien ideeen heeft?