mensen kopen meer online
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik bestelde bij 123inkt altijd de vervangtoner (al 20 jaar geen intkjet meer), maar op Amazon vind je nóg veel goedkoper.
Ik heb nog nooit het gevoel gehad bij 123inkt (of andere shops met gelijkaardige naam: 123led etc) gepusht te worden en/of low-quality brol te krijgen.
@kopen bij de boer
Hoewel ik het een prima principe vind, is het toch niet zo evident. Je bent al snel een volledige dag bezig met langs alle boeren in de omgeving te rijden. En dat elke week?
Ik heb nog nooit het gevoel gehad bij 123inkt (of andere shops met gelijkaardige naam: 123led etc) gepusht te worden en/of low-quality brol te krijgen.
@kopen bij de boer
Hoewel ik het een prima principe vind, is het toch niet zo evident. Je bent al snel een volledige dag bezig met langs alle boeren in de omgeving te rijden. En dat elke week?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Wij kopen niet zeer veel online, ttz. voeding en kleding hebben we nog nooit online gekocht. Voor elektronica is dat anders en de reden daarvoor is eenvoudig en zoals reeds aangehaald, service is iets waar "de kleine zelfstandige" het verschil zou kunnen maken maar dat steeds minder doet. Als dan moet kiezen tussen bv. de PCboer om de hoek (die hier ook al niet meer dicht in de buurt is) die je doorverwijst naar de fabrikant of bv. een CB die zeer vlot omgaat met garantie dan is de keuze vlug gemaakt.
Toen we beroep deden op een "kleine zelfstandige", die we al meer dan 20 jaar kenden, om een nieuwe verwarmingsketel te plaatsen was dat geen probleem. Niet goedkoop maar "ons kent ons" gaf de doorslag om later geen problemen te hebben tot het tijd was voor het eerste onderhoud... nee, dat doen we niet, contacteer de fabrikant maar. Dus onderhoudsman die zich een uur moest verplaatsen om naar hier te komen (i.p.v. 10 minuten voor de installateur). Klantenbinding? Beter lokaal?
Ook voor reizen lijkt het er op dat service geen optie meer is. Vele jaren terug boekten we onze eerste reis naar Australië via een familiebedrijfje (specialist Australië). De dag van vertrek was er een staking bij BA en lag Heathrow zo goed als plat. We moesten zelf naar het reisbureau bellen en kregen niet de minste hulp. Via via en iemand die hier op de luchthaven werkte kregen we een goede tip (niet naar Londen gaan maar andere route proberen te krijgen) en zo geraakten we met een dag vertraging toch op onze bestemming. De vergoeding waar we recht op hadden moesten we zelf regelen (reisbureau verwees ons door naar BA). Sindsdien zijn we niet meer in een reisbureau binnen geweest en als ik de prijs van een reis zie en vergelijk met wat we zelf betalen dan zit er steeds meer dan een mooie citytrip verschil op.
Toen de Macbook van de zoon een batterijprobleem had (opgezwollen batterij) kon een semi-lokale Apple-boer niet eens een prijsofferte maken. Het zou wel zeker €600-650 zijn maar meer als er nog extra problemen zouden opduiken. Voor een 5 jaar oude laptop leek dat wat veel dus bij iFixit een set van €97 gekocht en na 45 minuten was de klus geklaard. De laptop werkt nog steeds feilloos.
De kritiek die hier gegeven wordt op online aankopen is dezelfde die jaren terug gegeven werd op grootwarenhuizen en ketenwinkels. Uiteindelijk is dat een niet te stoppen evolutie of we dat willen of niet. Gezien steeds meer mensen nog maand over hebben op het einde van hun loon is het logisch dat er steeds naar lagere prijzen gezocht wordt.
Toen we beroep deden op een "kleine zelfstandige", die we al meer dan 20 jaar kenden, om een nieuwe verwarmingsketel te plaatsen was dat geen probleem. Niet goedkoop maar "ons kent ons" gaf de doorslag om later geen problemen te hebben tot het tijd was voor het eerste onderhoud... nee, dat doen we niet, contacteer de fabrikant maar. Dus onderhoudsman die zich een uur moest verplaatsen om naar hier te komen (i.p.v. 10 minuten voor de installateur). Klantenbinding? Beter lokaal?
Ook voor reizen lijkt het er op dat service geen optie meer is. Vele jaren terug boekten we onze eerste reis naar Australië via een familiebedrijfje (specialist Australië). De dag van vertrek was er een staking bij BA en lag Heathrow zo goed als plat. We moesten zelf naar het reisbureau bellen en kregen niet de minste hulp. Via via en iemand die hier op de luchthaven werkte kregen we een goede tip (niet naar Londen gaan maar andere route proberen te krijgen) en zo geraakten we met een dag vertraging toch op onze bestemming. De vergoeding waar we recht op hadden moesten we zelf regelen (reisbureau verwees ons door naar BA). Sindsdien zijn we niet meer in een reisbureau binnen geweest en als ik de prijs van een reis zie en vergelijk met wat we zelf betalen dan zit er steeds meer dan een mooie citytrip verschil op.
Toen de Macbook van de zoon een batterijprobleem had (opgezwollen batterij) kon een semi-lokale Apple-boer niet eens een prijsofferte maken. Het zou wel zeker €600-650 zijn maar meer als er nog extra problemen zouden opduiken. Voor een 5 jaar oude laptop leek dat wat veel dus bij iFixit een set van €97 gekocht en na 45 minuten was de klus geklaard. De laptop werkt nog steeds feilloos.
De kritiek die hier gegeven wordt op online aankopen is dezelfde die jaren terug gegeven werd op grootwarenhuizen en ketenwinkels. Uiteindelijk is dat een niet te stoppen evolutie of we dat willen of niet. Gezien steeds meer mensen nog maand over hebben op het einde van hun loon is het logisch dat er steeds naar lagere prijzen gezocht wordt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
AFAIK als je dit bij een echte Apple Store binnenbrengt steken ze er een nieuwe in ongeacht garantiestatus en no questions asked. Apple wil geen "ontplofte MacBook" foto's in de (sociale) media.on4bam schreef: Toen de Macbook van de zoon een batterijprobleem had (opgezwollen batterij) kon een semi-lokale Apple-boer niet eens een prijsofferte maken. Het zou wel zeker €600-650 zijn maar meer als er nog extra problemen zouden opduiken. Voor een 5 jaar oude laptop leek dat wat veel dus bij iFixit een set van €97 gekocht en na 45 minuten was de klus geklaard. De laptop werkt nog steeds feilloos.
Voor de rest kan ik je argumenten enkel maar bevestigen. Alhoewel je met Expedia en co ook niet veel beter af zal zijn dan met je reisagent. Gewoon rechtstreeks boeken dus.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 01 maa 2020, 20:38, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zoek de propaganda van de "kleine zelfstandige" eens op van in de jaren '40 in Amerika, toen baantransporten plots alles dichterbij brachten.on4bam schreef:De kritiek die hier gegeven wordt op online aankopen is dezelfde die jaren terug gegeven werd op grootwarenhuizen en ketenwinkels. Uiteindelijk is dat een niet te stoppen evolutie of we dat willen of niet. Gezien steeds meer mensen nog maand over hebben op het einde van hun loon is het logisch dat er steeds naar lagere prijzen gezocht wordt.
Quasi 1:1 te mappen op online verkoop. Om maar te zeggen: van alle tijden en plaatsen .
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Er is natuurlijk online en online.
Er zijn de Amazons, Zalandos en CoolBlues. Maar er zijn ook specialisten kleinhandels die online gegaan zijn en die ook een goede catalogus, support en garantie bieden. Ik gaf hier al het voorbeeld van een sloten-handelaar.
Maar omdat het hier nu ook al over voeding en bijvoorbeeld vlees gaat. In een korte keten heb ik meer vertrouwen in de kwaliteit en herkomst van het vlees. Er bestaan nog kwekers die zelf versnijden en verwerken. Helaas vind ik die niet in de buurt. Behalve Dierendonck die ook naar Brussel gekomen is. Feit is dat je het verschil wel degelijk proeft. Je voelt het in je portemonnaie ook maar als je dat verschil proeft dan weet je welke rommel de vleesindustrie ons intussen voorschotelt. Wij hebben dus uitgemaakt dat we voortaan minder vlees gaan eten (wat gezond is) en dat we voor het overige zo veel als mogelijk kwaliteitsvlees gaan kopen.
En wat heeft dat te maken met online? Initiatieven als https://www.deeleenkoe.be/nl maken die korte keten mogelijk ook al woon je niet in de buurt. Ze doen datzelfde ook met varkens en kippen en ik denk dat er ook nog andere aanbieders zijn.
Er zijn de Amazons, Zalandos en CoolBlues. Maar er zijn ook specialisten kleinhandels die online gegaan zijn en die ook een goede catalogus, support en garantie bieden. Ik gaf hier al het voorbeeld van een sloten-handelaar.
Maar omdat het hier nu ook al over voeding en bijvoorbeeld vlees gaat. In een korte keten heb ik meer vertrouwen in de kwaliteit en herkomst van het vlees. Er bestaan nog kwekers die zelf versnijden en verwerken. Helaas vind ik die niet in de buurt. Behalve Dierendonck die ook naar Brussel gekomen is. Feit is dat je het verschil wel degelijk proeft. Je voelt het in je portemonnaie ook maar als je dat verschil proeft dan weet je welke rommel de vleesindustrie ons intussen voorschotelt. Wij hebben dus uitgemaakt dat we voortaan minder vlees gaan eten (wat gezond is) en dat we voor het overige zo veel als mogelijk kwaliteitsvlees gaan kopen.
En wat heeft dat te maken met online? Initiatieven als https://www.deeleenkoe.be/nl maken die korte keten mogelijk ook al woon je niet in de buurt. Ze doen datzelfde ook met varkens en kippen en ik denk dat er ook nog andere aanbieders zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Een vriendin van mij heeft een eigen apotheek, ik zou haar werk niet willen doen voor het geld dat ze 'maar' verdient. De bastions van woekerwinsten zijn dat al lang niet meer. Kijk naar de online webwinkels die tegen bodemprijzen verkopen. Als zelfstandige uitbater van slechts 1 apotheek krijg je van de fabrikant gewoon geen hoge kortingen waardoor je gewoon duurder bent.Jack Daniels schreef: Heb ik aangekaart bij de apotheek. Reactie: meneer, onze aankoopprijs ligt hoger dan 7,5 Euro per kilo. Als ik dat hoor, dan zit er in deze bananenrepubliek iets grondig scheef.
Wat uw citroenzuur betreft, wederom hetzelfde principe, aanbod van slechts 1 leverancier die dan de prijs bepaalt en slechts kleine hoeveelheden om te verkopen en vaak staat er op die pot die ze aankopen ook nog eens een houdbaarheidsdatum op. Bijgevolg, voor 100 gr van u dienen ze soms 500g of meer aan te kopen en dat blijft staan waarna het wordt vernietigd. Heb al geweten dat ze producten moest aankopen van enkele honderden euro om dan 1 bereiding van de maken waar dan ook nog een maximumprijs op staat. Ja, het bastion van winst is dan wel heel ver zoek als je iets mag verkopen voor 8 euro.
Het verschil is nog groter. Ik koop een AIO laser bij 123inkt, deze staat 60 euro goedkoper dan op de officiële Brother site. Een vriendin bestelt mee om de verzendkosten te drukken en neemt een AIO kleuren LED laser. Deze staat 200 euro duurder op de Brother website. Ja, dan weet je ook wel waar je best bestelt. Sorry, maar een verschil van die grootte vond ik echt wel maf.Kitt schreef:Stom voorbeeld een bepaalde printer op brother.be kost bijvoorbeeld 350 euro +btw . ( ok zijn advies prijzen de meeste gaan daar iets onder )
En dan begint de shit . je googled wat .. blijkt exact die zelfde printer bij amazon/123inkt ..
Aha, vandaar dat ze me belden, naja, ik moest deze keer originele cartouches hebben dus ik zou toch niet van mening veranderd zijn.DarkV schreef:Onlangs nog een bestelling geplaatst van orginele inkt en kreeg een telefoontje van hen waarom ik niet koos voor hun huismerk.
Nu, mijn vriendin print al jaren met 123inkt en is daar anders heel tevreden van, in mijn vorige laser had ik ook toners van het huismerk en er was geen verschil.
Voor die laatste moet je vooral ook niet al te veel vertrouwen hebben. Maak maar eens een opmerking over de smaak. Of zoek eens op waar zijn 'boerderij' staat. Is ook een doorverkoper van vlees, niet meer, niet minder. Of zoals ze het hier zo mooi zeggen, dozenschuiver.R2D2 schreef:Initiatieven als https://www.deeleenkoe.be/nl maken die korte keten mogelijk ook al woon je niet in de buurt. Ze doen datzelfde ook met varkens en kippen en ik denk dat er ook nog andere aanbieders zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
De prijzen van de geneesmiddelen liggen natuurlijk vast. De winst moet idd van de parafarmacie komen, en net daar concurreren ze met het internet.Slafes schreef: Een vriendin van mij heeft een eigen apotheek, ik zou haar werk niet willen doen voor het geld dat ze 'maar' verdient. De bastions van woekerwinsten zijn dat al lang niet meer. Kijk naar de online webwinkels die tegen bodemprijzen verkopen. Als zelfstandige uitbater van slechts 1 apotheek krijg je van de fabrikant gewoon geen hoge kortingen waardoor je gewoon duurder bent.
Ik zou ook geen apotheek willen en ik zie dat kinderen van apothekers ook niet meer voor de stiel willen kiezen, wat eigenlijk genoeg zegt. Ook de artsen gaan in die richting nu men er veel meer gaat toelaten tot de opleiding.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Nog een argument voor de korte keten bij voeding: ook al is het goedkoper in de supermarkten en via de voedingsindustrie, toch maken die er nog zeer veel winst op. Dat wil zeggen dat er enorm veel blijft hangen in de tussenhandel en er voor de oorspronkelijke producent bijna niet overblijft. Die is dus verplicht om te besparen op alles en nog wat en loopt permanent het risico om verlies te maken.
Ik kwam niet zo lang geleden op een groenten en fruitveiling (één van de grootste). De prijzen waaraan daar verhandeld wordt zijn verbijsterend laag. Ik weet maar al te goed dat logistiek, personeel, transport, koeling, marketing etc. allemaal geld kost en dat de end user winkelprijs een veelvoud moet zijn van de oorspronkelijk inkoopprijs, maar die prijzen zijn zo laag dat het bijna onmogelijk is dat een landbouwer nog winstgevend kan produceren. We spreken hier over een factor 20! En dan nog voor primaire voeding die zonder verwerking bij de consument komt. Voor enkele centen per stuk (letterlijk) brengen die boeren kolen, sla, prei etc. naar de veiling met hun tractor.
Die opbrengst moet dus de kost dekken van het bewerken van de grond, zaaien, planten, verzorgen, sproeien, oogsten, sorteren, verpakken en transporteren en tel daarbij nog de kapitaalkost (machinerie, grond en vastgoed), verzekeringen, loonwerkers, zaaigoed, mest en verdelgingsmiddelen en dan moet de boer nog een inkomen overhouden. En dan moet het weer nog meezitten ook.
In die omstandigheden vraag ik me echt af welke kwaliteit zo een producent nog kan leveren.
Ik kwam niet zo lang geleden op een groenten en fruitveiling (één van de grootste). De prijzen waaraan daar verhandeld wordt zijn verbijsterend laag. Ik weet maar al te goed dat logistiek, personeel, transport, koeling, marketing etc. allemaal geld kost en dat de end user winkelprijs een veelvoud moet zijn van de oorspronkelijk inkoopprijs, maar die prijzen zijn zo laag dat het bijna onmogelijk is dat een landbouwer nog winstgevend kan produceren. We spreken hier over een factor 20! En dan nog voor primaire voeding die zonder verwerking bij de consument komt. Voor enkele centen per stuk (letterlijk) brengen die boeren kolen, sla, prei etc. naar de veiling met hun tractor.
Die opbrengst moet dus de kost dekken van het bewerken van de grond, zaaien, planten, verzorgen, sproeien, oogsten, sorteren, verpakken en transporteren en tel daarbij nog de kapitaalkost (machinerie, grond en vastgoed), verzekeringen, loonwerkers, zaaigoed, mest en verdelgingsmiddelen en dan moet de boer nog een inkomen overhouden. En dan moet het weer nog meezitten ook.
In die omstandigheden vraag ik me echt af welke kwaliteit zo een producent nog kan leveren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Reizen zijn iets dat men perfect online kan doen. De laatste keer dat ik in een reisbureau was is al meer dan 15 jaar geleden. Ze vertelde me om het online te boeken want dat was goedkoper! Ben er nooit meer naartoe geweest.
De meerderheid boekt trouwens easy reizen met 1 bestemming en 1 hotel. Dat is gewoon een vlucht en een hotel boeken. Dat kan je zelf goedkoper en je hebt alle keuze. Wij reizen veel rond met veel bestemmingen/verblijven. Tegenwoordig kan je een kamer boeken terwijl je in bed ligt op de vorige bestemming. Zoek op booking en co en bel/mail dan de verhuurder zelf, meestal krijg je nog een korting. Zo kom je ook aan kamers die niet op de online systemen staan want vaak worden niet alle kamers op die systemen gezet.
ik zou niet weten waarom je een reisbureau nodig hebt.
De meerderheid boekt trouwens easy reizen met 1 bestemming en 1 hotel. Dat is gewoon een vlucht en een hotel boeken. Dat kan je zelf goedkoper en je hebt alle keuze. Wij reizen veel rond met veel bestemmingen/verblijven. Tegenwoordig kan je een kamer boeken terwijl je in bed ligt op de vorige bestemming. Zoek op booking en co en bel/mail dan de verhuurder zelf, meestal krijg je nog een korting. Zo kom je ook aan kamers die niet op de online systemen staan want vaak worden niet alle kamers op die systemen gezet.
ik zou niet weten waarom je een reisbureau nodig hebt.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
't stomme is natuurlijk dat ik 2 dingen kan doen
1. proberen te volgen in die "ik wil met alles het goedkoopste zijn"
Dwz, alsmaar groter en meer of in 1 ding specialiseren. Feit is dat ik nooit de goedkoopste ga zijn (vandaag is het Nederland, morgen Duitsland, overmorgen Polen en volgende maand China)
2. Me er geen hol van aantrekken en het verschil proberen te maken met service.
Jij zorgt voor mijn boterham, ik zorg voor uw sociale zekerheid... In dat opzicht zouden we een pak chauvinistischer mogen zijn, al ons geld gaat nu naar het buitenland en dat zie je idd nooit meer terug.
Kijk ff wat Blokker hier uitgericht heeft de laatste decennia, zijn we daar beter van geworden ?
Constant met verlies draaien om toch maar te groeien , ondertussen een hoop detail handerlaars in't failliet draaien, de producenten onder druk zetten en alsmaar minder kwaliteit bieden.
Ander voorbeeld ? Voor de consument is het op korte termijn misschien heel mooi dat Colruyt , coca-cola en co onder druk zet om betere prijzen te bekomen, in the long run betekend dit dat coca-cola en co. hun brol gewoon ergens anders gaat mengen (weg werkgelegendheid) en het op een een camion duwt die het door een onderbetaald trucker wel naar hier bolt (als hem niet in't slaap valt natuurlijk en op een file inrijd)
De boeren klagen, de koekjesfabrikanten klagen, de fabrikanten klagen, de enige die niet klagen zijn de consument (die straks zonder werk zit) en de ketens zelf.
Volgende voorbeeld ? Bpost. Je zou denken dat wanneer iedereen online koopt, ze een florerende business moeten hebben, wat doen ze ? hun service afbouwen door maar 2 keer per week langs te komen. Creëert dat dan meer werk of minder werk ?
Binnen 20 jaar kopen we alles online bij uber amazon (en een paar jaar later bij uber Alibaba), hebben we hier geen productie meer (allemaal aan den dop), betalen we ons blauw aan service/dienstverlening en wordt onze sociale zekerheid verder afgebouwd.
Yup, heel zwart/wit of doomdenken, de waarheid zal er altijd wel ergens tussenin zitten. Rooskleurig is het in ieder geval niet (voor niemand, niet voor mij, niet voor de consument & niet voor de werkgelegenheid)
1. proberen te volgen in die "ik wil met alles het goedkoopste zijn"
Dwz, alsmaar groter en meer of in 1 ding specialiseren. Feit is dat ik nooit de goedkoopste ga zijn (vandaag is het Nederland, morgen Duitsland, overmorgen Polen en volgende maand China)
2. Me er geen hol van aantrekken en het verschil proberen te maken met service.
Jij zorgt voor mijn boterham, ik zorg voor uw sociale zekerheid... In dat opzicht zouden we een pak chauvinistischer mogen zijn, al ons geld gaat nu naar het buitenland en dat zie je idd nooit meer terug.
Kijk ff wat Blokker hier uitgericht heeft de laatste decennia, zijn we daar beter van geworden ?
Constant met verlies draaien om toch maar te groeien , ondertussen een hoop detail handerlaars in't failliet draaien, de producenten onder druk zetten en alsmaar minder kwaliteit bieden.
Ander voorbeeld ? Voor de consument is het op korte termijn misschien heel mooi dat Colruyt , coca-cola en co onder druk zet om betere prijzen te bekomen, in the long run betekend dit dat coca-cola en co. hun brol gewoon ergens anders gaat mengen (weg werkgelegendheid) en het op een een camion duwt die het door een onderbetaald trucker wel naar hier bolt (als hem niet in't slaap valt natuurlijk en op een file inrijd)
De boeren klagen, de koekjesfabrikanten klagen, de fabrikanten klagen, de enige die niet klagen zijn de consument (die straks zonder werk zit) en de ketens zelf.
Volgende voorbeeld ? Bpost. Je zou denken dat wanneer iedereen online koopt, ze een florerende business moeten hebben, wat doen ze ? hun service afbouwen door maar 2 keer per week langs te komen. Creëert dat dan meer werk of minder werk ?
Binnen 20 jaar kopen we alles online bij uber amazon (en een paar jaar later bij uber Alibaba), hebben we hier geen productie meer (allemaal aan den dop), betalen we ons blauw aan service/dienstverlening en wordt onze sociale zekerheid verder afgebouwd.
Yup, heel zwart/wit of doomdenken, de waarheid zal er altijd wel ergens tussenin zitten. Rooskleurig is het in ieder geval niet (voor niemand, niet voor mij, niet voor de consument & niet voor de werkgelegenheid)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Gaan die paar eur extra het voor de sociale zekerheid het maken? Als ge ziet wat er nu al van ons loon afgehouden wordt? De taks op brandstof etc?
De 52 EUR zorgverzekering die enkel vlaanderen moet betalen? Enz
40% van uw loon gaan naar de staat, op alles wat ge hier koopt in de winkel (dat doen we ook nog hoor) zit er 21% btw.
Het zou me niet verbazen dat er in totaal 50 a 55% van ons loon naar de staat gaat, is dat echt niet voldoende?
De 52 EUR zorgverzekering die enkel vlaanderen moet betalen? Enz
40% van uw loon gaan naar de staat, op alles wat ge hier koopt in de winkel (dat doen we ook nog hoor) zit er 21% btw.
Het zou me niet verbazen dat er in totaal 50 a 55% van ons loon naar de staat gaat, is dat echt niet voldoende?
Laatst gewijzigd door decat 02 maa 2020, 10:52, in totaal 1 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Vroeger, toen de dieren nog konden praten en de koning nog Leopold heette, kocht men alles direct bij de 'fabrikant', de boer.
Witloof bij de witloofboer, patatten bij de patattenboer, vlees bij de koeienboer enz…
Tot de boer het niet meer zag zitten en dacht, als ik nu eens samen met die andere boeren alles in 1 winkeltje zet.
Tot er ene op het gedacht kwam om niet meer te gaan boeren maar alleen het winkeltje uit te baten voor de andere boeren.
Tot die van het winkeltje tegen melkveeboer x zei dat melkveeboer y goedkopere melk leverde.
enz… en waar zitten we nu ? wel ja waar we zitten.
J.
Witloof bij de witloofboer, patatten bij de patattenboer, vlees bij de koeienboer enz…
Tot de boer het niet meer zag zitten en dacht, als ik nu eens samen met die andere boeren alles in 1 winkeltje zet.
Tot er ene op het gedacht kwam om niet meer te gaan boeren maar alleen het winkeltje uit te baten voor de andere boeren.
Tot die van het winkeltje tegen melkveeboer x zei dat melkveeboer y goedkopere melk leverde.
enz… en waar zitten we nu ? wel ja waar we zitten.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dat hebben we zelf zo gemaakt. Als je 7 regeringen wil dan moet je 7 regeringen betalen en alle inefficiëntie erbij.decat schreef:Gaan die paar eur extra het voor de sociale zekerheid het maken? Als ge ziet wat er nu al van ons loon afgehouden wordt? De taks op brandstof etc?
De 52 EUR zorgverzekering die enkel vlaanderen moet betalen? Enz
40% van uw loon gaan naar de staat, op alles wat ge hier koopt in de winkel (dat doen we ook nog hoor) zit er 21% btw.
Het zou me niet verbazen dat er in totaal 50 a 55% van ons loon naar de staat gaat, is dat echt niet voldoende?
De sociale zekerheid staat onder druk door oa vergrijzing maar ook door het steeds verder uithollen van de inkomsten door statuten waarbij er geen bijdrage moet betaald worden.
We hebben onze voeding door steeds grotere bedrijven laten produceren en nu zitten we met de gebakken peren. Eerst zijn ze goedkoper nadien even duur maar minder goed. Mensen kijken steeds naar kortzichtig eigenbelang en denken dat ze iets gewonnen hebben. Op langere termijn ben je vaak verliezer.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ach, dien boer is ook niet heilig... en is dit vol te houden ??
Kijk naar Oneplus... dat was ook nen ouden boer.. we maken een Oneplusone en verkopen die direct aan de consument en gaan alle trukken van de foor qua marketing boven halen om er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan te geven... Kijk waar ze een paar jaar later staan, nog altijd kwaliteit, nog altijd een goeie oplossing, maar prijs wel X2 of X3.
1 groot nadeel, als je uw 650€ smartphone laat vallen kan je terug naar die winkelier van hier, want support is er niet meer bij.
Kijk naar Oneplus... dat was ook nen ouden boer.. we maken een Oneplusone en verkopen die direct aan de consument en gaan alle trukken van de foor qua marketing boven halen om er zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan te geven... Kijk waar ze een paar jaar later staan, nog altijd kwaliteit, nog altijd een goeie oplossing, maar prijs wel X2 of X3.
1 groot nadeel, als je uw 650€ smartphone laat vallen kan je terug naar die winkelier van hier, want support is er niet meer bij.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Hetzelfde verhaal gaat op voor werk en sociale zekerheid hoor.
Priester Daems heeft geijverd, samen met vele anderen, voor een statuut voor werknemers, voor een contract met rechten en plichten, voor bescherming van de werknemer.
En waar staan we nu ? lang leve de zelfstandige consultant, terug naar de tijd van 'vandaag heb ik werk voor u, morgen niet meer'... we komen er van terug hoor, let op mijn woorden.
J.
Priester Daems heeft geijverd, samen met vele anderen, voor een statuut voor werknemers, voor een contract met rechten en plichten, voor bescherming van de werknemer.
En waar staan we nu ? lang leve de zelfstandige consultant, terug naar de tijd van 'vandaag heb ik werk voor u, morgen niet meer'... we komen er van terug hoor, let op mijn woorden.
J.
Laatst gewijzigd door Joe de Mannen 02 maa 2020, 11:07, in totaal 1 gewijzigd.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
De andere smartphonemerken zijn ondertussen ook x2 of x3.
@Joe de Mannen : als ge ziet wat die mannen bij ons op t werk uitsteken. Elke release zitten de bugs die ze de vorige release eruit hebben gehaald er weer in. Ge zou bijna denken dat die mannen hun eigen werk creëren.
@Joe de Mannen : als ge ziet wat die mannen bij ons op t werk uitsteken. Elke release zitten de bugs die ze de vorige release eruit hebben gehaald er weer in. Ge zou bijna denken dat die mannen hun eigen werk creëren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Wat betreft inkoopprijzen, dat is ook niet nieuw.
Toen we in 1989 on huis kochten had ik bij mijn werkgever een goede deal, -30% op verf. Wat bleek, dat was nog steeds een stuk duurder dan bij een DHZ zaak in de buurt waar continue een bordje "-10% aan de kassa op alle xxxxx verf" hing.
Ik heb toen de inkoopfactuur gezien bij mijn werkgever en die kon niet eens bij de groothandel inkopen aan de verkoopprijs van de DHZ. Dat was een aantal jaren voor internet mainstream begon te worden en toch zag men deze praktijken toen ook al.
Toen we in 1989 on huis kochten had ik bij mijn werkgever een goede deal, -30% op verf. Wat bleek, dat was nog steeds een stuk duurder dan bij een DHZ zaak in de buurt waar continue een bordje "-10% aan de kassa op alle xxxxx verf" hing.
Ik heb toen de inkoopfactuur gezien bij mijn werkgever en die kon niet eens bij de groothandel inkopen aan de verkoopprijs van de DHZ. Dat was een aantal jaren voor internet mainstream begon te worden en toch zag men deze praktijken toen ook al.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Ja dat is nog zo iets, die prijzen van de verf.
Wij gaan die al jaren omdat we hem redelijk goed kennen bij een lokale zelfstandige halen.
Onlangs die prijzen eens online vergeleken, ook 30 tot 40% verschil. (Sigma, andere merken niet vergeleken)
Op een paar potten is dat al een heel budget.
Wij gaan die al jaren omdat we hem redelijk goed kennen bij een lokale zelfstandige halen.
Onlangs die prijzen eens online vergeleken, ook 30 tot 40% verschil. (Sigma, andere merken niet vergeleken)
Op een paar potten is dat al een heel budget.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Die lokale zelfstandige verkoopt u toch geen pot verf, die verkoopt u (hopelijk) kennis...
Wat ben je met een pot die 50 procent goedkoper is als je daarna met ne mottige muur zit of de verf er na een jaar afhangt omdat jij de verkeerde primer gebruikt hebt ?
Wat ben je met een pot die 50 procent goedkoper is als je daarna met ne mottige muur zit of de verf er na een jaar afhangt omdat jij de verkeerde primer gebruikt hebt ?
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Uiteindelijk gaat het over "toegevoegde waarde" (TW).iceke schreef: Kijk ff wat Blokker hier uitgericht heeft de laatste decennia, zijn we daar beter van geworden ?
Constant met verlies draaien om toch maar te groeien , ondertussen een hoop detail handerlaars in't failliet draaien, de producenten onder druk zetten en alsmaar minder kwaliteit bieden.
Welke TW biedt een winkel als Blokker vandaag nog? Bij Collishop (etc) kan ik net zo goed een strijkplank kopen, ik hoef daar niet voor in een winkelstraat te zijn, bij IKEA koop je de kapstokken en bij Action de glazn bokalen.
Elke winkel moet elke dag bezig zijn om de vraag: hoe bied ik morgen nog voldoende TW die de meerkost tov de grondstoffen verantwoordt naar een consument?
In het geval van BPost is het evident dat de vaste kosten (personeel) niet meer opwegen tegen de inkomsten die "brievenpost" genereert. Ik vind het niet zo absurd dat ze dan aan de dienstverlening zitten. Het alternatief is zich nog harder de markt uit prijzen door de kosten van de resterende fractie brievenpost integraal door te rekenen (incl de historische winstmarge).Volgende voorbeeld ? Bpost. Je zou denken dat wanneer iedereen online koopt, ze een florerende business moeten hebben, wat doen ze ? hun service afbouwen door maar 2 keer per week langs te komen. Creëert dat dan meer werk of minder werk ?
En dus creëeren de pakketjes meer werk, want anders had BPost nog veel meer mensen moeten onstlagen. Niemand wil nog brieven sturen, als je email kan sturen die toekomt 1sec later. De TW van brievenpost is voor veel burgers en bedrijven te laag: online (email, Skype, ...) gaat sneller en beter.
Ander voorbeeld ? Voor de consument is het op korte termijn misschien heel mooi dat Colruyt , coca-cola en co onder druk zet om betere prijzen te bekomen,
Het dispuut gaat heus niet enkel over prijs, maar ook over
- productaanbod: CocaCola vindt dat zij moeten beslissen wat supermarkten aanbieden (zie ook CocaCola en Intermarché - DS 10/01/2020)
- productplaats: CocaCola vindt dat zij moeten beslissen waar hun producten staan in de rekken
- stock achter de schermen: CocaCola vindt dat zij moeten beslissen hoeveel stock een winkel moet aanhouden (achter de schermen)
- stock IN de winkel: CocaCola vindt dat zij moeten beslissen hoe frequent de beschikbare flesjes in de winkel aangevuld moeten worden vanuit de stock
Het hoeft niet echt betoog dat heus niet alle winkels daarmee gediend zijn natuurlijk. CC mag suikerdrank maken, laat de winkel proberen om de suikerdrank te verpatsen. Ieder zijn rol, niet?
Denk je dat CC ons land zou verlaten omdat ze bij Colruyt hun goesting niet krijgen? Er zijn al wel wat internationale bedrijven uit ons land vertrokken, maar meestal was dat een kostenoefening overgoten met een nationalistische saus (als in: het moederland zo weinig mogelijk treffen).in the long run betekend dit dat coca-cola en co. hun brol gewoon ergens anders gaat mengen (weg werkgelegendheid) en het op een een camion duwt die het door een onderbetaald trucker wel naar hier bolt (als hem niet in't slaap valt natuurlijk en op een file inrijd)
Iedereen klaagt. Dan ben je een goede Belg, niet? De consument klaagt natuurlijk ook: alles is te duur .De boeren klagen, de koekjesfabrikanten klagen, de fabrikanten klagen, de enige die niet klagen zijn de consument (die straks zonder werk zit) en de ketens zelf.
En de ketens klagen ook: ze moeten f***ing garantie geven, mensen durven vergelijken en slikken hun onzinverkoopspraat niet als zoete koek.
Denk aan de creatie van toegevoegde waardeBinnen 20 jaar kopen we alles online bij uber amazon (en een paar jaar later bij uber Alibaba), hebben we hier geen productie meer (allemaal aan den dop), betalen we ons blauw aan service/dienstverlening en wordt onze sociale zekerheid verder afgebouwd.
- kennis van de markt & kennis van het product(aanbod)
- productaanbod
- service
@verf
Wij kopen altijd een lokale "verfboer": ik zeg wat ik wil doen en hij zegt me wat ik nodig heb (type verf, type borstel, ...). De kleur kiezen we zelf .
Een schoolvriend zei me dat zijn pa - als zelfstandige - mega korting krijgt op verf van dat type. Bij de afrekening bleek dat ie (met de korting) nog steeds duurder was dan onze lokale "verfboer".
Had ik al gezegd dat kennis van het product en goeie service het verschil maakt ?
Wat niet wegneemt: met welke onlineshop had jij vergeleken?
Wij gebruiken ook altijd Sigma...decat schreef:Onlangs die prijzen eens online vergeleken, ook 30 tot 40% verschil. (Sigma, andere merken niet vergeleken)
Op een paar potten is dat al een heel budget.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat was bij mij niet het geval
Het gevolg is daarna wel geweest dat we overgestapt zijn naar een ander merk dat niet gemakkijk verkrijgbaar was voor particulieren. Zo vermeden we dat klanten de prijs 1 op 1 konden vergelijken en voor sommige producten waren ze nog beter ook.
Ondertussen is het mefk wel in DHZ zaken te vinden maar dat is toch nog lang niet zo geweest.
Het gevolg is daarna wel geweest dat we overgestapt zijn naar een ander merk dat niet gemakkijk verkrijgbaar was voor particulieren. Zo vermeden we dat klanten de prijs 1 op 1 konden vergelijken en voor sommige producten waren ze nog beter ook.
Ondertussen is het mefk wel in DHZ zaken te vinden maar dat is toch nog lang niet zo geweest.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Is ook wel ambetant als je na uren uitleg krijgt 'ik ga er nog over nadenken' en je weet dat ze dan gewoon ergens online bestellen. Familie is daar goed in. Kunt moeilijk toegang tot toonzaal betalend maken en uren doorreken
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Dat kan je niet vermijden maar je kan er wel op inspelen door uw troeven/voordelen op te noemen als ze zo beginnen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Daarom dat de meeste zelfstandige reisbureaus verdwenen zijn. Zij die nog bestaan richten zich vooral op bedrijven en/of pakketreizen voor consumenten.Dizzy schreef:ik zou niet weten waarom je een reisbureau nodig hebt.
Dat gezegd zijnde, een reisbureau kan je helpen wanneer het online boeken tekortschiet, en dan vooral voor boekingen buiten de EU. Credit card wordt geweigerd zonder reden, vlucht zogezegd "uitverkocht" terwijl er wel nog plaats is, bepaalde specifieke binnenlandse vluchten die je niet online kan vinden, etc. Voor zo'n gespecialiseerde zaken heeft een reisbureau wel degelijk nog nut. Zij hebben toegang tot veel geavanceerdere boekingsystemen dan consumenten online.
Dat is de brievenpost. Pakketten komen niet met de brievenpost en worden vandaag de dag 7/7 geleverd door bpost (zaterdag een selectie, zondag een nog grotere selectie via onderaanneming). Bovendien wordt je brief nog altijd D+1 afgeleverd met een andere postzegel.iceke schreef:Volgende voorbeeld ? Bpost. Je zou denken dat wanneer iedereen online koopt, ze een florerende business moeten hebben, wat doen ze ? hun service afbouwen door maar 2 keer per week langs te komen. Creëert dat dan meer werk of minder werk ?
Vandaag de dag is bpost een kranten- en pakketleveraar die en passant ook nog wat brieven aflevert. Niet meer omgekeerd.
Idd, moet zeggen dat ik nogal schrok toen ik van iemand hoorde hoe dominant Coca-Cola tov de supermarkten is inzake de volledige controle over zijn producten. Dat gezegd zijnde, de rayons van Coca-Cola zijn over het algemeen wel in orde, terwijl andere rayons soms een rommeltje zijn.heist_175 schreef:productplaats: CocaCola vindt dat zij moeten beslissen waar hun producten staan in de rekken
Laatst gewijzigd door CCatalyst 02 maa 2020, 16:44, in totaal 1 gewijzigd.
- jutuiz
- Premium Member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Dat is zeker ambetant. En ik vind dat je dit wel kan en moet zeggen. We vergeten soms dat een klant niet verplicht is om klant te worden, en omgekeerd dat we niet verplicht zijn iemand als klant te nemen. Heb zo overlaatst het verhaal gehoord van een autogarage waar ze telkens op de opendeurdagen de koffiedrinkende toeristen op bezoek krijgen. En altijd dezelfde mensen. En die nooit gaan kopen. Moet je dat tolereren? Ik ben geen garagist, ik ken de regels en gebruiken niet, maar persoonlijk vind ik van niet. Ik vind dat een klant koning is, maar dat een klant maar echt klant is als ie meer dan één keer koopt. Al de rest is hoop, en in het slechtste geval een duur betaalde bezigheidstherapie.tien schreef:Is ook wel ambetant als je na uren uitleg krijgt 'ik ga er nog over nadenken' en je weet dat ze dan gewoon ergens online bestellen. Familie is daar goed in. Kunt moeilijk toegang tot toonzaal betalend maken en uren doorreken
Als ik voel dat iemand de kantjes eraf loopt en nog op een ander tien keer dezelfde uitleg gaat vragen, niet weet wat hij wil of wat hij wil of kan uitgeven (da's vaak het probleem), blijft twijfelen, een keer wil babbelen, en eigenlijk geen vertrouwen heeft/geeft, dan zeg ik dat ook, direct maar zonder te schofferen. Mensen begrijpen dat over het algemeen ook vrij snel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Nog niets van dat alles gemerkt en we hebben al enkele "speciallekes" gedaan.CCatalyst schreef:Dat gezegd zijnde, een reisbureau kan je helpen wanneer het online boeken tekortschiet, en dan vooral voor boekingen buiten de EU. Credit card wordt geweigerd zonder reden, vlucht zogezegd "uitverkocht" terwijl er wel nog plaats is, bepaalde specifieke binnenlandse vluchten die je niet online kan vinden, etc. Voor zo'n gespecialiseerde zaken heeft een reisbureau wel degelijk nog nut. Zij hebben toegang tot veel geavanceerdere boekingsystemen dan consumenten online.
Accommodatie boeken we regelmatig rechtstreeks of via booking (vooral voor de gratis annulatie die soms niet bij rechtstreekse boeking geldt). Vluchten doen we rechtstreeks, zelfs voor de kleine vluchtjes tussen eilanden van de Galapagos. Geen credit card betaling bij deze zeer kleine maatschappij, wel Paypal.
Ik schreef het al eerder over het reisbureau dat onze eerste Australiereis regelde, nul hulp bij problemen door de staking van BA. We hadden wel een tel. nr in Australie mochten er daar problemen zijn. Dat nummer was van een lokaal reisbureau. Ze hadden ons reisplan dus gewoon door gestuurd naar Australie, daar werd alles geregeld en door het Belgische bureau (met marge) doorverkocht. Wat is dan de meerwaarde? En dan klagen dat mensen op internet gaan boeken maar zelf (lege) "dozen schuiven".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Soms gebruiken we een dienst als Joker om naar vluchten te zoeken want zij hebben inderdaad meer aanbod in hun systemen en zetels die al geboekt zijn (door organisaties zoals joker). De laatste jaren is dit echter afgenomen omdat we gewoon telkens zelf betere prijzen vinden. We zijn dan niet eens kieskeurig op prijs en kiezen steeds voor korte reistijden en goede aansluitingen en vertrekuren, liefst vanaf Zaventem. Al meermaals voorgehad dat we +300 EUR/man verschil hadden met onze buurman.CCatalyst schreef:Dat gezegd zijnde, een reisbureau kan je helpen wanneer het online boeken tekortschiet, en dan vooral voor boekingen buiten de EU. Credit card wordt geweigerd zonder reden, vlucht zogezegd "uitverkocht" terwijl er wel nog plaats is, bepaalde specifieke binnenlandse vluchten die je niet online kan vinden, etc. Voor zo'n gespecialiseerde zaken heeft een reisbureau wel degelijk nog nut. Zij hebben toegang tot veel geavanceerdere boekingsystemen dan consumenten online.
We reizen bijna uitsluitend buiten Europa en ook binnenvluchten boeken we vaak zelf. 1 keer een probleem met boeken via ipad in Idonesië maar het gaat steeds vlotter. Op de tijd dat je naar het reisbureau gaat is je vlucht al -tig keer geboekt. Net zoals bij verblijven hebben we al vluchten in ons bed geboekt de avond voor de vlucht en dat zonder laptop, gewoon met een ipad. Tickets afdrukken hoeft ook niet meer.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Zegt degene die zegt dat we dichter tegen ons werk moeten wonen (of in een stad) om het openbaar vervoer te kunnen nemen om de CO2 uitstoot te beperken...Dizzy schreef:We reizen bijna uitsluitend buiten Europa en ook binnenvluchten boeken we vaak zelf. 1 keer een probleem met boeken via ipad in Idonesië maar het gaat steeds vlotter. Op de tijd dat je naar het reisbureau gaat is je vlucht al -tig keer geboekt. Net zoals bij verblijven hebben we al vluchten in ons bed geboekt de avond voor de vlucht en dat zonder laptop, gewoon met een ipad. Tickets afdrukken hoeft ook niet meer.
Sorry, off topic, maar kon het niet laten liggen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
OFF-topic: Ik heb ook nooit beweerd dat je niet meer kan/mag reizen en ik doe zelf al de "verschrikkelijke opofferingen" die je opnoemt. Wij hebben ook geen kinderen waardoor we een grotere bijdrage aan de oplossing van enkele wereldproblemen leveren
Ik ben ook niet tegen een taks op kerosine en ben bereid om te betalen voor een ecologischer manier van reizen, ik ben niet bereid meer te betalen gewoon omdat iemand meer wil verdienen, DAAR gaat de topic over.
Ik ben ook niet tegen een taks op kerosine en ben bereid om te betalen voor een ecologischer manier van reizen, ik ben niet bereid meer te betalen gewoon omdat iemand meer wil verdienen, DAAR gaat de topic over.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik denk dat de lokale zelfstandige zich inderdaad moet onderscheiden met service.
Dat betekent "vanaf nu is die zelfstandige voor de klant het enige aanspreekpunt voor alle onderhoud en herstellingen"; ik wil net niet "met de fabrikant contact opnemen".
Daar heb ik dan wel een kleine prijs voor over, maar we moeten ook niet overdrijven; meer dan 25% verschil voel ik ook in mijn portemonnee.
Als ik het mij kon veroorloven, betaalde ik met plezier de lokale middenstand.
Maar dan moeten eerst alle lonen omhoog, en de multinationals fatsoenlijk belastingen betalen, zodat geld terug rolt en de werkende klasse geld kan uitgeven en dusdanig ook de middenstand terug ademruimte geven.
Het leven wordt echter veel te duur (de prijs van een huis al ns gezien, kopen of huren???) en er moet beknibbeld worden waar kan; de valse keuze "lokale zelfstandige of online" bestaat niet, de keuze is vaak "online of helemaal niet want geen geld".
Overigens, iets meer betalen voor een product is geen slechte denkpiste, maar dan moet het ook duurzaam zijn.
Mijn ouders betaalden vroeger dan wel meer voor hun witte producten, maar hun ijskast ging ook 35 jaar mee, een waterpomp voor de kelder staat er al zo lang is als het huis oud is, en de eerste tv heeft het ook bijna 30 jaar uitgezongen.
Tegenwoordig mag je tevreden zijn met 5 a 10 jaar functionaliteit, want planned obsolescence vereist slechte kwaliteit en/of toestellen zich zichzelf letterlijk saboteren (bv printers met een tellertje); laat staan dat je wisselstukken vindt.
Ander probleem is dat de lokale zelfstandige met moeite een website heeft, je er niet online kan bestellen, laat staan gratis leveren van zware stukken.
Laatst een ijskast uit doffe ellende dan toch maar in een keten gekocht, omdat de kleine zelfstandige even duur was en er dan nog leveringskosten bij kwamen, en tis nu niet uit luiheid dat er geleverd moest worden, sommige dingen passen echt niet in mijn koffer
Dat betekent "vanaf nu is die zelfstandige voor de klant het enige aanspreekpunt voor alle onderhoud en herstellingen"; ik wil net niet "met de fabrikant contact opnemen".
Daar heb ik dan wel een kleine prijs voor over, maar we moeten ook niet overdrijven; meer dan 25% verschil voel ik ook in mijn portemonnee.
Als ik het mij kon veroorloven, betaalde ik met plezier de lokale middenstand.
Maar dan moeten eerst alle lonen omhoog, en de multinationals fatsoenlijk belastingen betalen, zodat geld terug rolt en de werkende klasse geld kan uitgeven en dusdanig ook de middenstand terug ademruimte geven.
Het leven wordt echter veel te duur (de prijs van een huis al ns gezien, kopen of huren???) en er moet beknibbeld worden waar kan; de valse keuze "lokale zelfstandige of online" bestaat niet, de keuze is vaak "online of helemaal niet want geen geld".
Overigens, iets meer betalen voor een product is geen slechte denkpiste, maar dan moet het ook duurzaam zijn.
Mijn ouders betaalden vroeger dan wel meer voor hun witte producten, maar hun ijskast ging ook 35 jaar mee, een waterpomp voor de kelder staat er al zo lang is als het huis oud is, en de eerste tv heeft het ook bijna 30 jaar uitgezongen.
Tegenwoordig mag je tevreden zijn met 5 a 10 jaar functionaliteit, want planned obsolescence vereist slechte kwaliteit en/of toestellen zich zichzelf letterlijk saboteren (bv printers met een tellertje); laat staan dat je wisselstukken vindt.
Ander probleem is dat de lokale zelfstandige met moeite een website heeft, je er niet online kan bestellen, laat staan gratis leveren van zware stukken.
Laatst een ijskast uit doffe ellende dan toch maar in een keten gekocht, omdat de kleine zelfstandige even duur was en er dan nog leveringskosten bij kwamen, en tis nu niet uit luiheid dat er geleverd moest worden, sommige dingen passen echt niet in mijn koffer
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De lokale zelfstandige DHZ met de betere merken (Festtool, DeWalt, Makita, ...) zet mensen buiten die over de prijs discussiëren.jutuiz schreef:Dat is zeker ambetant. En ik vind dat je dit wel kan en moet zeggen. We vergeten soms dat een klant niet verplicht is om klant te worden, en omgekeerd dat we niet verplicht zijn iemand als klant te nemen.tien schreef:Is ook wel ambetant als je na uren uitleg krijgt 'ik ga er nog over nadenken' en je weet dat ze dan gewoon ergens online bestellen.
Letterlijk: "meneer, u mag het niet meer kopen". Ik heb het 2 keer meegemaakt en de aanwezige klanten beamen de stelling van de eigenaar. Staat het u niet aan, ga op een ander.
Die geven overigens nog wél service, ik ben er al jaren tevreden klant en verwijs iedereen die degelijk "speelgoed" wil door naar ginder.
Dat is de spreidstand aan de rechter van het politieke spectrum: lippendienst bewijzen aan de zelfstandigen en tegelijk braderen met belastingen voor multinationals.ITnetadmin schreef:Als ik het mij kon veroorloven, betaalde ik met plezier de lokale middenstand.
Maar dan moeten eerst alle lonen omhoog, en de multinationals fatsoenlijk belastingen betalen, zodat geld terug rolt en de werkende klasse geld kan uitgeven en dusdanig ook de middenstand terug ademruimte geven.
De ECB (en ook de FED plant acties in die richting) wil de huizenprijzen mee opnemen in de inflatiebarometer, waarop ze een target van 2% hebben. Het is inderdaad "apart" dat huurprijzen wél meetellen in de inflatieberekening, maar huizenprijzen niet.de prijs van een huis al ns gezien, kopen of huren
Als er politieke aandacht is voor huizenprijzen agv de opname in de inflatiekorf, zal er wel wat gaan bewegen. Concreet moet het aanbod gewoon omhoog. En dat hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat er meer velden en weien opgeofferd worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Opendeurdagen zijn wel beetje speciaal, bij ons waren die eigenlijk vooral gericht naar al bestaande klanten (pre email dus allemaal manueel uitnodigen was een familieevent). Tuurlijk is het de bedoeling om te verkopen maar op zo'n evenement heb je inderdaad meer toeristen. Klein beetje mini-autosalon (als daar elke bezoeker iets kocht zou het millieu helemaal om zeep zijn). Is inderdaad beetje een kunst van een verkoper om daar de juiste inschatting te maken, geen job voor iedereen . Besef ook wel dat de meeste van mijn commentaren hierover waarschijnlijk met een beetje nostalgie moeten geinterpreteerd worden en meeste herinneringen niet zo positief (maar wordt blijkbaar soft en oud )jutuiz schreef: Heb zo overlaatst het verhaal gehoord van een autogarage waar ze telkens op de opendeurdagen de koffiedrinkende toeristen op bezoek krijgen. En altijd dezelfde mensen. En die nooit gaan kopen.
Zelf ging ik liever net niet naar opendeurdag. Online een preselectie en dan paar garages afwandelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Ge moest eens weten hoeveel er in de Colruyt gaan 'ontbijten'. Koffie en koek / snoep a volonté.jutuiz schreef:Heb zo overlaatst het verhaal gehoord van een autogarage waar ze telkens op de opendeurdagen de koffiedrinkende toeristen op bezoek krijgen. En altijd dezelfde mensen.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dat zijn er dan die er zich rap vanaf maken, ik geef die service wel, maar er zijn idd producten waar je als handelaar gewoon zelf naar de consumenten helpdesk moet bellen.(niet dat daar ooit een probleem van gemaakt wordt.ITnetadmin schreef:Ik denk dat de lokale zelfstandige zich inderdaad moet onderscheiden met service.
Dat betekent "vanaf nu is die zelfstandige voor de klant het enige aanspreekpunt voor alle onderhoud en herstellingen"; ik wil net niet "met de fabrikant contact opnemen".
Goh, ik informeer mijn klanten daar in ieder geval over...ITnetadmin schreef: Overigens, iets meer betalen voor een product is geen slechte denkpiste, maar dan moet het ook duurzaam zijn.
Tegenwoordig mag je tevreden zijn met 5 a 10 jaar functionaliteit, want planned obsolescence vereist slechte kwaliteit en/of toestellen zich zichzelf letterlijk saboteren (bv printers met een tellertje); laat staan dat je wisselstukken vindt.
Ik heb al jaren een webshop, geen kat die daar op koopt (lees 2 a 3 op een jaar) maar als die eens een uur durft uitliggen heb ik wel direct een paar telefoontjes waarom de site niet werkt.ITnetadmin schreef: Ander probleem is dat de lokale zelfstandige met moeite een website heeft, je er niet online kan bestellen, laat staan gratis leveren van zware stukken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Ik heb er een paar waar ik eerst op de site ga zien om dan tot ginder te gaan Dus is niet noodzakelijk dat die geen nut heeft.iceke schreef: Ik heb al jaren een webshop, geen kat die daar op koopt (lees 2 a 3 op een jaar) maar als die eens een uur durft uitliggen heb ik wel direct een paar telefoontjes waarom de site niet werkt.
Wil ook zeggen dat je toch ergens die extra hebt om fysiek langs te komen
(Puur webshop is pas echt concureren met de groten en daar zie ik nog minder naar de locatie, denk niet dat ik één echte belgische webshop heb)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5514
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Een goede website is wel degelijk belangrijk maar veel zelfstandigen schijnen dat niet te begrijpen. Mensen zoeken inderdaad online naar info over de producten die ze willen kopen. Ze kennen meestal ook de winkels in de buurt. Als ze dan zoeken op de winkel in de buurt het product heeft is de ontnuchtering soms zodanig dat je geen goesting meer hebt om er nog iets te kopen. Een website is als een ontvangst en als die niet al te hartelijk is bollen veel mensen het af.
De simpelste zaken als contactgegevens/openingsuren zijn soms al moeilijk te vinden, laat staan dat ze kloppen. Hoeveel resto's ik al gehad hebt waar de openingsuren ofwel niet te vinden zijn ofwel fout zijn, hetzelfde met verlof. Dan kom je daar toe en is de zaak toe
Anderen maken zich ervan af met een Fb-pagina waarbij je kan scrollen tussen de publiciteit en andere onzin om uw info te zoeken.
De simpelste zaken als contactgegevens/openingsuren zijn soms al moeilijk te vinden, laat staan dat ze kloppen. Hoeveel resto's ik al gehad hebt waar de openingsuren ofwel niet te vinden zijn ofwel fout zijn, hetzelfde met verlof. Dan kom je daar toe en is de zaak toe
Anderen maken zich ervan af met een Fb-pagina waarbij je kan scrollen tussen de publiciteit en andere onzin om uw info te zoeken.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Restaurants zijn er opvallend slecht in (vermoed zelf dat dat daar onder het motto 'we verkopen toch niks online' is)
Bij opening goede voornemens maar erna nooit updates. Dikwijls dat ze zelf geen aanpassingen doen en geen contact meer met 'de webman' hebben.
Ander punt is organisaties met eigen domein(en) en @hotmail adressen (of liefst iedereen zijn eigen thuis adres).
Er moet daar echt geen zwaar overbetaalde IT pro fulltime mee bezig zijn maar is een belangrijk deel van uw imago. Misschien omdat wij hier meer pro zijn dat het meer opvalt maar intussen heeft toch iedereen al eens ooit een site gezien...
Bij opening goede voornemens maar erna nooit updates. Dikwijls dat ze zelf geen aanpassingen doen en geen contact meer met 'de webman' hebben.
Ander punt is organisaties met eigen domein(en) en @hotmail adressen (of liefst iedereen zijn eigen thuis adres).
Er moet daar echt geen zwaar overbetaalde IT pro fulltime mee bezig zijn maar is een belangrijk deel van uw imago. Misschien omdat wij hier meer pro zijn dat het meer opvalt maar intussen heeft toch iedereen al eens ooit een site gezien...
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Dat is idd een pijnpunt bij velen. Een minimale webaanwezigheid is toch een must tegenwoordig. Adres, openingsuren, vakantiesluiting, open/dicht op feest/brugdagen.
Als we een hele dag gaan geocachen is dat dikwijls op plaatsen waar we nog nooit geweest zijn. Meestal zoeken we dan op of er in de buurt een taverne/brasserie is voor de namiddag pannenkoek/dame blanche. Dikwijls komen we dan iets tegen dat we niet op voorhand vonden of is er iets gesloten terwijl het volgens de website toch open zou moeten zijn. En dan zijn er de zaken die geen klanten willen. Kom je rond 14u binnen, 2 tafeltjes bezet... nee alleen iets drinken kan niet, alleen eten. Alle respect als het druk is maar als je in een bijna lege zaal het de moeite niet vindt om iemand te bedienen die alleen iets wil drinken dan gaan we er een volgende keer als we in de buurt zijn ook niet meer binnen.
Het is natuurlijk geen sector die kreunt onder online concurrentie.
Ondertussen ben ik op zoek naar een nieuwe fotorugzak. Online wel gevonden maar nergens in fysieke winkels en dat terwijl ik zoiets liever gewoon ga halen, kwestie van de zien of het wel de goede keuze is.
Als we een hele dag gaan geocachen is dat dikwijls op plaatsen waar we nog nooit geweest zijn. Meestal zoeken we dan op of er in de buurt een taverne/brasserie is voor de namiddag pannenkoek/dame blanche. Dikwijls komen we dan iets tegen dat we niet op voorhand vonden of is er iets gesloten terwijl het volgens de website toch open zou moeten zijn. En dan zijn er de zaken die geen klanten willen. Kom je rond 14u binnen, 2 tafeltjes bezet... nee alleen iets drinken kan niet, alleen eten. Alle respect als het druk is maar als je in een bijna lege zaal het de moeite niet vindt om iemand te bedienen die alleen iets wil drinken dan gaan we er een volgende keer als we in de buurt zijn ook niet meer binnen.
Het is natuurlijk geen sector die kreunt onder online concurrentie.
Ondertussen ben ik op zoek naar een nieuwe fotorugzak. Online wel gevonden maar nergens in fysieke winkels en dat terwijl ik zoiets liever gewoon ga halen, kwestie van de zien of het wel de goede keuze is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com