Modem wisselen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
nickdd
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Bij mijn ouders in de Ardennen zit ik met een o-box 3 technicolor modem die vaak extern niet meer bereikbaar is (en blijft tot je hem eens reset). Heb alles al eens gereset maar het prolbeem blijft: soms dagen goed maar dan valt het weg en kunnen we remote niets meer opvolgen.
Voorlopig zit er een schakelklok tussen die om 3u 's nachts even een minuut de stroom uitschakelt en opnieuw inschakelt. In 90% van de gevallen raken we er dan terug op.

Ik heb hier zelf echter ook nog dezelfde modem liggen van voor mijn verhuis en zou die willen installeren (daar zijn geen issues mee).

Echter worden die dingen admin-matig beheerd door scarlet zelf en kan ik zelf niets ingeven.
Valt dit te regelen via de helpdesk?

Groeten,
Nick
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Volgens mij pushet Scarlet de PPPoE instellingen automatisch naar je modem (ZTC = Zero touch configuration).

Ik zou dus de nieuwe modem resetten (fabrieksinstellingen herstellen / herinitialiseren) en aansluiten op de NTP.
En dan geduldig wachten tot je verbinding krijgt :wink: .
  • - eerst gaat de modem syncen (DSL lampje brandt continu).
    - daarna krijg je de PPPoE verbinding (Internet lampje brandt).
Indien dit te lang duurt eventueel Scarlet helpdesk bellen (om de login data te pushen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”