Hallo,
Bij mijn ouders in de Ardennen zit ik met een o-box 3 technicolor modem die vaak extern niet meer bereikbaar is (en blijft tot je hem eens reset). Heb alles al eens gereset maar het prolbeem blijft: soms dagen goed maar dan valt het weg en kunnen we remote niets meer opvolgen.
Voorlopig zit er een schakelklok tussen die om 3u 's nachts even een minuut de stroom uitschakelt en opnieuw inschakelt. In 90% van de gevallen raken we er dan terug op.
Ik heb hier zelf echter ook nog dezelfde modem liggen van voor mijn verhuis en zou die willen installeren (daar zijn geen issues mee).
Echter worden die dingen admin-matig beheerd door scarlet zelf en kan ik zelf niets ingeven.
Valt dit te regelen via de helpdesk?
Groeten,
Nick
Modem wisselen?
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Volgens mij pushet Scarlet de PPPoE instellingen automatisch naar je modem (ZTC = Zero touch configuration).
Ik zou dus de nieuwe modem resetten (fabrieksinstellingen herstellen / herinitialiseren) en aansluiten op de NTP.
En dan geduldig wachten tot je verbinding krijgt
.
Ik zou dus de nieuwe modem resetten (fabrieksinstellingen herstellen / herinitialiseren) en aansluiten op de NTP.
En dan geduldig wachten tot je verbinding krijgt

- - eerst gaat de modem syncen (DSL lampje brandt continu).
- daarna krijg je de PPPoE verbinding (Internet lampje brandt).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.