Hoi
Ik ben van plan om volgend jaar te gaan studeren bij Syntra ( analist programmeur)
En nu mijn vraag:
Wat is programmeren?
Is het moeilijk?
Hoeveel zal ik later verdienen???
Programmeur
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Fantastisch. proficiat! Hebben ze daar ook een cursus "Hoe gebruik ik online fora" met eventueel optioneel "Carrierrekeuzes: hoe maak je ze, en waarom"?ouk schreef:Hoi
Ik ben van plan om volgend jaar te gaan studeren bij Syntra ( analist programmeur)
En nu mijn vraag:
Wat is programmeren?
Is het moeilijk?
Hoeveel zal ik later verdienen???
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Nen hele dag spelletjes spelen op uw PC, af en toe eens doen alsof je werkt en vooral erg kortaf zijn tegen domme gebruikers die niet met uw programma kunnen werken. De losers.ouk schreef:Wat is programmeren?
Nee, helemaal niet, het kleinste kind kan dat. Maar ssst, da's een tamelijk groot geheim, wat ons de mogelijkheid geeft om astronomische bedragen aan te rekenen aan de klant...ouk schreef:Is het moeilijk?
Ge gaat verdrinken in de cash, 't is beter dan de lotto winnen begod!ouk schreef:Hoeveel zal ik later verdienen???
ooh. shiny.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Om toch een klein beetje een zinnig antwoord te geven... als je je die vraag nog stelt een jaar voor je eraan begint zou ik zeggen... blijf erafouk schreef:Wat is programmeren?
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Doe de online test eens op http://www.mensa.be/nl/toelatingstest.html
Ok, het is die van een elitaire club, maar de testvragen zijn allemaal logische vragen.
Een programmeur stelt* logische regels op die uitgevoerd worden door de computer. Dus een sterke logica heb je zeker nodig.
Maar als je nog niet weet wat die doet, zou ik er niet aan beginnen. Programmeren is zowat het saaiste dat je kan bedenken (analyseren nog erger) tenzij je er een passie voor hebt. Vergelijk het met het oplossen van wiskunde oefeningen: wie gaat dat nu voor zijn plezier doen?
Wel, programmeren is nog erger.
Sommige programmeurs verdienen minder dan een stratenlegger. Sommige programmeurs verdienen meer dan een ....
Verdient voetballen goed? Tja, hangt er van af hoe goed jij voetbalt, bij welke club je speelt enz...
*eigenlijk zet een programmeur de logica die een analyst op papier zette, om in code.
Ok, het is die van een elitaire club, maar de testvragen zijn allemaal logische vragen.
Een programmeur stelt* logische regels op die uitgevoerd worden door de computer. Dus een sterke logica heb je zeker nodig.
Maar als je nog niet weet wat die doet, zou ik er niet aan beginnen. Programmeren is zowat het saaiste dat je kan bedenken (analyseren nog erger) tenzij je er een passie voor hebt. Vergelijk het met het oplossen van wiskunde oefeningen: wie gaat dat nu voor zijn plezier doen?
![Angel :angel:](./images/smilies/icon_angel.gif)
Sommige programmeurs verdienen minder dan een stratenlegger. Sommige programmeurs verdienen meer dan een ....
Verdient voetballen goed? Tja, hangt er van af hoe goed jij voetbalt, bij welke club je speelt enz...
*eigenlijk zet een programmeur de logica die een analyst op papier zette, om in code.
-
- Deel van't meubilair
Ik heb altijd al bedenkingen gehad bij dergelijke testen... zeker omdat je je erop kan trainen.fastman schreef:Doe de online test eens op http://www.mensa.be/nl/toelatingstest.html
Ik kan me haast een oneindig aantal jobs bedenken dat heel wat saaier is.fastman schreef:Programmeren is zowat het saaiste dat je kan bedenken (analyseren nog erger) tenzij je er een passie voor hebt. Vergelijk het met het oplossen van wiskunde oefeningen: wie gaat dat nu voor zijn plezier doen?Wel, programmeren is nog erger.
Bestaat een programmeur op zich trouwens ?fastman schreef:*eigenlijk zet een programmeur de logica die een analyst op papier zette, om in code.
Laten we aannemen dat de topicstarter zich niet getraind heeft op deze testr2504 schreef:Ik heb altijd al bedenkingen gehad bij dergelijke testen... zeker omdat je je erop kan trainen.fastman schreef:Doe de online test eens op http://www.mensa.be/nl/toelatingstest.html
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Maar als je niet weet wat er achter 1 3 2 4 3 5 4 ? komt, tja, word dan flik ofzo
![Cop :cop:](./images/smilies/icon_cop.gif)
![Cop :cop:](./images/smilies/icon_cop.gif)
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
U heeft 31 van de 33 vragen correct beantwoord.r2504 schreef:Ik heb altijd al bedenkingen gehad bij dergelijke testen... zeker omdat je je erop kan trainen.fastman schreef:Doe de online test eens op http://www.mensa.be/nl/toelatingstest.html
Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 73% om in de
eigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
Moesten ze nu nog zeggen wat ik verkeerd had.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
6!!!!fastman schreef:Laten we aannemen dat de topicstarter zich niet getraind heeft op deze testr2504 schreef:Ik heb altijd al bedenkingen gehad bij dergelijke testen... zeker omdat je je erop kan trainen.fastman schreef:Doe de online test eens op http://www.mensa.be/nl/toelatingstest.html![]()
Maar als je niet weet wat er achter 1 3 2 4 3 5 4 ? komt, tja, word dan flik ofzo![]()
![]()
omg..
ben ik nu programmeur?
![Banana :banana:](./images/smilies/icon_banana.gif)
ps. ik ben eigenlijk een analyst
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Niet goed voor 't zelfvertrouwen hé?deej schreef:Ik verdien gigantisch veel, ik krijg het alleen niet.
Gelijkaardig probleem hier: krijg veel, maar ik twijfel of ik het wel verdien
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Deel van't meubilair
Pfff... kinderspel... letterlijk dan wel, kinderen van twee jaar kunnen het ook.Maglor schreef:U heeft 31 van de 33 vragen correct beantwoord.
Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 73% om in de
eigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 100217_108Kleuter wordt lid van Mensa — Een Britse kleuter is één van de jongste leden van Mensa, een vereniging voor hoogbegaafden, geworden. William Potter is nog maar 3 jaar oud, maar kan al een mondje Chinees en Spaans spreken. Zijn favoriete hobby's zijn kaartlezen en woordpuzzels oplossen.
Toch is William niet het jongste lid dat Mensa ooit aanvaard heeft. Vorig jaar werd de toen tweejarige Elisa Tan Roberts officieel lid met een IQ van 156.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Vandaag zag ik deze passeren op FB, geen idee of dat een voor Mensa leden makkelijke testvraag is, maar ik was er wel even mee zoet en geen van mijn FB vrienden kon het oplossen. Ik ben geen lid en ook geen ambities om daar verder tijd in te steken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Moet je mensa materiaal zijn om programmeur te zijn of zijn facebook IQ tests voldoende ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mijn IQ is hoog genoeg maar recruiters die zich puur op deze tests richten (en praktisch nooit de opleiding of het IQ hebben om de scores te analyseren) gaan veel kandidaten missen en schreeuwen bij hln dat ze geen volk krijgen. Zolang je het juiste jung/mbti profiel hebt is het wel goed zeker
Ooit wel eens met een mensa dba gewerkt. Wist ik toen niet en loopt hier ook niet echt mee te koop, maar was een zeer unieke belevenis. Niet echt altijd positief.
In den beginne, rond +- 2000 wel veel van dat soort tests moeten afleggen bij solicitaties maar heb het gevoel dat dat er toch uitgegaan is.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mijn IQ is hoog genoeg maar recruiters die zich puur op deze tests richten (en praktisch nooit de opleiding of het IQ hebben om de scores te analyseren) gaan veel kandidaten missen en schreeuwen bij hln dat ze geen volk krijgen. Zolang je het juiste jung/mbti profiel hebt is het wel goed zeker
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ooit wel eens met een mensa dba gewerkt. Wist ik toen niet en loopt hier ook niet echt mee te koop, maar was een zeer unieke belevenis. Niet echt altijd positief.
In den beginne, rond +- 2000 wel veel van dat soort tests moeten afleggen bij solicitaties maar heb het gevoel dat dat er toch uitgegaan is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 167 keer
Volgens mij d. De vraag is wat een raadseltje met booleanse en geometrische operaties over iemands competenties zegt.guido4096 schreef:Het is d volgens mij. Kan uitleggen waarom, wil de puzzel niet verpesten voor anderen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Het is een leuke test om te kijken of je programmeur booleaaanse logica snapt, en in zekere zin ook patroonherkenning want in de 3e kolom hebben ze het wat moeilijker gemaaktbrubbel schreef:De vraag is wat een raadseltje met booleanse en geometrische operaties over iemands competenties zegt.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
DataBase Administrator.depeje schreef:Wat is een dba?
Indien deze bij mensa zit is het niet aan te raden om hem direct bij de eerste introductie wijs te maken dat 'drop' het enige sql commando is dat je kent. Als je zelf al niet al te sterk sociaal begaaft bent duurt het maanden voor je door hebt dat hij je gelooft en dus heel veel moeite krijgt met toegang. Not my best move... maar aan deze fout zijn tenminste geen userbase topics gelinked
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Vers van de pers
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/27 ... -kleuters/
Mixed feelings maar als ze interesse tonen en het niet te hard gepushed wordt en ze ook nog met andere dingen bezig zijn zal het geen kwaad kunnen.