aanrader of niet? thanks
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wat denk je dat iemand (zoals ik) doet met een pelletkachel? Bijvullen als het reservoir leeg is. Bij een hele dag branden moet dat 1 keer per dag gebeuren.heist_175 schreef: Er zijn pelletCV's die een voorraadvat hebben van maar 20kg, dat betekent in de winter (niet dit jaar dus) ongeveer elke dag bijvullen. Niet zo handig lijkt me.
Volgens mij is een eerste vereiste voor een WP toch wel vloerverwarming en goede isolatie.heist_175 schreef:En vergelijk dat met de TCO van een WP.
Met een E 80 gaat het niet lukken.DarkV schreef:Volgens mij is een eerste vereiste voor een WP toch wel vloerverwarming en goede isolatie.heist_175 schreef:En vergelijk dat met de TCO van een WP.
Zonder beide betwijfel ik of je je huis ooit warm gaat krijgen.
En 1 keer per dag stofzuigen ?Jack Daniels schreef:Wat denk je dat iemand (zoals ik) doet met een pelletkachel? Bijvullen als het reservoir leeg is. Bij een hele dag branden moet dat 1 keer per dag gebeuren.heist_175 schreef: Er zijn pelletCV's die een voorraadvat hebben van maar 20kg, dat betekent in de winter (niet dit jaar dus) ongeveer elke dag bijvullen. Niet zo handig lijkt me.
Iemand die spreekt over de vervanging van z'n mazoutverwarming gaat nooit een E30 hebben... zelfs geen E80.fendtje schreef:Met een E 80 gaat het niet lukken.
Met een E 30 al een heel ander verhaal.
Ik zie het probleem niet? Waarom zou je met een E80 geen WP kunnen steken?DarkV schreef:Iemand die spreekt over de vervanging van z'n mazoutverwarming gaat nooit een E30 hebben... zelfs geen E80.fendtje schreef:Met een E 80 gaat het niet lukken.
Met een E 30 al een heel ander verhaal.
Een WP is dus goed voor nieuwbouw maar in mijn woning van 15 jaar oud moet ik er zelfs al niet van dromen.
Aanrader ? voorzie een extra kost, een gas condensatiebrander moet je de bestaande schouw laten tuberen , een buis wordt in de bestaande schouw geplaatst. Meestal weigert de installateur deze werken uit te voeren indien de schouw gebruikt werd met stookolie brander.henkdee schreef:hoi ik denk eraan om over te stappen van mazout naar gas, daar ik in mijn buurt moeilijk iemand vind om deftig onderhoud te doen (verkopen en placeren kunnen ze allemaal.....) dacht ik alles via Engie te laten gebeuren, met onderhoudscontract.
aanrader of niet? thanks
Tuberen... een chic woord om aan te geven dat een gesloten systeem nu eenmaal aanvoer van verse lucht nodig heeft die dus niet uit de kamer waar de ketel hangt komt. Het betreft dus een RVS buis (rookgastemperatuur is laag bij een condensatieketel) met een "binnenbuis" en een "buitenbuis", de buitense buis is voor de aanvoer, de binnenste buis is voor de afvoer (en dus warm).dejean schreef:Aanrader ? voorzie een extra kost, een gas condensatiebrander moet je de bestaande schouw laten tuberen , een buis wordt in de bestaande schouw geplaatst. Meestal weigert de installateur deze werken uit te voeren indien de schouw gebruikt werd met stookolie brander.
Wat onderhoud betreft, als je vaillant kiest, dan komen zij zelf de ketel onderhouden. Je moet geen beroep doen op locale cv installateur