Het platform voor digitale administratie Doccle gaat investeren in een vernieuwde app. Een van de nieuwe functies wordt het elektronisch versturen van aangetekende zendingen. Doccle mikt tegen eind dit jaar op 2,5 miljoen gebruikers hebben, bijna een verdubbeling.
Artikel: Datanews
Digitaal aangetekende zendingen binnenkort mogelijk via Doccle
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Het zijn beide platformen voor het ontvangen van digitale facturen. Maar wel degelijk concurrenten. De aanbieder moet het platform ondersteunen om te kunnen gebruiken. En bij Zoomit ook het platform van de klant gebruikt.R2D2 schreef:Kent iemand het verschil tussen Doccle en Zoomit ?
En waarom banken (mijn bank althans) beiden aanbieden (om niet te zeggen pushen) ?
Zoomit is niet de bank maar is wel nauw verweven met het internetbankieren van uw bank. Uw bank moet samenwerken met Zoomit om Zoomit te kunnen gebruiken als eindgebruiker. Via het internetbankieren kom je dan in Zoomit. Argenta bijvoorbeeld werkt niet samen met Zoomit. En dus kun je het niet gebruiken.
Ik heb al Zoomit en Doccle gebruikt. Mijn voorkeur gaat naar Doccle, is voor mij gebruiksvriendelijker. Maar meestal kun je niet kiezen. De aanbieder van de facturen werk zover ik weet steeds samen met of Zoomit of Doccle of zijn eigen platform.
Het idee van digitale facturen is goed maar al die verschillende platformen ondergraven het weer. Op dat punt heeft Doccle toch een streepje voor. Die hebben ook een link met de 'ebox' van de Federale overheid.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Voor mezelf vind ik Doccle gewoon handiger. Ik wil geen link naar een bank, gewoon de documenten op een digitale manier binnenkrijgen - en liefst niet via email, want daar heb je toch nog een kans dat documenten niet toekomen.
Ik ontvang al een hele zwik in Doccle, dus ik kijk daar wel regelmatig in.
Ik ontvang al een hele zwik in Doccle, dus ik kijk daar wel regelmatig in.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik moet geen van beide hebben. Een databank met alle afrekeningen van bvb de mutualiteit is interessanter om te hacken dan 1 email met pdf.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Ik vind het vooral vervelend dat de facturen via verschillende wegen komen en je dus permanent naar inkomende facturen moet gaan zoeken.
- papieren facturen die bij een levering zitten
- papieren facturen met de post (dikwijls geantidateerd, met ultra korte of verlopen betaaltermijnen)
- facturen via email (attachment)
- facturen via zoomit
- facturen via doccle
- facturen via online platform van de leverancier (waar je dus moet inloggen en downloaden)
Voor uitgaande facturen heb ik klanten die enkel een papieren factuur willen, andere die elektronisch aanvaarden maar die dan blijkbaar slecht verwerkt worden (en dus niet betaald), en klanten die enkel elektronisch willen.
Ik ben zeer sterke voorstander van elektronische facturatie, maar dan wel via een uniform platform, dan meteen ook inzichten kan geven, betalingen opvolgen, archiveren, aangifte, ...
Maar nu is het een zootje.
- papieren facturen die bij een levering zitten
- papieren facturen met de post (dikwijls geantidateerd, met ultra korte of verlopen betaaltermijnen)
- facturen via email (attachment)
- facturen via zoomit
- facturen via doccle
- facturen via online platform van de leverancier (waar je dus moet inloggen en downloaden)
Voor uitgaande facturen heb ik klanten die enkel een papieren factuur willen, andere die elektronisch aanvaarden maar die dan blijkbaar slecht verwerkt worden (en dus niet betaald), en klanten die enkel elektronisch willen.
Ik ben zeer sterke voorstander van elektronische facturatie, maar dan wel via een uniform platform, dan meteen ook inzichten kan geven, betalingen opvolgen, archiveren, aangifte, ...
Maar nu is het een zootje.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zoomit moet je zelf activeren, dus dat heb je zelf in de hand.
Doocle documenten krijg ik tot hiertoe enkel van de CM en dat is zoals een attachment: klikken op de link en ik heb meteen het document (dus niet inloggen en nog 7 keer klikken).
Ik krijg facturen met de post en in mijn mailbox (PDF bijlage). Zo ingewikkeld vind ik dat niet?
Doocle documenten krijg ik tot hiertoe enkel van de CM en dat is zoals een attachment: klikken op de link en ik heb meteen het document (dus niet inloggen en nog 7 keer klikken).
Ik krijg facturen met de post en in mijn mailbox (PDF bijlage). Zo ingewikkeld vind ik dat niet?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
'k Vind Doccle veel beter dan Zoomit, stel dat je van bank veranderd, dan krijg je nog alles zogezegd bij je vorige bank.
Bij Zoomit zelf kunnen ze niet helpen, en bij de bank ook niet. Bij de afzender wel, en daar kunnen ze zogezegd enkel kiezen om Zoomit te activeren of per post alles te verzenden.
Maar om dat dus te linken aan het goeie rekening nr... Neen. Dat kunnen ze blijkbaar niet, omdat dit automatisch het rekeningnr. zou zijn van waar men betaald. Ook niet dus...
Zoomit zouden ze beter afschaffen en volop voor Doccle gaan.
Bij Zoomit zelf kunnen ze niet helpen, en bij de bank ook niet. Bij de afzender wel, en daar kunnen ze zogezegd enkel kiezen om Zoomit te activeren of per post alles te verzenden.
Maar om dat dus te linken aan het goeie rekening nr... Neen. Dat kunnen ze blijkbaar niet, omdat dit automatisch het rekeningnr. zou zijn van waar men betaald. Ook niet dus...
Zoomit zouden ze beter afschaffen en volop voor Doccle gaan.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Ik heb de indruk dat zoomit blijkbaar aan het uitsterven is. Althans dat maak ik op uit mijn persoonlijke situatie. In mijn zoomit zitten nog enkel oude facturen van Lampiris, maar die zijn sinds 2 jaar op een eigen platform overgeschakeld. Al de rest komt via mail of via Doccle.
Of zijn er hier mensen bij wie zoomit nog zeer actief is ?
Of zijn er hier mensen bij wie zoomit nog zeer actief is ?
- jutuiz
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Doccle is multifunctioneler, omdat er een app bestaat, en omdat je bv. ook
- betalingen van facturen kan doorvoeren vanuit de app
- facturen kan fotograferen en van daaruit de betaling initiëren (cool, maar bon...)
Mijn mening:
1. ik vind in alle eerlijkheid dat het aanbieden van online factuur-achivering annex mogelijkheid tot betalen een overbodige dienst is. Dit is vooral gemaakt voor bedrijven die niet in staat waren om hun eigen systeem te ontwikkelen of niet flexibel genoeg waren om een online betaalservice te cont(r)acteren. En de eindklant die in Doccle of in Zoomit zijn "hoofdarchief" heeft moet ik nog tegenkomen.
Met andere woorden: verdwijnen zowel Zoomit en Doccle, dan zou me dat het leven wellicht alleen gemakkelijker maken.
Neem nu EDPnet: stuurt een electronische factuur met betaallink waarop je klikt en direct betaalt via de Payconiq app. Archiveren gaat in je bestaande clouddienst. Klaar is kees. Perfect systeem.
2.De meest succesvolle apps zijn die apps die één iets zéér goed doen. Omdat mensen dat goed begrijpen. Ik wil een kaartje scannen... app 1. Ik wil weten of het gaat regenen... app2. Zie naar wat ze gedaan hebben met de oude Bancontact app. Nu is dat Payconiq, en waarvoor feiteijk? Ik gebruik de app dagelijks, maar het Payconiq deel nooit of te nimmer. Dat is ergerlijk in mijn ogen. En dan ben nog "mee" met heel die sh*t. Hoeveel mensen ze zo hebben weerhouden van Bancontact te gebruiken op hun smartphone moet toch dramatisch zijn? "Oei, da's iets met Payconiq, dat ken ik niet, dat ga ik niet gebruiken...". Dus... hoe meer Doccle uitgroeit tot een zwitsers zakmes, hoe minder OK dat is. Maar da's hun probleem.
- betalingen van facturen kan doorvoeren vanuit de app
- facturen kan fotograferen en van daaruit de betaling initiëren (cool, maar bon...)
Mijn mening:
1. ik vind in alle eerlijkheid dat het aanbieden van online factuur-achivering annex mogelijkheid tot betalen een overbodige dienst is. Dit is vooral gemaakt voor bedrijven die niet in staat waren om hun eigen systeem te ontwikkelen of niet flexibel genoeg waren om een online betaalservice te cont(r)acteren. En de eindklant die in Doccle of in Zoomit zijn "hoofdarchief" heeft moet ik nog tegenkomen.
Met andere woorden: verdwijnen zowel Zoomit en Doccle, dan zou me dat het leven wellicht alleen gemakkelijker maken.
Neem nu EDPnet: stuurt een electronische factuur met betaallink waarop je klikt en direct betaalt via de Payconiq app. Archiveren gaat in je bestaande clouddienst. Klaar is kees. Perfect systeem.
2.De meest succesvolle apps zijn die apps die één iets zéér goed doen. Omdat mensen dat goed begrijpen. Ik wil een kaartje scannen... app 1. Ik wil weten of het gaat regenen... app2. Zie naar wat ze gedaan hebben met de oude Bancontact app. Nu is dat Payconiq, en waarvoor feiteijk? Ik gebruik de app dagelijks, maar het Payconiq deel nooit of te nimmer. Dat is ergerlijk in mijn ogen. En dan ben nog "mee" met heel die sh*t. Hoeveel mensen ze zo hebben weerhouden van Bancontact te gebruiken op hun smartphone moet toch dramatisch zijn? "Oei, da's iets met Payconiq, dat ken ik niet, dat ga ik niet gebruiken...". Dus... hoe meer Doccle uitgroeit tot een zwitsers zakmes, hoe minder OK dat is. Maar da's hun probleem.