Ik heb sinds een herinstallatie van mijn pc een vervelend probleem, en ik geraak er momenteel zelf niet uit:
-vaste pc, verschillende malen voorzien van een nieuwe windows installatie, zowel 7 als sinds enkele jaren W10.
-op deze pc een virtuele W10 voor te testen.
Deze install, beide W10 werken perfect.
Vorige week een reinstall gedaan van beide machines, sindsdien heb ik het probleem dat op beide machines muisknop 4 en 5 van plaats wisselen na elke reboot. Dit merk ik zowel in games als in de browsers.
Ik kan dit rechttrekken door een programmatje te starten waarbij ik mouse 4 en 5 terug wissel (XmouseButtonControl).
Maar dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn.
Zoektochten op google brengen niet de nodige resultaten. Ik heb tevens de indruk dat het komt door een van de laatste windows updates, maar ik vind hier niets van terug op het www.
Iemand een idee waaraan dit kan liggen en hoe ik dit definitief kan oplossen ? Zoals gezegd had ik voor de herinstallatie geen problemen hiermee.
Muisknop 4 & 5 steeds gewisseld
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Misschien een drastische oplossing, maar ik heb dit zo opgelost:
Met bruin en oranje draadje, de 2 knoppen gewisseld... Was een muis voor linkshandigen waarvan de linker en rechter knop ook gewisseld waren. Wisselen in de instellingen was hier geen oplossing i.v.m. andere gezinsleden die dezelfde computer gebruiken met een andere muis.
Met bruin en oranje draadje, de 2 knoppen gewisseld... Was een muis voor linkshandigen waarvan de linker en rechter knop ook gewisseld waren. Wisselen in de instellingen was hier geen oplossing i.v.m. andere gezinsleden die dezelfde computer gebruiken met een andere muis.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)