Coolblue yoyo-prijs

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Nu heb ik dit voor: bij coolblue een "tweedekansje" dat al enkele dagen €360 kost, kostte plots maar €345 in het weekend. Als ik maandag terug ga kijken zie ik dat het weer €360 kost. Vandaag kost het weer €345. (Ik vermoed dat ze maar 1 stuk van dat product hebben)

Is dat gekend gedrag voor coolblue? Kan het aantal visits op het detail van dat artikel een verschil maken?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Al wel voor gehad dat je soms bij het normale artikel terecht komt voor meer info maar daar krijg je dan link naar tweedekans.
Op pagina tweedekans zelf kan je normaal wel info vinden wat er juist anders is (prijs niet veel verschil dus waarschijnlijk gewoon een retour)

Met tweedekans materiaal zelf nog geen problemen gehad (behalve dat doos al open geweest was geen verschil en zo goed als nieuw, ook een +- 15€ verschil als ik me goed herinner). Heeft toen toch enkele weken als tweedekans gestaan.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Ook zeker dat het hetzelfde 2e kansje is? En geen ander dat erbij komt, met andere "afwijkingen".
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

jojo prijzen zijn eigen aan de grote internetshops. Coolblue`s prijzen fluctueren voor al hun producten.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

ddd schreef:Ook zeker dat het hetzelfde 2e kansje is? En geen ander dat erbij komt, met andere "afwijkingen".
De beschrijving is identiek, dus dat zal wel zeker?
9livesuni schreef:jojo prijzen zijn eigen aan de grote internetshops. Coolblue`s prijzen fluctueren voor al hun producten.
Maar zo snel, letterlijk dag op dag een andere prijs? Hoe gebruik ik dat in mijn voordeel, hmmm...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

bitbite schreef: Maar zo snel, letterlijk dag op dag een andere prijs? Hoe gebruik ik dat in mijn voordeel, hmmm...
Voor Amazon bestaan er prijsvergelijkers, die constant de prijzen in de gaten houden: Camelcamelcamel of keepa.
Zo kan je de prijsevolutie zien over enkele dagen of weken en prijsalerts krijgen als het zakt onder een bepaalde prijs. Als je iets niet dringend nodig hebt, kan je zo wel "uw slag slaan".


Afbeelding

Je ziet de prijsevolutie in de grafiek
Onder de grafiek zie je de prijs van hetzelfde products (gebaseerd op ASIN) op andere Amazon websites (in te stellen dewelke).


Voor Coolblue bestaat zo'n prijsvergelijker (nog) niet.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

bitbite schreef: Maar zo snel, letterlijk dag op dag een andere prijs? Hoe gebruik ik dat in mijn voordeel, hmmm...
Op de juiste moment toeslaan :) Kan weken dezelfde prijs zijn en dan net voor je koopt toch stijgen (of dalen net na aankoop,chocoboterham pessimisme). Kunt wachten tot het terug goedkoper wordt met het nadeel dat je risico loopt om tweedekans mis te lopen en nieuwprijs te betalen (nu ook weer geen extreem verschil).

prijsvergelijker: coolblue komt wel bij tweakers ertussen (maar dan ook weer zonder tweedekansen)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Of bv bij Tweakers: https://tweakers.net/pricewatch/1308800 ... zwart.html
en met knopje "prijs volgen" krijg je een bericht als de prijs zakt onder xxx€.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik ervaar het interval waarmee CB zijn prijzen aanpast niet echt als snel als je dat vergelijkt met bvb Amazon waar een prijs meermaals per dag word aangepast.

Via tweakers pricewatch kan je wellicht ook CB prijzen tracken. ( scriptkiddies schrijven wellicht zelf iets )
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Die yoyo werd in mijn geval steeds veroorzaakt doordat het een andere tweedekans was, je kan dit zien aan de URL.
Voor bepaalde toestellen hebben ze meerdere tweedekansjes en afhankelijk van hoe erg de 'schade' is, wordt de prijs navenant aangepast.
Computer(k)nul
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Het is van al die grote shops bekend dat als je vaak hetzelfde product opzoekt, het wel ineens (enkel voor jou) duurder kan zijn... Cookies... Zo eens op camerashop.nl een objectief bekeken, en als mijn vrouw via haar smartphone exact hetzelfde opzocht was het daar net 15€ goedkoper...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Vandaag lijkt ’alles’ wel in prijs omhoog gegaan.
Ik had een Versa 2 op het oog voor de vrouw, is nu 206, was 186 dacht ik. Hoesje voor smartphone 5 euro duurder geworden. Voor de lol ook eens een iPhone opgezocht, bijna 100€ duurder geworden. Ik merk ook op dat ze voor veel van die producten niet (meer) in de pricewatch van tweakers staan...
China virus effect of iets anders (aangezien anderen niet stijgen)?
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Locatie: Z-WVL
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer

Het is mij ook opgevallen. Smartwatch die ik terugstuurde staat nu als tweedekans duurder dan ik hem vorige week nieuw kocht. Camera die ik recent kocht is bijna 50% duurder. Idem prijzen van mijn verlanglijstje, ook allemaal duurder. Alles lijkt omhoog gegaan te zijn.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

NuKeM schreef: China virus effect of iets anders (aangezien anderen niet stijgen)?
Nee, niet China.

Vandaag sowieso veel meer volk aan het kopen dankzij het barslechte weer dat nu ook al zo lang aanhoudt (derde zondag op rij verpest), velen hebben weinig omhanden vandaag. Dus meer vraag.

Ze rekenen de prijs aan waarmee ze denken dat ze kunnen wegraken.

Goedkopere prijs zal wel terugkomen, vroeg of laat. Sowieso eens rondkijken op andere sites want Coolblue is gemiddeld ook amper de goedkoopste.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”