Idiote vraag volgens mij
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Als ik een zoektocht op het internet onderneem via google.be dan krijg ik bij de "tools" de keuze uit "Land" België en elk land, daarnaast krijg ik dan een tabje voor de taal. Als ik echter een zoektocht onderneem via google.com, dan krijg ik bij "tools" helemaal geen landkeuze. Kan iemand mij verklaren waarom dat zo is? Zie ook bijgevoegde screenshots
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Wie anders dan Google gaat daar op kunnen antwoorden? Dat is toch gewoon doodnormale functionaliteit die bij de eene website wél getoond wordt en de andere niet. Wat win je er daarnaast nog mee om het waarom te weten? Welk voordeel haal je eruit als je het straks weet?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik stelde een vraag om een antwoord te krijgen. En dit is een schoolvoorbeeld van een non-antwoord of eerder je reinste BS. Dan kun je jezelf beter de tijd besparen en helemaal niks schrijven. En jij bent moderator?????selder schreef:Wie anders dan Google gaat daar op kunnen antwoorden? Dat is toch gewoon doodnormale functionaliteit die bij de eene website wél getoond wordt en de andere niet. Wat win je er daarnaast nog mee om het waarom te weten? Welk voordeel haal je eruit als je het straks weet?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
is gewoon omdat je bij de .be (of fr, de, nl, ....) versie localized zit.
je kan dan dus ook je zoekresultaten limiteren op enkel het land waar je inzit (al heb ik geen idee hoe correct dat is... geen idee waarop google zich daarvoor baseert, ik vermoed geo-ip/AS informatie?)
de .com versie is, by default, de globale versie en geeft je dus geen keuze om te limiteren op het land waarin je zoekt, gezien je globaal zoekt.
in het kort: .com = globaal, dus globale search
.tld (ongeacht welk land) = by default globaal met optie om ook localized te zoeken (wat dan ook deels de bedoeling van localized versies is)
als ik me niet vergis kan je via google.com advanced search eveneens het land kiezen, en dan zal je wel elk land kunnen kiezen ipv enkel het localized land van een specifiek tld
je kan dan dus ook je zoekresultaten limiteren op enkel het land waar je inzit (al heb ik geen idee hoe correct dat is... geen idee waarop google zich daarvoor baseert, ik vermoed geo-ip/AS informatie?)
de .com versie is, by default, de globale versie en geeft je dus geen keuze om te limiteren op het land waarin je zoekt, gezien je globaal zoekt.
in het kort: .com = globaal, dus globale search
.tld (ongeacht welk land) = by default globaal met optie om ook localized te zoeken (wat dan ook deels de bedoeling van localized versies is)
als ik me niet vergis kan je via google.com advanced search eveneens het land kiezen, en dan zal je wel elk land kunnen kiezen ipv enkel het localized land van een specifiek tld