Orange ondersteunt vanaf vandaag eSIM
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Switchen?
Dus geen parallel use?
Dus geen parallel use?
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat voelt als een gemiste kans aan.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Het is als een oude cd-lader in de wagen; je luistert ook niet naar meerdere cd’s tegelijk maar kan er wel meerdere klaar hebben voor gebruik (in plaats van maximum 2 fysiek in dit geval). Willen dat deze allemaal tegelijk zouden kunnen werken lijkt me technisch een onredelijke verwachting.ITnetadmin schreef:Dat voelt als een gemiste kans aan.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 feb 2020, 12:42
- Bedankt: 1 keer
Hallo,
Dit zijn mijn bevindingen met de esim van Orange.
Gisteren ben ik 2 Orange simkaarten gaan omwisselen in Orange shop in Antwerpen. De omwisseling gebeurd onmiddelijk: de printer drukt een QR code af en de fysieke simkaart wordt DIRECT buiten dienst gesteld.
Men scant de QR code in op de iphone en de esim activeert zich onmiddelijk: de voice en data zijn actief.
DUS: indien men een swap uitvoert naar een esim moet men de iphone bij zich hebben, anders zijn we niet bereikbaar (omdat de oude plastieken simkaart gedesactiveerd werd).
2 belangrijke opmerkingen -- BUGS !!
1) de My Orange app op de iphone herkent de esim niet! Dus kunnen we het verbruik niet controleren. De app zegt dat ik geen simkaart heb van Orange. Wel bizar dat Orange dit al niet heeft opgemerkt in de beta periode.
2) de Vowifi ("bellen via Wifi") kan niet worden geactiveerd op de iphone, terwijl dit wel werkte met de fysieke simkaart! Als we de optie willen activeren wordt een popup getoond met de melding 'contacteer Orange helpdesk om deze optie te activeren'.
Ik heb al de helpdesk van Orange gecontacteerd (via twitter), maar zij begrijpen er niets van. Misschien kan iemand van Orange (2de lijn helpdesk of de technische team van de esim) mij verder helpen ?
Gr.
Dit zijn mijn bevindingen met de esim van Orange.
Gisteren ben ik 2 Orange simkaarten gaan omwisselen in Orange shop in Antwerpen. De omwisseling gebeurd onmiddelijk: de printer drukt een QR code af en de fysieke simkaart wordt DIRECT buiten dienst gesteld.
Men scant de QR code in op de iphone en de esim activeert zich onmiddelijk: de voice en data zijn actief.
DUS: indien men een swap uitvoert naar een esim moet men de iphone bij zich hebben, anders zijn we niet bereikbaar (omdat de oude plastieken simkaart gedesactiveerd werd).
2 belangrijke opmerkingen -- BUGS !!
1) de My Orange app op de iphone herkent de esim niet! Dus kunnen we het verbruik niet controleren. De app zegt dat ik geen simkaart heb van Orange. Wel bizar dat Orange dit al niet heeft opgemerkt in de beta periode.
2) de Vowifi ("bellen via Wifi") kan niet worden geactiveerd op de iphone, terwijl dit wel werkte met de fysieke simkaart! Als we de optie willen activeren wordt een popup getoond met de melding 'contacteer Orange helpdesk om deze optie te activeren'.
Ik heb al de helpdesk van Orange gecontacteerd (via twitter), maar zij begrijpen er niets van. Misschien kan iemand van Orange (2de lijn helpdesk of de technische team van de esim) mij verder helpen ?
Gr.
Laatst gewijzigd door cyberhunter 22 feb 2020, 13:05, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Het is 2 dagen actief in België en er zijn al een pak mythes
Even paar dingen verduidelijken:
- eSIM heeft voor zover ik gezien heb geen kinderziektes, ik test ze al een paar maand. Geen enkel probleem mee.
- Je kan twee SIMS combineren (fysiek of eSIM), en ze assigned aan een dienst: eentje voor voice, eentje voor data.
- Je kan zoveel eSims hebben in je toestel (indien ondersteund door de fabrikant), maar slechts twee tegelijk gebruiken
- Voor iPhone gebruikers: wanneer je een data only SIM hebt zonder telefoon nummer in combinatie met een voice (&data) Sim, kan je via deze Sim niet facetimen of iMessage gebruiken. Je moet dan een email adres gebruiken -> als iemand dit kan oplossen...
- Nog geen GSM gezien die dat allemaal kan? Alle iPhones vanaf eind 2018, de laatste Google Pixel én de net voorgestelde S20 van Samsung kunnen allemaal zoveel eSims bevatten als je maar wil
Hieronder een screenshot van mijn toestel.
- Je ziet dat mijn data op rataplan “Belganet” zit en mijn voice op “Business”. Dat laatste is een fysieke SIM
- Er zit ook nog een Griekse SIM klaar, die niet actief is.
- Bovenaan zie je ook tweemaal signaalsterkte
- Ik heb nog steeds de mogelijkheid om data plannen toe te voegen
Hopelijk doet dit al wat mythes uit de wereld verdwijnen
Even paar dingen verduidelijken:
- eSIM heeft voor zover ik gezien heb geen kinderziektes, ik test ze al een paar maand. Geen enkel probleem mee.
- Je kan twee SIMS combineren (fysiek of eSIM), en ze assigned aan een dienst: eentje voor voice, eentje voor data.
- Je kan zoveel eSims hebben in je toestel (indien ondersteund door de fabrikant), maar slechts twee tegelijk gebruiken
- Voor iPhone gebruikers: wanneer je een data only SIM hebt zonder telefoon nummer in combinatie met een voice (&data) Sim, kan je via deze Sim niet facetimen of iMessage gebruiken. Je moet dan een email adres gebruiken -> als iemand dit kan oplossen...
- Nog geen GSM gezien die dat allemaal kan? Alle iPhones vanaf eind 2018, de laatste Google Pixel én de net voorgestelde S20 van Samsung kunnen allemaal zoveel eSims bevatten als je maar wil
Hieronder een screenshot van mijn toestel.
- Je ziet dat mijn data op rataplan “Belganet” zit en mijn voice op “Business”. Dat laatste is een fysieke SIM
- Er zit ook nog een Griekse SIM klaar, die niet actief is.
- Bovenaan zie je ook tweemaal signaalsterkte
- Ik heb nog steeds de mogelijkheid om data plannen toe te voegen
Hopelijk doet dit al wat mythes uit de wereld verdwijnen
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
We leren bij [emoji846] ik dacht dat esim evenzeer beperkt was tot 1, gekoppeld aan de radio van het toestel (een soort van slot alla je sim kaart slot).
Goed om weten dat dat niet het geval is!
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Goed om weten dat dat niet het geval is!
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dus: de esim kan meerdere sims aan, maar slechts 1 tegelijk; de gsm zelf kan wel meerdere sims tegelijk aan als de tweede een fysieke is.
Maw ze hadden die esim chip even goed kunnen redesignen zodat die wel meerdere sims tegelijk kon runnen, maar momenteel is het niet meer of minder dan een onboard sim chip.
Maw ze hadden die esim chip even goed kunnen redesignen zodat die wel meerdere sims tegelijk kon runnen, maar momenteel is het niet meer of minder dan een onboard sim chip.
-
- Starter Plus
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Nope, je kan tweede SIMS tegelijk actief hebben - het maakt niet uit of het fysieke & eSIM, of twee eSims zijn.ITnetadmin schreef:Dus: de esim kan meerdere sims aan, maar slechts 1 tegelijk; de gsm zelf kan wel meerdere sims tegelijk aan als de tweede een fysieke is.
Maw ze hadden die esim chip even goed kunnen redesignen zodat die wel meerdere sims tegelijk kon runnen, maar momenteel is het niet meer of minder dan een onboard sim chip.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Tweede poging ondernomen vandaag, bij een andere Orange shop.
Opnieuw niet gelukt.
Bij gebrek aan een simkaartnummer kon er er geen eSim aangemaakt worden.
Ik heb een abonnement aangevraagd donderdag, maar nog geen sim ontvangen.
Dus (en dit is ook bevestigd door de klantendienst); als je online een abonnement aanvraagt, moet je effectief wachten tot je een SIM per post ontvangt, deze activeren, daarna omruilen en dan de sim in de vuilnisbak gooien.
De alternatieve piste is rechtstreeks een nieuw abonnement aanvragen in de shop.
Deze piste had ik ook geprobeerd (kon dan mijn nieuw abonnement toch kosteloos annuleren, herroepingsrecht).
Dit lukte echter ook niet, computer weigerde dit.
De bediende zei: op het scherm staat er dat ik nu een QR zou moeten zien, maar deze komt er niet.
Ik zal maar afwachten tot ik de fysieke sim ontvangen heb dus...
Opnieuw niet gelukt.
Bij gebrek aan een simkaartnummer kon er er geen eSim aangemaakt worden.
Ik heb een abonnement aangevraagd donderdag, maar nog geen sim ontvangen.
Dus (en dit is ook bevestigd door de klantendienst); als je online een abonnement aanvraagt, moet je effectief wachten tot je een SIM per post ontvangt, deze activeren, daarna omruilen en dan de sim in de vuilnisbak gooien.
De alternatieve piste is rechtstreeks een nieuw abonnement aanvragen in de shop.
Deze piste had ik ook geprobeerd (kon dan mijn nieuw abonnement toch kosteloos annuleren, herroepingsrecht).
Dit lukte echter ook niet, computer weigerde dit.
De bediende zei: op het scherm staat er dat ik nu een QR zou moeten zien, maar deze komt er niet.
Ik zal maar afwachten tot ik de fysieke sim ontvangen heb dus...
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Kortom, die in de winkel kende zijn job niet... het is nochtans makkelijk en gecommuniceerd geweest op dag van launch, maar men moet het natuurlijk wel bekijken. Indien nodig, ik werk op een locatie waar ze op zondag open zijn.blaatpraat schreef:Tweede poging ondernomen vandaag, bij een andere Orange shop.
Opnieuw niet gelukt.
Bij gebrek aan een simkaartnummer kon er er geen eSim aangemaakt worden.
Ik heb een abonnement aangevraagd donderdag, maar nog geen sim ontvangen.
Dus (en dit is ook bevestigd door de klantendienst); als je online een abonnement aanvraagt, moet je effectief wachten tot je een SIM per post ontvangt, deze activeren, daarna omruilen en dan de sim in de vuilnisbak gooien.
De alternatieve piste is rechtstreeks een nieuw abonnement aanvragen in de shop.
Deze piste had ik ook geprobeerd (kon dan mijn nieuw abonnement toch kosteloos annuleren, herroepingsrecht).
Dit lukte echter ook niet, computer weigerde dit.
De bediende zei: op het scherm staat er dat ik nu een QR zou moeten zien, maar deze komt er niet.
Ik zal maar afwachten tot ik de fysieke sim ontvangen heb dus...
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Deze namiddag mijn orange esim laten activeren in de orange shop in Eeklo. Werkt perfect.
Heb ondertussen mijn proximus micro sim bij gesneden met cutter mesje naar Nano voor in iphone 11 pro max.
Bestaan er apps die tijd schema's van toepassing maken op de sim kaarten wanneer ze wel en niet actief moeten zijn?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb ondertussen mijn proximus micro sim bij gesneden met cutter mesje naar Nano voor in iphone 11 pro max.
Bestaan er apps die tijd schema's van toepassing maken op de sim kaarten wanneer ze wel en niet actief moeten zijn?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Post gerust waar, als het niet te ver is (ik ben dus afkomstig uit Oostkamp), breng ik morgen een bezoekjeFRDDP schreef:Kortom, die in de winkel kende zijn job niet... het is nochtans makkelijk en gecommuniceerd geweest op dag van launch, maar men moet het natuurlijk wel bekijken. Indien nodig, ik werk op een locatie waar ze op zondag open zijn.blaatpraat schreef:Tweede poging ondernomen vandaag, bij een andere Orange shop.
Opnieuw niet gelukt.
Bij gebrek aan een simkaartnummer kon er er geen eSim aangemaakt worden.
Ik heb een abonnement aangevraagd donderdag, maar nog geen sim ontvangen.
Dus (en dit is ook bevestigd door de klantendienst); als je online een abonnement aanvraagt, moet je effectief wachten tot je een SIM per post ontvangt, deze activeren, daarna omruilen en dan de sim in de vuilnisbak gooien.
De alternatieve piste is rechtstreeks een nieuw abonnement aanvragen in de shop.
Deze piste had ik ook geprobeerd (kon dan mijn nieuw abonnement toch kosteloos annuleren, herroepingsrecht).
Dit lukte echter ook niet, computer weigerde dit.
De bediende zei: op het scherm staat er dat ik nu een QR zou moeten zien, maar deze komt er niet.
Ik zal maar afwachten tot ik de fysieke sim ontvangen heb dus...
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Volgens de Orange verkoper komt er komende dagen nog groot nieuws aan. Ben benieuwd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
- Locatie: Schoten
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik bezit een Duitse samsung Galaxy watch lte. Ik was geen orange klant, dus ben afgelopen vrijdag naar een orange shop gegaan om een esim abbo af te sluiten voor die watch. Ik heb toen een fysieke nano sim meegekregen voor in mijn s10+ te steken en een afgedrukte qr code. Heb ook geen nummeroverdracht gedaan, dus een nieuw nummer voor de watch.
Na 10 minuten zou de nano sim actief moeten zijn vertelde men mij, en zo zou ik via de samsung app de qr code moeten kunnen scannen en zo het esim profiel naar de watch moeten downloaden.
De nano sim is echter tot op vandaag nooit actief geraakt, met als gevolg dat de samsung app geen compatibele provider herkent en ik ook geen optie krijg tot het scannen van de qr code.
Ben al terug bij de shop geweest gisteren, die gingen het uitzoeken. In de namiddag telefoon gehad van hun dat het nog 48 uur kon duren vooraleer het zou werken. Heb trouwens als test een simkaart van 1 van de verkopers in mijn gsm gedaan, maar nog.krijg ik de melding dat het netwerk niet compatibel is met mijn horloge. Of zou dat komen omdat die man geen esim actief heeft op zijn abbo?
Nu nog steeds niets, een dode nano sim, enkel noodoproepen, en geen mogelijkheid tot scannen van de code.
De galaxy watch lte staat wel degelijk bij de compatibele toestellen, dus er moeten intern testen mee gedaan zijn en een procedure voor bestaan?
Na 10 minuten zou de nano sim actief moeten zijn vertelde men mij, en zo zou ik via de samsung app de qr code moeten kunnen scannen en zo het esim profiel naar de watch moeten downloaden.
De nano sim is echter tot op vandaag nooit actief geraakt, met als gevolg dat de samsung app geen compatibele provider herkent en ik ook geen optie krijg tot het scannen van de qr code.
Ben al terug bij de shop geweest gisteren, die gingen het uitzoeken. In de namiddag telefoon gehad van hun dat het nog 48 uur kon duren vooraleer het zou werken. Heb trouwens als test een simkaart van 1 van de verkopers in mijn gsm gedaan, maar nog.krijg ik de melding dat het netwerk niet compatibel is met mijn horloge. Of zou dat komen omdat die man geen esim actief heeft op zijn abbo?
Nu nog steeds niets, een dode nano sim, enkel noodoproepen, en geen mogelijkheid tot scannen van de code.
De galaxy watch lte staat wel degelijk bij de compatibele toestellen, dus er moeten intern testen mee gedaan zijn en een procedure voor bestaan?
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Werkt bij mij ook al een jaar perfect. Buitenlandse eSIM met pre-paid fysieke SIM van Orange (iPhone XR). Beiden kunnen tegelijk gebruikt worden. Als ik data op m'n pre-paid activeer, kan ik m'n Whatsapp met buitenlands nummer gebruiken. Ik heb geen Whatsapp met Orange nummer, denk ook niet dat je twee Whatsapp's kunt gebruiken.
-
- Premium Member
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
- Contacteer:
Beetje offtopic, maar dit kan perfect.
- Samsung: Dual Whatsapp (werkt ook voor Facebook, Instagram, Messenger, Snapchat,...)
- Andere: App installeren die dit toelaat
- In mijk ogen de makkelijkste oplossing voor Whatapp: de gewone Whatsapp & Whatsapp Business beiden installeren. Deze laatste ziet er iets anders uit, maar werkt perfect.
- Samsung: Dual Whatsapp (werkt ook voor Facebook, Instagram, Messenger, Snapchat,...)
- Andere: App installeren die dit toelaat
- In mijk ogen de makkelijkste oplossing voor Whatapp: de gewone Whatsapp & Whatsapp Business beiden installeren. Deze laatste ziet er iets anders uit, maar werkt perfect.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Op oneplus devices heb je parallel apps waarmee je het ook kan, voor WhatsApp en enkele andere apps
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb 2 WhatsApp accounts op mijn dualsim, elk op een van de nummers, maar 't si wel een Samsung. Ik geef het maar mee dat het in principe wel mogelijk is, geen idee of de iPhone dat ondersteunt.jollito schreef:denk ook niet dat je twee Whatsapp's kunt gebruiken.
Ah dank voor die verduidelijking, dat was ondanks alle posts nog niet uitgeklaard - dus 2 nummers, hetzij e-sim+fyseke sim, hetzij tweemaal e-sim.wotr schreef:Nope, je kan tweede SIMS tegelijk actief hebben - het maakt niet uit of het fysieke & eSIM, of twee eSims zijn.
@FRDDP Wellicht bedoelen die verkopers met kinderziektes dat functiss zoals Itsme (nog?) neit werken, of dat het hier en daar wel eens niet blijkt te lukken, zoals hier in het formum ook wordt aangegeven?
Nadeel van e-sim: als je van toestel wilt wisselen is het een heel gedoe; bijvoorbeeld als het toetel kapot is kan je net snel een ander gebruiken; of als je op festivals of zo een goedkoop toestel wilt nemen dat modder kan verdragen... Tenzij je twee e-sim toestellen in de burt hebt maar dat zou me verwonderen.
Los van het feit dat je identiteit moet gecontroleerd worden, kan je dan in theorie een abonnement kopen voor op reis ergens en dan een QR-code krijgen die je thuis kan installeren zodat je bij aankomst meteen op het netwerk kan?
-
- Starter Plus
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 19 okt 2016, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Orange werkt aan een methode om je QR code gewoon te kunnen scannen op de website. Ik vermoed dat je in de toekomst dus gewoon naar je klanten zone kan gaan om daar een nieuwe eSIM aan te vragen, die dan gewoon op je scherm verschijnt.Nadeel van e-sim: als je van toestel wilt wisselen is het een heel gedoe; bijvoorbeeld als het toetel kapot is kan je net snel een ander gebruiken; of als je op festivals of zo een goedkoop toestel wilt nemen dat modder kan verdragen... Tenzij je twee e-sim toestellen in de burt hebt maar dat zou me verwonderen.
Airalo.comLos van het feit dat je identiteit moet gecontroleerd worden, kan je dan in theorie een abonnement kopen voor op reis ergens en dan een QR-code krijgen die je thuis kan installeren zodat je bij aankomst meteen op het netwerk kan?
Gewooon land selecteren en betalen. Werkt prima en is goedkoop! Stuur me maar een pm voor wat startkrediet, ik heb nog wat referral codes
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Dan toch ook eens de puntjes op de i zetten . Vooral omdat ook vervolg-posts ook de verkeerde terminologie gebruiken.wotr schreef:en er zijn al een pak mythes
...
Even paar dingen verduidelijken:
- Je kan zoveel eSims hebben in je toestel (indien ondersteund door de fabrikant), maar slechts twee tegelijk gebruiken
De eSIM is de chip in het toestel die de SIM kaart vervangt. De e staat voor 'embedded'. Als je die bij een operator (bvb Orange) activeert, dan wordt die eSIM geprovisiond. Sommige eSIMs hebben plaats voor meerdere profielen bij meerdere operatoren, maar een telefoon gaat in principe maar 1 eSIM hebben.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 feb 2020, 12:42
- Bedankt: 1 keer
Laatste update van Orange ivm de e-Sim:
De 2de lijn helpdesk van Orange is zeer proactief. Zij hebben de oorzaak gevonden waarom de Voice over WiFi (“bellen via WiFi”) op een iPhone soms niet werkt, en de oplossing hiervoor.
Wanneer men een e-Sim activeert op een iPhone moet men daarna de iPhone volledig uitschakelen en terug rebooten. Hierdoor worden alle netwerkinstellingen juist gelinkt met de e-Sim (en niet meer met de profiel van de fysieke simkaart).
Na de reboot werkt de optie “bellen via WiFi” perfect.
Het probleem van de app MyOrange wordt binnenkort opgelost met een update van de app.
Voila, alles loopt terug op wieltjes.
Nu maar afwachten voor morgen en hun nieuwe tarieven.
De 2de lijn helpdesk van Orange is zeer proactief. Zij hebben de oorzaak gevonden waarom de Voice over WiFi (“bellen via WiFi”) op een iPhone soms niet werkt, en de oplossing hiervoor.
Wanneer men een e-Sim activeert op een iPhone moet men daarna de iPhone volledig uitschakelen en terug rebooten. Hierdoor worden alle netwerkinstellingen juist gelinkt met de e-Sim (en niet meer met de profiel van de fysieke simkaart).
Na de reboot werkt de optie “bellen via WiFi” perfect.
Het probleem van de app MyOrange wordt binnenkort opgelost met een update van de app.
Voila, alles loopt terug op wieltjes.
Nu maar afwachten voor morgen en hun nieuwe tarieven.
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Hallo,
ondertussen is er een nieuwe MyOrange App voor iphone. Ik heb ook een esim maar bij nieuwe versie van app kan ik niets zien van mijn verbruik. Werkt het bij andere gebruikers? Alvast bedankt!
ondertussen is er een nieuwe MyOrange App voor iphone. Ik heb ook een esim maar bij nieuwe versie van app kan ik niets zien van mijn verbruik. Werkt het bij andere gebruikers? Alvast bedankt!
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 feb 2020, 12:42
- Bedankt: 1 keer
Werkt nog niet met de update van vorige week.Werkt het bij andere gebruikers?
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Ok, heb iphone alles eens volledig opgestart en eerste proximus sim uitgezet maar werkt nog steeds niet. Bij de vorige versie van de app werkte het bij mij wel op voorwaarde ik de eerste keer de mobiele data van mij esim gebruikte. Stom maja, zal wachten wordencyberhunter schreef:Werkt nog niet met de update van vorige week.Werkt het bij andere gebruikers?
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
ok top! Welke handelingen heb je gedaan om het werkend te krijgen? Welk toestel? Ik heb iphone 11 pro max .FRDDP schreef:Ik heb nu toch al een week ook een eSim maar de MyOrange app doet het toch nog steeds hoor, na update.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik heb gewoon mijn oude SIM verwijderd, herstart, dan zag ik een app update van MyOrange. Deze uitgevoerd en tot op vandaag zie ik mijn verbruik (dat uiteraard evolueert dus het werkt).
iPhone XS Max.
iPhone XS Max.
-
- Pro Member
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik moet toch dit vaststellen:
Na een kort tijdje even alleen de fysieke Sim te gebruiken op een ander netwerk en voornamelijk op WiFi gezeten te hebben merk ik sinds kort dat MyOrange hier nu inderdaad niet meer werkt. Toch wel opmerkelijk, want dat is pas sinds voor dit weekend plots zo geworden.
Enkel de eSim aanzetten, WiFi uitzetten, herstarten enz. helpt ook niet...
Vermoedelijk komt dit dus door dat er 1x per maand een soort controle is, maar nog steeds geen app update dus.
Na een kort tijdje even alleen de fysieke Sim te gebruiken op een ander netwerk en voornamelijk op WiFi gezeten te hebben merk ik sinds kort dat MyOrange hier nu inderdaad niet meer werkt. Toch wel opmerkelijk, want dat is pas sinds voor dit weekend plots zo geworden.
Enkel de eSim aanzetten, WiFi uitzetten, herstarten enz. helpt ook niet...
Vermoedelijk komt dit dus door dat er 1x per maand een soort controle is, maar nog steeds geen app update dus.
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Sinds vandaag is er update voor ios beschikbaar van de myorange app met esim ondersteuning ! Werkt perfect!
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
neen uiteraard niet, je kan je abbo gekoppeld aan je (e)sim slechts op 1 gsm toestel tegelijk gebruiken. Je kunt wel surf extra card bij kopen (3EU/maand) om met je gsm aboo te surfen op bvb je ipad.
-
- Plus Member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 09:10
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Heeft er iemand al weet vanaf wanneer de business abo's (zoals shape plus) kunnen overgeschakeld worden naar eSIM ?
-
- Pro Member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 34 keer
daydreamke schreef:Sinds vandaag is er update voor ios beschikbaar van de myorange app met esim ondersteuning ! Werkt perfect!
Ik heb een update van de MyOrange app geinstaleerd.
Hoe bekom je de nodige QR code? Kan ik deze online bemachtigen, of moet ik hiervoor naar een shop?
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Daar moet je voorlopig nog voor naar de orange shop. Groeten
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk