Vaatwasser

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

ndfrr gjhiyutyrrt
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 22 feb 2020, 17:55, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik zou me niet te hard vastpinnen op een merk. Bosch heeft ook een budgetklasse die niet dezelfde prijs en dus ook kwaliteit biedt als de midden- of de topklasse van Bosch.
Met Electrolux is trouwens niets mis, er zijn wassalons die volledig uitgerust zijn met Electrolux, maar die toestellen kosten wel wat meer dan de consumentenversie. IKEA koopt ook in bij Whirlpool, wat ook niet bepaald topmodellen zijn in de consumentendivisie. IKEA kiest gewoon de specs en selecteert dan een fabrikant die het voor de laagste prijs kan fixen, de kwaliteit is vermoedelijk het eerste dat sneuvelt. En een toestel dat 4-5-6 jaar na aankoop al onherstelbaar is, vinden heel wat mensen blijkbaar geen probleem. Anders had IKEA wel een ander lastenboek opgesteld.
Overigens: Whirlpool maakt ook KitchenAid, wat in de consumentenbranche toch de betere toestellen zijn.

Wij hebben in de zomervakantie een 8jaar oude Bosch vaatwasser afgevoerd, er was ergens een lipje gebroken in het bedieningspaneel en het vervangpaneel ging ons €200 kosten. Veel later postte hier op UB in een ander topic iemand een link naar wisselstukken en daar kostte hetzelfde vervangstuk maar €75. Een mens leert bij (al ben ik de link wel ff kwijt).

Ik probeer van IKEA weg te blijven, ze maken producten die perfect afgestemd zijn op een wegwerpmaatschappij. Waarom een vaatwasser (laten) maken die 15 jaar meegaat als de (gemiddelde?) IKEA-koper de vaatwasser buiten wil smijten na een paar jaar? Mijn schoonmoeder heeft een volledige IKEA keuken, incl IKEA toestellen. De klokken lopen nooit gelijk, en de displays vertoonden na 1 jaar al defecten. Wij hebben alles van Bosch en - hoewel anekdotisch - hebben niets van dat soort defecten gehad. Ook niet na 10 jaar.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

IKEA is Whirlpool normaal. Onze IKEA vaatwasser gaat al 8 jaar mee zonder grote problemen (de bestekbak is beetje aan het doorscheuren). Je hebt bij IKEA ook 5 jaar garantie.
openaf
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Ik zou me niet te hard vastpinnen op een merk. Bosch heeft ook een budgetklasse die niet dezelfde prijs en dus ook kwaliteit biedt als de midden- of de topklasse van Bosch...
Wij hebben in de zomervakantie een 8jaar oude Bosch vaatwasser afgevoerd, er was ergens een lipje gebroken in het bedieningspaneel en het vervangpaneel ging ons €200 kosten. Veel later postte hier op UB in een ander topic iemand een link naar wisselstukken en daar kostte hetzelfde vervangstuk maar €75. Een mens leert bij (al ben ik de link wel ff kwijt).
Hier juist hetzelde gehad met een 9 jaar oud Bosch. Het bedieningspanneel was stuk, een nieuwe bestelt rond de 85€, en wij zijn weer voor 9 jaar vertrokken :P
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Hier een paar maanden geleden een AEG FSE63617P geïnstalleerd door Coolblue.
Heel tevreden van het toestel.
De vorige was ook AEG en die hield het 12 jaar uit.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 13 keer

Hier ook Ikea, na iets meer dan 5j print defect. Zelf paar componenten vervangen, doet het ondertussen al weer een jaar. Merk wel precies hoog zout verbruik...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”