heb men realdsl nu een paar dagen.. en krijg random disconnects..
om de zoveel uur valt men verbinding weg..
soms een volledige disconnect
soms heb ik gewoon een "pauze" op men trafic.. alles meld af.. sites timen out.. maar geen disconnect..
iemand nog dit probleem ofzo..
its weird ^^
disconnects
Nergens last van,
Ik moet wel zeggen let goed op bij je eigen configuratie. Ik merk wel eens dat vrienden zeer creatief zijn met verbindingen enz. Probeer eens een andere modem of sluit alles zo kort als mogelijk aan (pstn naar modem) noem maar op. Hang hem 1 op 1 aan de modem enz.
laat ff weten wat gebeurd.
Ik moet wel zeggen let goed op bij je eigen configuratie. Ik merk wel eens dat vrienden zeer creatief zijn met verbindingen enz. Probeer eens een andere modem of sluit alles zo kort als mogelijk aan (pstn naar modem) noem maar op. Hang hem 1 op 1 aan de modem enz.
laat ff weten wat gebeurd.
hier ook D-Link 300, had wel disconnects als mijn lijn onder stress stond maar heb dat kunnen verhelpen door lcp-echo-interval op 0 te zetten in mn linux router.
Sinds die wijziging geen enkele disconnect meer zelf bij hevige traffiek.
Sinds die wijziging geen enkele disconnect meer zelf bij hevige traffiek.
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Tracer07 schreef:soms heb ik gewoon een "pauze" op men trafic.. alles meld af.. sites timen out.. maar geen disconnect..
iemand nog dit probleem ofzo..
its weird ^^
Yep,
Same here.
Zo op random tijdstippen kan ik ook niet bepaald veel meer doen. Downloaden stop, MSN meld af, time-out errors etc
Als ik ga kijken naar de modem is die nog geconnecteerd.
Al kan ik niet pingen naar bijvb de DNS server van realDSL
Enkele ogenblikken later (tot max 20 min) is alles terug in orde.
Heb er al mee leren leven
maar is wel lastig
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik krijg af en toe om de dag of 2 een choke .. dat em zo een paar seconden raar doet maar dat is het maar dat is volgens mij te wijten aan slechte firmware op mijn router..
echt disconnects niet ondervonden..
echt disconnects niet ondervonden..
Ik kom hier nog eens even op terug. ik heb hier thuis een lange tijd een vrij dure us-robotics WLAN 100mbit gehad. App was niet al te goedkoop en heeft .... gewerkt. Kreeg regelmatig wel wat foutjes of de wireless liep vast enz. Nadat ik scarlet had aangevraagd en mijn download meter niet werkte (foutje daar?) ben ik eens GOED t downloaden geweest op bittorent enz. De ene naar de andere keer kreeg ik een disconect.
Nu heb ik een ASUS Wlan hangen en dat ding ramt het dataverkeer er door heen alsof 't niets is. Gisteren was ik even TOMTOM maps of europe aan het downloaden. Eerst even kijken of 't werkt voordat ik 't koop
Maar ik trok toch een gemiddelde van 250 tot 350 KBs niet slecht vondt ik.
Kortom, andere router in mijn geval en 't probleem is opgelost. Tevens indien jullie een Speedtouch ADSL modem hebben download hier de nieuwste drivers
http://www.speedtouch.nl/drivers.html
dit heeft mijn verbinding ook te goede gedaan. En natuurlijkj ook voor andere modems nieuwste drivers ff leechen installen.
Succes!
Nu heb ik een ASUS Wlan hangen en dat ding ramt het dataverkeer er door heen alsof 't niets is. Gisteren was ik even TOMTOM maps of europe aan het downloaden. Eerst even kijken of 't werkt voordat ik 't koop
Maar ik trok toch een gemiddelde van 250 tot 350 KBs niet slecht vondt ik.
Kortom, andere router in mijn geval en 't probleem is opgelost. Tevens indien jullie een Speedtouch ADSL modem hebben download hier de nieuwste drivers
http://www.speedtouch.nl/drivers.html
dit heeft mijn verbinding ook te goede gedaan. En natuurlijkj ook voor andere modems nieuwste drivers ff leechen installen.
Succes!
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
nickx.be schreef:Ik kom hier nog eens even op terug. ik heb hier thuis een lange tijd een vrij dure us-robotics WLAN 100mbit gehad. App was niet al te goedkoop en heeft .... gewerkt. Kreeg regelmatig wel wat foutjes of de wireless liep vast enz. Nadat ik scarlet had aangevraagd en mijn download meter niet werkte (foutje daar?) ben ik eens GOED t downloaden geweest op bittorent enz. De ene naar de andere keer kreeg ik een disconect.
Nu heb ik een ASUS Wlan hangen en dat ding ramt het dataverkeer er door heen alsof 't niets is. Gisteren was ik even TOMTOM maps of europe aan het downloaden. Eerst even kijken of 't werkt voordat ik 't koop
Maar ik trok toch een gemiddelde van 250 tot 350 KBs niet slecht vondt ik.
Kortom, andere router in mijn geval en 't probleem is opgelost. Tevens indien jullie een Speedtouch ADSL modem hebben download hier de nieuwste drivers
http://www.speedtouch.nl/drivers.html
dit heeft mijn verbinding ook te goede gedaan. En natuurlijkj ook voor andere modems nieuwste drivers ff leechen installen.
Succes!
Kan inderdaad veel veranderen aan de connectie een nieuwe modem.
Maar vermoed dat het probleem wel bij RealDSL ligt aangezien ik een Cisco ADSL modem/router heb. Deze dingen zijn niet bepaald goedkoop (400€) en instellingen zijn ook ok...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ik denk niet dat de kostrpijs veel uitmaakt als er een instelling verkeerd staat
RealDSL zou zich veel tijd en moeite kunnen besparen indien ze eens een volledige guide schrijven over hoe iemand de Belgacom firmware van een Speedtouch kan vervangen door de normale versie, en dan ook een step-by-step gids om de juiste instellingen in de router te zetten en die even veilig te maken als voorheen. Momenteel vind ik zelfs niet of het nu PPPoE of PPPoA is dat ze gebruiken Of misschien voelt een UB'er zich nu geroepen ?
En als ze dan die torenhoge installatiekost (121€ incl BTW) ook wat inkrimpen...
RealDSL zou zich veel tijd en moeite kunnen besparen indien ze eens een volledige guide schrijven over hoe iemand de Belgacom firmware van een Speedtouch kan vervangen door de normale versie, en dan ook een step-by-step gids om de juiste instellingen in de router te zetten en die even veilig te maken als voorheen. Momenteel vind ik zelfs niet of het nu PPPoE of PPPoA is dat ze gebruiken Of misschien voelt een UB'er zich nu geroepen ?
En als ze dan die torenhoge installatiekost (121€ incl BTW) ook wat inkrimpen...
de router hier is ongeveer 3weken oud..dus daar zal het wel niet aan liggen..
wordt hier wel zot van..
EN ook van de nalatigheid van realdsl om er iets aan te doen..
ik stuur maar mailtjes maar krijg nooit antwoord..
ik bel 1x "we gaan het nazien" en ik krijg de kiestoon..
qua helpdesking hebben ze blijkbaar wel nog veel te leren
ik begin bijna te denken.. het geld is binnen.. de vriendelijkheid is weg
wordt hier wel zot van..
EN ook van de nalatigheid van realdsl om er iets aan te doen..
ik stuur maar mailtjes maar krijg nooit antwoord..
ik bel 1x "we gaan het nazien" en ik krijg de kiestoon..
qua helpdesking hebben ze blijkbaar wel nog veel te leren
ik begin bijna te denken.. het geld is binnen.. de vriendelijkheid is weg
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Tracer07 schreef:
qua helpdesking hebben ze blijkbaar wel nog veel te leren
ik begin bijna te denken.. het geld is binnen.. de vriendelijkheid is weg
hehe, da's hun insteek he.
Groot volume = nerds als klant = geen helpdesk nodig.
Vergeten ze natuurlijk ook dat voor al de problemen die niet bij de eindgebruiker ligt ook een helpdesk nodig is.
Denk dat dit dus nog wel tijdje blijft voorkomen tot ze alles een paar keer hebben gehad en zelf geleerd hebben wat waar en hoe van het ISP zijn
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Groot volume = nerds als klant = geen helpdesk nodig.
Vergeten ze natuurlijk ook dat voor al de problemen die niet bij de eindgebruiker ligt ook een helpdesk nodig is.
"Maar ik heb in mijn situatie liever ervaren computerfreaks als klant dan beginnende internetters. Die downloaden misschien niet veel, maar doen wel vaak een beroep op de klantendienst. En dat is een enorme kostenpost."
bron: http://www.trends.be/CMArticles/ShowArticle.asp?articleID=38198§ionID=1296
Zo zie je maar he, hierbij bevestigt realDSL nauwelijks tot geen helpdesk nodig te hebben...
zolang het idd bij mij ligt.. np.. dna zal ik wel dagen en dagen prullen.. maar als de lijn niet werkt.. dan zou het wel opgelost mogen worden
zit vandaag al de hele dag zonder internet.. en dit na 2dagen een abo te hebben en die 2 al disconnectend door te komen..
al de hele dag "cannot get ip from pppoe server"
ik bel naar de "helpdesk" en die zeggen weer maar eens.."bij ons is alles in orde, zal naar bgc bellen" .. iets later bel ik terug "ja bgc neemt niet op" ben ik wel vet mee natuurlijk
als het zo de hele maand is dan gaan ze toch serieuzere service gaan mogen leveren of ze kunnen naar hun geld fluiten
zit vandaag al de hele dag zonder internet.. en dit na 2dagen een abo te hebben en die 2 al disconnectend door te komen..
al de hele dag "cannot get ip from pppoe server"
ik bel naar de "helpdesk" en die zeggen weer maar eens.."bij ons is alles in orde, zal naar bgc bellen" .. iets later bel ik terug "ja bgc neemt niet op" ben ik wel vet mee natuurlijk
als het zo de hele maand is dan gaan ze toch serieuzere service gaan mogen leveren of ze kunnen naar hun geld fluiten
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Tracer07 schreef:zolang het idd bij mij ligt.. np.. dna zal ik wel dagen en dagen prullen.. maar als de lijn niet werkt.. dan zou het wel opgelost mogen worden
zit vandaag al de hele dag zonder internet.. en dit na 2dagen een abo te hebben en die 2 al disconnectend door te komen..
al de hele dag "cannot get ip from pppoe server"
ik bel naar de "helpdesk" en die zeggen weer maar eens.."bij ons is alles in orde, zal naar bgc bellen" .. iets later bel ik terug "ja bgc neemt niet op" ben ik wel vet mee natuurlijk
als het zo de hele maand is dan gaan ze toch serieuzere service gaan mogen leveren of ze kunnen naar hun geld fluiten
Ja is vree lastig natuurlijk...
RealDSL steekt wat dat betreft wat moeilijk in elkaar...
Je moet een koperpaar van belgacom hebben en begacom zorgt dus voor het ATM signaal op de lijn.
Eens belgacom de connectie doet naar de DSLAM van reaDSL kom je op het IP-netwerk van telenet terecht. Telenet verzorgt verdere service
Zie je.
Wat is hier nu fout...
Ja zoek maar als je met derde parijen bezig zijt e.
Ik hoop voor jou dat je er snel uit geraakt.
Je kan dus connecteren op de DSLAM???
en daarna krijg je geen IP van PPPoE server?
lijkt me raar dat ze dan de fout zoeken bij belgacom...
Zenet verzorgt de IP transits...
correct me if I'm wrong
ah joy..1 probleem opgelost. blijft ik maar disconecten.. verdomd irritant.. morgen weer maari s bellen en weer een week aant lijntje gehouden worden en prolly uiteindelijk nix hebben.. sigh..
begin het bos niet meer door de bomen te zien
begin het bos niet meer door de bomen te zien
- patrickc
- Plus Member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
- Locatie: Ekeren 2030
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Vermits dit verhaal enkel bij RealDSL voorkomt (net alle andere fora even bekenen) vermoed ik dat de oplossing heel eenvoudig is: Telenet Solutions heeft de boel aangesloten op haar digitale televisie backbone! Als er eens iemand een tv zou aansluiten op zijn ADSL modem dan kan dat gechecked worden...
Grapje....
prodata schreef:Tracer07 schreef:zolang het idd bij mij ligt.. np.. dna zal ik wel dagen en dagen prullen.. maar als de lijn niet werkt.. dan zou het wel opgelost mogen worden
zit vandaag al de hele dag zonder internet.. en dit na 2dagen een abo te hebben en die 2 al disconnectend door te komen..
al de hele dag "cannot get ip from pppoe server"
ik bel naar de "helpdesk" en die zeggen weer maar eens.."bij ons is alles in orde, zal naar bgc bellen" .. iets later bel ik terug "ja bgc neemt niet op" ben ik wel vet mee natuurlijk
als het zo de hele maand is dan gaan ze toch serieuzere service gaan mogen leveren of ze kunnen naar hun geld fluiten
Ja is vree lastig natuurlijk...
RealDSL steekt wat dat betreft wat moeilijk in elkaar...
Je moet een koperpaar van belgacom hebben en begacom zorgt dus voor het ATM signaal op de lijn.
Eens belgacom de connectie doet naar de DSLAM van reaDSL kom je op het IP-netwerk van telenet terecht. Telenet verzorgt verdere service
Zie je.
Wat is hier nu fout...
Ja zoek maar als je met derde parijen bezig zijt e.
Ik hoop voor jou dat je er snel uit geraakt.
Je kan dus connecteren op de DSLAM???
en daarna krijg je geen IP van PPPoE server?
lijkt me raar dat ze dan de fout zoeken bij belgacom...
Zenet verzorgt de IP transits...
correct me if I'm wrong
Grapje....
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.