TV Vlaanderen Antenne TV: kwaliteit & gratis app?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
RobinW
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik wil mijn Proximus boeltje buiten gooien en terug edpnet (fiber) nemen voor internet & mobiel.
Zoals zovelen hier, zou ik tv apart willen, idealiter een Apple TV app of op zijn minst rechtstreeks op de smart-tv zonder aparte decoder.
Stievie is een stille dood aan het sterven, een Telenet en Proximus hun apps zijn niet buiten een bundel te verkrijgen.

Antenne TV van TVV leek mij dus interessant. Weet er iemand welke kwaliteit dat is?
Krijg je hierbij dan ook gratis toegang tot hun OTT app?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Voor zover ik begrijp is de OTT App alleen beschikbaar voor de klanten TV Vlaanderen Sateliet-TV
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
franjo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 11 keer

BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Ik heb sinds kort TV Vlaanderen Satteliet TV. Hier zit de app bij. De app werkt in het algemeen heel goed. Streamen naar Chromecast en dergelijke werkt vlekkeloos. Enkel met de app op LG webOS heb ik soms problemen als ik tijdens het programma terugspoel naar het begin en zo uitgesteld kijk. Dan loopt die soms vast.

Satteliet TV werkt perfect als je de schotel uitgericht krijgt, maar dat is niet zo simpel :P . Eens het stabiel is blijft het wel werken (Ciara overleefd dus zal wel oké zijn :wink: )

Over Antenne TV kan ik me niet uitspreken. Vroeger toen VRT nog op DVB-T zat werkte dit goed dus dat zal wel gelijkaardig zijn vermoed ik.

De app krijg je inderdaad niet in combinatie met Antenne TV.
RobinW
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bedankt iedereen!

Samenvatting:
  • Dus het is 720p, jammer, dealbreaker voor mij
  • En de app is enkel i.c.m. satelliet
Telenet CI+ is nog een optie, maar dan heb je geen replay als ik het goed begrijp.
Volgens mij is er echt wel plaats voor een puur OTT tv-abonnement met replay.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Was tot november AntenneTV-klant. Je hebt geen toegang tot de app.

Het is de goedkoopste en eenvoudigste wijze om televisie te kijken zowat overal in Vlaanderen en Brussel zonder internet. Het is relatief gebruiksvriendelijk. Beeldkwaliteit is in het algemeen niet echt slecht voor zover u niet gewoon bent niet HD of 4K te kijken. Is SD. Prima voor het journaal. Vreselijk beeldtechnisch voor iets als het Euro-songfestival.

Aantal zenders wel erg matig. Kunnen opnemen is twijfelachtig. Reken niet op veel hulp van de klantendienst, zeker niet technisch.

Persoonlijk zie ik geen reden om in uw situatie enige formule voor TV te nemen. Ik had AntenneTV omdat ik een internetoplossing had met een laag dataquota. Van zodra ik onbeperkt internet had zegde ik het op.

Ik kocht een androidTV box , Xiaomi Mi Box S, en met de VTM Go app en VRT NU via Kodi heb ik legaal alle lineaire zenders die ik wil.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”