Hi,
we zijn bezig met de upgrade van Office 2000 naar 2003, daarbij heb ik iets heel eigenaardig ontdekt:
een macro, die een csv bestand inleest, negeert nu ineens de puntkomma (mijn scheidingsteken), en wat ik ook probeer, niets helpt. Deze macro heeft met Office 2000 altijd goed gewerkt.
Ja, mijn Regional Settings staan goed.
Ja, ik heb al geprobeerd met de macro opnieuw op te nemen, waarbij, heel eigenaardig, tijdens het opnemen, m'n csv bestand wel goed ingelezen wordt, maar bij het opnieuw laten lopen, gaat het weer mis.
Heeft iemand enig idee wat ik eventueel over het hoofd zie, of wat de oorzaak kan zijn?
Excel 2003 probleem
Misschien eens navragen bij Microsoft België info uit eerste hand.
Daar leest u: Vanuit onze kantoren in Diegem zorgt een team van ongeveer 250 medewerkers voor de marketing, verkoop en ondersteuning van Microsofts producten en diensten op de Belgische markt.
Daar leest u: Vanuit onze kantoren in Diegem zorgt een team van ongeveer 250 medewerkers voor de marketing, verkoop en ondersteuning van Microsofts producten en diensten op de Belgische markt.
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Moet ik misschien toch eens overwegen
Ondertussen heb ik gemerkt dat de macro wel goed werkt, als ik de extentie .txt gebruik i.p.v. de extentie .csv, zonder verder ook maar iets te wijzigen.......
Ondertussen heb ik gemerkt dat de macro wel goed werkt, als ik de extentie .txt gebruik i.p.v. de extentie .csv, zonder verder ook maar iets te wijzigen.......
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als ik me niet vergis heeft Microsoft dit aangepast in Excel XP en dus ook Excel 2003. CSV file staat voor Comma Separated Values en dus wordt volgens de standaard enkel commas als separator toegelaten.
Een paar suggesties:
1) Verander de extensie van je bestand eens naar .txt en neem je macro opnieuw op.
2) Post de code van je Marco en dan kunnen we eens kijken of we het probleem kunnen verhelpen.
Gr, Astralon
Een paar suggesties:
1) Verander de extensie van je bestand eens naar .txt en neem je macro opnieuw op.
2) Post de code van je Marco en dan kunnen we eens kijken of we het probleem kunnen verhelpen.
Gr, Astralon
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Blue-Sky schreef:Misschien eens navragen bij Microsoft België info uit eerste hand.
Jaja, maar wel tegen betaling...
khsw schreef:Blue-Sky schreef:Misschien eens navragen bij Microsoft België info uit eerste hand.
Jaja, maar wel tegen betaling...
als je je programmaatje legaal hebt gekocht, net als ik, dan heb je recht op gratis support
tja, die wienerkes die alles illegaal downloaden, dan moet je natuurlijk geen officiele support verwachten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
dbz schreef:je je programmaatje legaal hebt gekocht, net als ik, dan heb je recht op gratis support
tja, die wienerkes die alles illegaal downloaden, dan moet je natuurlijk geen officiele support verwachten
Alvast proficiat met je legale versie! Laat ons voor de rest legaal/illegaal buiten deze discussie houden, daar zijn er al genoeg over te vinden...
Lees hun voorwaarden er maar eens op na:
http://support.microsoft.com/gp/services/
Graag verwijs ik naar hun FAQ bij Kostenloze Ondersteuning op http://support.microsoft.com/gp/nochargefaq
Ik meen daar toch het volgende te lezen:
Zijn er zaken die niet door Personal Ondersteuning worden gedekt?
- Alle Microsoft Server-producten en Microsoft Developer-producten
- Problemen met betrekking tot netwerkomgevingen, bijvoorbeeld de connectiviteit van een local area netwerk, beveiliging, messaging en afdrukken in netwerken
- Windows 2000 Professional en Windows XP Professional Editie
- Ondersteuning bij softwareontwikkeling, waaronder (maar niet beperkt tot) de ontwikkeling van macro’s, Visual Basic for Applications, Microsoft Access, data access tools zoals MSQuery en HTML, die gebruikt worden in combinatie met een Microsoft-product
- Microsoft-producten die zijn opgenomen in de lijst met producten die niet meer worden ondersteund.
[/list]
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
khsw schreef:trobbelke schreef:maar goed dat ik het al lang zelf opgelost heb
Just for the record, wat was de oplossing?
heb ik al gezegd, lees maar eens heel de draad opnieuw
trobbelke schreef:Moet ik misschien toch eens overwegen
Dit in inderdaad de oplossing, heb het ook al ondervonden