kopen op aliexpress

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Hi
Wie koopt daar vaak?
En wat heb je al betaald aan 1 winkel bedoel niet over meerdere bestellingen.
Maar wel met 1 bestelling
Wat invoer en douane kosten.

Zoek een degelijk niet duur uurwerk om mee te werken als technieker.
Maar dat eens langer dan 6 maanden of 2 dagen mee gaat
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 608
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 30 keer

Ik koop daar heel vaak. Kleine eerder goedkope en gemakkelijk verzendbare zaken die niet dringend zijn en hier moeilijker te vinden zijn (vb. GSM hoesjes, pinnetjes om uurwerken te herstellen, PC kabeltjes en onderdelen, SSD's, geheugenkaarten, batterijen, recent ook nog glasbuis zekeringen...). Ik heb geen ervaring met Douane & aliexpress. De laatste keer dat ik douane heb gehad was een tweedehandsaankoop van luidsprekers uit USA, en de aankoop van een nieuwe lens uit Japan.

Tegenwoordig kan je ook - sommige - bestellingen laten komen via Aliexpress Tjechië en Spanje. Gaat sneller (1 week) en geen issues met douane.
Een uurwerk kopen dat langer mee gaat dan 6 maanden... tja. Ik weet niet als Aliexpress daar de juiste omgeving voor is? :?
Amazfit BIP of Amazfit GTS (of eigenlijk elke Amazfit) is daarvoor geschikt. Op Amazon / Bol / Coolblue staan deze ook en nauwelijks iets duurder dan op Ali.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

wat noem je tegenwoordig een niet duur uurwerk.
de mi bands zijn ook perfect bruikbaar als simpele uurwerken, dat is wat ik nu gebruik (de 4)
kost je een goede 20tal euro, kan op ali gekocht worden via spanje, komt dus niets bij en is snel hier.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

**
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez op 04 sep 2021, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Kleine spullen: kabeltjes, geheugenkaart, lampen,... Vaak dingen die je hier niet vindt ofwel tegen een schandalig hoge prijs.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Heb daar al heel veel gekocht. Bijna allemaal klein grut. Als je boven de 22 euro gaat riskeer je dat het u veel meer gaat kosten. Forfaitaire kosten aan bpost en dan nog btw. En als het duur genoeg is invoerrechten.

Ik heb eigenlijk nog maar één keer echt een probleem gehad. Kocht een heel goedkoop artikel, iets van een 8 euro. Het was defect. Duidelijk een productiefout. Een functieknop was niet aanwezig, was evident. Contacteerde de verkoper via de contacteer verkoper. Die vroeg meer en duidelijker foto's,, ook al was het volgens mij overduidelijk.

Uiteindelijk schreef die dat die een vervangartikel ging opsturen. Die beweerde dat het defect was opgetreden in de verzending, dat de kwaliteitscontrole heel goed was. Dat was onzin. Het was heel goed verpakt, een knop gaat niet zomaar gewoon verdwijnen.

Maar ik kreeg maar geen bevestiging van het systeem dat het vervangtoestel verzonden was. En vroeg hoe het daarmee zat en de verkoper liet weten dat het heel erg druk was maar dat het zeker ging verzonden worden. Ondertussen was het periode om een 'dispute' in te dienen verstreken. Ik had mijn twijfels nu, vroeg mij af of die verkoper mij niet aan het lijntje had gehouden.

Ik wou de klantendienst van Aliexpress zelf contacteren daarover om advies te vragen. Maar dat lukt mij niet. Ik kwam uit bij een chatrobot. Ik beantwoorde de vragen die deze chatrobot mij stelde en voor ik het wist vroeg die of ik een eenmalige terugbetaling wou van de aankoopprijs van dat artikel. Wat Aliexpress wou toestaan op basis van mijn profiel. Wat ik aanvaarde en ik kreeg direct die 7 of 8 euro terug. Met de melding van die chatrobot dat dit uitzonderlijk was en ik tijdig de 'dispute' functie diende te gebruiken in de toekomst.

Verder niets meer van vernomen. Geen idee of het eigenlijk mogelijk is met een mens te spreken van de Aliexpress klantendienst. Of die zelfs bestaan.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ook hier toch veel kleine spullen en elektronica. (steeds een verassing wat er nu net in de bus zit)
Nog nooit verdwenen pakketjes gehad of moeten betalen.
Voldoet iets niet aan de beschrijving, een dispute openen en geld terug.
De laatste tijd lijkt het echter duurder te worden door verzendkosten (dropshipping?)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

WalterB1 schreef:Verder niets meer van vernomen. Geen idee of het eigenlijk mogelijk is met een mens te spreken van de Aliexpress klantendienst. Of die zelfs bestaan.
Ja hoor, heel zeker zelfs. Al meermaals met een medewerker gechat ipv een chatbot.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb bij AliX al heel wat spullen besteld, voornamelijk specifieke kabeltjes, plugjes, verloopstekkers, ... maar ook veters :).
In 1 veter zat een scheur en ik heb mijn geld teruggkregen.
Tijdens de verzending van een steun voor een koptelefoon (€12 incl verz) was er iets onbelangrijks afgebroken, waar ik €5 "korting" voor claimde. Dat is gewoon gepasseerd en ik heb €5 op mijn MasterCard terugbetaald gekregen.
Nog nooit foute of niet geleverde pakketjes gehad, nog nooit niet-afgehandelde zever gehad.

@dispute
Altijd een dispute indienen, zo is er een trace.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 25 keer

Heb reeds besteld op Aliexpress als ik het niet vind op Ebay, omdat ik betrouwde op de terugbetaling van Paypal als het artikel niet opdaagt.
Nog nooit moeten bewijs van betaling sturen via Ebay op een paar honderd aankopen.
Het gaat om kabeltjes, kleine prularia, slotjes voor koffers, hoedjes e.d voor de vrouw, ...

Als ik de comments hierboven lees was mijn argwaan naar AliX ten onrechte. Via Ebay krijg ik toch op zijn minst 1 op 10 artikelen niet in de brievenbus, maar via Paypal dispuut heb ik steeds het geld teruggekregen.

1) wist niet dat er een dispute bij AliX was
2) wist niet dat alles wel degelijk toekomt wat je bestelt bij AliX.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Eén keer een pakketje gehad dat eruit zag alsof het vliegtuig niet de moeite gedaan had om te landen (nogthans staat er bij mij duidelijk 'Landen' in het adres). Eén keer eentje dat lang bij douane is blijven hangen (en hoop dat ze evenveel last gehad hebben om de pluimen op te ruimen). Het label "sex toy" zal daar zeker niks mee te maken hebben :lol:
Echter niks echt specifiek Ali.

Al wel opgemerkt dat er toch opvallend meer douanecontrole is. De tijd dat er pakketjes door raakten zonder is voorbij (niet enkel azie). Voor ali is dat bij mij geen probleem, meestal <20€.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Al 100'de pakjes besteld op Aliexpress en nog nooit is er een pakje niet aangekomen.

Wel gebeurd er tegenwoordig meer controle op pakjes boven de 22 euro.
Met singlesday nog een pakje besteld van 23euro , met de Aliexpress-korting eraf was het nog 21 euro... resultaat aangegeven waarde van 23 euro en dus 35euro kosten bij douane... :roll:
Pakje dus geweigerd, uitgelegd aan verkoper, niet veel nuttige respons ontvangen.
Dus een dispute geopend en volledig uitgelegd dat de europese douane enkel geintresseerd is in wat IK betaald heb en de verkoper eigenlijk een hogere waarde had aangegeven dan ik betaald had. Uiteindelijk mijn geld terug gekregen en prima opgelost van Aliexpress. :idea:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Of sieraden een werkdag overleven hangt vooral af van de drager.

Quartz uurwerken zijn het best bestaand tegen slagen stoten als het op het uurwerkmechanisme aankomt.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”