"grappige" laptop-historie...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
stephan
Elite Poster
Elite Poster

deze wil ik jullie niet onthouden... (het is een lange post, maar in mijn ogen wel de moeite waard)

Mijn laptop, IBM R50p Centrino1.7Ghz 1024ram ati radeon 9600 128mb enz... 9 maanden oud, 3 jaar next-businessday on-site garantie (via IBM), + 1 jaar omnium verzekering bij schade/diefstal/verlies/... (via leverancier)

Nu, het "verhaal"...

Donderdagavond 11/8, ik werk op mijn laptop in photoshop, opeens geen linkermuisknop meer (zowel trackpoint, touchpad als knop...) vrij vervelend dus... Gelukkig zat ik thuis en had ik een externe muis bij de hand. Ik dacht, ik bel morgen naar mijn leverancier, dat komt in orde.

Vrijdagvoormiddag 12/8, ik bel leverancier, ze melden mij dat ik best rechtstreeks naar IBM bel (vermits ik garantie en niet verzekering aanspreek). Ik bel naar IBM en heb eindelijk (na 14 minuten klassieke muziek op een 070-lijn) iemand aan de andere kant. Ik doe mijn verhaal van mijn muisknop en ook van mijn grafische kaart (die al sinds aanschaf raar deed maar vermits ik geen gamer ben, niet de moeite om te melden) nu dat ik hem toch moet binnen doen.
De persoon aan de andere kant zegt dat hij het stuk zal bestellen en dat de klantendienst mij zal terugbellen "straks"... Dus ik wacht... tevergeefs...

Zaterdagavond 13/8, al werkend met mijn externe muis begeven na een reboot mijn USB-slots het... Ik reboot opnieuw, laptop blijft hangen nog voor het "bios-scherm"... Dus ik denk, me = f*cked, heb donderdag presentatie project voor examen 2e zit...

Zondag 14/8, uiteindelijk krijg ik mijn laptop zelf weer aan de praat, maar zonder externe muis (usb defect) en zonder geïntegreerde muis...
Niet echt handig als je VEEL moet photoshoppen...

Maandagmorgend 15/8, ik bel opnieuw naar IBM (erop wijzend dat ik niet teruggebeld ben geweest, nog steeds vriendelijk). Vriendelijke man aan de andere kant noteert opnieuw al mijn gegevens, besteld een moederbord (met integrated video en usb) + keyboard en touchpad. (volledig onder garantie, en ze waren nog in stock zei hij). Vermits het een feestdag was kon het morgen (=dinsdag) niet meer want die planning was al gemaakt, maar wel woensdag. Fair enough.

Dinsdagmiddag 16/8, ik bel nog eens naar IBM (toch zeker spelen, het is nu eenmaal dringend met de examens), krijg een dame aan de lijn die mijn ref. number vraagt en mij weet te zeggen wat mijn naam, adres, soort laptop, soort mankement en afspraak is voor reparatie, en mij verzekert dat er weldegelijk een afspraak is voor woensdagmorgend bij de klant (bij mij) thuis. ok...

Woensdagmorgend 17/8, vandaag dus, ik blijf speciaal thuis, sta al klaar vanaf 8u (you never know with those people) en wacht...
Tot 13u!!!! Ik bel naar IBM (nog steeds vriendelijk) en vraag of de technieker vertraging heeft opgelopen of dat er een, verandering in planning is. Hij vraagt mijn ref. number en zegt me daarna doodleuk "Maar meneer, er is helemaal geen afspraak gemaakt voor uw reparatie, de stukken zijn nog niet besteld..."
(korte stilte)
Ik doe mijn verhaal en hij zegt me dat hij even gaat controleren en mij zo snel mogelijk terugbelt.
Anderhalf uur later : Nog steeds niets gehoord van IBM, dus ik bel zelf (lichtjes geïrriteerd) Ik doe opnieuw mijn verhaal (man van daarnet was op lunchpauze...) Ik vertel hem dat ik de dag voordien met een dame had gesproken die me verzekerde dat ik een afspraak had, die dame bleek OOK lunchpauze te hebben...
Ik vraag aan de man wanneer de reparatie wél kan plaatshebben waarop hij antwoord dat dat ten vroegste kan gebeuren (in het beste geval) op maandag 22/8... Ik vraag dus of er eventueel een vervanglaptop is maar daar doen ze niet in zegt ie...
Dan wijs ik de man op het feit dat ik een "3 years next-businessday on-site warranty" heb, en dat ik die service ook wil krijgen... Antwoord : ja maar dit betekend dat we je binnen de dag contacteren... Waarop ik zeg dat ik zelf al verscheidene keren heb gebeld en al 2 keer niet ben teruggebeld! Uiteindelijk beweert de man niets voor mij te kunnen doen (hij is ook maar een werknemer en moet niet boeten voor wat een ander verkeerd doet...) en belooft hij me dat hij de dame die ik de dag voordien aan de lijn had naar mij ging laten bellen na de lunchpauze...

Omdat mijn probleem nog steeds niet is opgelost bel ik naar mijn leverancier, doe opnieuw mijn hele verhaal en deze zegt me dat hij zelf naar IBM zal bellen en me direkt daarna terugbelt. 20 minuten later telefoon van mijn leverancier met bevstiging van mijn verhaal. Grappige noot, IBM beweert dat de dame die ik gisteren (dinsdag 16/8) aan de lijn had NIET bij hen werkt... Hmmmm, schuld ontlopen?
Uiteindelijk is het mijn leverancier die (uit medelijden denk ik) mij een vervangtoestel uitleent, een demomodel uit zijn eigen showroom (!), tot wanneer IBM mijn toestel zal gerepareerd hebben...

Sorry voor deze lange post, maar dit moest ik gewoon even kwijt, diegenen die de moeite hebben gedaan om het te lezen, dank u daarvoor, ik hoop dat je er iets aan hebt, ik heb er in ieder geval mijn lessen uit getrokken!!!

Ciao
Stephan

ps : naam leverancier post ik niet omdat ik niet wil dat de naam wordt besmeurd door dit verhaal. De leverancier heeft al het mogelijke gedaan om mij te helpen en treft geen schuld!

/edit: typo's
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
frisco
Member
Member

trieste zaak...

heb je ondertussen je telefoonrekening bijgehouden?
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Triest verhaal stephan, maar toch heel goed van jou leverancier want ik vrees dat er niet veel zoiets zouden doen, ik persoonlijk zou die leverancier positief bekijken voor het ruiltoestel en niet negatief.

Ikkejonge, je post is naar een nieuw topic verhuisd:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=8121
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
stephan
Elite Poster
Elite Poster

@ frisco : gelukkig profiteer ik nog van een speciaal aanbod van 1 van de 3 belgische mobiele netwerken en kan ik gratis naar vaste nummers bellen :) die 070-lijn was éénmalig (dik half uur wel :oops:) met den telefoon thuis...

@ SeNsEi Ze0n : mja misschien wel, dus for the record, merk is IBM en leverancier is het Antwerpse Signpost NV (hierbij mijn dank naar hen toe).

Ben er net mijn "reserve"toestel gaan afhalen, een toestel met specs die zelfs nog iets hoger liggen dan de mijne, en ik mag het houden tot wanneer mijn eigen laptop klaar is bij IBM. Of dat nu een kwestie van dagen of weken is dat maakt niet uit, dat is pas een service! :)

ciao
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Wat een BS, next business day garantie en dan nog weken kunnen wachten. Nu ja, ik werk zelf in een PC winkel, ik kan je verzekeren dat zo een dossier rap uit het oog verloren gaat. Als het niet centraal bijgehouden wordt, is het voor collega's meestal erg moeilijk om te weten waarover het gaat.

In ieder geval lees je best even je gebruikersovereenkomst door, ivm. die garantie wat werkelijk valt onder "next business day". Dat ze je contacteren lijkt me echt wel grote zever.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Gelukkig heb ik veel betere ervaringen met IBM dan Stephan's verhaal.
Ooit een probleem gehad met een server bij een klant. Zelf was ik op het moment dat de klant mij belde bij een andere klant maar ik heb de storing onmiddellijk gemeld en kreeg te horen dat het moederbord in Belgie niet beschikbaar was en dat er één van Amsterdam moest komen.
Vijf uur later was de server up-and-running.

Toch zou ik iedereen willen aanraden om veel sneller te reageren als er niets gebeurt.

Trouwens next business day betekent dat ze de volgende werkdag "actie moeten ondernemen". In de meeste gevallen betekent dit ook dat ze de volgende werkdag langskomen, maximaal een dag later.
Echter in extreme omstandigheden (sparepart niet beschikbaar, overmacht, enz...) kan het langer duren. Maar het is onbegrijpelijk dat iemand van IBM dezelfde dag niet de nodige onderdelen besteld om jouw probleem op te lossen.

Als je een helpdesk of technical support belt probeer dan altijd een referentienummer te bemachtigen en stuur desnoods nog een email naar technical support met verwijzing naar het referentienummer.

Bij IBM kan je trouwens storingen online aanmelden op:
https://www-304.ibm.com/jct03004c/suppo ... category=2

Good luck,
Astralon
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

jammer dat de thuisgebruiker niet dezelfde service krijgt als bedrijven. Zeker als ge ervoor betaald hebt, gelijk gij. Wij zijn op 't werk heel tevreden van de service van IBM, we betalen er ook genoeg voor, maar ik denk dat ze een bedrijf zeker niet willen kwijt spelen als klant, de thuisgebruiker is misschien niet interessant genoeg?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

trobbelke schreef:jammer dat de thuisgebruiker niet dezelfde service krijgt als bedrijven.
Kan ik alleen maar bevestigen en dat valt natuurlijk te betreuren want zover ik weet betalen we met dezelfde EUROs. Hier allemaal IBM materiaal (o.a. SAN) en perfecte service!
Ooit een technieker langsgekomen om een IDE kabel te verwisselen. Kunnen we uiteraard zelf vervangen, maar IBM stond er op dat het toestel werd nagekeken.

Gr, Astralon
stephan
Elite Poster
Elite Poster

@ astralon : referentienummer (case number) heb ik dus wel gevraagd en gekregen, en elke keer naar verwezen... so they know...

@ trobbelken : mja, thuisgebruiker is niet interessant, maar wees maar zeker dat dit verhaal ook naar de helpdesk van school gaat (waar dit niet het eerste geval is...) vorig jaar hebben ze GANS het eerste jaar van de richting ge-supplied met IBM laptop, volgend jaar gaan ze weer voor toshiba... sorry, maar dat ligt puur aan IBM zelf...

ciao

btw : ben nu aan t typen op mijn "gloednieuwe" vervanglaptop :-)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik vermoed dat je een mcter bent? :) Je mag blij zijn dat je nog voort geholpen wordt. De toshiba verhalen zijn een heel ander paar mouwen, ik heb nog wachttijden van minimaal 4 weken gekend :p. Medestudent is zijn laptop 7 maand kwijt geweest, maar was nog altijd te braaf om hier op te reageren, ik denk dat ik het kot afgebroken had.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Stephan, heb je de eerste keer ook verwezen naar je next bussinessday garantie?

Want ik 'snap' het dan een beetje van IBM dat ze iemand zonder die garantie minder snel reageren dan iem die dat wel heeft.
Al zou het niet mogen.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
stephan
Elite Poster
Elite Poster

jaja, direkt verwezen. Heb hen gezegd dat ik zowel omnium verzekerd ben tegen schade die door mij zou zijn veroorzaakt als een garantie 3 jaar next day on site... daarmee dat ik zo ambetant werd. ik ben heel beleefd gebleven maar die mens aan de andere kant heeft het wel geweten dat ik niet echt tevreden was...
laris
Plus Member
Plus Member

Ik heb ook zo'n r50p van pih via signpost.
Wel klein beetje andere specificaties (512mb ram, ati fire gl2) en heb exact hetzelfde probleem als stephan voorgehad tijdens het schooljaar.
Toen heb ik meteen een vervangtoestel gekregen (de harde schijf werd overgestoken dus ik merkte er niets van).
3 dagen later waren men usb-poorten vervangen en kreeg ik men laptop terug.

Dus tot nu toe zeer tevreden over IBM garantie
stephan
Elite Poster
Elite Poster

VERHAAL UPDATE... (het gaat voort... :lol:)

Vermits mijn afspraak van woensdag 17/8 niet bestond omdat de stukken niet beschikbaar waren ben ik naar mijn kot vertrokken met vervanglaptop.

Donderdag 18/8, ik zet na mijn examen-presentatie mijn gsm terug aan in de namiddag. Wat zie ik, 1 nieuw voice-mail bericht...
"Goedemiddag meneer, U spreekt met ***** van IBM reparatiedienst. Ik stond daarnet bij U thuis voor de deur voor een raparatie van een laptop..."
Ik bel die mens terug, hij had het moederbord dus al wel!!!
Anyway, gelukkig wilde hij de dag erna terugkomen.

Vrijdag 19/9 (intussen al 8 dagen na eerste telefonisch contact!) De technieker komt aan huis, vervangt mijn moederbord en werkt perfect. Enkel dat mijn touchpad nog kapot is. Stuk moet besteld worden en dan volgende week nieuwe afspraak maken...

Ik houd mijn hart al vast wat het volgende probleem gaat zijn...
Mijn mening nu is dat de service heel vriendelijk is, maar wat een organisatie daar bij IBM... Ze geven blijkbaar echt voordeel (begrijpelijk maar niet terecht!) aan grote bedrijven...

Ciao
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

btw: Hoe was uw examen? :? :-D
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

spannend.... zo wachten op de climax... wat een cliffhanger....

Hoe was het examen?

U komt het te weten na de commercial break :lol:
stephan
Elite Poster
Elite Poster

LOL, awel, eigenlijk goed :D echt dan!
maja, was een presentatie van een mini-xHtml-site...

Nu wordt het wa serieuzer vanaf maandag.

Anyway, on topic, vanaf maandag verwacht ik dus een telefoontje van IBM om afspraak te maken voor nieuw touchpad...

Khoud jullie op de hoogte (kan bijna beginnen met een nieuwsbrief service :lol:)

ciao
eldiablo
Pro Member
Pro Member

hehe, 1mct herexamen, yeah, khebbet ook zitten.
btw konde geen contact opnemen met et pih, normaal kan je je laptop toch binnengooien int pih, of zitter daar niemand in augustus?
anywayz, kga ook maar nog een uurke leren :|
Gast

met pih begin ik zelfs nie... 2 vrienden van de klas zijn beide hun lapop voor enkele WEKEN kwijtgeweest... en spare-laptops zijn meestal oude bakken (als er al zijn...)

off topic : @eldiablo, welk vak? :)

ciao
stephan
eldiablo
Pro Member
Pro Member

paar maten van mij hebben al moeten binnengaan en da ging nog redelijk vlot, nuja, blijkbaar ist ook afhankelijk wie datter aan werkt zekers.

offtopic: kheb tech1, prog2 en ps2 (kzie der tegenop tegen ps2 :P )
laris
Plus Member
Plus Member

sparelaptops oude bakken?

Ik kreeg net dezelfde dan ik heb ongeveer, de harde schijf werd overgestoken en ik merkte zelfs niet da ik op een andere laptop bezig was
stephan
Elite Poster
Elite Poster

mja, beide van mijn klas die hun IBM R50p binnen deden, kregen nen Toshiba van het jaar ervoor die er echt al niet uitzag...

ciao
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”