Telenet stopt met ondersteuning oude decoders
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Wie nog een oudere versie van decoder in huis heeft (2007 a 2013), gekocht of in huur moet binnenkort deze ruilen (31 maart)...
Zogenaamd omdat er geen softwarematige ondersteuning meer kan.
Wat een larie en apekool van hen, de moneymachine moet blijven draaien...
https://press.telenet.be/telenet-vervan ... toestellen#
Zogenaamd omdat er geen softwarematige ondersteuning meer kan.
Wat een larie en apekool van hen, de moneymachine moet blijven draaien...
https://press.telenet.be/telenet-vervan ... toestellen#
Aan zee schijnt de zon altijd...![☀️](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/2600.svg)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Waarom zou dat larie zijn ??? android apple blackberry enz ondersteunen toch ook geen toestellen meer van 2007.
Als de leverancier stopt met ondersteuning kan telenet ook niet veel meer doen
Als de leverancier stopt met ondersteuning kan telenet ook niet veel meer doen
Laatst gewijzigd door proximusboyke 30 jan 2020, 12:06, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 17 keer
Volgens mij gaat het hier over een decoder die geen H.264 ondersteunt. Actueel ligt alles dubbel op de kabel, een keer in HD met H.264 gecodeerd en 1 keer in SD met MPEG2 gecodeerd. Telenet wil niet langer die onnodige bandbreedte gebruiken (wat me anno 2020 redelijk lijkt). De enige zenders die overblijven voor die ontvanger zullen de 20 zenders van het compacte signaal zijn (die niet versleuteld zijn). Ik vermoed dat een, canvas en ketnet voorlopig ook in SD zullen beschikbaar blijven.
En ja hoor dat het een software issue is is larie. Dit is een hardware limitering.
En ja hoor dat het een software issue is is larie. Dit is een hardware limitering.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
proximusboyke schreef:... zei ...
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Sorry dit stoorde te hard...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Voor de huurtoestellen maakt dat toch weinig uit.
Heb je er meer dan 1, dan betaal je zelfs vanaf de 2de minder.
Geen harde schijf en zo.
Geen verlies meer van opnames als dat onding kapot gaat.
Ja, het is in de Cloud.
Maar Telenet heeft toch al alles in zijn greep.
Heb je er meer dan 1, dan betaal je zelfs vanaf de 2de minder.
Geen harde schijf en zo.
Geen verlies meer van opnames als dat onding kapot gaat.
Ja, het is in de Cloud.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Neen, klopt niet.Clemens2 schreef:Volgens mij gaat het hier over een decoder die geen H.264 ondersteunt. Actueel ligt alles dubbel op de kabel, een keer in HD met H.264 gecodeerd en 1 keer in SD met MPEG2 gecodeerd. Telenet wil niet langer die onnodige bandbreedte gebruiken (wat me anno 2020 redelijk lijkt). De enige zenders die overblijven voor die ontvanger zullen de 20 zenders van het compacte signaal zijn (die niet versleuteld zijn). Ik vermoed dat een, canvas en ketnet voorlopig ook in SD zullen beschikbaar blijven.
MPEG2 gebruiken ze al een hele tijd niet meer.
Die toestellen kunnen wel degelijk H.264 aan, anders zouden ze op geen enkele zender nog beeld hebben.
Je moet het elders zoeken.
één en Canvas zitten ook al jaren niet meer in SD op de kabel.
Geen verlies meer als het kapot gaat, maar anderzijds ook geen controle meer.svermassen schreef:Geen verlies meer van opnames als dat onding kapot gaat.
Ja, het is in de Cloud.
Opnames in de cloud blijven sowieso beperkt in tijd staan, bij harddisk bepaalde je zelf hoe lang je dat hield.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- proximusboyke
- Elite Poster
yep de coud de tover oplossing.
Aleen als bij alles een onderbreking is (denk maar proximus paar jaar geleden dagenlang) moet ge niet denken om een keer een programma te bekijken die op uw decoder staat
Aleen als bij alles een onderbreking is (denk maar proximus paar jaar geleden dagenlang) moet ge niet denken om een keer een programma te bekijken die op uw decoder staat
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
60 maanden max, op die 5 jaren hebben we beiden al 1 of 2x moeten vervangen hier.boulder schreef: Geen verlies meer als het kapot gaat, maar anderzijds ook geen controle meer.
Opnames in de cloud blijven sowieso beperkt in tijd staan, bij harddisk bepaalde je zelf hoe lang je dat hield.
Dus die termijn is voor ons sowieso al nooit haalbaar geweest.
Trouwens, je zegt dat nu wel.
Maar stel dat een zender beslist dat de opnames max. 24 maanden bewaard mogen blijven.
Ben er zeker van dan Telenet ook wel iets zou inbouwen in de software van de boxen met HD
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Wij kijken bijna uitsluitend vanop de schijf maar soms is deze vol en zit het toch in de cloud. Zeer vervelend want je moet dat dan sneller bekijken en een onderscheid maken tussen wat cloud is en wat niet. Soms is ineens iets verwijderd omdat de tijd verstreken is.
Soms starten opgenomen programma's gewoon niet. Leuk als dat een aflevering van een serie is. Al een paar keer naar VRTnu moeten switchen om de laatste aflevering te zien. Nog beter is dat men stopt met opnemen 3 minuten voor het einde
Jammer dat men de video's van vroeger niet liet meeevolueren met een persoonlijke HDD. Je neemt zoveel op als je wil en bewaart uw opnamen zolang als jij wil. Daar was waarschijnlijk te weinig mee te verdienen. Ja, en dan dat geleuter over rechten, hoe ging dat dan probleemloos met VHS-videorecorder? TV met HDD bestaat maar door codering kan je er niets mee opnemen![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Wat de klant wil is gewoon tv via internet en een eigen toestel om op te nemen. Je kiest dan zelf de opslagcapaciteit en andere functionaliteiten. Wie een extra dienst verkiest in de cloud kan daarvoor extra betalen. Nu dringt men iets op dat niet gebruiksvriendelijk is en veel bugs kent. Ik zit ook al aan mijn 4e bakske maar men blijft volharden.
Soms starten opgenomen programma's gewoon niet. Leuk als dat een aflevering van een serie is. Al een paar keer naar VRTnu moeten switchen om de laatste aflevering te zien. Nog beter is dat men stopt met opnemen 3 minuten voor het einde
Jammer dat men de video's van vroeger niet liet meeevolueren met een persoonlijke HDD. Je neemt zoveel op als je wil en bewaart uw opnamen zolang als jij wil. Daar was waarschijnlijk te weinig mee te verdienen. Ja, en dan dat geleuter over rechten, hoe ging dat dan probleemloos met VHS-videorecorder? TV met HDD bestaat maar door codering kan je er niets mee opnemen
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Wat de klant wil is gewoon tv via internet en een eigen toestel om op te nemen. Je kiest dan zelf de opslagcapaciteit en andere functionaliteiten. Wie een extra dienst verkiest in de cloud kan daarvoor extra betalen. Nu dringt men iets op dat niet gebruiksvriendelijk is en veel bugs kent. Ik zit ook al aan mijn 4e bakske maar men blijft volharden.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
HD Digicorder AD2000 en de HD Digibox AD 2000kippewit schreef:Is er ergens een overzicht om welke modellen het precies gaat?
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP:
Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP:
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
- proximusboyke
- Elite Poster
wat mij enorm stoort is digitale vooruitgang zeggen ze.
Maar een dicorders bij alle operatoren is nog steeds niet in staat een programma op te nemen ipv tijdszones.
vroeger kon ik dat wel met mijn panasonic vodeorecorder, dus als je 30 jaar geleden kon wat nu nie kan waar zit dan dedigitale vooruitgang
commercieele zenders zal het wel met de reclames te makken hebben maar publieke omroepen ? Maar goed fat is een ander onderwerp.
Maar ik kan best begrijpen dat die dingen na een x aantal jaar niet meer werken.
En dat zal vaker en vaker gebeuren, er is een veel te grote evolutie aan de gang.
Maar een dicorders bij alle operatoren is nog steeds niet in staat een programma op te nemen ipv tijdszones.
vroeger kon ik dat wel met mijn panasonic vodeorecorder, dus als je 30 jaar geleden kon wat nu nie kan waar zit dan dedigitale vooruitgang
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
commercieele zenders zal het wel met de reclames te makken hebben maar publieke omroepen ? Maar goed fat is een ander onderwerp.
Maar ik kan best begrijpen dat die dingen na een x aantal jaar niet meer werken.
En dat zal vaker en vaker gebeuren, er is een veel te grote evolutie aan de gang.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 30 jan 2020, 14:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
zie meer info van Telenet op Netweters:
Je zal dus geen live TV meer kunnen kijken na 31 maart, wel nog de opnames.
Deze oude toestellen blijven na 31 maart werken voor een 20 tal zenders (waarschijnlijk zal het mogelijk zijn om hiermee nog de "vrij te ontvangen" zenders (Compact Signaal) te zien?
bron: https://www.netweters.be/t5/Hardware-in ... 4025#M9578Suzy schreef:vanaf 1 april kan je als klant van een AD2000 digicorder of AD200 digibox geen live tv meer kijken. De decoder ontvangt vanaf die datum geen signaal meer. Je kan je oude AD2000 digicorder wel nog gebruiken om de opnames erop te bekijken.
Of de interactiviteit tussen een AD2000 en AD200 nog zal blijven werken om opnames te delen, daar heb ik geen zicht op. Heb dit eens nagevraagd voor je.
Je zal dus geen live TV meer kunnen kijken na 31 maart, wel nog de opnames.
Deze oude toestellen blijven na 31 maart werken voor een 20 tal zenders (waarschijnlijk zal het mogelijk zijn om hiermee nog de "vrij te ontvangen" zenders (Compact Signaal) te zien?
Zal waarschijnlijk met de encryptie te maken hebben?boulder schreef:Die toestellen kunnen wel degelijk H.264 aan, anders zouden ze op geen enkele zender nog beeld hebben.
Je moet het elders zoeken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik ben oprecht benieuwd van al de klagers hier hoeveel er effectief deze oude STB's hebben staan...
De ondersteuning van die dingen loopt echt al lang mee.
Vergeet niet dat achter een STB een hele infrastructuur schuilgaat. Momenteel draaien er 3 verschillende platformen en dat oudste platform begint gewoon een belemmering te vormen. Dus ik begrijp dat Telenet, nu er nog maar een handvol van in gebruik zijn, letterlijk de stekker uit die boxen trekt.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
De ondersteuning van die dingen loopt echt al lang mee.
Vergeet niet dat achter een STB een hele infrastructuur schuilgaat. Momenteel draaien er 3 verschillende platformen en dat oudste platform begint gewoon een belemmering te vormen. Dus ik begrijp dat Telenet, nu er nog maar een handvol van in gebruik zijn, letterlijk de stekker uit die boxen trekt.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Heb ik niet ergens gelezen nog een 15000 tal, lijkt me niet min.MrBlueSky schreef:Ik ben oprecht benieuwd van al de klagers hier hoeveel er effectief deze oude STB's hebben staan...![]()
Ik had overigens tot mijn overschakeling naar Orange vorig jaar, nog zo een gekocht 'oudje' in dienst.
Aan zee schijnt de zon altijd...![☀️](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/2600.svg)
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Pfffffffffff bij elk bericht dat provider X, Y of Z iets beslist staan er 10 man te aan de zijkant te roepen "planned obsolescence!!!11!".
Echt vermoeiend.
Echt vermoeiend.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Moderator
Bij een vorige upgrade (MPEG2 naar H264) heeft Telenet beloofd dat aangekochte digicoders/digiboxen minimum 5 jaar support zouden krijgen. Ik denk dat Telenet woord gehouden heeft:
- de oude SD digiboxen werden nog in solden verkocht in 2009. In 2014 werd de ondersteuning voor deze boxen (DB-AD100, DB-AD101, DB-AD110, en de SD Digicorder DC-AD1000) stopgezet.
- De decoders waarvan ondersteuning nu op 1 april stopt, werden op de markt gebracht tussen 2007-2013, die zijn dus 7-12 jaar oud!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Datanews meld dat het over 15000 huurders gaat en 30000 verkochte exemplarentimmermc schreef:Heb ik niet ergens gelezen nog een 15000 tal, lijkt me niet min.MrBlueSky schreef:Ik ben oprecht benieuwd van al de klagers hier hoeveel er effectief deze oude STB's hebben staan...![]()
Ik had overigens tot mijn overschakeling naar Orange vorig jaar, nog zo een gekocht 'oudje' in dienst.
En met de update van 14u dat het om de encryptie gaat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
Nu stel ik me de vraag of we niet stilaan aan het afstevenen zijn dat producten binnen de x jaar buiten gezwierd moeten worden.die zijn dus 7-12 jaar oud
Is het niet voor de ene reden dan voor een andere, en meestal niet voor een reden van een of de klant
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Zoals Bruma aanhaalt, 45000 in totaal. Slechts 30000 hebben er 'last' van (los van de opnames), want zij hebben het toestel gekocht.timmermc schreef: Heb ik niet ergens gelezen nog een 15000 tal, lijkt me niet min.
Om even in perspectief te plaatsen: er zijn 1,92 miljoen (!) klanten. Een aantal klanten hebben nog eens meerdere decoders.
Bron: https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 22818.html
Dat vind ik dus ook...selder schreef:Pfffffffffff bij elk bericht dat provider X, Y of Z iets beslist staan er 10 man te aan de zijkant te roepen "planned obsolescence!!!11!".
Echt vermoeiend.
Die vraag kan je inderdaad stellen. Maar dan zou ik sneller denken aan: printers, wasmachines of Sonos toestellen (offtopic)bruma schreef: Nu stel ik me de vraag of we niet stilaan aan het afstevenen zijn dat producten binnen de x jaar buiten gezwierd moeten worden.
Is het niet voor de ene reden dan voor een andere, en meestal niet voor een reden van een of de klant
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Misschien omdat de encryptie Nagravision Aladin met CAID 1801 wél nog actief is op verschillende kabelnetwerken in het buitenland?proximusboyke schreef:Waarom zou dat larie zijn ???
Ik zie duidelijk ook een upselling-strategie: Telenet pusht klanten met een gekochte decoder en een kabelabonnement van 18,22 euro/maand richting huurdecoders zodat ze 27,59 euro/maand gaan betalen.
- proximusboyke
- Elite Poster
ja raf we weten ondertussen al dat je 100% tegen telenet bent
niks is goed
als de leverancier geen updates meer geeft ....
Dit weekend 'zal wel online staan) zag ik terloops uitzending van kassa.
Daar werken binnenkort sommige sonos toestellen niet meer . Terwijl ik een man zag die voor honderden euros aan materiaal waar hem verzekerd werd dat altijd ging werken, niks van dus.
En al ik me niet vergis werden zelfs nog toestellen eind 2019 verkocht in solden onder motto ideaal om als kerstgeschenk te geven![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
als de leverancier geen updates meer geeft ....
Dit weekend 'zal wel online staan) zag ik terloops uitzending van kassa.
Daar werken binnenkort sommige sonos toestellen niet meer . Terwijl ik een man zag die voor honderden euros aan materiaal waar hem verzekerd werd dat altijd ging werken, niks van dus.
En al ik me niet vergis werden zelfs nog toestellen eind 2019 verkocht in solden onder motto ideaal om als kerstgeschenk te geven
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik heb er zo drie staan.MrBlueSky schreef:Ik ben oprecht benieuwd van al de klagers hier hoeveel er effectief deze oude STB's hebben staan...![]()
Mijn originele gehuurde digicorder (die ik niet graag wegdoe omdat ik de menus van die nieuwe maar niks vind, veel te groot in beeld; tn weigert overigens om die te laten overnemen wegens allang afbetaald, nog zoiets waar de wetgever tekort schiet), een gekregen model dat oorspronkelijk gekocht was door de eerste eigenaar, en ook een gekregen digibox van dezelfde generatie.
Dit is dus niet echt grappig te noemen.
PS: de link naar De Tijd hierboven botst op een paywall.
- WalterB1
- Elite Poster
- Bedankt: 133 keer
Als de vrij te ontvangen zenders nog werken dan is dit voor de meeste mensen geen probleem. Die kunnen gewoon verder kijken met het verouderde toestel. Mijn ouders hebben er twee. Zou handig zijn als alles hetzelfde kan blijven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik heb een overzichtje gemaakt. De reden waarom Telenet ervan af wil, is omdat nagravision 2 al jaren geleden gehacked is geweest en er tal van modules op de markt zijn waarmee je alle zenders kan decoderen. Daarom is in het verleden reeds nagra2 van de kabel gehaald voor alle Play Sports en Play More zenders. De reden waarom ze dit nu pas doen is zoals Philippe zegt, de belofte aan klanten om deze boxen nog 5 jaar te ondersteunen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
@Robert Ford
Moet ik hier uit begrijpen dat elke zender 5 keer op de kabel zit? Maar dan telkens in met een andere encryptie?
Moet ik hier uit begrijpen dat elke zender 5 keer op de kabel zit? Maar dan telkens in met een andere encryptie?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
Neen, de sleutels staan er 5 keer op, beeld/geluid/ondertitels/etc. maar 1 keer.ygeffens schreef:@Robert Ford
Dat is het multicrypt principe.
- raf1
- Elite Poster
Eén keer op de kabel maar er zijn 5 verschillende sleutels beschikbaar om het kanaal te decoderen.ygeffens schreef:Moet ik hier uit begrijpen dat elke zender 5 keer op de kabel zit? Maar dan telkens in met een andere encryptie?
De nieuwste boxen gebruiken Nagra met CAID 1850, een cardless systeem met IPTV-mogelijkheden, wordt overal in Europa gebruikt op het Horizon 4-platform van Liberty Global. Geen idee hoe het technisch in elkaar steekt.Clemens2 schreef:Wat gebruikt Telenet bij hun actuele decoders? Iets CAS7/CAK7 achtig van Nagra? Of nog iets anders?
-
- Moderator
Hetzelfde blijven kan jammer genoeg nietWalterB1 schreef:Als de vrij te ontvangen zenders nog werken dan is dit voor de meeste mensen geen probleem. Die kunnen gewoon verder kijken met het verouderde toestel. Mijn ouders hebben er twee. Zou handig zijn als alles hetzelfde kan blijven.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
De vraag is of deze "vrij te ontvangen" zenders gemakkelijk kunnen ingesteld worden op deze oude digiboxen/digicoders?
- Voor de 3 VRT zenders in HD (één, Canvas, KetNet) die onversleuteld zitten op het reguliere aanbod, verandert er niets: deze blijven te ontvangen.
- Voor de (20) andere "vrij te ontvangen" TV-zenders (in SD) zal een nieuwe scan nodig zijn.
Ik heb geen idee in hoeverre je manueel de parameters voor het Compact Signaal kan instellen op een Telenet digibox/digicorder???
Indien dit wel mogelijk is, zou je de AD2000 en AD200 nog verder kunnen gebruiken voor deze zenders, of deze een 2de leven geven als DVB-C radio tuner (42 radio zenders) - i.p.v. de Vistron-210
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- raf1
- Elite Poster
Ja, je kan manueel herscannen met de parameters van het ongecodeerde DVB-C-aanbod in SD-kwaliteit. Hopelijk komen er dan geen ververlende popups meer in beeld die vragen om de smartcard te activeren wanneer na enige tijd de smartcard geen "verse" sleutel meer krijgt.philippe_d schreef:De vraag is of deze "vrij te ontvangen" zenders gemakkelijk kunnen ingesteld worden op deze oude digiboxen/digicoders?
Telenet zal deze mogelijkheid natuurlijk niet ondersteunen of communiceren in de persoonlijke brief die iedere getroffen klant zal krijgen. Telenet wil dat deze klanten naar een Telenet-winkelpunt gaan waar een commerciële medewerker hen zal overtuigen om 27,59 euro/maand te betalen in plaats van 18,22 euro/maand.
-
- Moderator
Ja, dat begrijp ik wel, de vraag was meer of die mogelijkheid om te herscannen met de paramaters van netwerk-ID 32 beschikbaar is in de Telenet decoders?? Misschien wel hardcoded met de paramaters voor het reguliere aanbod ?raf1 schreef:Ja, je kan manueel herscannen met de parameters van het ongecodeerde DVB-C-aanbod in SD-kwaliteit. Hopelijk komen er dan geen ververlende popups meer in beeld die vragen om de smartcard te activeren wanneer na enige tijd de smartcard geen "verse" sleutel meer krijgt.
Zolang de zenderlijst alleen nog "vrij te ontvangen" zenders bevat zullen deze popups hopelijk niet meer verschijnen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
45.000 mensen zijn dus het slachtoffer omdat enkelen misschien zwart kijken... beetje buiten proportie lijkt me.bruma schreef:Datanews meld dat het over 15000 huurders gaat en 30000 verkochte exemplaren
Nu ja, voor TN zijn dit weeral nieuwe inkomsten... nieuwe decoders verkopen en enkele zwartkijkers bekeren.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 62 keer
Dat hele decoder gedoe, waar ik zelf tot 6 maanden terug aan deelnam, lijkt nu allemaal zo ouderwets en omslachtig nu ik kijk via VRTNu, VTMGo, en consoorten. Net op tijd uitgestapt uit deze gekte blijkbaar.
-
- Elite Poster
Tja, ik veronderstel dat het niet alleen dat is, zo'n codering zal waarschijnlijk met een licentie komen, met onderhoud, met IT systemen, enz.DarkV schreef:45.000 mensen zijn dus het slachtoffer omdat enkelen misschien zwart kijken... beetje buiten proportie lijkt me.bruma schreef:Datanews meld dat het over 15000 huurders gaat en 30000 verkochte exemplaren
Nu ja, voor TN zijn dit weeral nieuwe inkomsten... nieuwe decoders verkopen en enkele zwartkijkers bekeren.
Zo'n contract zal dan om de zoveel tijd moeten hernieuwd worden, en dan zal op een bepaald moment de vraag komen of dat nog wel de moeite is, vermits die specifieke codering al last had van beveiligingsproblemen, en het nog 'slechts' over 45.000 klanten meer gaat.
Zwartkijkers zullen er niet echt meer geweest zijn, denk ik, want het was enkel het versleutelde basisaanbod dat nog aangeboden werd, alle extra pakketten waren al een tijdje niet meer mogelijk.
Wie dat kan bekijken heeft in principe een geldig kabelsignaal, dus betaalt ook maandelijks zijn bijdrage, en is dan ook geen zwartkijker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Om nog niet te zeggen hoe verouderd die Digicorders/boxen eruit zien en aanvoelen. Alsof die toestellen (ook de AD22 reeks) ontworpen werden in het begin van de jaren 2000. Groot, log, zwaar, geen Wi-Fi, nog met FastEthernet poortjes ipv GigE, HDD ipv SSD en met veel stroomverbruik. Het zijn echte retro-toestellen met de technologie van gisteren en eergisteren.liegebeestig schreef:Dat hele decoder gedoe, waar ik zelf tot 6 maanden terug aan deelnam, lijkt nu allemaal zo ouderwets en omslachtig nu ik kijk via VRTNu, VTMGo, en consoorten. Net op tijd uitgestapt uit deze gekte blijkbaar.
Te weten dat een Roku of Amazon Fire TV gewoon op een HDMI-stick kan draaien, Wi-Fi ondersteunen, en hun interface is veelal ook niet trager dan die van de Digidinges.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 62 keer
Stroomverbruik is een belangrijke! Ik merk zelf een enorm verschil na mijn overstap:
- geen digicorder meer
- geen coax versterker meer
- geen extra modem meer maar fritzbox bouwt alles op. (maar goed, dat laatste is m'n eigen situatie).
Toch makkelijk goed voor permanent 30W minder verbruik x 24h.
- geen digicorder meer
- geen extra modem meer maar fritzbox bouwt alles op. (maar goed, dat laatste is m'n eigen situatie).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 60 keer
Officieel kan je geen parameters invullen bij hun decoders, 10-tal jaar geleden wel, maar deze procedure werd gebruiksvriendelijker gemaakt door een zenderscan te laten doen d.m.v. je postcode. Dan is de netwerk-id vanzelf juist met de correcte regionale zender op 8. Lang geleden was hiervoor een hele lijst aan regiocodes nodig om de correcte regionale zender te bepalen.philippe_d schreef:De vraag is of deze "vrij te ontvangen" zenders gemakkelijk kunnen ingesteld worden op deze oude digiboxen/digicoders?
...
Ik heb geen idee in hoeverre je manueel de parameters voor het Compact Signaal kan instellen op een Telenet digibox/digicorder???
Indien dit wel mogelijk is, zou je de AD2000 en AD200 nog verder kunnen gebruiken voor deze zenders, of deze een 2de leven geven als DVB-C radio tuner (42 radio zenders) - i.p.v. de Vistron-210.
Dit wil zeggen dat er op het eerste zicht geen mogelijkheid is om op een correcte manier de parameters van het compacte signaal in te vullen, maar er zat nog een toetsencombinatie in mijn achterhoofd (back + down op decoder zelf) waarmee je terug toegang hebt tot de oude zoekmethode. Hiermee kan je alle gegevens invullen om een NIT-scan te doen op 290 MHz en kan je de zenderlijst van het compact signaal inladen.
Ik denk echter niet dat dit de methode is dat Telenet voor ogen heeft om ze te gebruiken na 31 maart. De persberichten van "nadien 20 zenders beschikbaar" wijzen volgens mij op gebruik van analoge tv of de interne DVB-C-tuner. Ik vrees op termijn echter voor pop-ups in beeld voor vervallen smartcards als deze geen vernieuwde gegevens krijgen. Als het zover is kan je hem wel nog als Vistron-alternatief gebruiken.
Als Telenet van goeie wil zou zijn, zouden ze er kunnen free to cable-decoders van kunnen maken d.m.v. een software-update, maar ik denk niet dat ze zich daarmee nog gaan bezig houden voor 2% van hun klanten.
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tja maar het nadeel van "alles in de cloud" is ook niet min!liegebeestig schreef:Stroomverbruik is een belangrijke! Ik merk zelf een enorm verschil na mijn overstap:
- geen digicorder meer
- Als er een storing is (zoals Orange een tijdje geleden dagelijks had) heb je geen internet, maar evenmin geen tv
- Je kan je opnames slechts een beperkt aantal dagen bijhouden, wat ik aanzie als een groot issue (ik neem soms dingen op in september die ik pas in de winter ga bekijken)
En dan lees ik dat de toestellen verouderd zijn omdat er nog FastEthernet poortjes opzeitten, ipv GigE. En wat dan nog? 't Is niet dat dat toestel een Gbit interface nodig heeft? Zelfs een 10Mbit poortje zou prima volstaan!
Het is en blijft een mooi voorbeeld van de wegwerpmaatschappij. Vroeger werd iets gebruikt tot het "op" was. Als particulier durfde je dan al eens wat meer te investeren omdat het dan langer zou mee gaan en je er op lange termijn dus beter zal uitkomen. Nu gaat een toestel x jaar mee en dan moet het vervangen worden. Denk hierbij ook aan de auto's en de LEZ. En dan maar klagen over de afvalberg en hoeveel energie het kost om heel die afvalberg te verkleinen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- jutuiz
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik zie me ook nog op zaterdagmorgen staan aanschuiven in de lokale electroshop om mijn defecte decoder in te wisselen. Samen met andere TN-schapen. En dan pingelen ze nog eens 50 euro af omdat je modem/router moet geupgraded worden, tenzij je een hoger abonnement neemt.liegebeestig schreef:Dat hele decoder gedoe, waar ik zelf tot 6 maanden terug aan deelnam, lijkt nu allemaal zo ouderwets en omslachtig nu ik kijk via VRTNu, VTMGo, en consoorten. Net op tijd uitgestapt uit deze gekte blijkbaar.
Ah... lang vervlogen tijden.