IP Cam feeds via video server bekijken?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 45 keer

Via een app (IP Cam viewer) op mijn android tablet kan ik meerdere feeds tegelijk bekijken met enkel de configuratiegegevens/credentials van de video server.
Die app connecteert op poort 9000 van de video server en door een kanaal in te vullen, krijg je een andere camera feed te zien.
Wil dit dan ook zeggen dat die beelden effectief van de server komen en dus geen nieuwe stream wordt gestart vanaf de camera?

Kan ik dan op die manier op een pc ook die feeds bekijken?
Gelukkig & gezond 2022!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

met zo weinig informatie is er weinig over te zeggen.

welk merk recorder, is om te beginnen al iets dat goed zou zijn te weten.
met bijvoorbeeld dahua kan je op eender welk toestel in hetzelfde netwerk in principe een stream openen per kanaal of met het overzicht (kanaal 0)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Soms is het meest logische toch het duidelijkste: denk je dat als jij op het IP van de camera verbindt, dat die de data eerst naar de server stuurt, dan terug download, en dan naar je client stuurt?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Ernie
Elite Poster
Elite Poster

@Splitter: het gaat om een Reolink NVR

@selder: ik denk dat we over verschillende dingen praten.
Gelukkig & gezond 2022!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

in feite gaan je camera's elk 1 stream naar de nvr sturen, en stuurt je nvr vervolgens 1 stream naar je device.
de beelden in de app komen dus rechstreeks van de recorder en niet vanaf de camera's.
echter kan je in (bijna) alle gevallen ook de aparte streams rechtstreeks aanspreken.

ik heb geen ervaring met de reolink nvr, dus er ontbreekt me de informatie of de camera's een aparte dhcp range hebben achter de recorder,
of dat ze dhcp vanaf je netwerk krijgen.
een begin, om te proberen, zou zijn:

rtsp://USER:PASS@IP:554//h264Preview_01_main

waar :

USER = gebruikersnaam (van recorder of camera)
PASS = paswoord (van recorder of camera)
IP = ip van recorder of camera

de rest wil gewoon zeggen op welke poort en welke stream je wil hebben.
de bovenstaande is in principe de main stream van een camera (die dus enkel 01 heeft)
voor de nvr kan je in principe proberen met 00 tot xx waar xx het max+1 van je cameras is (overview is meestal 00 of max camerafeeds+1)
Ernie
Elite Poster
Elite Poster

Thanks Splitter, dit werkt! :beerchug:
Gelukkig & gezond 2022!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”