Mixtus Mobile & Internet
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 25 keer
Heeft er eigenlijk al iemand ervaring met deze provider?
Hun aanbod voor mobiel is interessanter geworden dan vroeger lijkt me
en ook hun VDSL abonnement is met 29,95€ misschien een optie voor mensen
bij EDPnet die geen telefonie erbij willen.
mobiel
https://www.mixtus.be/mobiel/simonly/
internet
https://www.mixtus.be/internet/
Hun aanbod voor mobiel is interessanter geworden dan vroeger lijkt me
en ook hun VDSL abonnement is met 29,95€ misschien een optie voor mensen
bij EDPnet die geen telefonie erbij willen.
mobiel
https://www.mixtus.be/mobiel/simonly/
internet
https://www.mixtus.be/internet/
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
- quasi geen van de formulieren op hun site werkt (https://www.mixtus.be/klantenservice/fiches/)
- hun tv aanbod is tv-vlaanderen
- hun internet en mobiel aanbod is (vermoedelijk) edpnet reselling
- hun klantendienst is een 8-17u werkdagen dienst
- ze zijn op zoek naar zelfstandige verkopers
- opgericht in 2018 (bvba) en een hele resem NACE-codes erop
- ze zouden deel zijn van de "Mixtus Group" maar je moet zelf maar zoeken wat die group is. (ik kan wel een mixtus.nl vinden met zelfde site stijl)
- 66 entiteiten of vestigingseenheden gevonden op het geregistreerde adres van de BV, dus het adres is ook een gewoon postbus adresje
ik beschouw dit als eentje waar ik persoonlijk van weg blijf.
edit (toevoeging): de BV in belgie is opgericht met als hoofdaandeelhouder "mixtus group" (naar nederlands rechts) en "De heer van der Veer Matthias Mohamed Faiz" en er zijn nog geen jaarrekeningen neergelegd.
en let ook op het feit dat ze domeinen laten vervallen: http://www.mixtusgroup.com/ expired.
verder bieden ze zogenaamd alle diensten (internet, vaste telefonie, mobiele telefonie, tv) aan en zijn ze niet terug te vinden in de lijst van operatoren bij BIPT.
hun vdsl aanbod is 10 euro goedkoper dan vorig jaar (volgens archive.org)... maar ik herhaal mijn opmerking dat, als ik het was, ik niet geneigd zou zijn hiernaar over te stappen.
- hun tv aanbod is tv-vlaanderen
- hun internet en mobiel aanbod is (vermoedelijk) edpnet reselling
- hun klantendienst is een 8-17u werkdagen dienst
- ze zijn op zoek naar zelfstandige verkopers
- opgericht in 2018 (bvba) en een hele resem NACE-codes erop
- ze zouden deel zijn van de "Mixtus Group" maar je moet zelf maar zoeken wat die group is. (ik kan wel een mixtus.nl vinden met zelfde site stijl)
- 66 entiteiten of vestigingseenheden gevonden op het geregistreerde adres van de BV, dus het adres is ook een gewoon postbus adresje
ik beschouw dit als eentje waar ik persoonlijk van weg blijf.
edit (toevoeging): de BV in belgie is opgericht met als hoofdaandeelhouder "mixtus group" (naar nederlands rechts) en "De heer van der Veer Matthias Mohamed Faiz" en er zijn nog geen jaarrekeningen neergelegd.
en let ook op het feit dat ze domeinen laten vervallen: http://www.mixtusgroup.com/ expired.
verder bieden ze zogenaamd alle diensten (internet, vaste telefonie, mobiele telefonie, tv) aan en zijn ze niet terug te vinden in de lijst van operatoren bij BIPT.
hun vdsl aanbod is 10 euro goedkoper dan vorig jaar (volgens archive.org)... maar ik herhaal mijn opmerking dat, als ik het was, ik niet geneigd zou zijn hiernaar over te stappen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik overweeg deze serieus. Ze hebben weinig ervaring maar blijkbaar toegang tot vdsl2 via proximus Wholesale. Heb met de ondernemer gesproken aan de telefoon, Nederlander uiteraard.
Net zoals bij Fastic dus. En Hermes telecom.
Ligt het aan mij of duiken er plots allerlei vdsl en of fiber spelers op? Moet toch lucratief zijn dan?
Wat mixtus betreft kreeg ik te horen dat dit hun tweede poging is op de Belgische markt. Enkele jaren geleden waren ze verdeler van... Billy. En daar hebben ze een kater aan overgehouden. Zoals iedereen die met die gasten heeft samengewerkt inclusief mezelf.
Nu dus proximus Wholesale. Zijn Die met een campagne bezig ofzo? Van waar al die kleine spelers?
Net zoals bij Fastic dus. En Hermes telecom.
Ligt het aan mij of duiken er plots allerlei vdsl en of fiber spelers op? Moet toch lucratief zijn dan?
Wat mixtus betreft kreeg ik te horen dat dit hun tweede poging is op de Belgische markt. Enkele jaren geleden waren ze verdeler van... Billy. En daar hebben ze een kater aan overgehouden. Zoals iedereen die met die gasten heeft samengewerkt inclusief mezelf.
Nu dus proximus Wholesale. Zijn Die met een campagne bezig ofzo? Van waar al die kleine spelers?
- Splitter
- Elite Poster
ik zou toch eerder fastic overwegen dan mixtus, maar ieder maakt daarin zijn eigen keuzes.
wat betreft al die nieuwe spelers, ik vermoed dat het gewoon 'the dawn of a new day' is, gezien het fiber aanbod via fluvius dat mogelijks wel interessant is.
en dan heb je natuurlijk ook een back-up nodig waar er nog geen fiber ligt, en dat is dan gewoon vdsl.
de wholesale tarieven zijn gereguleerd aan, ik dacht, 15 euro / aansluiting.
lucratief is trouwens relatief: als ze met je geld gaan lopen en jou met de problemen laten zitten, kan het ook lucratief zijn...
wil niet zeggen dat jij er dan plezier aan gaat hebben
en ik vind persoonlijk de resem bedrijfjes en bijhorende "wissels" bij mixtus en aanhangsels nogal wat "oncomfortabel" om mijn vertrouwen erin te zetten.
wat betreft al die nieuwe spelers, ik vermoed dat het gewoon 'the dawn of a new day' is, gezien het fiber aanbod via fluvius dat mogelijks wel interessant is.
en dan heb je natuurlijk ook een back-up nodig waar er nog geen fiber ligt, en dat is dan gewoon vdsl.
de wholesale tarieven zijn gereguleerd aan, ik dacht, 15 euro / aansluiting.
lucratief is trouwens relatief: als ze met je geld gaan lopen en jou met de problemen laten zitten, kan het ook lucratief zijn...
wil niet zeggen dat jij er dan plezier aan gaat hebben
en ik vind persoonlijk de resem bedrijfjes en bijhorende "wissels" bij mixtus en aanhangsels nogal wat "oncomfortabel" om mijn vertrouwen erin te zetten.
-
- Elite Poster
15 Euro aansluitingskosten of is dat de maandelijkse kost die ze dan doorrekenen aan 30 of 35 euro edpnet?
Trouwens, het gaat over internet alleen. Er is een easy switch Nummer, de lijn was eerder al actief bij proximus, is netjes aangelegd met meteen achter de ntp de modem, en ik ken mijn lijnnummer. Zeg nu zelf, daar kan toch weinig fout lopen.
Ik heb ook een publiek ip v4 nodig en dat wordt hier nog aangeboden.
Trouwens, het gaat over internet alleen. Er is een easy switch Nummer, de lijn was eerder al actief bij proximus, is netjes aangelegd met meteen achter de ntp de modem, en ik ken mijn lijnnummer. Zeg nu zelf, daar kan toch weinig fout lopen.
Ik heb ook een publiek ip v4 nodig en dat wordt hier nog aangeboden.
- Splitter
- Elite Poster
waar zie je dat?liegebeestig schreef:15 Euro aansluitingskosten of is dat de maandelijkse kost die ze dan doorrekenen aan 30 of 35 euro edpnet?
mixtus hun site is trouwens erg onduidelijk in de kosten vind ik:
er staat op de pagina "gratis overstappen, gratis installatie" en rechts "50 euro activeringskosten"
en een minimumcontractduur van 6 maanden, dus als het misgaat ben je ook zowiezo een halfjaar gebonden.
(ik heb wel geen idee meer hoe het zit met de andere operatoren en de minimumcontractuur die ze nog gebruiken)
famous last wordsliegebeestig schreef: Zeg nu zelf, daar kan toch weinig fout lopen.
Ik heb ook een publiek ip v4 nodig en dat wordt hier nog aangeboden.[/quote]
bij proximus ook. al is het daar een nogal.... "mooi" maandelijks bedrag.
bij fastic aan 2,5 euro, bij mixtus kan ik er niks van vinden op de site?
-
- Elite Poster
Splitter, alleszins per mail publiek ip beloofd. Heb nog niet besteld, wacht op een reactie.
We zullen wel zien.
Jij had het over 15 eur aansluitingskosten en ik vroeg even verduidelijking.
We zullen wel zien.
Jij had het over 15 eur aansluitingskosten en ik vroeg even verduidelijking.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Fastic heeft ook wel problemen met mails te versturen op vragenSplitter schreef:ik zou toch eerder fastic overwegen dan mixtus, maar ieder maakt daarin zijn eigen keuzes.
- Splitter
- Elite Poster
ha ja, die 15 euro precies even niet goed wakker.
dat is het gereguleerd aanbod, wat een operator dus per klant/aansluiting, per maand, aan proximus verschuldigd is. (los van andere kosten)
kan je trouwens via de site van pxm zelf vinden: hier
let ook, ik denk dat er in beide gevallen momenteel niet echt sprake is van een klantendienst, maar meer een "ik neem hier in mijn eentje de telefoon wel op" situatie.
maar gezien ik de klantendienst eigenlijk nooit nodig heb zolang mijn verbinding werkt, is dat een minder belangrijke zaak voor mij persoonlijk.
dat is het gereguleerd aanbod, wat een operator dus per klant/aansluiting, per maand, aan proximus verschuldigd is. (los van andere kosten)
kan je trouwens via de site van pxm zelf vinden: hier
ik denk dat elke provider die nieuw is, en door UB'ers gevonden is tijdens de opstart, wel wat meer dan verwacht werk krijgtsvermassen schreef:Fastic heeft ook wel problemen met mails te versturen op vragen
let ook, ik denk dat er in beide gevallen momenteel niet echt sprake is van een klantendienst, maar meer een "ik neem hier in mijn eentje de telefoon wel op" situatie.
maar gezien ik de klantendienst eigenlijk nooit nodig heb zolang mijn verbinding werkt, is dat een minder belangrijke zaak voor mij persoonlijk.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Fastic en Hermes Telecom zijn geen reseller voor alle duidelijkheid.
Deze duidelijk wel. En vrij zeker dat het geen reseller is van Proximus, maar van EDPnet.
Deze duidelijk wel. En vrij zeker dat het geen reseller is van Proximus, maar van EDPnet.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Mixtus is op dit moment een Reseller van edpnet maar bereidt de overstap voor naar proximus Wholesale.
Is het een beter dan het andere en hoe?
En hermes telecom is gelinkt aan Billy en co. Dat is pas een recept voor miserie.
Is het een beter dan het andere en hoe?
En hermes telecom is gelinkt aan Billy en co. Dat is pas een recept voor miserie.
-
- Moderator
- Contacteer:
Bwah iemand met een eigen netwerk (zoals fastic/hermes) kan een persoonlijkere service leveren als je dat wenst, en kan ook meer inspelen op problemen. Als je reseller bent en je klanten hebben problemen dan kan je alleen maar verwijzen naar edpnet/proximus wholesale in dit geval. Niet iets wat je je klanten wilt aan doen natuurlijk.
Waarom denk je dat hermes gelinkt is aan Billi en Dommel? Behalve dat ze die twee bedrijven overgenomen hebben? Het is een compleet nieuwe firma in feite, of toch een compleet nieuwe tak van de firma? Alle apparatuur die in de datacentra van Proximus stonden en in de centrales van Proximus is immers reeds verwijderd, Hermes heeft maar één ding en dat is het klantenbestand.
Waarom denk je dat hermes gelinkt is aan Billi en Dommel? Behalve dat ze die twee bedrijven overgenomen hebben? Het is een compleet nieuwe firma in feite, of toch een compleet nieuwe tak van de firma? Alle apparatuur die in de datacentra van Proximus stonden en in de centrales van Proximus is immers reeds verwijderd, Hermes heeft maar één ding en dat is het klantenbestand.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
OK dat is wel interessante info over Hermes. Hermes gaat wel samenwerken met Choice als ik het goed begrepen heb. En dat stoort me. Intussen eens gebeld naar Hermes... Telefoonnr bestaat niet. Telefoon opnemen doen ze alleszins meteen bij Mixtus
Maar uiteindelijk is iedereen toch ook maar afnemer van proximus Wholesale dus een soort resellers van Proximus? Of heeft iemand als Mixtus dan compleet geen eigen apparatuur?
Maar uiteindelijk is iedereen toch ook maar afnemer van proximus Wholesale dus een soort resellers van Proximus? Of heeft iemand als Mixtus dan compleet geen eigen apparatuur?
-
- Moderator
- Contacteer:
liegebeestig : dat ze gaan samenwerken verwonderd mij niks en is zelfs geheel logisch : een deel van de investering in choice komt van ... dommel/billi. In de faling zaten nog een paar duizenden Bhaaluboxen zelfs. Dus klinkt vrij logisch dat je een op zich prima product opnieuw gaat aan de man brengen, toch? Ik heb zowel Bhaalu gehad waar ik uiterst tevreden over was, als Choice (via een app op de tv). Dat werkte gewoon eveneens goed! Eigenlijk is dat hoe ik tv wil kijken ipv een decoder per televisie.
Wat je zegt klopt helemaal niet : iedereen die VDSL2 aanbied is een klant van Proximus, ze betalen immers de huur van die lijn en zetten er hun eigen signaal op. Maar als je reseller bent zoals Mixtus kan je maar één ding : inkopen en verkopen. Dus dezelfde limieten, dezelfde snelheden, dezelfde decoder, ... Je bent gewoon een dozenschuiver waarvan de inhoud van de doos gelijk is aan die van Proximus, maar met een andere strik er rond.
Als je vergelijkt met EDPnet/Hermes/Fastic dan is dat een heel ander verhaal : zij hebben per area van Proximus een zogenaamde breakout naar hun eigen netwerk. In mijn geval werkt dit als volgt : zij betalen x euro huur aan Proximus voor mijn koperpaar van mn huis tot aan de KVD. In de KVD gaat het via fiber naar de LEX (de "centrale") te Wetteren. Daar moet die provider een VLAN huren met een bepaalde capaciteit tot aan een breakout punt (in mijn geval is dat Area 1 : Oost + West Vlaanderen). Met andere woorden : 91GEN of 91WON. En vanaf die centrale hebben zij een eigen fiber naar hun eigen netwerk. In het geval van Hermes : een eigen fiber (gehuurd bij bijvoorbeeld Eurofiber kan ook) tot in Antwerpen (North Trade Building). Daar komt alle verkeer van alle vdsl gebruikers samen en ga je het internet op.
Voordeel is dat je bijna alles in eigen handen hebt. Dat is bijvoorbeeld de reden waarmee EDPnet en dergelijken zich profileren van de rest : echt onbeperkt internet, je kan de volledige upload/downloadsnelheid gebruiken waarmee je modem synchroniseert, lijnbundeling is mogelijk als je dat wenst, ...
Wat je zegt klopt helemaal niet : iedereen die VDSL2 aanbied is een klant van Proximus, ze betalen immers de huur van die lijn en zetten er hun eigen signaal op. Maar als je reseller bent zoals Mixtus kan je maar één ding : inkopen en verkopen. Dus dezelfde limieten, dezelfde snelheden, dezelfde decoder, ... Je bent gewoon een dozenschuiver waarvan de inhoud van de doos gelijk is aan die van Proximus, maar met een andere strik er rond.
Als je vergelijkt met EDPnet/Hermes/Fastic dan is dat een heel ander verhaal : zij hebben per area van Proximus een zogenaamde breakout naar hun eigen netwerk. In mijn geval werkt dit als volgt : zij betalen x euro huur aan Proximus voor mijn koperpaar van mn huis tot aan de KVD. In de KVD gaat het via fiber naar de LEX (de "centrale") te Wetteren. Daar moet die provider een VLAN huren met een bepaalde capaciteit tot aan een breakout punt (in mijn geval is dat Area 1 : Oost + West Vlaanderen). Met andere woorden : 91GEN of 91WON. En vanaf die centrale hebben zij een eigen fiber naar hun eigen netwerk. In het geval van Hermes : een eigen fiber (gehuurd bij bijvoorbeeld Eurofiber kan ook) tot in Antwerpen (North Trade Building). Daar komt alle verkeer van alle vdsl gebruikers samen en ga je het internet op.
Voordeel is dat je bijna alles in eigen handen hebt. Dat is bijvoorbeeld de reden waarmee EDPnet en dergelijken zich profileren van de rest : echt onbeperkt internet, je kan de volledige upload/downloadsnelheid gebruiken waarmee je modem synchroniseert, lijnbundeling is mogelijk als je dat wenst, ...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Dank je wel voor deze duidelijke uitleg. Het landschap van vdsl was me tot hiertoe onbekend. Heel interessant om te weten.
Intussen stelde ik nog een vraag over wireless België hier trouwens. Volgens mij weet jij daar ook meer over
Intussen stelde ik nog een vraag over wireless België hier trouwens. Volgens mij weet jij daar ook meer over
-
- Moderator
- Contacteer:
En wat is de WB vraag?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Off-topic hier. Zie pb
- svermassen
- Elite Poster
Let wel op: lijnbundeling is bij EDPNet niet mogelijk.
Was wel al een paar jaren geleden dat ik het gevraagd had
Was wel al een paar jaren geleden dat ik het gevraagd had
-
- Elite Poster
En lijnbundeling betekent? ...
- svermassen
- Elite Poster
2 betalende lijnen met elkaar bundelen zodat het lijkt dat je maar 1 lijn, IP adres hebt.liegebeestig schreef:En lijnbundeling betekent? ...
Ik wilde dat destijds voor de snelheid doen.
Slechtere lijn, maar toch maar een beperkte afstand van van de kast.
De bundel loopt in de straat, maar begint aan de andere kant.
Technisch zal dat wel veel complexer zijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Edpnet doet dat wel op VDSL EXPERT PLUS , maar soit dat is een totaal ander product dan een residentieel product dan kan je beter x vdsl XS lijntjes nemen en bundelen open mtcp via een vps.
-
- Elite Poster
Intussen mixtus internet besteld. Alles zeer vlot volgens belofte. Ook particuliere product was bestelbaar en nadien btw nummer kunnen aanvullen. De bestelling ging alvast vlotter dan bij proximus waar ze vanaf dag1 begonnen rommelen. Maandag pppoe invullen en echte easy switch. Het is wel degelijk een edpnet Reseller maar goedkoper dus waarom niet. Heeft zelfde SLA als edp is mij beloofd.
Makkelijk bereikbaar via telefoon. Altijd wel zelfde persoon. Ik denk dat ze met 2 zijn.
Edit. Nog een vraag. Kan iemand bevestigen dat er geen interventie in de straatkast of bij mij moet gebeuren als de proximus internetlijn volledig operationeel was en nu dus gewoon overgezet wordt naar edpnet/mixtus?
Makkelijk bereikbaar via telefoon. Altijd wel zelfde persoon. Ik denk dat ze met 2 zijn.
Edit. Nog een vraag. Kan iemand bevestigen dat er geen interventie in de straatkast of bij mij moet gebeuren als de proximus internetlijn volledig operationeel was en nu dus gewoon overgezet wordt naar edpnet/mixtus?
- svermassen
- Elite Poster
Is wel duurder dan EDPNet als je er de telefonie bijneemt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
100 down en 40 up. Of worden die snelheden gecapped? Vergeleken met Proximus start is het maar twee euro duurder maar bij Proximus krijg je maar 4mbps upload max.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Eigenaardig dat edpnet geen aanbieding maakt zonder vaste telefoon abbo. PS ik heb een vraag, ben je verplicht om die Fritzbox te kopen? en te laten plaatsen door hun technieker. Ik denk dat bbox3 ruim voldoende is , en dus geen extra kost moet gemaakt worden.liegebeestig schreef: Maandag pppoe invullen en echte easy switch. Het is wel degelijk een edpnet Reseller maar goedkoper dus waarom niet. Heeft zelfde SLA als edp is mij beloofd.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Laat je weten wanneer de oplevering is gedaan hoe alles verlopen is en hoe de klantervaring is?liegebeestig schreef:Intussen mixtus internet besteld.
Ik zie een aantal elementen die mij raar lijken;
- "inclusief vaste lijn" maar ik zie verder niets van vermelding over vaste telefonie. Of ze bedoelen dat het inclusief de huur van het koperpaar is.
- ze verkopen een Fritzbox maar ik zie ook dat de installateur de SSID gaat instellen en als je dat wil wijzigen dat via de helpdesk moet. (FAQ Internet) - Dat lijkt te willen zeggen dat je een dichtgetimmerde Fritzbox krijgt. Als dat toestel enkel bruikbaar is bij deze ISP is dat niet positief.
-
- Elite Poster
Ik laat maandag iets weten. Ik heb wel aangegeven enkel vdsl te willen en dat staat nu in mijn account als 'andere'. Het is het goedkoopste product.
Het lijkt alsof telefonie wel vrij duur is. Mixtus duo voor 50 eur onbeperkt internet en bellen.
Ik heb ook aangegeven dat ik al een Fritzbox heb en dat was tijdens de bestelprocedure zeker geen verplicht item.
Heb in opm veld mijn easy switch gezet en expliciet vermeld dat ik enkel een pppoe login van hen nodig heb. De rest heeft proximus 6 maanden geleden geïnstalleerd na veel gedoe. Maar toch bedankt
Ik reken op een volledig open fritzbox die overigens al heel lang draait hier. Edpnet zou bij hen gekochte toestellen trouwens ook controleren met automatische Updates etc. Dat moeten ze bij mij echt niet proberen.
Het lijkt alsof telefonie wel vrij duur is. Mixtus duo voor 50 eur onbeperkt internet en bellen.
Ik heb ook aangegeven dat ik al een Fritzbox heb en dat was tijdens de bestelprocedure zeker geen verplicht item.
Heb in opm veld mijn easy switch gezet en expliciet vermeld dat ik enkel een pppoe login van hen nodig heb. De rest heeft proximus 6 maanden geleden geïnstalleerd na veel gedoe. Maar toch bedankt
Ik reken op een volledig open fritzbox die overigens al heel lang draait hier. Edpnet zou bij hen gekochte toestellen trouwens ook controleren met automatische Updates etc. Dat moeten ze bij mij echt niet proberen.
-
- Elite Poster
Ik herhaal hier nog even mijn vraag. Hoe zit het met die 100/40 snelheid? Werkelijke snelheid of theoretische snelheid die in de praktijk gecapped wordt? Zoals Proximus doet bij hun Start abo bv. Ze adverteren met die snelheid maar upload krijg je uiteindelijk maar een tiende, 4 mbps.
-
- Elite Poster
Hier is het standaard onbeperkt, je krijgt gewoon de volledige DSL-capaciteit is mij gezegd. Plus onbeperkt volume (wat je nodig hebt als je via internet tv kijkt bv). Ik zal het maandag weten, en hopelijk dan nog even enthousiast. Ik heb zelf een 100/35 lijn op 282m van de centrale. Proximus Maxi (dus echt het beste abo) capped de upload tot 15Mbps. En dat voor een lijn die rond de 50 euro kost. En als er een probleem is moet je écht ook iemand intern bij Proximus kennen om het opgelost te krijgen (zelf ondervonden, uiteindelijk een medewerker die zei, als er problemen zijn, bel mij direct, want anders raakt het niet opgelost). Neen, dank u.
-
- Elite Poster
OK, bedankt; laat even weten als de boel geinstalleerd is en welke snelheden je effectief haalt. Proximus Maxi even bekeken. Voor 49,99 euro krijg je 100/15.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Dat komt (en is) enkel als je je FB op edpnet instelt. Je kan gerust een FB welke via edpnet aangekocht is zo instellen dat edpnet geen toegang heeft tot je FB maar dan moet je wel manueel je VLAN's e.d. instellen.liegebeestig schreef:Ik reken op een volledig open fritzbox die overigens al heel lang draait hier. Edpnet zou bij hen gekochte toestellen trouwens ook controleren met automatische Updates etc. Dat moeten ze bij mij echt niet proberen.
Dat heeft niets te maken met een FB welke je via edpnet aankoopt.
-
- Elite Poster
OK. Is het enkel de vlan 12 of zijn er nog instellingen?
-
- Elite Poster
Ik kom hier even op terug. Ik ben nog steeds niet over... Ze beweren dat er een wachttijd is van maximaal 10 dagen nadat ze het doorgzven aan edpnet en edp op hun beurt aan proximus... My god. Geen wonder dat de belgjes niet graag overstappen. Ik had verwacht dat dit dezelfde dag van aanvraag zou kunnen.
Hoe lang duurt het vooraleer mijn VDSL-abonnement geactiveerd is
Uiteraard sta je te trappelen om van jouw nieuw edpnet abonnement te genieten.
De opleveringstermijn hangt af van verschillende factoren. Zorg alvast dat je jouw bestelling zo correct mogelijk invoert via onze website. Twijfel je ? Dan helpen we je graag verder om samen met jou de opties te overlopen. Een telefoontje met onze klantendienst doet wonderen. Bel je niet graag ? Ook via chat helpen we je graag verder.
Eenmaal je bestelling goed ontvangen is, gaan wij aan de slag. Onze VDSL-abonnementen worden geactiveerd binnen de twintig (20) werkdagen, onder voorbehoud van technische complicaties (vb. afkeuring van de lijn, foutieve gegevens verstrekt door de klant/abonnee zoals bijvoorbeeld foutief telefoonnummer, klantennummer, ...).
Indien er geen technieker dient langs te komen, dan kan de activatie aanzienlijk sneller.
Bron: www.edpnet.be
https://www.mixtus.be/internet/vdsl/
Hoe lang duurt het vooraleer mijn VDSL-abonnement geactiveerd is
Uiteraard sta je te trappelen om van jouw nieuw edpnet abonnement te genieten.
De opleveringstermijn hangt af van verschillende factoren. Zorg alvast dat je jouw bestelling zo correct mogelijk invoert via onze website. Twijfel je ? Dan helpen we je graag verder om samen met jou de opties te overlopen. Een telefoontje met onze klantendienst doet wonderen. Bel je niet graag ? Ook via chat helpen we je graag verder.
Eenmaal je bestelling goed ontvangen is, gaan wij aan de slag. Onze VDSL-abonnementen worden geactiveerd binnen de twintig (20) werkdagen, onder voorbehoud van technische complicaties (vb. afkeuring van de lijn, foutieve gegevens verstrekt door de klant/abonnee zoals bijvoorbeeld foutief telefoonnummer, klantennummer, ...).
Indien er geen technieker dient langs te komen, dan kan de activatie aanzienlijk sneller.
Bron: www.edpnet.be
https://www.mixtus.be/internet/vdsl/
-
- Elite Poster
Intussen nog steeds in wachttijd. 5 dagen al. Dus edp gaat wel erg traag werken voor zijn resellers. Ik had verwacht dat dit op 1 dag opgelost zou zijn.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Ik vermoed toch niet dat het aan EDP zal liggen hoor. Vorig jaar ben ik overgestapt van Scarlet naar EDPNet en in minder dan 3 uur werkte mijn PPoE paswoord dat ik ontvangen had. In totaal 5 minuutjes zonder internet gezeten.
Ik had het PPoE paswoord trouwens dezelfde dag van bestelling ontvangen.
Ik had het PPoE paswoord trouwens dezelfde dag van bestelling ontvangen.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb op 1 februari, kort na mijn post hier waar ik schreef dat ik mij bepaalde zaken afvroeg, via hun website, het contactformulier , een korte e-mail gezonden met een paar eenvoudige vragen over hun VDSL-aanbieding.
Dit voor de antwoorden en om te zien of, wanneer, en van welk niveau de reactie ging zijn. Nu een week later heb ik er nog niets van ontvangen. Ik vrees dat Mixtus zichzelf diskwalificeerde als een 'misschien' hierdoor. Prijs is veel maar niet alles.
Stelde trouwens ook een paar vragen aan Fastic en daar kreeg ik wel vrij snel antwoord. En inhoudelijk relevant en volledig.
Dit voor de antwoorden en om te zien of, wanneer, en van welk niveau de reactie ging zijn. Nu een week later heb ik er nog niets van ontvangen. Ik vrees dat Mixtus zichzelf diskwalificeerde als een 'misschien' hierdoor. Prijs is veel maar niet alles.
Stelde trouwens ook een paar vragen aan Fastic en daar kreeg ik wel vrij snel antwoord. En inhoudelijk relevant en volledig.
-
- Elite Poster
Bij mij kwam er dan weer snel een antwoord bij mixtus. Ook telefonisch antwoorden ze snel.
Maar ik snap inderdaad ook niet waarom dit intussen al 5 en morgen 6 werkdagen moet duren. Is dit bij andere resellers van edp ook zo?
Ik geef mixtus nog even het voordzel van de twijfel al wil ik wel dringend af van de dure proximus lijn.
Maar ik snap inderdaad ook niet waarom dit intussen al 5 en morgen 6 werkdagen moet duren. Is dit bij andere resellers van edp ook zo?
Ik geef mixtus nog even het voordzel van de twijfel al wil ik wel dringend af van de dure proximus lijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 9 keer
Onbeperkt bellen... Maar eronder staat :boonpwnz schreef:Hun mobiel is ook wel mooi.
23,00
incl. BTW*
Onbeperkt bellen
Onbeperkt sms’en
10 GB data
Standaard 4G
Gratis Nummerbehoud
Voicemail
Contractduur 1 maand
"*In België & binnen de EU gaan uw gebruikte belminuten gewoon van uw bundel. Voor bellen vanuit België naar een EU-land blijven dezelfde internationale tarieven geldig."
Wat is het nu ? Onbeperkt of gaat het van een niet-bepaalde-bundel af ?
-
- Elite Poster
Ik denk dat de conclusie moet zijn dat de Belgische versie van dit Nederlandse bedrijf nog in opstart is. In Nederland lijken ze wel groter.