Ineens wifi trager
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik heb hier thuis bbox3 modem ( technicolor ) met daar op 3 routers van netgear ( r7000 ) die ingesteld zijn als accesspoint. Alles heeft zelfde ssid en verschillend kanaal. Nu dit heeft altijd perfect gewerkt zonder problemen . Maar nu recent als ik een speedtest uitvoer op de r7000 routers dan haal ik maar een max snelheid draadloos op het 5Ghz netwerk van 60Mbps max. Op de bbox3 draadloos haal ik 85Mbps. Via lan op de bbox3 haal ik 91Mbps en die 91Mbps geldt trouwens ook voor al mijn r7000 routers via lan. ( zijn allemaal via lan bekabeld )
Voor de problemen had ik op zowel de bbox3 als de r7000 altijd rond de 85Mbps draadloos. Nu dus ineens niet meer. Je zou dan denken het ligt aan mijn r7000 routers? Nee toch niet want ik ben vandaag met 1 van die routers bij mijn buren gaan testen op hun telenet lijn en daar had ik draadloos direct een snelheid van 288Mbps. Ik vraag mij echt af wat er hier juist mis gaat . Volgens mij is het ofwel een bug in de software van de bbox ofwel heeft het te maken met die nieuwe wifi software dat in de bbox is ingeladen. Mijn netwerk is geen mesh netwerk maar het werkte echt wel gelijkaardig . Ik had nooit onderbrekingen ( nu nog niet trouwens ) en dit allemaal aan dezelfde max snelheid. Heb dit trouwens ook al met andere toestellen getest. Hopelijk weet er hier iemand een oplossing.
Voor de problemen had ik op zowel de bbox3 als de r7000 altijd rond de 85Mbps draadloos. Nu dus ineens niet meer. Je zou dan denken het ligt aan mijn r7000 routers? Nee toch niet want ik ben vandaag met 1 van die routers bij mijn buren gaan testen op hun telenet lijn en daar had ik draadloos direct een snelheid van 288Mbps. Ik vraag mij echt af wat er hier juist mis gaat . Volgens mij is het ofwel een bug in de software van de bbox ofwel heeft het te maken met die nieuwe wifi software dat in de bbox is ingeladen. Mijn netwerk is geen mesh netwerk maar het werkte echt wel gelijkaardig . Ik had nooit onderbrekingen ( nu nog niet trouwens ) en dit allemaal aan dezelfde max snelheid. Heb dit trouwens ook al met andere toestellen getest. Hopelijk weet er hier iemand een oplossing.
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Dat doet mij denken aan een draad die hier al eerder gepasseerd is, zie Betere wifi-ervaring aanpassing door Proximus? (Smart Wifi) waarbij het in de praktijk slechter was:
Chris_147 schreef:In eerste instantie lijkt toch Smart Wifi / One SSSID de boosdoener te zijn.
Dit uitgezet en 10 minuutjes kunnen kijken zonder haperingen.
Bleek toch al 39 dagen geleden geïnstalleerd te zijn (ik neem aan de BBox daarvoor moest herstarten), dus toch wat fout met mijn geheugen.
Computer(k)nul
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Geduld is een schone zaak....
Hou er ook rekening mee dat als er andere wifi access points zijn bijgekomen op de kanalen die jij gebruikt, je daar ook last kan van hebben - wifi is een gedeeld medium uiteindelijk.
Hou er ook rekening mee dat als er andere wifi access points zijn bijgekomen op de kanalen die jij gebruikt, je daar ook last kan van hebben - wifi is een gedeeld medium uiteindelijk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Starter Plus
Heb alle mogelijke kanalen al geprobeerd . Zelfs met enkel de bbox rechtstreeks aan de r7000 met niks anders van mijn apparatuur aangesloten. Moest het aan de wifi liggen dan zou mijn router ook niet goed werken als ik hem op de telenet modem van mijn buren aan sluit.devilkin schreef:Geduld is een schone zaak....
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Niet gezegd, want dan is je opstelling niet meer identiek (mogelijk ontvangst andere AP's).gohigher schreef: Heb alle mogelijke kanalen al geprobeerd . Zelfs met enkel de bbox rechtstreeks aan de r7000 met niks anders van mijn apparatuur aangesloten. Moest het aan de wifi liggen dan zou mijn router ook niet goed werken als ik hem op de telenet modem van mijn buren aan sluit.
Heb je al eens 1 van je Netgear AP's gereset - puur als test? Want als je nog de volle snelheid kan halen op de BBox3, dan zit er toch ergens iets scheef. Je netgear AP's zijn aangesloten via kabel, neem ik aan?
-
- Starter Plus
Je moet er rekening met houden dat ik zo 3 r7000 routers heb en dat die nu ineens allemaal maar max 60Mbps halen draadloos. Dat wil dan zeggen dat er ineens met allemaal iets mis is. Trouwens de r7000 die in mijn tuinhuis hangt heeft niets van storende factoren rond om hem want er zijn daar vanachter in de tuin geen wifi netwerken. Laatste test was enkel bbox aangesloten met daar op de r7000 en voor de rest niet anders. Zelfde probleem. r7000 naar fabrieksinstellingen, zelfde probleem. De die r7000 die naar fabrieksinstellingen gezet was naar de buren zonder er iets aan te veranderen direct volle snelheid.devilkin schreef:Niet gezegd, want dan is je opstelling niet meer identiek (mogelijk ontvangst andere AP's).gohigher schreef: Heb alle mogelijke kanalen al geprobeerd . Zelfs met enkel de bbox rechtstreeks aan de r7000 met niks anders van mijn apparatuur aangesloten. Moest het aan de wifi liggen dan zou mijn router ook niet goed werken als ik hem op de telenet modem van mijn buren aan sluit.
Heb je al eens 1 van je Netgear AP's gereset - puur als test? Want als je nog de volle snelheid kan halen op de BBox3, dan zit er toch ergens iets scheef. Je netgear AP's zijn aangesloten via kabel, neem ik aan?
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Heb je al es gekeken naar de negotiatie tussen de BBox en die Netgears? Nog steeds 't zelfde (ik vermoed 1000FDX)? Mtu's?
BBox al eens herstart?
Zonder meer info en checks kunnen wij je hier ook niet voorthelpen... Kristallen bol is defect, jammergenoeg.
BBox al eens herstart?
Zonder meer info en checks kunnen wij je hier ook niet voorthelpen... Kristallen bol is defect, jammergenoeg.
-
- Starter Plus
Ik kan u deze info bezorgen als je mij kan zeggen waar ik deze kan terug vinden? Bbox is idd al meermaals herstart geweest en is ook al van sagem naar technicolor verandert.devilkin schreef:Heb je al es gekeken naar de negotiatie tussen de BBox en die Netgears? Nog steeds 't zelfde (ik vermoed 1000FDX)? Mtu's?
BBox al eens herstart?
-
- Starter Plus
Ik weet dat het idd goed bedoeld is van het wijzigen van mtu setttings. Maar snap eigenlijk niet waarom ik deze zou moeten veranderen . Als ik de r7000 aansluit op een telenet router van de buren werkt het wel direct terug. En het heeft ervoor ook altijd perfect gewerkt , heb er niks meer aan verandert sinds de eerste install als ik mijn installatie op punt gezet had. Ik blijf er echt bij dat er een probleem op de proximus modem zit. Geef toe het is toch heel eigenaardig dat alle 3 mijn accesspointen het zelfde probleem ervaren op juist dezelfde moment?jackho schreef:Heb je al in de user manual gekeken bvb. voor MTU instelling
https://www.manualslib.com/manual/58280 ... =35#manual
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
't Is moeilijk in te schatten, maar een mogelijkheid is dat je iets anders hebt dat stoort op (toevallig die) frequenties, dat zie je niet in een eenvoudige ssid scan. Je zou eens een kanaal aan de gans andere kant van het spectrum kunnen proberen, en/of zelfs ineens op 2.4Ghz. En eens een testje opzetten tussen draadloos en bedraad lan.
-
- Starter Plus
Ik heb eerlijk gezegd alle kanalen al geprobeerd . Allemaal hetzelfde resultaat. Ik heb ook zo een router in ons tuinhuis staan , het is daar de enige wifi die beschikbaar is via wifianalyzer en die router heeft net hetzelfde probleem. Heb intussen trouwens de mtu settings eens aangepast maar zoals verwacht doet het niets uit .
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Als je blijkbaar je BBox al vervangen hebt, en je kabels lijken goed, en je hebt al een van je netgears gereset naar nul.. I'm out of ideas zo direct.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Begrijp ik het goed dat je enkel een speedtest gedaan hebt naar het internet ?
Je kan dat toch ook testen door bestanden te copieren tussen een WiFi apparaat en een bedraad toestel.
De software van een bbox heeft toch totaal niets te maken met de manier waarop de WiFi van een ander apparaat tot stand komt
Je kan dat toch ook testen door bestanden te copieren tussen een WiFi apparaat en een bedraad toestel.
De software van een bbox heeft toch totaal niets te maken met de manier waarop de WiFi van een ander apparaat tot stand komt
-
- Starter Plus
Idd enkel via internet speedtesten gedaan . Ik zal dat eens testen en u het resultaat laten weten.mailracer schreef:Begrijp ik het goed dat je enkel een speedtest gedaan hebt naar het internet ?
Nee idd dat zou je verwachten. Maar hoe leg je dan uit dat als ik op de wan kant van de r7000 een proximus modem hang de snelheid trager is dan normaal en als ik er een telenet modem aanhang ik direct de volle snelheid krijg?
Net de speedtesten intern gedaan. Via bbox 3 haal ik 33MB/s en via de r7000 haal ik 44MB/s. Dit is dus een bestand dat van mijn gsm naar mijn nas gestuurd wordt als test.
Hier nog maal het bewijs dat ik gelijk heb.
Draadloos kan de r7000 veel meer aan dan de bbox3. Er zit echt wel iets in de software van de bbox dat voor een probleem zorgt.
-
- Starter Plus
Vdsl zit wel op zijne wan kant... je vraagt aan mij om de lan (wlan) te testen. Zelfs al ontkoppel ik mijn vdsl lijn ga ik die 33 MB nog steeds halen zemailracer schreef:33 MB komt overeen met 264 Mbit. Wat me dus normaal lijkt. Veel meer dan je internetlijntje op VDSL.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Het enige dat ik nog kan bedenken is een ethernet loop ofzo.
Schakel voor de grap eens alle andere toestellen in huis uit, behalve 1 r7000 en de bbox? Dus alle toestellen op het LAN incl switches enzo, maar als het even kan ook alle electrische toestellen.
Schakel voor de grap eens alle andere toestellen in huis uit, behalve 1 r7000 en de bbox? Dus alle toestellen op het LAN incl switches enzo, maar als het even kan ook alle electrische toestellen.
-
- Starter Plus
Had dit al eens geantwoord een beetje hoger op.bitbite schreef:Het enige dat ik nog kan bedenken is een ethernet loop ofzo.
Laatste test was enkel bbox aangesloten met daar op de r7000 en voor de rest niet anders. Zelfde probleem. r7000 naar fabrieksinstellingen, zelfde probleem. De die r7000 die naar fabrieksinstellingen gezet was naar de buren zonder er iets aan te veranderen direct volle snelheid.
- mailracer
- Elite Poster
ALs jij klaagt dat je wifi trager is en je test het lokaal op deze snelheid (33MByte/s en 44 Mbyte/s) dan is er met je wifi niets aan de hand. (lees je titel eens )gohigher schreef:Vdsl zit wel op zijne wan kant... je vraagt aan mij om de lan (wlan) te testen. Zelfs al ontkoppel ik mijn vdsl lijn ga ik die 33 MB nog steeds halen zemailracer schreef:33 MB komt overeen met 264 Mbit. Wat me dus normaal lijkt. Veel meer dan je internetlijntje op VDSL.
Je zegt in je openingspost dat je wifi via een R7000 op 5Ghz 60 Mbit is naar het internet. Maar je hebt er op dat moment ook drie in dienst. Op welke van de drie was je op dat moment gekoppeld ? Het is bij wifi niet zo dat je automatisch de kortste bij gebruikt. Doe je test nogmaals op elke R7000 afzonderlijk. schakel de andere AP's uit hiervoor en ga op een meter van de te testen R7000 staan. en test dat nog eens met het internet.
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Misschien ook niet onbelangrijk: vanaf welk toestel wordt er getest? Is er aan dat toestel iets veranderd? Meerdere toestellen getest?
-
- Starter Plus
Met mijn wifi van mijn r7000 is er idd niets aan de hand nee dat is een feit . Anders zou ik die snelheid niet halen op het interne netwerk. De test heb ik wel als volgt gedaan : r7000 terug naar fabrieksinstellingen en ook de standaard ssid en paswoord van netgear laten staan wat dus totaal andere ssid is dan al mijn andere routers en bbox. En daar dan rechtstreeks op getest . Test apparaten zijn note 10 plus , s8 , s5e en laptop draadloos en vast. Allen via wifi ac op het 5Ghz ( voor het draadloze gedeelte dan toch )mailracer schreef:ALs jij klaagt dat je wifi trager is en je test het lokaal op deze snelheid (33MByte/s en 44 Mbyte/s) dan is er met je wifi niets aan de hand. (lees je titel eens )gohigher schreef:Vdsl zit wel op zijne wan kant... je vraagt aan mij om de lan (wlan) te testen. Zelfs al ontkoppel ik mijn vdsl lijn ga ik die 33 MB nog steeds halen zemailracer schreef:33 MB komt overeen met 264 Mbit. Wat me dus normaal lijkt. Veel meer dan je internetlijntje op VDSL.
Je zegt in je openingspost dat je wifi via een R7000 op 5Ghz 60 Mbit is naar het internet. Maar je hebt er op dat moment ook drie in dienst. Op welke van de drie was je op dat moment gekoppeld ? Het is bij wifi niet zo dat je automatisch de kortste bij gebruikt. Doe je test nogmaals op elke R7000 afzonderlijk. schakel de andere AP's uit hiervoor en ga op een meter van de te testen R7000 staan. en test dat nog eens met het internet.
- mailracer
- Elite Poster
Over dat snelheidsverlies zou ik mij niet zo veel zorgen maken dan (je hebt geen onderbrekingen), want mij lijkt het anders wel een normaal fenomeen van WiFi.
Test dus ook maar eens alle ap’s afzonderlijk met de andere uitgeschakeld, alleen zo ben ik zeker dat je apparaat met het enige juiste WiFi punt is geconnecteerd waar je mee wil testen, en op meerdere momenten van de dag.
Test dus ook maar eens alle ap’s afzonderlijk met de andere uitgeschakeld, alleen zo ben ik zeker dat je apparaat met het enige juiste WiFi punt is geconnecteerd waar je mee wil testen, en op meerdere momenten van de dag.
-
- Starter Plus
Wil niet grof over komen maar heb het gevoel dat ik hier altijd dezelfde plaat moet opzetten. Ik heb reeds vermeld dat mijn test zo verlopen is. Dus enkel de bbox aan met daar op enkel de r7000 en met een totaal andere ssid dus ben ik zeker op welke accesspoint ik werk.mailracer schreef:Over dat snelheidsverlies zou ik mij niet zo veel zorgen maken dan (je hebt geen onderbrekingen), want mij lijkt het anders wel een normaal fenomeen van WiFi.
- mailracer
- Elite Poster
Grof ben je niet, maar soms zijn dingen niet duidelijk genoeg voor mij, al kan dat ook aan het medium van een forum liggen. Het komt er dus op neer dat alles afzonderlijk wel goed werkt
Wan naar lan op bbox is okee (Bekabeld internet)
WiFi van bbox naar wan is ok
WiFi van ap naar lan (test met je nas) is ok.
Maar in combinatie, WiFi ap via lan naar wan van bbox geven ze een snelheidsvermindering.
In dit geval kijk ik dan altijd naar de belasting op de componenten al is de kans klein dat er iets overbelast is in je netwerk. Heb je dit ook altijd met de laptop getest, of ook met je gsm of tablet ?
Maar in combinatie, WiFi ap via lan naar wan van bbox geven ze een snelheidsvermindering.
In dit geval kijk ik dan altijd naar de belasting op de componenten al is de kans klein dat er iets overbelast is in je netwerk. Heb je dit ook altijd met de laptop getest, of ook met je gsm of tablet ?
-
- Starter Plus
Ik heb dit met verschillende apparaten getest . Spijtig genoeg allemaal zelfde probleem.mailracer schreef:Grof ben je niet, maar soms zijn dingen niet duidelijk genoeg voor mij, al kan dat ook aan het medium van een forum liggen. Het komt er dus op neer dat alles afzonderlijk wel goed werkt
Dat van die pppoe sessie opzetten en daarmee testen vind ik persoonlijk nog zo geen slecht plan . Ga dit zo snel mogelijk is proberen.
Ik heb dit intussen geprobeerd maar is mij niet gelukt om de sessie op te zetten. Zie bijlage , dat zijn de gegevens die ik ingevuld heb. Meer kan je toch niet doen? Of zie ik iets over het hoofd? Ik weet dat je bij proximus meerdere sessies tegelijk kan op zetten maar is het in ieder geval niet gelukt. Via de bbox met login en paswoord lukt wel . Lukt mij niet via de r7000.
Laatst gewijzigd door gohigher 24 jan 2020, 23:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Je zegt ook wel dat ze allemaal op andere kanalen zitten, maar heb je weldegelijk ook eens gekeken hoe "bezet" of noisy die kanalen zijn?
Want zonder grof over te komen klinkt het alsof je weinig kennis hebt en niet echt door hebt wat we hier willen vragen, is dat zo?
Dan nog, internet speedtests, al zeg je "ik haal hier maar 60mbit", zijn nietszeggend over je wifi, tenzij je echt 1Mbit haalt en enorme jitters ziet ofzo, daarom dat ze interne communicatie vragen.
Maargoed, na eens wat beter gelezen te hebben, steek je die netgears routers allemaal als switch, of doe je de bbox kabel in de WAN poort?
Ik moet mailracer wel bijstaan dat het wat onduidelijk is allemaal. Best had je ook een tekening gemaakt van hoe alles aangesloten is momenteel want je OP is letterlijk een "wall of text".
EDIT: Dat PPPoE op je netgears is een goed idee als je al deftige apparaten hebt want die interface van de bbox is IMO ook niet echt optimaal, maar dan moet je wel zeker zijn dat je het goed doet. Niet nadien op die andere ook hun eigen sessie laten lopen bijvoorbeeld.
Het "kan" wel, maar is niet echt optimaal te noemen, alsook zit je dan, indien je externe IP's hebt en geen CGN dat ook nog eens te misbruiken (IMO).
Wat voor firmware draai je trouwens op die dingen, de meeste up to date officiele dingen, of iets 3rd party als OpenWRT?
Want zonder grof over te komen klinkt het alsof je weinig kennis hebt en niet echt door hebt wat we hier willen vragen, is dat zo?
Dan nog, internet speedtests, al zeg je "ik haal hier maar 60mbit", zijn nietszeggend over je wifi, tenzij je echt 1Mbit haalt en enorme jitters ziet ofzo, daarom dat ze interne communicatie vragen.
Maargoed, na eens wat beter gelezen te hebben, steek je die netgears routers allemaal als switch, of doe je de bbox kabel in de WAN poort?
Ik moet mailracer wel bijstaan dat het wat onduidelijk is allemaal. Best had je ook een tekening gemaakt van hoe alles aangesloten is momenteel want je OP is letterlijk een "wall of text".
EDIT: Dat PPPoE op je netgears is een goed idee als je al deftige apparaten hebt want die interface van de bbox is IMO ook niet echt optimaal, maar dan moet je wel zeker zijn dat je het goed doet. Niet nadien op die andere ook hun eigen sessie laten lopen bijvoorbeeld.
Het "kan" wel, maar is niet echt optimaal te noemen, alsook zit je dan, indien je externe IP's hebt en geen CGN dat ook nog eens te misbruiken (IMO).
Wat voor firmware draai je trouwens op die dingen, de meeste up to date officiele dingen, of iets 3rd party als OpenWRT?
-
- Starter Plus
Nu voor de moment de versie dat ze mij bij netgear op hun forum aangeraden hebben. Ik had trouwens de laatste versie.GuntherDW schreef:Je zegt ook wel dat ze allemaal op andere kanalen zitten, maar heb je weldegelijk ook eens gekeken hoe "bezet" of noisy die kanalen zijn?
De andere kanalen zijn het ene al meer bezet dan het andere. Trouwens de ap in het tuinhuis heeft geen last van omliggende netwerken. Staat daar helemaal alleen en daar zelfde probleem.
Merci voor het compliment...
Heb eerlijk gezegd kennis genoeg. Denk eerder dat er veel mensen mijn uitleg niet goed begrijpen. Vandaar dat ik problemen altijd persoonlijk of via de tel wil bespreken. Via mails en forums krijg je altijd dit soort van problemen.
Nee idd zoals ik al zei is mijn wifi van mijn routers perfect in orde. Volgens mij moet er iets op de software van de bbox zitten dat er voor zorgt dat als je een ap aan een lanpoort van de bbox hangt dat deze zijn snelheid gecapt wordt. Begrijp het anders echt niet . Want dezelfde router op telenet lijn aansluiten en de wifi direct ok.
Maar goed, na eens wat beter gelezen te hebben, steek je die netgears routers allemaal als switch, of doe je de bbox kabel in de WAN poort?
Opzet is nog thans heel makkelijk te snappen.
Lan kabel van bbox naar wan van r7000. ( wan van bbox is niet aangesloten , deze is enkel voor fiber en dat heb ik nog niet) Dit zijn enige apparaten die aangesloten zijn tijdens mijn testen . Dus enkel bbox en r7000. Hoop dat het nu eindelijk eens voor altijd duidelijk is.
Dit moet ik nog steeds testen
-
- Starter Plus
Idd weet ik en ben ik volledig met eens om dit te testen . Maar ben nog niet thuis dus kan het nog niet testen.jackho schreef:die pppoe is enkel om een test te doen of de snelheidstest dan wel bvb terug zou hoger worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Zoals ik al zei is het grotendeels een wall of text en niet alles was even duidelijk.
Alsnog wou ik niet je intelligence of knowledge over networking dissen, maar naargelang je uitleg en wat voor antwoorden je gaf klonk het niet zo...
Die bbox draait geen "speciale software voor netgear" AP's te blokkeren of vertragen trouwens, daar moet je het denk ik niet gaan zoeken.
Best had je ook je stukken uit m'n quote gehaald, of die dingen vetgedrukt.
Jij mag het duidelijk vinden, maar als meer dan 1 persoon zegt dat het niet echt duidelijk was en dat een tekening over hoe alles aangesloten is zou helpen, neem dat ook ten harte. Mooi dat je alles uitgeklaard hebt dus.
Mijn first guesses zijn dus weg, maar het lijkt dus meer aan de kant van de bbox te zitten. Het is een hunch, maar test je altijd naar dezelfde server ook? Ik haal bij verschillende servers in .be nogal verschillende resultaten. Naar Telenet bv vanaf m'n edpnet lijn is het niet zo goed.
Het enige dat ik nog zou kunnen zeggen is eens je bbox proberen resetten, maar dat heb je al gedaan. Als je dan nog de kabels uitrulet (want je hebt deftige snelheden naar je LAN devices), blijft er maar weinig over eigenlijk, ik ben ook nearly out of ideas dan zonder zelf even langs te komen voor je netwerk te bekijken.
Proximus gaat niet, ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen natuurlijk, software op hun modems zetten voor bepaalde apparaten te vertragen.
En voorbij de bbox kunnen ze niet zien wat voor apparaat het is, want als ze als switch online zitten is het L1/L2 traffiek en MAC addresses zijn local, van zodra je het net opgaat ziet proximus dat niet meer.
In principe zijn switches zelfs zo goed als tenzij je weet waar te kijken onzichtbaar.
Als je snelheden over de netgears wel in orde zijn als je hun zelf PPPoE laat doen kan je wel best ook PPP op de bbox uitzetten, tenzij je dat nodig hebt. Voor TV (indien je dat via proximus doet) heb je geen (aparte) PPPoE connectie nodig voor zover ik weet?
Maargoed, persoonlijk denk ik dat het probleem ergens anders ligt, een fringe case ergens waar we remote niet zomaar uitraken tenzij iemand eens persoonlijk komt kijken of we toevallig aan iets denken maar als het daarmee opgelost raakt des te beter .
Alsnog wou ik niet je intelligence of knowledge over networking dissen, maar naargelang je uitleg en wat voor antwoorden je gaf klonk het niet zo...
Die bbox draait geen "speciale software voor netgear" AP's te blokkeren of vertragen trouwens, daar moet je het denk ik niet gaan zoeken.
Best had je ook je stukken uit m'n quote gehaald, of die dingen vetgedrukt.
Jij mag het duidelijk vinden, maar als meer dan 1 persoon zegt dat het niet echt duidelijk was en dat een tekening over hoe alles aangesloten is zou helpen, neem dat ook ten harte. Mooi dat je alles uitgeklaard hebt dus.
Mijn first guesses zijn dus weg, maar het lijkt dus meer aan de kant van de bbox te zitten. Het is een hunch, maar test je altijd naar dezelfde server ook? Ik haal bij verschillende servers in .be nogal verschillende resultaten. Naar Telenet bv vanaf m'n edpnet lijn is het niet zo goed.
Het enige dat ik nog zou kunnen zeggen is eens je bbox proberen resetten, maar dat heb je al gedaan. Als je dan nog de kabels uitrulet (want je hebt deftige snelheden naar je LAN devices), blijft er maar weinig over eigenlijk, ik ben ook nearly out of ideas dan zonder zelf even langs te komen voor je netwerk te bekijken.
Proximus gaat niet, ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen natuurlijk, software op hun modems zetten voor bepaalde apparaten te vertragen.
En voorbij de bbox kunnen ze niet zien wat voor apparaat het is, want als ze als switch online zitten is het L1/L2 traffiek en MAC addresses zijn local, van zodra je het net opgaat ziet proximus dat niet meer.
In principe zijn switches zelfs zo goed als tenzij je weet waar te kijken onzichtbaar.
Als je snelheden over de netgears wel in orde zijn als je hun zelf PPPoE laat doen kan je wel best ook PPP op de bbox uitzetten, tenzij je dat nodig hebt. Voor TV (indien je dat via proximus doet) heb je geen (aparte) PPPoE connectie nodig voor zover ik weet?
Maargoed, persoonlijk denk ik dat het probleem ergens anders ligt, een fringe case ergens waar we remote niet zomaar uitraken tenzij iemand eens persoonlijk komt kijken of we toevallig aan iets denken maar als het daarmee opgelost raakt des te beter .
-
- Starter Plus
@GuntherDW
Met speciale software bedoelde ik meer een probleem met de laatste firmware. Het probleem is begonnen van dan. Ik begrijp ook niet goed hoe het kan. Maar mij gaat het nu ook eerlijk gezegd mijn kennis te boven.
R7000 rechtstreeks op bbox aansluiten en je krijgt trage wifi .
R7000 rechtstreeks op telenet modem aansluiten en je krijgt de volledige snelheid op uw wifi.
Rare is dan dat ik op beide via lan de goede snelheid meet . ( dus zelfde als op bbox en zelfde als op telenet modem ) Weet het uitleg is weer raar...
Heb idd al met verschillende servers getest omdat ik dacht van ok mss ligt het daar aan , maar helaas...
Die pppoe sessie op zetten wil mij niet lukken . Weet niet waarom eerlijk gezegd . Het is normaal toch gewoon mijn login en paswoord dat ik moet invullen? En ik weet je kan meerdere sessies tegelijk op zetten bij proximus. Maar lukt niet...
Van mij mag er altijd eens naar mijn netwerk komen kijken . Denk niet dat ze iets gaan vinden. Maar als ik iets kan bij leren , graag zou ik zeggen.
Heb intussen nieuwe test uitgevoerd. Nu bij ik er nog meer zeker van dat het aan de software/firmware van de bbox ligt. Heb daar straks gaan testen bij iemand die ook proximus heeft met hetzelfde snelheidsprofiel als dat van mij thuis. Daar mijn r7000 op aangesloten en haalde direct een snelheid van 88Mbps draadloos .
Dit is juist het zelfde model van bbox , alleen staat er dus een volledig andere software op .
Mijn versie is 10.A.0.I.BU
Hardware version A
De andere bbox waar het wel perfect bij gaat heeft deze versie : 17.3.09.1A
Hardware : A
Met speciale software bedoelde ik meer een probleem met de laatste firmware. Het probleem is begonnen van dan. Ik begrijp ook niet goed hoe het kan. Maar mij gaat het nu ook eerlijk gezegd mijn kennis te boven.
R7000 rechtstreeks op bbox aansluiten en je krijgt trage wifi .
R7000 rechtstreeks op telenet modem aansluiten en je krijgt de volledige snelheid op uw wifi.
Rare is dan dat ik op beide via lan de goede snelheid meet . ( dus zelfde als op bbox en zelfde als op telenet modem ) Weet het uitleg is weer raar...
Heb idd al met verschillende servers getest omdat ik dacht van ok mss ligt het daar aan , maar helaas...
Die pppoe sessie op zetten wil mij niet lukken . Weet niet waarom eerlijk gezegd . Het is normaal toch gewoon mijn login en paswoord dat ik moet invullen? En ik weet je kan meerdere sessies tegelijk op zetten bij proximus. Maar lukt niet...
Van mij mag er altijd eens naar mijn netwerk komen kijken . Denk niet dat ze iets gaan vinden. Maar als ik iets kan bij leren , graag zou ik zeggen.
Heb intussen nieuwe test uitgevoerd. Nu bij ik er nog meer zeker van dat het aan de software/firmware van de bbox ligt. Heb daar straks gaan testen bij iemand die ook proximus heeft met hetzelfde snelheidsprofiel als dat van mij thuis. Daar mijn r7000 op aangesloten en haalde direct een snelheid van 88Mbps draadloos .
Dit is juist het zelfde model van bbox , alleen staat er dus een volledig andere software op .
Mijn versie is 10.A.0.I.BU
Hardware version A
De andere bbox waar het wel perfect bij gaat heeft deze versie : 17.3.09.1A
Hardware : A
-
- Starter Plus
Het is nog maar bbox van paar dagen oud dus kan dat wel eens even proberen. Ik laat het nog weten hoe het verlopen is.jackho schreef:de beide versies zijn van een Technicolor B-Box
Als je een reset uitvoert op je B-box3 zou je eventueel de laatste versie kunnen binnen halen.
-
- Starter Plus
Reset heeft niet uitgedaan. Staat nog steeds op dezelfde versie. Denk dat ik aan proximus zelf ma moeten vragen om goede firmware op mijn bbox te pushen.jackho schreef:10.A.0.I.BU dateert toch al van in januari 2016 ik heb ook zo'n B-Box/T/AC gehad vroeger.
Nu weet ik niet zeker of die met versie : 17.3.09.1A ook een /AC versie is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik weet niet of dit nog werkt maar je kunt het eventueel proberen:
bellen naar 0800 95 055 daar vragen ze dan naar je telefoonnummer (of lijnnummer als je geen vaste telefoon hebt).
bellen naar 0800 95 055 daar vragen ze dan naar je telefoonnummer (of lijnnummer als je geen vaste telefoon hebt).
-
- Starter Plus
Bedankt voor de tip . Veronderstel dat ze daar op zondag niet werken? Ik zal anders maandag is bellen.jackho schreef:Ik weet niet of dit nog werkt maar je kunt het eventueel proberen: