Slimme Thermostaat

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
swapper1973
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 nov 2018, 08:20
Locatie: Eernegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Ben van plan om mijn oude thermostaat te vervangen door een slim type de ketel is een vaillant EcoTec Plus
Mijn oog viel op Honeywell Lyric T6 Slimme Thermostaat Wit https://www.bol.com/nl/p/honeywell-lyri ... ifications

Of beter is anders ?

Wat ik wil op afstand kunnen bedienen via gsm, uitlezen data
It has become appallingly obvious that our technology has exceeded our humanity.
–Albert Einstein
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik denk dat je beter gaat voor de eigen slimme thermostaat van Vaillant, deze heeft volgens mij de meerwaarde de buitentemperatuur van een internet-weerstation te kunnen doorsturen naar je ketel zodat je geen buitenvoeler meer nodig hebt.

Deze is "gelijk" aan die van netatmo ofzo... (mits enkele aanpassingen?)
Als je meer info wil, of eens een demo stuur je maar even PM want ik heb er zo één in gebruik.

Misschien is een Vaillant ecotec pro een betere keuze, daar deze over alle functionaliteiten intern beschikt.
Ik heb ook zo'n plus, omdat deze een rookgaskanaal diameter 100 was ipv. 125 wat me beter leek om te vervangen... helaas watert een condenserende ketel in de andere richting af dan een niet condenserende en heb ik evengoed een gat van 125 moeten boren.

Ga je deze laten plaatsen, of zelf doen (en laten keuren).
Indien je nog verdere vragen hebt hoor ik het wel.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Ik ben tevreden over tado°. Werkt goed, en je kan (moet niet) altijd uitbreiden om per kamer alles in te stellen (met aparte knoppen).

Honeywell staat erom bekend om een slechte trackrecord te hebben wat betreft software.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Er zijn hier trouwens diverse topics over een slimme thermostaat (zelf trouwens een tevreden EvoHome gebruiker).
sdiepend
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2019, 10:47
Bedankt: 1 keer

MrBlueSky schreef:Ik ben tevreden over tado°. Werkt goed, en je kan (moet niet) altijd uitbreiden om per kamer alles in te stellen (met aparte knoppen).

Honeywell staat erom bekend om een slechte trackrecord te hebben wat betreft software.
Geen idee wat betreft honeywell. Maar zou Tado zelf niet in huis willen halen omwille van het feit dat je een internet verbinding nodig hebt. Schema's/scenes worden op hun servers bewaard. Zijn hun servers onbereikbaar, stoppen ze ermee of worden ze gehackt, dan heb je pech en is je smart functionaliteit weg. Ook is er blijkbaar geen officiële API.

Je moet deze berichten maar eens doorlezen: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 5D=offline
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”