Ik heb een USG achter mijn BBOX gehangen WAN van de bbox op de WAN van de USG. Ik heb het paswoord ingesteld via Myproximus en stel dit in via de unifi controller om een PPOE op te starten op de USG.
De WAN poort op de bbox gaat echter niet aan en ook de USG blijft disconnected aangeven op de WAN poort.
Ook als ik de WAN van de USG op de LAN van de bbox hang werkt het niet
Iemand een idee wat ik kan testen om uit te zoeken wat misloopt?
USG achter BBOX3V+
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
je sluit de boel verkeerd aan....
bbox3v+ via de telefoon/vdsl lijn gewoon aansluiten dan je usg op 1 van de 4 LAN poorten(geel) van de BBOX aansluiten. Je usg instellen dat hij de ppoe verbinding opbouwt en voor dns en dhcp server speelt(dus login en pwd voor proximus instellen in je usg via de controler zo ook de dns en dhcp server en bereik). Op deze wijze ga je de usg de ppoe laten opbouwen waarbij de bbox3 enkel nog modem functie heeft.
Let op je signaal naar een eventuele tv decoder gaat niet zomaar mee door via de usg, het eenvoudigste is dat je deze rechtstreeks op 1 van de 3 overbijvende gele LAN aansluitingen van de BBOX3 steekt.
Indien je lijnsnelheid voldoende is kan je gerust tot 3 decoders gelijktijdig aansluiten!(dus 1 gele LAN naar usg voor internet, de 3 andere kun je gerust voor decoders gebruiken als je lijnsnelheid voldoende is).
Ik heb op deze wijze 3 decoders aangesloten(waarvan 1 V6 in 4k en de twee overige V5 full HD)en ga dan met de vierde aansluiting naar mijn usg pro WAN1 .Op de WAN2 van de usg zit mijn tweede vdsl lijn.
Ik heb dus 2 vdsl lijnen die ik combineer(load balancing) waarvan 1 tevens ook het digitaal tv signaal bevat met daarop 3 decoders, alles werkt al jaren naar behoren zonder enig probleem.
bbox3v+ via de telefoon/vdsl lijn gewoon aansluiten dan je usg op 1 van de 4 LAN poorten(geel) van de BBOX aansluiten. Je usg instellen dat hij de ppoe verbinding opbouwt en voor dns en dhcp server speelt(dus login en pwd voor proximus instellen in je usg via de controler zo ook de dns en dhcp server en bereik). Op deze wijze ga je de usg de ppoe laten opbouwen waarbij de bbox3 enkel nog modem functie heeft.
Let op je signaal naar een eventuele tv decoder gaat niet zomaar mee door via de usg, het eenvoudigste is dat je deze rechtstreeks op 1 van de 3 overbijvende gele LAN aansluitingen van de BBOX3 steekt.
Indien je lijnsnelheid voldoende is kan je gerust tot 3 decoders gelijktijdig aansluiten!(dus 1 gele LAN naar usg voor internet, de 3 andere kun je gerust voor decoders gebruiken als je lijnsnelheid voldoende is).
Ik heb op deze wijze 3 decoders aangesloten(waarvan 1 V6 in 4k en de twee overige V5 full HD)en ga dan met de vierde aansluiting naar mijn usg pro WAN1 .Op de WAN2 van de usg zit mijn tweede vdsl lijn.
Ik heb dus 2 vdsl lijnen die ik combineer(load balancing) waarvan 1 tevens ook het digitaal tv signaal bevat met daarop 3 decoders, alles werkt al jaren naar behoren zonder enig probleem.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik wil ongeveer hetzelfde doen, dus even inpikken.
Waarom moet ik een ppoe verbinding instellen?
En configureer ik dat?
En op de BBox3 moet ik enkel Wifi uitschakelen?
Ik wil een Asus RT-AC68U aansluiten en daarin ook een VPN connectie naar NordVPN configureren.
Waarom moet ik een ppoe verbinding instellen?
En configureer ik dat?
En op de BBox3 moet ik enkel Wifi uitschakelen?
Ik wil een Asus RT-AC68U aansluiten en daarin ook een VPN connectie naar NordVPN configureren.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
* Waarom moet ik een ppoe verbinding instellen?
De WAN poort op de B-box3 wordt niet gebruikt in geval van een VDSL2 lijn.
- Je moet geen ppoe verbinding instellen op jouw Asus, je kan een ppoe verbinding instellen .
Het (enige) voordeel van een eigen pppoe verbinding op de Asus router, is dat je Asus router een publiek IPv4 adres (en IPv6 range) krijgt. Op die manier kan je je netwerk van buitenaf bereiken.
Indien je dit niet nodig hebt, dan kan je gewoon de asus aansluiten achter de B-box3 (dubbele NAT)
- Lees de gebruikers handleiding van de Asus
Je hebt jouw Proximus VDSL2 login en paswoord nodig
- Ja. Gezien je uw Asus als netwerk router gebruikt ...
- Zal perfect werken, met of zonder eigen pppoe
De WAN poort op de B-box3 wordt niet gebruikt in geval van een VDSL2 lijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
Het is gelukt. Door wat funkyness in het adopten werden de WAN instellingen niet geprovisioned.
Ik heb nog wel een bijkomende vraag voor de experten...
kan ik de USG configureren
Huidige setup:
De USG zit in de 192.168.3.x range.
Ik heb op een andere locatie een synology NAS draaien in een 192.168.1.x range met hierop een openvpn server. Kan ik de USG configureren om als client op deze nas te connecten en alle traffic naar de 192.168.1.x range door te sturen over die VPN? En uiteraard hoe dan?
Ik heb nog wel een bijkomende vraag voor de experten...
kan ik de USG configureren
Huidige setup:
Code: Selecteer alles
BBox3 ---> Internet
|
v
USG ----> Internet
Ik heb op een andere locatie een synology NAS draaien in een 192.168.1.x range met hierop een openvpn server. Kan ik de USG configureren om als client op deze nas te connecten en alle traffic naar de 192.168.1.x range door te sturen over die VPN? En uiteraard hoe dan?
-
- Member
Iemand een idee?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
USG ondersteunt standaard geen OpenVPN......is blijkbaar wel via de commandolijn te configureren maar dat ben ik (nog) niet machtig....
ipsec daarentegen werkt hier al geruime tijd perfect tussen 2 locaties usg <-> usg pro en dan nog eens naar elke site perfect met externe(mobiele) clients.... dit is standaard heel eenvoudig te configureren via de controller
ipsec daarentegen werkt hier al geruime tijd perfect tussen 2 locaties usg <-> usg pro en dan nog eens naar elke site perfect met externe(mobiele) clients.... dit is standaard heel eenvoudig te configureren via de controller
-
- Member
ik configureer een manual ipsec connectie maar ik kan niet connecteren. Waar vind ik de logs van de connectiepogingen?
- bralm
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 3 keer
Een dubbele NAT is één ding, dat kan je mogelijk oplossen door de Asus router als de exposed host in te stellen van de b-box3? Helaas heb ik geen b-box3, dus ik weet niet of deze optie beschikbaar is.philippe_d schreef:* Waarom moet ik een ppoe verbinding instellen?
Je moet geen ppoe verbinding instellen op jouw Asus, je kan een ppoe verbinding instellen .
Het (enige) voordeel van een eigen pppoe verbinding op de Asus router, is dat je Asus router een publiek IPv4 adres (en IPv6 range) krijgt. Op die manier kan je je netwerk van buitenaf bereiken.
Indien je dit niet nodig hebt, dan kan je gewoon de asus aansluiten achter de B-box3 (dubbele NAT)
Maar als ik het goed begrijp kan je geen gebruik maken van IPv6 achter de Asus router? De Asus router kan geen subnet 'vragen' aan de b-box3 en deze verdelen aan het netwerk achter de Asus router?