Scherm van desktop springt niet aan

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Kzit met een probleem. We hebben gisteren nieuw tapijt gelegd in de pc kamer en daarvoor heb ik de pc moeten verplaatsen. Weliswaar slechts 2 meter verder zonder speciale bewegingen

Tapijt is gelegd, ik wil pc terug aansluiten en starten ... Werkt mijn scherm nemeer. Allé, ze werkt wel, maar als die geen signaal ontvangt van de pc , gaat die in standby

Ik start hem opnieuw, 2-3 keren, niks dat lukt. Daarna lukt het eventjes wel, de pc maakt een schijfcontrole en daarna zie ik alles wit... PC weer uitgedaan, na 2 kere krijg ik windows gestart tot aan het bureaublad maar dar bevriest hij. Bovendien heb ik opgemerkt dat bij het startscherm van Dell, als hij de Bios laadt (denkik) dat die statusbalk trager vooruitgaat dan gewoon. Normaalgezien is die al direct vol als ik die nog pas zie

Ik heb de pc dus 2 kere min of meer kunnen opstarten met een werkend scherm. De rest van de tijd blijft het scherm op standby

Daarnet effe me F8 geprobeerd in safe modus op te starten, maar het scherm bleef nog steeds standby...

Als ik de kabel uittrek die mijn scherm met de pc verbindt, dan springt het scherm wel aan en zegt die dat hij geen signaal ontdekt. Dus het scherm voelt anders wel degelijk een signaal maar laat niks doorkomen. Nog een bewijs dat het niet aan het scherm ligt. -> ik heb mijn laptopscherm waar ik nu op zit laten transfereren op het scherm van de desktop

Ik ben echt superambetant. Ne mens is blij da da geprul van da tapijt weg is, nu wilt de pc nemeer tegoei werke :-( :-(

Help mij aub :!: Bedankt alleszins :wink:
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Bijkomende info: Tis mij net gelukt de pc met scherm aan de praat te krijgen

Bij de opstart deed ik F8 maar ipv de safe modus, kreeg ik keyboard error ....

Daarna kon ik zelfs de schijfcontrole niet annuleren want toetstenbord werkte ni

Eens op het bureaublad kwamen mijn iconen heel traag tevoorschijn. Toetstenbord werkt ni, muis werkt ni ... Ik koppel net een usb muis, die vindt hij wel terug maar springt pas na 5minuten aan waardoor ik pas dan kan beginnen erken :-( Kword depri van zo iets traag en onregelmatig werkend. Tot nu toe nog nooit problemen gehad

EDIT: nu lukt het wel er min of meer mee te werken en ook aan een goeie bewerkingssnelheid :s

Effe samenvatten wat mijn problemen zijn want kheb ier nogal eel geqchreve

1) Waarom springt mijn scherm niet altijd aan bij de start?
2) Waarom geeft die een keyboard error als ik bij de start op F8 druk
3) Waarom werken mijn muis en keyboard nimeer en kan ik enkel via een usb muis werken
4) Waarom start die zo traag van de ene dag op de andere?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@Frigobox,
Heb je de PC verplaatst met alle kabels aangesloten? Indien ja misschien een pin verbogen op een van de plugs / jacks ?

Andere mogelijkheid, sommige tapijten hebben de eigenschap statische ladingen aan te nemen. Hopelijk is dat niet het geval, dan zit je ergens met een chip welke door de statische lading defect is.

Voorbeeld: Je bent met uw monitor op het nieuw tapijt gegaan, jezelf en de monitor hebben de statische lading aangenomen...
Nadien de monitor aangesloten, ... chip defect in de monitor of de PC.
Afbeelding
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

PC verplaatst met een paar kabels, maar zeker ni alle. De kabels tussen pc en scherm en die van keyboard en muis waren afgekoppeld

Wonder bij wonder, na een ietwat trage start daarnet, heb ik effe hitmanpro laten draaien (die zoals gedacht niks opleverde) en de pc laten herstarten.

Resultaat: pc start op aan de gewone snelheid, scherm vant niet uit, keyboard en muis werken

Alles gaat dus weer zoals normaal zonder iets speciaals te doen :? :eek:

Hopelijk blijft em goed gaan want ik heb em nog ni gestart vanuit stilstand vandaag

bedankt alleszins voor de info en hou dit topic in de gaten moest ik weer problemen hebbe, dan kom ik af :lol: :-)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Volgens mij is er wat stof in de pc gewaaid en is dat nu verbrand, het stof maakte een lichte kortsluiting wat die dingen kunnen verklaren en na een tijd werkt het terug: stof verbrand.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Frigobox
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:Volgens mij is er wat stof in de pc gewaaid en is dat nu verbrand, het stof maakte een lichte kortsluiting wat die dingen kunnen verklaren en na een tijd werkt het terug: stof verbrand.

Ja da kan, der lag wa stop op de pc en mijn ma heeft die wa afgedaan :lol: Khoop datet nu goe blijft gaan

Merci voor de info alleszins :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Elke kans die ik krijg om een pc open te vijzen thuis om em nog es leeg te blazen: doen :)
D'er zit altijd meer stof in dan dat ge denkt :)
dbz
Starter
Starter

meon schreef:Elke kans die ik krijg om een pc open te vijzen thuis om em nog es leeg te blazen: doen :)
D'er zit altijd meer stof in dan dat ge denkt :)

pctje zal even een allergie opgelopen hebben hé, van al dat stof ;) lol

maar heb dat al eens voorgehad bij een klant => met een andere monitor ging deze niet in slaapstand ....

maar dat was dan wel een compaq pc met compaq scherm, de klant had een ander scherm op aangesloten die hetzelfde beschreven probleem had, met originele compaq monitor werkte alles...

tja, kabeletjes nakijken hé
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Niet werkende apparatuur + scherm dat raar doet, en soms bevriest, heb het al eerder gehoord, gewoon eens kijken of je AGP-kaart (wanneer AGP) wel goed in zit. Sommige prutsers vijzen die kaart niet vast genoeg, komt dan beetje los bij het lostrekken van een kabel etc. ... Zelfs een kaart die ogenschijnlijk een halve mm te hoog zit kan hier al last van hebben.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
amj2005
Member
Member

silence is golden
Laatst gewijzigd door amj2005 05 sep 2005, 14:18, in totaal 1 gewijzigd.
To show compassion to the wicked is to oppress the righteous; to pardon oppressors is to tyrannize the oppressed.

-Sadi, "Gulistan"
Blue-Sky
Erelid
Erelid

meon schreef:Elke kans die ik krijg om een pc open te vijzen thuis om em nog es leeg te blazen: doen :)
Wel opletten met wat je daarin blaast...
Bij een te sterke luchtstroom langs 'n onderdeel met mos-fet kan dit defect gaan door statische lading welke onstaat door langs stromende lucht.
Best geen compressor gebruiken :twisted: (Lol eh)
Er bestaat vanzelfsprekend speciaal reinigings gereedschap voor PC's met blazer en borsteltje.
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Blue een gewone stofzuiger gebruik ik er altijd voor en dan voor sommige dingen een bus geperste lucht wat wel professioneel materiaal is (omdat mijn pa daar goedkoop aan raakt :) )

ook een compressor kan voor sommige delen gebruikt worden maar niet maar in het wilde weg en voor de ergste gevallen :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”