Yo, ik heb sinds kort thuis een netwerk ingesteld maar er doen zich problemen voor.
Even de situatie: Er staat beneden een pc (Homepc) en boven (kotpc). Ze worden verbonden met een router (D-Link, DI 604) en dan met internet.
Het internet werkt op beide pc's perfect, geen problemen mee. Maar nu komt het. Ik kan wel vanop de pc beneden op mijn pc boven, dingen kopieren enzo, maar omgekeerd gaat het niet. Ik gebruik Norton Internet Security en ik heb die, naar ik denk, juist ingesteld (nog al gedaan, zonder problemen) dus vermoed dat het probleem zich elders stelt. Iemand een idee??
<b>Update :</b> Pingen gaat in de twee richtingen zonder pakettenverlies en gemiddeld minder dan 1ms.
Greetz.
Netwerking @ Home
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Ik ben van zin om hierover een van de volgende dagen een zéér uitgebreide thread te maken, ik krijg zo'n vragen 1000 keer per dag 
edit: haha, prij en selder!

edit: haha, prij en selder!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Starter
@ Selder: Oké, een van de dagen ... Wanneer juist?? Ik zit er al lang mee te kloten en ik wil da hier zo snel mogelijk gedaan krijgen ...
Greetz.
PS: Idd Haha!!
Greetz.
PS: Idd Haha!!

-
- Starter
Beide Windows XP Pro.
Met da van die rechten ben ik ni helemaal mee. Ik heb eenvoudig delen af staan, en daar heb ik de rechten toegekend aan de betreffende groepen. Al moet ik zeggen dat het mij ineens te binnen schiet dat er op de pc beneden heel wa minder groepen/users staan die rechten hebben. Is checken dus ...
Greetz.
Met da van die rechten ben ik ni helemaal mee. Ik heb eenvoudig delen af staan, en daar heb ik de rechten toegekend aan de betreffende groepen. Al moet ik zeggen dat het mij ineens te binnen schiet dat er op de pc beneden heel wa minder groepen/users staan die rechten hebben. Is checken dus ...
Greetz.
-
- Starter
Ja, maar dan krijg ik telkens een foutmelding. Niet de juiste machtigingen ofzoiets. Allé, daar komt het op neer ...
Heeft de pc waar je niet opgeraakt een account met passwoord erop staan ?
Simpelste is als je op beide pc's met dezelfde account aanlogt .
Heb hier 5 pc's staan en een server en een NAS ( zitten allemaal zelfde login/pass op dezelfde reden ).
Staat er op beide pc's norton op ?
Is windows firewall actief of niet ?
Simpelste is als je op beide pc's met dezelfde account aanlogt .
Heb hier 5 pc's staan en een server en een NAS ( zitten allemaal zelfde login/pass op dezelfde reden ).
Staat er op beide pc's norton op ?
Is windows firewall actief of niet ?
-
- Starter
Tis dus opgelost met da account gedoe! Wel ni echt dé oplossing, maar kom ...